Auteur Topic: Aflevering 4  (gelezen 150452 keer)

Offline roosdejong

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #360 Gepost op: 29-01-2008, 00:43:56 »
Op 11-06-1614 is er wel iets gebeurd maar ik weet niet of dat iets met Wie is...de mol te maken heeft... ::ohno::
wat ik kan vinden is 11-06-1614. de brandweerspuit werd uitgevonden door Pauwels.
Pauwels doet ook de tune voor het programma "wie is de mol"...
moet toch nog iets te linken zijn?
of zal het toeval zijn dat ze allebei pauwels heten?

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #361 Gepost op: 29-01-2008, 00:49:52 »

Ik vind het wel erg achterhaald om nu in twijfel te trekken vanuit welk perspectief naar de kaarsen moet worden gekeken. Hallo, zo erg gaan ze de kandidaten echt niet naaien hoor :P... Het is gewoon links voor de kandidaat en rechts voor de kandidaat. PJH legt het uit aan de kandidaat, dus kijken we ook vanuit kandidaatsperspectief. Toegepaste logica heet dat.



Dat is mooi dat je dat niet in twijfel trekt, maar dat betekent dan ook dat Coen het blijkbaar toch verkeerd begrepen had. (volgens hemzelf in het interview bij Schiffers)

Offline de_mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #362 Gepost op: 29-01-2008, 00:54:10 »
Dat is mooi dat je dat niet in twijfel trekt, maar dat betekent dan ook dat Coen het blijkbaar toch verkeerd begrepen had. (volgens hemzelf in het interview bij Schiffers)

wat heeft ie verkeerd begrepen ???
One for the mol, two for the money, three for the clues, now go, go, go!

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #363 Gepost op: 29-01-2008, 00:56:52 »
wat heeft ie verkeerd begrepen ???

Dat weten we helemaal niet, maar als je uitgaat van het gegeven zoals in de voorgaande post, dat het vaststaat dat we de kaarsen vanuit kandidaatsperspectief moeten bekijken, heeft Coen het blijkbaar toch andersom begrepen.

Offline Ruud2003

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4
« Reactie #364 Gepost op: 29-01-2008, 01:02:27 »
Ik denk niet dat Coen het destijds verkeerd begrepen heeft. Zodra hij zag welke kaars bleef branden, vertaalde hij dat in een 'ja' of een 'nee'.
De opnamen zijn meer dan een half jaar geleden gemaakt. Hij kan zich nu nog goed herinneren dat het antwoord op zijn vraag (Slaap je bij mij op de kamer?) 'ja' was.
Maar of hij nog exact weet of het de linker kaars was die bleef branden of de rechter, tja... een vergissing is dan zo gemaakt.
Goede jacht!

Offline de_mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #365 Gepost op: 29-01-2008, 01:09:34 »
Dat weten we helemaal niet, maar als je uitgaat van het gegeven zoals in de voorgaande post, dat het vaststaat dat we de kaarsen vanuit kandidaatsperspectief moeten bekijken, heeft Coen het blijkbaar toch andersom begrepen.

ik snap niet waarom je denkt dat Coen het dan verkeerd begrepen moet hebben. Hij vertelde in een interview alleen dat de ja-kaars bleef branden. hij wist niet meer of het de linker of rechter was. en dan kun jij daaruit opmaken dat hij het verkeerd begrepen heeft? knap... ::jaja::
One for the mol, two for the money, three for the clues, now go, go, go!

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #366 Gepost op: 29-01-2008, 01:13:42 »
ik snap niet waarom je denkt dat Coen het dan verkeerd begrepen moet hebben. Hij vertelde in een interview alleen dat de ja-kaars bleef branden. hij wist niet meer of het de linker of rechter was. en dan kun jij daaruit opmaken dat hij het verkeerd begrepen heeft? knap... ::jaja::

Nee dat kan ik helemaal niet. Het is mij gewoon niet duidelijk geworden vanuit welk perspectief je moet kijken, that's all. En omdat Coen ook twijfel schept over welke kaars het nou was is die onduidelijkheid alleen maar groter geworden.
« Laatst bewerkt op: 29-01-2008, 01:17:04 door tureluurs »

Offline de_mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #367 Gepost op: 29-01-2008, 01:17:49 »
Nee dat kan ik helemaal niet. Het is mij gewoon niet duidelijk geworden vanuit welk perspectief je moet kijken, that's all.

o, ok. nou ja, laten we maar aannemen dat ze het de kandidaten niet nóg lastiger maken dan dat die vragen op zich al zijn. Dus links = links. Zeker zijn van het antwoord ben je nooit, dus ik vond de opdracht sowieso behoorlijk useless. Maar ach, het zorgt voor wat spanning.
One for the mol, two for the money, three for the clues, now go, go, go!

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #368 Gepost op: 29-01-2008, 01:19:33 »
o, ok. nou ja, laten we maar aannemen dat ze het de kandidaten niet nóg lastiger maken dan dat die vragen op zich al zijn. Dus links = links. Zeker zijn van het antwoord ben je nooit, dus ik vond de opdracht sowieso behoorlijk useless. Maar ach, het zorgt voor wat spanning.

Tja, niets is wat het lijkt bij WIDM, toch?
Ik neem niets klakkeloos aan, tenzij het duidelijk zo is gezegd.

Offline wwg

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is toch die mol...
Re: Aflevering 4
« Reactie #369 Gepost op: 29-01-2008, 10:26:02 »
o, ok. nou ja, laten we maar aannemen dat ze het de kandidaten niet nóg lastiger maken dan dat die vragen op zich al zijn. Dus links = links. Zeker zijn van het antwoord ben je nooit, dus ik vond de opdracht sowieso behoorlijk useless. Maar ach, het zorgt voor wat spanning.
Inderdaad, wat een ophef... Misschien is het buiten de uitzending om wel duidelijk gezegd tegen de kandidaten.. Links = links voor de kijkers thuis..
Het is ook een kunst geworden hier op het forum om te overdrijven.

Offline Rormo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4
« Reactie #370 Gepost op: 29-01-2008, 12:26:34 »
Tja, niets is wat het lijkt bij WIDM, toch?
Ik neem niets klakkeloos aan, tenzij het duidelijk zo is gezegd.

Je maakt jezelf nog tureluurs zo.

Ik ben het met WWG eens. Er wordt een hoop gezegd tegen de kandidaten buiten de uitzending om. Denk je nu echt dat geen van de kandidaten zal vragen welke rechts PJH bedoelt? Dat was de eerste vraga die in mij opkwam: "mijn rechts/links, of voor de mol rechts/links?". Je kunt ook te veel achter dingen zoeken hier. Net als met het afvragen of de mol bij een fout antwoord zowel mag liegen als de waarheid spreken. Met de lift is vorig jaar ook gebleken dat een fout antwoord leidt tot een leugen van de mol en een goed antwood tot de waarheid zonder uitzonderingen.

Offline RJBanthum

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #371 Gepost op: 29-01-2008, 17:56:29 »
klopt :P ik ben het ook met wwg eens. Niet is wat het lijkt, maar je kan niet alles in twijfel trekken. Of twijfel je er ook aan of PJH wel de echte PJH is, of zijn dubbelganger? Weet je wel zeker dat Georgina in afl. 3 naar huis ging en niet stiekem Dunya, omdat ze zich als elkaar verkleed hebben? Is er wel echt een mol?

Sommige dingen zijn gewoon zeker. Die moet je ook niet in twijfel trekken. Focus op de dingen die er echt toe doen!

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Aflevering 4
« Reactie #372 Gepost op: 29-01-2008, 18:55:28 »
klopt :P ik ben het ook met wwg eens. Niet is wat het lijkt, maar je kan niet alles in twijfel trekken. Of twijfel je er ook aan of PJH wel de echte PJH is, of zijn dubbelganger? Weet je wel zeker dat Georgina in afl. 3 naar huis ging en niet stiekem Dunya, omdat ze zich als elkaar verkleed hebben? Is er wel echt een mol?

Sommige dingen zijn gewoon zeker. Die moet je ook niet in twijfel trekken. Focus op de dingen die er echt toe doen!

ik vind dit toch wel iets wat er toe doet.
de voorbeelden die je aanhaalt zijn compleet niet te vergelijken met deze kwestie natuurlijk.  :)
feit is en blijft dat er in WIDM altijd zaken zullen zitten die niet kloppen, die je als kijker niet hoort te weten en dingen die je moet onderzoeken.
en deze vind ik daar heel goed tussen passen. waarom niet links of rechts voor de mol... het maakt het voor ons alleen maar nog meer gissen naar wie het juiste antwoord kreeg, en dat is waarschijnlijk net weer de bedoeling van de productie.  ::ok::

dit is iig alvast een vraag voor de mol hunt/fandag!

Offline nevermind

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • autanyel
Re: Aflevering 4
« Reactie #373 Gepost op: 29-01-2008, 19:16:48 »
we komen er voor de laatste aflevering toch niet achter welk antwoord op de vragen van de kandidaten juist was. ( 6279 of 6548 fotos bv ... ja lekker :p )
en dus kunnen we discussieren tot we een ons wegen, en worden we er geen steek wijzer van.
en dus doet het er niet toch !
dennis for mole !

Offline de_mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #374 Gepost op: 29-01-2008, 19:19:59 »
precies, je weet nooit of de vraag aan de deur goed was, dus het maakt voor niemand (ook niet voor de kandidaten eigenlijk) uit wat de 'goede' en wat de 'foute' kaars is. kun je over speculeren, maar ik vond dit het minst interessante deel van de uitzending  :(
One for the mol, two for the money, three for the clues, now go, go, go!

Offline TMTCED

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #375 Gepost op: 29-01-2008, 20:18:33 »
Even wat anders...

Wij hebben het idee dat Joris niet de mol is, maar een redelijk handige tactiek lijkt te hanteren.
Iedere aflevering kiest ie iemand anders uit om een team mee te vormen, en zet deze steeds voor het blok door mol-achtige acties uit te voeren of mollerig over te komen. Deze aflevering 4 bijvoorbeeld met Dunya. Meteen dwars liggen wanneer Regina hen vraagt te komen. Test hij zo soms iedere keer zijn medekandidaten op mol-gedrag? Doen ze met hem mee, dan heeft ie misschien een mol te pakken. Doen ze dat niet, dan vallen ze af. Zo heeft hij voor zichzelf wellicht Edo en Dunya al weg kunnen strepen. Of niet natuurlijk...
Zlef komt ie daarbij verdacht over, maar als hij de mol niet is, doet dat hem geen pijn natuurlijk.

Offline nevermind

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • autanyel
Re: Aflevering 4
« Reactie #376 Gepost op: 29-01-2008, 20:32:50 »
tuurlijk is hij de mol niet, en daardoor komt hij ook niet verdacht over. alleen maar rete irritant !
het mag dan zijn tactiek zijn, nadja was vorig jaar net zo , ik vind het heeeel erg vervelend !!
dennis for mole !

Offline Lola-aapje

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #377 Gepost op: 29-01-2008, 20:34:03 »
Even wat anders...

Wij hebben het idee dat Joris niet de mol is, maar een redelijk handige tactiek lijkt te hanteren.
Iedere aflevering kiest ie iemand anders uit om een team mee te vormen, en zet deze steeds voor het blok door mol-achtige acties uit te voeren of mollerig over te komen. Deze aflevering 4 bijvoorbeeld met Dunya. Meteen dwars liggen wanneer Regina hen vraagt te komen. Test hij zo soms iedere keer zijn medekandidaten op mol-gedrag? Doen ze met hem mee, dan heeft ie misschien een mol te pakken. Doen ze dat niet, dan vallen ze af. Zo heeft hij voor zichzelf wellicht Edo en Dunya al weg kunnen strepen. Of niet natuurlijk...
Zlef komt ie daarbij verdacht over, maar als hij de mol niet is, doet dat hem geen pijn natuurlijk.

Als dit een vooropgesteld plan is van Joris vind ik het wel slim

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #378 Gepost op: 29-01-2008, 20:37:34 »
tuurlijk is hij de mol niet, en daardoor komt hij ook niet verdacht over. alleen maar rete irritant !
het mag dan zijn tactiek zijn, nadja was vorig jaar net zo , ik vind het heeeel erg vervelend !!


ja dat is ondertussen wel duidelijk hoor, dat jij 'm irritant vind  ::slaap::
Keep calm and eat chocolates!

Offline TMTCED

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #379 Gepost op: 29-01-2008, 20:56:36 »
Wij vinden het ook irritant. Maar het leidt wel goed af....