Auteur Topic: [De Mol!!!] Dennis  (gelezen 225594 keer)

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #480 Gepost op: 28-02-2008, 16:43:28 »
Het enige hoe ik het kan verklaren:

Als mol kom je bij opdrachten in groepjes terecht, ditmaal was het het groepje met Dennis en Edo. Als mol zijnde, kun je dan wel alles gaan proberen om ervoor te zorgen dat de opdracht mislukt. M.a.w. niet meehelpen met het neerleggen van het nummer met papier/tape. Maar de ander in dat groepje met wie je samenwerkt zou dat heel snel kunnen aanzien voor een molstreek. En je wilt natuurlijk niet hebben in die situatie dat 1 kandidaat jou, als mol, aan het werk ziet. Daarom zorgden zowel Dennis/Edo er samen voor dat ze toch nog Regina op tijd vonden.

Je kunt namelijk niet elke opdracht aangrijpen als mol om te saboteren. Soms zit het je tegen als mol, omdat het wel erg zou opvallen tegenover de kandidaten als je alles eraan doet om het tegen te werken. In het geval van: vind Regina, dat je dus het papier laat wegwaaien, geen tape vind e.d. Je zit namelijk continue met een kandidaat op je lip en als je dan te veel wilt doen aan saboteren van de opdracht loop je de kans als mol dat die kandidaat door heeft dat jij de mol bent. En uiteindelijk wil je dat niet hebben als mol, dus komt het voor dat je soms een opdracht moet meehelpen te slagen ookal wilde je anders doen.

Geldt voor zowel Edo, mocht die de mol zijn, als voor Dennis, wier ik nog steeds als mol heb.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #481 Gepost op: 28-02-2008, 16:47:43 »
Mijn verklaring is eigenlijk dat Dennis heel fanatiek doet, maar wel een methode kiest die veel tijd kost (eerst plakband en papier zien te vinden, terwijl beiden geen woord spaans spreke) vervolgens kost het klaarleggen van de cijfers ook heel veel tijd.... Ik denk dat Dennis geprobeerd heeft tijd te rekken, dat die dan op een minuutje na Regina weet te vinden is pech hebben als mol.

Overigens lijkt Dennis de tijdrektactiek vaker te gebruiken (papier zoeken bij Regina vinden, weglopen met het casettebandje en laat aankomen bij de taxi's)  Ook al slagen 2 van deze 3 opdrachten wel, het doet mij een beetje denken aan Nico die (ook bij een taxi-opdracht) veel tijd rekte, maar uiteindelijk de opdracht toch liet slagen omdat het anders niet meer geloofwaardig zou zijn als hij nog meer tijd zou rekken.

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #482 Gepost op: 28-02-2008, 16:55:26 »
Beste mede-denniskamp bewoners,
Alhoewel ik een rotsvast vertrouwen heb in Dennis als mol zit ik toch nog met 1 punt en dat was de vind Regina opdracht. Aangezien zowel Dennis als Edo deze klus klaarden gaat de vraag ook op indien Edo de mol zou zijn.
Waarom vonden ze Regina en spekten zo de pot met 1500 eurries. Indien Regina niet werd gevonden behield ze de vrijstelling, dat zal een mol worst wezen, 1000 eurries UIT de pot en niet 1500 erin. Een win-win situatie voor de mol.
Nu kreeg Regina haar vrijstelling niet ging die 1000 eurrie alsnog wel uit de pot maar er kwam wel 1500 in en dat valt vanuit mol-oogpunt gewoon niet te verklaren.
Hoe verklaren jullie dit voor jullie zelf? Daar benik vooral erg benieuwd naar. Ik kom er niet uit. En als Edo de mol blijkt te zijn (NOT) geldt voor hem precies hetzelfde
Dat heb ik in mijn document al verwoord. De afleveringen zijn gebaseerd op spiegelingen, verdraaiingen.
Normaal gesproken zorgt de mol ervoor dat er GEEN geld in de pot komt, om de spiegeling weer te laten opgaan haalt de mol WEL geld binnen. Op de toren stonden ook de gespiegelde pijlen, de toren was een strategische positie voor de mol maar de mol was beneden.

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #483 Gepost op: 28-02-2008, 16:57:48 »
Wel heb ik een paar vraagtekens bij Dennis:
Aflevering 1:
- Hoe weet Dennis aan wie hij en Annette gekoppeld zijn? Indien hij dit niet zou weten is het logischer voor een mol om snel te fietsen.


Aflevering 3:
- Waarom de minst gunstige positie van voorbereider in het maisveld?


Aflevering 4:
- Waarom slaat Dennis een opdracht (prinsjesdag) over, terwijl hij deze ook kan laten mislukken?

Aflevering 7:
- Waarom stuurt Dennis Edo een stuk in waar 750 euro hangt, terwijl Edo daar niet in wilde varen?

Aflevering 8:
- Waarom doet Dennis heel erg zijn best om Edo niet tegen te komen en neemt hij zo het initatief om te zorgen dat er toch nog geld in de pot komt?
- Kun je als mol niet beter voor de pot spelen dan de vrijstelling? Expres verliezen met pokeren is in principe makkelijker dan expres winnen.
« Laatst bewerkt op: 28-02-2008, 17:00:43 door Qper »

Offline saem

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik ga mollenjagen ipv monsters
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #484 Gepost op: 28-02-2008, 17:05:00 »
Wel heb ik een paar vraagtekens bij Dennis:
Aflevering 1:
- Hoe weet Dennis aan wie hij en Annette gekoppeld zijn? Indien hij dit niet zou weten is het logischer voor een mol om snel te fietsen.
Via de regie zal hij echt wel aanwijzingen hebben gekregen

Aflevering 3:
- Waarom de minst gunstige positie van voorbereider in het maisveld?
Tja zoals iemand al eerder zei het is en blijft een groepsproces en als men dan bepaald dat je in de voor jou ongunstigste groep komt maak je er het beste van is 500/4=125 euro

Aflevering 4:
- Waarom slaat Dennis een opdracht (prinsjesdag) over, terwijl hij deze ook kan laten mislukken?
Aflevering 7:
- Waarom stuurt Dennis Edo een stuk in waar 750 euro hangt, terwijl Edo daar niet in wilde varen?

Aflevering 8:
- Waarom doet Dennis heel erg zijn best om Edo niet tegen te komen en neemt hij zo het initatief om te zorgen dat er toch nog geld in de pot komt?
- Kun je als mol niet beter voor de pot spelen dan de vrijstelling? Expres verliezen met pokeren is in principe makkelijker dan expres winnen.
rest komt later moet nu weg zie ik!  ::zwaai::
eindelijk heeft het allemaal weer zin gnagna

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #485 Gepost op: 28-02-2008, 17:07:09 »
Het probeem met dat maisveld is dat hij ook direct zijn hand op had kunnen steken, zoals Edo deed.....

Offline Rick De Molloot

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • traust enginn!
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #486 Gepost op: 28-02-2008, 21:41:50 »
Well done  ::ok:: mister Weening!

het laatste deel bij de tempels met de vragen was overduidelijk..

ik zal al weken op Dennis en de priester bevestigde het helemaal.
Regina zat fout met haar mayaschijf...
Edo zat goed met die schijf en kreeg dus het goede antwoord (is de mol man of vrouw? ant: MAN)
En dennis...ag goed of fout dat boeit niet...Hij stelt de vraag "wie is de mol?" en die priester wijst dennis zelf aan. Waarop dennis zegt "tsja met dit antwoord kan ik niks" nee duhhh lijkt me duidelijk haha

Well done!! ::ok::
WIDM 2012: Traust enginn!!

Offline RJBanthum

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #487 Gepost op: 28-02-2008, 21:46:16 »
Hier nog een reactie van de man die nevernooit wilde gaan geloven dat Dennis de mol was...

Mensen in dit kamp, ik kom mijn eigen gewonnen geven. De belofte dat ik pas overtuigd zou raken ná de bekendmaking van de mol, wil ik bij deze ook nog wel verbreken. Het is mij nu pas duidelijk geworden dat Dennis de keiharde mol is. Nu pas, misschien wel zo laat omdat ik het niet wílde geloven! Heinz, de verdediger van aller Dennis-betogen, gefeliciteerd... Ik leg me erbij neer :-) Ik heb al die tijd gewoon ongelijk gehad...

~De Verliezer

Offline Lola-aapje

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #488 Gepost op: 28-02-2008, 21:49:16 »
Well done  ::ok:: mister Weening!

het laatste deel bij de tempels met de vragen was overduidelijk..

ik zal al weken op Dennis en de priester bevestigde het helemaal.
Regina zat fout met haar mayaschijf...
Edo zat goed met die schijf en kreeg dus het goede antwoord (is de mol man of vrouw? ant: MAN)
En dennis...ag goed of fout dat boeit niet...Hij stelt de vraag "wie is de mol?" en die priester wijst dennis zelf aan. Waarop dennis zegt "tsja met dit antwoord kan ik niks" nee duhhh lijkt me duidelijk haha

Well done!! ::ok::

En daarbij zagen we niet wat Dennis invulde bij de kalender, dus dat maakt het helemaal duidelijk inderdaad.
ja helaas zal het nu wel druk worden hier in het dennis kamp, das niet goed voor mijn aandelen. Wel lache dat die overige kandidaten nog steeds niet op dennis zitten.

Offline Lola-aapje

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #489 Gepost op: 28-02-2008, 21:51:01 »
Hier nog een reactie van de man die nevernooit wilde gaan geloven dat Dennis de mol was...

Mensen in dit kamp, ik kom mijn eigen gewonnen geven. De belofte dat ik pas overtuigd zou raken ná de bekendmaking van de mol, wil ik bij deze ook nog wel verbreken. Het is mij nu pas duidelijk geworden dat Dennis de keiharde mol is. Nu pas, misschien wel zo laat omdat ik het niet wílde geloven! Heinz, de verdediger van aller Dennis-betogen, gefeliciteerd... Ik leg me erbij neer :-) Ik heb al die tijd gewoon ongelijk gehad...

~De Verliezer

Haha, Heinz mag hij nu zo op het laatst nog in ons kamp??

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #490 Gepost op: 28-02-2008, 21:55:02 »
Wat een prachtige foto van Dennis hierboven. Hoe hij lacht, zeer veelzeggend. ::bravo::

En RJBanthum: weest welkom! ;)

Offline Rick De Molloot

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • traust enginn!
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #491 Gepost op: 28-02-2008, 21:55:12 »
dennis zal zijn eigen geboortdatum wel hebben neergelegd om het goede antwoord te krijgen...
WIDM 2012: Traust enginn!!

Offline Lola-aapje

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #492 Gepost op: 28-02-2008, 21:57:37 »
Wat een prachtige foto van Dennis hierboven. Hoe hij lacht, zeer veelzeggend. ::bravo::


ja goed is deze inderdaad. staat gewoon op .nl

dennis zal zijn eigen geboortdatum wel hebben neergelegd om het goede antwoord te krijgen...

dat bedoelde ik ook te zeggen in de eerdere post, vandaar dat we het dus niet in beeld krijgen te zien. Zelfs bij de foto's op de .nl site bij die opdracht zie je nergens dennis en de kalender ingezoomd.

Offline saem

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik ga mollenjagen ipv monsters
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #493 Gepost op: 28-02-2008, 21:57:59 »
WAUW wat een mooie foto  ::love::  
eindelijk heeft het allemaal weer zin gnagna

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #494 Gepost op: 28-02-2008, 22:05:50 »
Hehe, ik weet al welke foto Highwaykind mag gebruiken als Dennis referentie :P
The British are not impressed.

Offline Lola-aapje

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #495 Gepost op: 28-02-2008, 22:12:09 »
Verder vind ik dat rare polootje ook wel apart op de .nl site en het is nog eens dezelfde kleur als de 'warning moon'.


Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #496 Gepost op: 28-02-2008, 22:14:10 »
Waning moon, niet warning ;)
The British are not impressed.

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #497 Gepost op: 28-02-2008, 22:23:58 »
Ik zou het echt grappig vinden als het Edo is.... ::) ::)
Voor mij staat er niets meer op het spel..... ::zwaai::

Offline MavMol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #498 Gepost op: 28-02-2008, 22:51:00 »
Ik kan je dit vertellen...Dennis weet dondersgoed dat Prinsjesdag de derde dinsdag in september is. Dit weet iedere Hagenees, omdat Den Haag dan centraal staat.

Offline Loezel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #499 Gepost op: 28-02-2008, 22:55:08 »
En omdat je als Hagenees/Hagenaar dan vrij hebt van school. Ik was echt helemaal verbaasd toen ik ging studeren in Amsterdam, dat ik ineens geen vrij meer had de 3e dinsdag van september  :-\\