Auteur Topic: Aflevering 4  (gelezen 150623 keer)

Offline Tin

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4
« Reactie #180 Gepost op: 25-01-2008, 07:39:08 »
Wat ik raar vind, is dat we in het "volgende week"-filmpje van vorige week (dus over afl. 4) het vleermuis-fragment met Regina in spiegelbeeld kregen t.o.v. de uitzending zelf...

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4
« Reactie #181 Gepost op: 25-01-2008, 09:03:15 »
Met het beantwoorden van de vragen in de kerk.. kan ook vanuit een andere kant opgenomen zijn.. Van een andere camerahoek.. Dus we weten niet zeker of het links of rechts was.. Bij sommige vragen wel.. Bij sommige ook niet..
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline Mmkk

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #182 Gepost op: 25-01-2008, 10:04:59 »
Maisveld was 14 hectare. Dat is vorige week gezegd in de aflevering.
Dan was het antwoord van Joris goed en het antwoord op zijn vraag dus ook: De moeder van de mol is NIET joods. Maar wie z'n moeder is joods?
En het was wel verdacht van Dennis om weg te rennen met het bandje: als hij de mol is, wist hij dat er een cassette desk in de kamer lag, maar door weg te rennen werd hij onvindbaar en het bandje dus ook. Stom van Dunya om hem alleen te laten.

Offline Mmkk

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #183 Gepost op: 25-01-2008, 10:09:52 »
En misschien komt er weer zo'n molveiling net als vorig jaar, waar je geld uit de pot kan inzetten voor een luxe overnachting of voor oude kandidaat weer in het spel. Dat weet de mol dus die zorgt voor veel geld in het spel. Patrick bleef tot het laatste in het bommenspel, dus die wordt dan verdacht.

Hmm je moet toch wat bedenken om Patrick verdacht te houden  :(

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4
« Reactie #184 Gepost op: 25-01-2008, 10:40:08 »
Maar wie z'n moeder is joods?

Dennis was te gast bij Giel voor een Intervieuw.. In het gelijknamige progamma..
Daar had ie het erover dat ze vader en moeder jehova waren? Kon het niet goed volgen.. Misschien is het hetzelfde ofzo?
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline Celeone

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #185 Gepost op: 25-01-2008, 10:42:14 »
Wat maken jullie je druk over die ja/nee-vragen zeg. Als ik me niet vergis, werd er gewoon iets gezegd in de trant van: 'De mol is verplicht de waarheid te vertellen als het antwoord goed is.' Dat zegt dus dus niet dat hij niet de waarheid mag vertellen als het antwoord fout is. Het zegt enkel dat je gegarandeerd de waarheid krijgt als je het goed had.

Verder vond ik het een zeer leuke aflevering, jammer alleen dat Georgina niet terug kwam. Ik had een stille hoop. De volgende aflevering mag Joris er wel uit, ik vind hem het minst leuk in de groep.

Offline kabouter

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #186 Gepost op: 25-01-2008, 10:45:03 »
Dennis was te gast bij Giel voor een Intervieuw.. In het gelijknamige progamma..
Daar had ie het erover dat ze vader en moeder jehova waren? Kon het niet goed volgen.. Misschien is het hetzelfde ofzo?

Echt niet Tommie ::ohno::

Offline Mmkk

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #187 Gepost op: 25-01-2008, 10:50:40 »
Dan was het antwoord van Joris goed en het antwoord op zijn vraag dus ook: De moeder van de mol is NIET joods. Maar wie z'n moeder is joods?
Hiermee bedoel ik:
Joris moet hebben geweten dat iemand z'n moeder joods is. Die persoon verdenkt hij en daarom vraagt hij aan de mol of zijn/haar moeder joods is. Het antwoord is nee. Omdat Joris het antwoord op zijn vraag goed had (want het veld was 14.000 m2), spreekt de mol de waarheid. De moeder van de mol is dus niet joods.
Dennis was te gast bij Giel voor een Intervieuw.. In het gelijknamige progamma..
Daar had ie het erover dat ze vader en moeder jehova waren? Kon het niet goed volgen.. Misschien is het hetzelfde ofzo?
Stel dat dit betekent dat Dennis z'n moeder joods is, (wat je hieruit niet precies kan afleiden), dan is Dennis dus niet de mol!

Offline lvanhall

  • Forumlid
  • Dit forum is het helemaal !
Re: Aflevering 4
« Reactie #188 Gepost op: 25-01-2008, 10:55:23 »
Valt het niemand op dat er 3 vragen zijn die de antwoorden 14 en 16 hebben??
Zowel die van Edo, Joris en Regina. alleen die van Joris is het x100 gedaan.............





Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: Aflevering 4
« Reactie #189 Gepost op: 25-01-2008, 11:02:23 »
Geweldige aflevering, zeer goede opdrachten, allebei dit keer. Heb sowieso het idee dat ik naar een serie met zeer goede opdrachten aan het kijken ben.

Maar wat zijn sommige kandidaten een stel klunzen zeg. Ten eerste is het al een hele prestatie dat ze er met z'n allen niet uit komen hoe je een foto omdraait. Kom op, beetje logisch nadenken heet dat. Sowieso is het handig om pas te gaan draaien als je nog maar weinig tijd hebt of je bijna alles hebt want als je enemaal bent begonnen te draaien dan kun je de voorkant niet meer zien en dus kun je niet meer zien waar de foto's die je daarna nog vindt, moeten komen.

Diep triest vind ik het tevens dat de hersenen van Edo en Coen met elkaar gecombineerd niet in staat zijn om -18 + 3 + 3^2 * 2 correct uit te rekenen terwijl nota bene de Van Dalehint erbij wordt gegeven.

Maar om de verwarring eerder in dit topic te vereffenen,
Over dat Meneer van Dale wacht op antwoord: inderdaad, dat hadden ze moeten weten, maar ik ben er onlangs achter gekomen dat die regel niet meer geld, wisten jullie dat?
Delen en vermenigvuldigen zijn nu gelijkwaardig, dus er geldt dat 100 / 2 * 2 = 100, omdat men niet meer eerst 2 x 2 uitrekent en daarna 100 door 4 deelt.
Optellen en aftrekken zijn nu gelijkwaardig, dus er gelt dat 100 - 2 + 2 = 100, omdat men niet mee reerst 2 + 2 uitrekent en daarna van 100 vier aftrekt.
Maar in de gegeven som maakt het niet uit, er staat alleen een optelling, vermenigvuldiging en macht in, en die volgorde is duidelijk.

Citaat
Hiermee bedoel ik:
Joris moet hebben geweten dat iemand z'n moeder joods is.
Weet iemand trouwens waarom Joris vraagt "is jouw moeder Joods" in plaats avn "ben jij [naam]? " waarbij [naam] de naam is van de kandidaat wiens moeder Joods is? Wat dat betreft vind ik de vraag "is Edo de Mol" veel handiger.

Vond trouwens het vele voorkomen van 14 en 16 in de vragen ook wel opvallend.


Ik als achtbaangek ben trouwnes ook wel benieuwd wat ze volgende week in de Colossus gaan doen ;D
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline IDM

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #190 Gepost op: 25-01-2008, 11:21:22 »
Zo, de aflevering net pas gezien.

Ik zat ook meteen als een idioot te proberen iets te halen uit alle cijfertjes die er voorbij kwamen. Zo zag je bij de opdracht met de vragen (Dennis en Patrick) alleen de bommen van 4, 5 en 2.
Ik moest gelijk aan de Jaspers-hint denken met de line-up.
4= D, 5= E en de 2= B. Maar ja...
De 1109, 11= K, 09= I... omgedraaid = IK? Maar ja...

Over de ontzettend leuke opdracht met de kaarsen... daar hebben we gewoon erg weinig aan. We weten de goede antwoorden in bijna alle gevallen niet. PJH zegt: "Alleen als jouw antwoord goed is, zal de mol de waarheid spreken." Een fout antwoord geven (ALS je al weet wat fout is natuurlijk ik vermoed dat het voor de kandidaten net zo hard gissen is als voor ons) om er zo zeker van te zijn dat de mol liegt en je zo toch een correct antwoord krijgt... Of een niet aangeboden antwoord geven om zo zo'n resultaat te halen...  Hm, ik weet niet zo zeker of dat zo op gaat. Denk ook niet dat dit was wat Patrick deed. Of misschien maakte hij expres deze 'verspreking', wat grappig zou zijn als Mol zijnde met voorkennis, als bovenstaande wel op gaat. Zeker ook omdat de acteur-vraag op hem slaat... Misschien een hint? Is hij zelf de mol? Daar moest ik aan denken.

Gevoelsmatig vond ik Regina molleriger dan in de vorige afleveringen. Joris is zooo duidelijk! Dat brengt altijd een heel dilemma, want too obvious zegt ook niet meteen iets. Net zoals alles in dit spel niets zegt en alles zegt, haha. Wel grappig dat Joris een agenda (toch? Dat was toch niet zijn mollenboekje???) voor de dag toverde (en nog fout beantwoordde). Dunya vond ik wederom helemaal niet verdacht. Maar ik moet nog even kijken wat er feitelijk is binnengehaald en misgelopen (en waarom).

Vond het in ieder geval een superaflevering. In de volgende aflevering komt het spel met de kaarten, zag ik. Ben toch benieuwd hoe Alice-erig het allemaal achteraf blijkt te zijn.
« Laatst bewerkt op: 25-01-2008, 11:26:12 door IDM »
Laten we jabberen.

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4
« Reactie #191 Gepost op: 25-01-2008, 11:32:05 »
Echt niet Tommie ::ohno::

Had het niet goed gehoord,, Luisterde met 1 oor mee. Maar d8 dat het erin voorkwam  ::rofl::
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4
« Reactie #192 Gepost op: 25-01-2008, 11:39:11 »
Die tijd die achteruit loopt, die geeft volgens mij aan dat we ergens 'tijd' die in beeld komt, achteruit moeten lezen. Zit vast een aanwijzing in.
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline DennisofEdo

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #193 Gepost op: 25-01-2008, 12:11:01 »
Weet iemand waar je ALLE afleveringen kan terugkijken?..

Ik kan alleen die van Yvon jaspers, Milouska, en Inge zien.

 ;) :D

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4
« Reactie #194 Gepost op: 25-01-2008, 12:36:38 »
Eigenlijk had de mol dezelfde vraag moeten stellen als Coen :p

Zou wel humor zijn als de mol aan zichzelf vroeg of die bij hem/haar op de kamer sliep.

Offline Seraphina

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Kijk, een hele kudde!
Re: Aflevering 4
« Reactie #195 Gepost op: 25-01-2008, 12:37:26 »
Excuus als dit al ergens vermeld staat, maar bij Joris zie je wat tevoorschijn komen als hij zijn antwoord krijgt. Beeld kan natuurlijk altijd nog gespiegeld zijn, maar toch.


Edit: of er gespiegeld is kunnen we misschien door naar de muur te kijken en te vergelijken bij andere kandidaten (ja tenzij er overal gespiegeld is natuurlijk ;)).
« Laatst bewerkt op: 25-01-2008, 12:39:56 door Seraphina »
Sera: "Nou ik vind m`n Karel-quote mooi" , *Wendy*: "Ik vind hem ouderwets."

Offline DikkeControleur

  • Forumlid
  • Laat iedereen in zijn waarde.
Re: Aflevering 4
« Reactie #196 Gepost op: 25-01-2008, 12:37:34 »

Patrick
Hoeveel foto's waren er te vinden in jouw hotelkamer?
a. 3128 foto's
b. 3976 foto's
Hij antwoordt b. en vraag aan de Mol: Ben je acteur of actrice? > Nee.

Ik heb een doedel gemaakt over het aantal foto's in de kamer van patrick:



Ik ga uit van een bescheiden hotel kamer van 3.5 bij 3.5. Als de foto's een standaard 10x13 cm afmeting hebben, dan is het waarschijnlijk dat het antwoord 3976 de juiste is.

Echter als de linkermuur op deze tekening, de muur die we niet te zien krijgen, geen foto's bevat. Bijvoorbeeld omdat daar een raam zit! Dan gaat er 8.75 m2 af. Dat zijn zo'n 670 foto's. Dan komt de schatting op 3323-670 = 2653 foto's. In dat geval is juist antwoord a) waarschijnlijker.

Persoonlijk denk ik dat de kamer een raam heeft, en dus dat Patrick het foute antwoord heeft gegeven.

PS. elke m2 muur heeft zo'n 75 foto's. Dus een 4x4 kamer ipv 3.5x3.5 levert zo'n 240 foto's extra op. Zelfs dan, en uitgaande van een raam, is antwoord a) nog waarschijnlijker.
Ik ben niet dik! Ik ben de Dikke Controleur.

Re: Aflevering 4
« Reactie #197 Gepost op: 25-01-2008, 12:38:28 »
Dan was het antwoord van Joris goed en het antwoord op zijn vraag dus ook: De moeder van de mol is NIET joods. Maar wie z'n moeder is joods?


Waarom vraagt hij nou niet: "Is jouw vader Joods?", dat zou het voor ons een stuk makkelijker maken! Dan heb je in elk geval de achternaam van de kandidaat om mee uit speuren te gaan  ::vergroot:: Maar nu moeten we ook nog achter de meisjesnaam van de moeder zien te komen. Arg...onbegonnen werk! (en geloof me, ik heb het geprobeerd  ::tandpastasmiley:: :
De ouders van Dunya zijn Marokkaans, Dennis is in elk geval een échte Hagenees voor zover ik weet, met christelijke ouders.
Brunner lijkt een Duitse/Oostenrijkse naam te zijn, dus niet direct Joods (Alois Brunner is in elk geval een oorlogsmisdadiger uit WOII) etc...)


Offline Rormo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4
« Reactie #198 Gepost op: 25-01-2008, 12:42:01 »
Ik moet toch ff kwijt dat ik de kandidaten echt idioten vond deze aflevering. En dat was niet allemaal af te schuiven op een mol die saboteert want die was niet overal bij.

- een foto niet om kunnen draaien
- geen eenvoudige rekensom uit kunnen rekenen, ik had die som tijdens de uitzending in 10 seconden ofzo.
- Die redenering over prinsjesdag wordt door 3 mensen verprutst

Die opdracht met de kaarsen was hetzelfde als de lift opdracht vorig jaar. Dus aub niet weer met de discussie beginnen of de mol bij een fout antwoord van de kandidaat ook een fout antwoord op de vraag geeft. Ja, dat is zo, was vorig jaar zo en zal nu ook zo zijn.

Er zijn mensen die beweren dat Dennis niet de mol kan zijn omdat hij 2 van die gewichtjes meenam. Die gewichtjes waren 50 euro per stuk. In totaal dus 100 euro. Op een pot van 7000 is dat bijna verwaarloosbaar. Als je door 100 euro mee te nemen de verdenking van je af kunt werpen, is dat als mol gewoon slim. Het kost je zeer weinig. Het is in de historie gebleken dat de mol altijd wel ergens bij een opdracht geld in de pot heeft gebracht. Dennis afstrepen hierdoor zou dus een vergissing zijn.


Voor mij zijn Regina en Dunya iig definitief afgevallen als mol. Die doen te veel goed en te weinig fout om mol te zijn.

Maar wie is het dan wel?

Edo, Joris, Patrick of Dennis? Voor allemaal valt iets te zeggen. Patrick vind ik nog het minst aannemelijk, die doet nog regelmatig dingen goed. Maar Joris, Edo en Dennis? Wat hebben die eigenlijk voor positiefs voor de pot gedaan? Dat valt behoorlijk tegen.
Joris molt zo veel dat het frustrerend is. Als hij de mol is dan vind ik het lomp en als hij de mol niet is, dan is het eigenlijk ook lomp :) Hopelijk gaat hij er snel uit. Op de een of andere manier zit Joris altijd op cruciale plekken. Fietsen bij de fietsers/klimmers, in het maisveld in de toren (ideale positie voor de mol), doorgeef opdracht zit hij aan het eind om de antwoorde te geven aan PJH.

Edo is overal altijd bij betrokken, maar presteert ook niet heel veel. Hij heeft vooral een grote mond.

Patrick lijkt wel angstaanvallen te hebben. Die kijkt overal zo angstig. Doet me denken aan George. Om de een of andere reden zoek je het niet achter Patrick dat hij de mol is, maar hij zou het zo maar kunnen zijn.

Ik blijf voorlopig toch bij Dennis. Die doet zo ontzettend vaag. En veel van de aanwijzingen in de uitzendingen verwijzen naar Dennis (zie Dennis topic).


Erg mooie aflevering, jammer dat Coen er uit is, want dat vond ik een van de leukere kandidaten. 

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 4
« Reactie #199 Gepost op: 25-01-2008, 12:46:28 »
Ik heb een doedel gemaakt over het aantal foto's in de kamer van patrick:

Geweldig, DC! ::joehoe::