Auteur Topic: [De Mol!!!] Dennis  (gelezen 225668 keer)

Offline mollemania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Carpe Diem - Pluk de Dag
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #180 Gepost op: 30-01-2008, 17:03:27 »
Ik zou bij alle hints richting Dennis ook nog willen toevoegen de vraag die hij stelt aan de Mol. Die wijkt af van de andere vragen van de andere deelnemers en lijkt niet persoonlijk aan de mol gericht maar aan een neutraal iemand (hemzelf?) Dit in tegenstelling tot alle andere kandidaten die hun vraag rechtstreeks aan de mol stellen en daarbij allen je/jij of jouw gebruiken!

Edo : Beste Mol ben jij geboren in Brabant?
Patrick : Ben jij een acteur of actrice?
Coen : He Mol, slaap jij bij mij op de kamer?
Dunya : Ben jij een acteur?
Joris : Is jouw moeder joods?
Regina : Mol heb jij bruine ogen?
Al deze vragen worden steeds gericht aan je/jij/jouw
Maar Dennis vraagt : Oke mijn vraag is : Is Edo de Mol?
Dat is zo duidelijk als wat..... of toch ?

Offline saem

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik ga mollenjagen ipv monsters
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #181 Gepost op: 30-01-2008, 19:20:47 »
Oke dan de duidelijke overzichten van Yvonisdemol en Heinz hebben me over de streep getrokken, ik kom mijn tent opslaan in het Denniskamp en verlaat na 4 afl. het Edokamp.  ::zwaai::
eindelijk heeft het allemaal weer zin gnagna

Offline Tweety

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe fucking diem!
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #182 Gepost op: 30-01-2008, 21:35:53 »
Als Dennis de mol is mag hij van mij best eens wat meer gaan saboteren.  ::hypocriet::
Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline Lola-aapje

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #183 Gepost op: 30-01-2008, 21:45:51 »
Als Dennis de mol is mag hij van mij best eens wat meer gaan saboteren.  ::hypocriet::

Ik vind dat hij al meer gedaan heeft dan Inge, Milouska en Yvon bijelkaar...

Offline RJBanthum

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #184 Gepost op: 30-01-2008, 21:54:50 »
Mwah, ik vind de groep sowieso niet erg goed presteren... Wie daar nou echt schuldig aan is durf ik niet te zeggen, maar Joris is toch echt wel de favoriet in potverkleiners. Die 3000 euro krijg ik maar niet uit mijn hoofd. Wat een mafkees! Dan was de pot nu bijna 30% hoger... of zelfs meer?

Het enige dat dennis tijdens de opdrachten heeft geprobeerd is het niet helpen van zijn medekandidaat, terwijl hij aan de andere kant soms enorm door Patrick wordt gestuurd. Het lijkt wel alsof hij heel onzeker is. Hij laat het bijna altijd aan de ander over. Volgens mij komt dat omdat hij wil testen of de ander de mol is. Hoe het ook zij, ik snap gewoon niet hoe jullie dat gevoel krijgen dat Dennis de boel aan het saboteren is, het gevoel dat Dennis echte sabotages doet. Een mol zou niet moeten proberen om kleine dingetjes in de war te sturen, maar juist de opdracht tot een grote mislukking te maken en te zorgen dat er onenigheid ontstaat over wie de schuldige daarvan is. Dennis past totaal niet in dat plaatje.

Als hij de mol is, dan heeft hij een tactiek gebruikt die voor mij volstrekt ondenkbaar is... Ik kan het niet vaak genoeg zeggen (komt mede door de zovele Dennis-verdenkers).

Offline Donnie D

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Is Liesje de Mol...???
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #185 Gepost op: 30-01-2008, 22:42:28 »
Mwah, ik vind de groep sowieso niet erg goed presteren... Wie daar nou echt schuldig aan is durf ik niet te zeggen, maar Joris is toch echt wel de favoriet in potverkleiners. Die 3000 euro krijg ik maar niet uit mijn hoofd. Wat een mafkees! Dan was de pot nu bijna 30% hoger... of zelfs meer?

Het enige dat dennis tijdens de opdrachten heeft geprobeerd is het niet helpen van zijn medekandidaat, terwijl hij aan de andere kant soms enorm door Patrick wordt gestuurd. Het lijkt wel alsof hij heel onzeker is. Hij laat het bijna altijd aan de ander over. Volgens mij komt dat omdat hij wil testen of de ander de mol is. Hoe het ook zij, ik snap gewoon niet hoe jullie dat gevoel krijgen dat Dennis de boel aan het saboteren is, het gevoel dat Dennis echte sabotages doet. Een mol zou niet moeten proberen om kleine dingetjes in de war te sturen, maar juist de opdracht tot een grote mislukking te maken en te zorgen dat er onenigheid ontstaat over wie de schuldige daarvan is. Dennis past totaal niet in dat plaatje.

Als hij de mol is, dan heeft hij een tactiek gebruikt die voor mij volstrekt ondenkbaar is... Ik kan het niet vaak genoeg zeggen (komt mede door de zovele Dennis-verdenkers).

Ja RJBanthum, we weten dat je heeeeeel moeilijk te overtuigen bent van Dennis als mol...  ;D

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #186 Gepost op: 30-01-2008, 23:12:46 »
Geeft niks, staan wij straks alleen maar hoger in de pool :P
The British are not impressed.

Offline Ruud2003

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #187 Gepost op: 30-01-2008, 23:27:22 »
Maar in iedere aflevering wordt er wel een keer gezegd: luister/luister goed.
Dennis is DJ = Radio = Luisteren

Nou, ik heb aflevering 4 nog eens bekeken en daar wordt nergens gezegd 'luister goed'.
Maar: PJH zegt op het kassettebandje: 'Kijk goed rond in jullie kamers.'
En bij de fabriek: 'En kijk uit voor boobytraps.'

Kijken = televisie = acteur/actrice = Dunya, Edo of Patrick
Goede jacht!

Offline Signy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #188 Gepost op: 30-01-2008, 23:42:37 »
Nou, ik heb aflevering 4 nog eens bekeken en daar wordt nergens gezegd 'luister goed'.
Maar: PJH zegt op het kassettebandje: 'Kijk goed rond in jullie kamers.'
En bij de fabriek: 'En kijk uit voor boobytraps.'

Kijken = televisie = acteur/actrice = Dunya, Edo of Patrick

::) Dit gaat te ver hoor. Als je die zinnen al gaat analyseren waar stopt het dan?

Offline Ruud2003

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #189 Gepost op: 31-01-2008, 00:02:13 »
Ik reageerde alleen maar op de opmerking van Donnie D dat er elke keer gezegd zou worden 'luister goed'.
Dat is dus niet zo. Toevallig wordt er in aflevering 4 wel 2x gezegd 'kijk goed'.
En als je in zinnen een aanwijzing wil zoeken, dan moet je dus eerst goed uitzoeken wat er nou precies wordt gezegd...
Goede jacht!

Offline Donnie D

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Is Liesje de Mol...???
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #190 Gepost op: 31-01-2008, 00:05:46 »
Goed geluisterd Ruud 2003...  ;D
Donnie D iets minder...  ;D

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #191 Gepost op: 31-01-2008, 08:21:01 »
Goed geluisterd Ruud 2003...  ;D
Donnie D iets minder...  ;D


Toffe reactie  ::ok::
Keep calm and eat chocolates!

Offline IDM

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #192 Gepost op: 31-01-2008, 09:19:46 »
Toch zie ik hier steeds meer tentjes om me heen verschijnen. Gezellig kamp hier, hoor  ;D
Ik blijf vooralsnog op Dennis als mol. Zeer benieuwd naar vanavond.  ::ok::
Laten we jabberen.

Offline Lola-aapje

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #193 Gepost op: 31-01-2008, 13:07:15 »
Toch zie ik hier steeds meer tentjes om me heen verschijnen. Gezellig kamp hier, hoor  ;D
Ik blijf vooralsnog op Dennis als mol. Zeer benieuwd naar vanavond.  ::ok::

Ben ook zeer benieuwd, wat gaat de dag toch traag! Wie zal eruit gaan? Ik ga voor Joris of Patrick, zou een hoop getwijfel schelen, haha

Offline RJBanthum

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #194 Gepost op: 31-01-2008, 14:07:36 »
xD Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat Regina eruit gaat... Volgens mij heeft zij nog de minste informatie van allemaal. Maar goed, we zullen zien :P

Beter gaat Dennis er uit xD Dan zijn we hier gelijk klaar met de Dennis verdenkingen :P

Als Dennis vandaag wéér niks doet (in mijn ogen), en ik zal vanavond heel goed op hem letten(!), dan ga ik jullie stuk voor stuk overtuigen :P

Owja, ik had nog een vraag. De muzikale aanwijzingen, zijn daar ook links naar Dennis toe? Die heb ik vrijwel nergens gezien. Ik meen dat die van Aflevering 2 ging over 'Did you even notice what you took?' Dennis in afl 2: schieten: schoot hij niet 2x mis? seinopdracht: wat zou hij hebben 'gestolen' of 'genomen'? Dan zou het op de gewichtsopdracht moeten slaan. Wat zou Dennis daar gepakt hebben? Topito's van Coen? xD ik weet het niet...

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #195 Gepost op: 31-01-2008, 14:21:36 »
Owja, ik had nog een vraag. De muzikale aanwijzingen, zijn daar ook links naar Dennis toe?

Ze staan bijna allemaal in dit topic, maar hier een overzichtje mogelijke verklaringen richting Dennis:

De eerste muzikale aanwijzing is een fragment uit het nummer 'Bad Moon Rising' van Creedence Clearwater Revival en staat op het album 'Green River'. De regel die we te horen krijgen is: "I see trouble on the way".
 
- De regel "I see trouble on the way" zou op fietser Dennis kunnen slaan. Hij ziet dat Annette achterop raakt, wat voor de Mol vervelend is (hij ziet problemen) omdat dat één van de klimmers meer tijd geeft om 1000 euro binnen te halen. Vandaar dat Mol Dennis (als 'I' in de regel) haar helpt. In deze uitleg ziet de Mol problemen voor zichzelf.

De tweede muzikale aanwijzing is een fragment uit het nummer 'Full Color Guilt' van Boy Sets Fireen staat op het album 'Tomorrow Come Today'. De regel die we te horen krijgen is: "did you even notice what you took".

- De titel van het nummer 'Full Color Guilt' zou op diegenen kunnen slaan die in de seinopdracht Edo ervan beschuldigen dat hij met zijn oranje t-shirt het seinen bemoeilijkt omdat door dit shirt de kleuren geel en rood minder goed te zien zijn. Dennis terwijl hij door de verrekijker kijkt: "Echt té onhandig, een  oranje shirt en gele en rooie mouwen als vlag!" Patrick in een biecht: "Edo die had een oranje t-shirt aan. (..) Toen dacht ik van ja, als jij de Mol bent.." Regina in een biecht: "Ik vond Edo ook wel een beetje verdacht want hij had een oranje t-shirt aan en rood en geel. Hij wilde dat eerste ding doen (..) en toen heeft hij dus Cash Cab misschien in de war kunnen schoppen daardoor." Ze geven alledrie de kleurencombinatie ('Full Color') van Edo de schuld ('Guilt') voor het (mogelijk) hinderen van de opdracht.

- De ster in het logo van Boy Sets Fire lijkt precies op de ster die Dennis op zijn rechterarm getatoeëerd heeft.

- "did you even notice what you took": In de seinopdracht besluit Joris de foto van Dennis in plaats van die van Coen mee te nemen. De Mol tegen Joris: "Heb je wel in de gaten wat je meenam? Een foto van mij.."

De derde muzikale aanwijzing is een fragment uit het nummer 'What You Get Is What You See' van Tina Turner. De regel die we te horen krijgen is net als de titel: "what you get is what you see".

heeft 'wat je krijgt is wat je ziet' (of omgedraaid vanwege 'Turner' naar 'wat je ziet is wat je krijgt') met de opdracht met de bordjes te maken en de zin: "acht kandidaten rennen het dorp op en neer maar de Mol saboteert en die zie ik"? Via deze zin kan de hint op verschillende kandidaten slaan: op Coen die het bordje 'zie' draagt, op Edo met het bordje 'mol', op Dennis met de bordjes 'acht' (achtste Mol) en 'ik': De zin die de kandidaten in de opdracht met de bordjes voor het maximale geldbedrag hadden moeten vormen luidt: "acht kandidaten rennen het dorp op en neer maar de Mol saboteert en die zie ik." Als je deze zin kandidaat voor kandidaat, woord voor woord bekijkt zie je bij het laatste woord 'ik' de kandidaat die de borden met 'ik' en 'acht' draagt. En volgens de zin zie je de Mol ('en die zie ik'). Dit zou een hint kunnen zijn dat de persoon met dit bord de Mol is. Dennis draagt dit bord.

De vierde muzikale aanwijzing is een fragment uit het nummer '100 Million' van Audio Bullys. Het gedeelte dat we te horen krijg is: "As I walk through my mind all my thoughts are behind, When there's deals being signed and there's walls gettin' climbed, And there's things that we bring when we fling with the sing, And we want to be in from the start to the fin, Is it me? Is it them? Is it you or your friends?".

Slaat het stukje 'deals being signed' op één van de kandidaten die betrokken is bij een topitoruil? De 'deal' van Joris en Dennis is het opmerkelijkst.

Offline lilith

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • all ears
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #196 Gepost op: 31-01-2008, 14:54:08 »
ik bewonder je geduld Heinz  ::zwaai::
"waar rook is wordt een fikkie gestookt"

Offline saem

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik ga mollenjagen ipv monsters
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #197 Gepost op: 31-01-2008, 15:00:04 »
en anders ik wel!  ::jaja:: >:D
eindelijk heeft het allemaal weer zin gnagna

Offline Tweety

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe fucking diem!
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #198 Gepost op: 31-01-2008, 15:33:36 »
Mwah, ik vind de groep sowieso niet erg goed presteren... Wie daar nou echt schuldig aan is durf ik niet te zeggen, maar Joris is toch echt wel de favoriet in potverkleiners. Die 3000 euro krijg ik maar niet uit mijn hoofd. Wat een mafkees! Dan was de pot nu bijna 30% hoger... of zelfs meer?

Het enige dat dennis tijdens de opdrachten heeft geprobeerd is het niet helpen van zijn medekandidaat, terwijl hij aan de andere kant soms enorm door Patrick wordt gestuurd. Het lijkt wel alsof hij heel onzeker is. Hij laat het bijna altijd aan de ander over. Volgens mij komt dat omdat hij wil testen of de ander de mol is. Hoe het ook zij, ik snap gewoon niet hoe jullie dat gevoel krijgen dat Dennis de boel aan het saboteren is, het gevoel dat Dennis echte sabotages doet. Een mol zou niet moeten proberen om kleine dingetjes in de war te sturen, maar juist de opdracht tot een grote mislukking te maken en te zorgen dat er onenigheid ontstaat over wie de schuldige daarvan is. Dennis past totaal niet in dat plaatje.

Als hij de mol is, dan heeft hij een tactiek gebruikt die voor mij volstrekt ondenkbaar is... Ik kan het niet vaak genoeg zeggen (komt mede door de zovele Dennis-verdenkers).
Helemaal mee eens. Dennis helpt misschien niet om een opdracht te doen slagen (hij is echt heel afwachtend) maar echt actief saboteren heb ik hem nog niet zien doen. Zou ook een tactiek kunnen zijn hoor, wachten tot anderen een fout maken, maar het zou niet mijn mol-tactiek zijn.
Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline EchteMol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #199 Gepost op: 31-01-2008, 15:42:14 »

Edo : Beste Mol ben jij geboren in Brabant?
Patrick : Ben jij een acteur of actrice?
Coen : He Mol, slaap jij bij mij op de kamer?
Dunya : Ben jij een acteur?
Joris : Is jouw moeder joods?
Regina : Mol heb jij bruine ogen?
Al deze vragen worden steeds gericht aan je/jij/jouw
Maar Dennis vraagt : Oke mijn vraag is : Is Edo de Mol?


Ze staan bijna allemaal in dit topic, maar hier een overzichtje mogelijke verklaringen richting Dennis:

De vierde muzikale aanwijzing is een fragment uit het nummer '100 Million' van Audio Bullys. Het gedeelte dat we te horen krijg is: "As I walk through my mind all my thoughts are behind, When there's deals being signed and there's walls gettin' climbed, And there's things that we bring when we fling with the sing, And we want to be in from the start to the fin, Is it me? Is it them? Is it you or your friends?".


In de vierde muzikale hint kan dan ook nog een verwijzing zitten (naar Dennis) uit de opdracht waarbij de kandidaten een vraag aan de mol mochten stellen. Uit bovenstaand overzicht van de vragen blijkt dat Dennis als enige geen ''jij of jouw'' in zijn vraag gebruikt.