Auteur Topic: Aflevering 9.  (gelezen 81346 keer)

Offline killerbee123

  • Forumlid
Re: Aflevering 9.
« Reactie #220 Gepost op: 1-03-2008, 15:46:58 »
Die walkie talkie is gewoon voor veiligheid. Heeft niks te maken met molzijn. Teminste anders zouden ze die walkie talkie niet zo duidelijk in beeld nemen
maarja het kan zijn dat ze dat iedereen laten denken en heerlijk kunnen mollen. maar even over de data en de maya kalender
De datum die Edo aanwijst zou dan de 10e dag (Oc, volgens de Tzolkin) van de 9e maand (Ch'en,volgens de Haab kalender, die 20 dagen per maand telt) zijn gerekend vanaf 11 augustus (de start van het jaar bij de Maya telling) en dat komt weer neer op 17 februari dat betekend dat tie heeft geprobeerd dennis neer te leggen die op 21 februari jarig is.. dus is het antwoord dat edo kreeg in elk geval niet zeker

Offline nevermind

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • autanyel
Re: Aflevering 9.
« Reactie #221 Gepost op: 1-03-2008, 15:55:37 »
ik ben er uit...dennis is niet de mol
ik heb het heel lang wel gedacht hoor maar na de klok,vragen, priesterronde (hoe je t ook noemt) is het voor mij zo klaar als een klontje
de opdracht: alleen wanneer je de juiste geboortedatum in vult krijg je een juist antwoord
uitvoering dennis: ik heb edo`s geboortedatum ingevuld
conclusie: als hij de mol is had hij zijn eigen geboortedatum in moeten vullen ( zelfs de  mol moet zich toch houden aan de regels van een opdracht??)  en dan klopt het antwoord van de priester, nu kan dat antwoord niet juist zijn tenzij hij keihard liegt, dan moeten we dat uitzoeken, wie snapt die kalender??? dan kunnen we uitzoeken welke geboortedatum hij echt heeft ingevuld?!


nog een keer dan voor de mensen die niet willen lezen :)
( ik blijf dit gewoon posten totdat het doordringt )
pj zegt letterlijk : alleen als je de juiste geboorte datum invult weet je zeker dat je een juist antwoord krijgt.
anders zou het wat al te gemakkelijk zijn he. je vult dan gewoon een willekeurige datum in en stelt je vraag. je zou dan zeker weten dat die vraag fout beantwoord word.
zo werkt het natuurlijk niet !!!
dennis for mole !

Offline Puar

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ik weet wie de mol is! (na de volgende week)
Re: Aflevering 9.
« Reactie #222 Gepost op: 1-03-2008, 16:05:09 »
nog een keer dan voor de mensen die niet willen lezen :)
( ik blijf dit gewoon posten totdat het doordringt )
pj zegt letterlijk : alleen als je de juiste geboorte datum invult weet je zeker dat je een juist antwoord krijgt.
anders zou het wat al te gemakkelijk zijn he. je vult dan gewoon een willekeurige datum in en stelt je vraag. je zou dan zeker weten dat die vraag fout beantwoord word.
zo werkt het natuurlijk niet !!!

Inderdaad, sommige mensen denken niet helder na, anders kon je een datum doen waarop niemand jarig is en dan ging regina b.v vragen is edo de mol? Nee, ow dan is edo dus de mol  :P
Je kunt ze uitroken, je kunt ze opjagen en soms kan je er een vangen, maar ze komen altijd terug

Offline nevermind

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • autanyel
Re: Aflevering 9.
« Reactie #223 Gepost op: 1-03-2008, 16:07:11 »
psies :) en zo werkt het nou eenmaal niet :p die discussie hadden we vorige serie ook al met de liftopdracht !!
dennis for mole !

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 9.
« Reactie #224 Gepost op: 1-03-2008, 17:05:08 »
En toen was de enige die de mol zag ook de enige die al zijn vragen goed had ^^

Offline nevermind

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • autanyel
Re: Aflevering 9.
« Reactie #225 Gepost op: 1-03-2008, 17:22:25 »
says who ??
dat kan, maar het hoeft niet !!
want ook voor die situatie gold , iemand had alleen maar al zn vragen fout hoeven te beantwoorden en kon dan 1 kandidaat afstrepen.
zo werkt het dus niet.
dennis for mole !

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 9.
« Reactie #226 Gepost op: 1-03-2008, 17:30:34 »
In de praktijk bleek dat wel te werken... iedereen die een foute vraag had, kon  zo bleek achteraf de kandidaat die hij/zij zag afstrepen....  Alle kandidaten die een fout antwoord hadden, zagen de mol niet, de enige die alles goed had zag de mol wel.


Voorlopig is iig nog niet bewezen dat als je een fout antwoord geeft, je de mol ook kan zien c.q.. je ook een juist antwoord kan krijgen.
« Laatst bewerkt op: 1-03-2008, 17:33:27 door Qper »

Offline nevermind

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • autanyel
Re: Aflevering 9.
« Reactie #227 Gepost op: 1-03-2008, 17:40:47 »
 wat pj zei is bewijs genoeg. alleen dan weet je zeker dat je de vraag goed hebt. wat inhoud, je hebt er niets aan. helemaal niets.

met de opdracht met de kapel en vorig jaar met de lift was het anders. daar zat 1 gok vraag bij waarvan je onmogelijk kon weten of het goed of fout was. opzettelijk fout doen was er dus niet bij . je had er dus niets aan !  toen zei pj ook : de mol zal de waarheid spreken als je de vragen goed hebt.
nu zei pj heel wat anders nl , alleen als je de datum goed legt weet je zeker datde vraag eerlijk beantwoord word.
en dat is maar goed ook. anders hadden ze een willekeurige verkeerde datum kunnen invullen en hun vraag kunnen stellen
« Laatst bewerkt op: 1-03-2008, 17:52:07 door nevermind »
dennis for mole !

Offline Puar

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ik weet wie de mol is! (na de volgende week)
Re: Aflevering 9.
« Reactie #228 Gepost op: 1-03-2008, 18:01:32 »
Vorig jaar met die lift waren er toch ook lui die een paar antwoorden fout hadden en daardoor alsnog inge zagen?  :-\\
Je kunt ze uitroken, je kunt ze opjagen en soms kan je er een vangen, maar ze komen altijd terug

Offline nevermind

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • autanyel
Re: Aflevering 9.
« Reactie #229 Gepost op: 1-03-2008, 18:03:01 »
geen idee :p het leuke van die opdracht was dat niemand met 100 procent zekerheid kon zeggen welke vraag nou goed of fout was !
compleet nutteloos dus .... maar wel leuk voor de serie !
dennis for mole !

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 9.
« Reactie #230 Gepost op: 1-03-2008, 18:12:18 »
Vorig jaar met die lift waren er toch ook lui die een paar antwoorden fout hadden en daardoor alsnog inge zagen?  :-\\

nee, alleen Paul zag Inge

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 9.
« Reactie #231 Gepost op: 1-03-2008, 18:21:03 »
nee, alleen Paul zag Inge

Nee, ook Renate zag Inge, terwijl ze foute antwoorden gaf.

Offline WIDMJokertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ;D
Re: Aflevering 9.
« Reactie #232 Gepost op: 1-03-2008, 18:30:14 »
Nee, ook Renate zag Inge, terwijl ze foute antwoorden gaf.
Vond ik wel geween hoor  ::hypocriet::

Offline nevermind

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • autanyel
Re: Aflevering 9.
« Reactie #233 Gepost op: 1-03-2008, 18:54:21 »
dat is nou juist het leuke, met zulke opdrachten kan je niets
dennis for mole !

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 9.
« Reactie #234 Gepost op: 1-03-2008, 20:07:06 »
heey allemaal

ik weet niet hoor maar ik heb wel drie keer deze aflevering gezien en wat me opviel dat op het moment (ongeveer in de 8ste minuut) zegt regina dat patrick het maya's heeft opgelost vervolgens komt er dan een terug blik hoe patrick dat had gedaan en ik had sterk het vermoede dat iemand heel vaag er doorheen zat te praten ik weet niet ik ben er zelf niet achtergekomen wat ze/hij zei mischien moet et sneller worden afgespeeld ofzoo maar ik weet bijna cker dat er wel doorheen word gepraat

Groeten Gerben ::tandpastasmiley::

Super freaky ik hoor het nu ook, als iemand een stem versneller heeft en dat ff kan testen.
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Rinske

  • Forumlid
Re: Aflevering 9.
« Reactie #235 Gepost op: 1-03-2008, 20:59:17 »
Ik hoor het ook, maar het lijkt ook wel een echo van de stem van Patrick te zijn?

Offline opaweethetbeter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Opa op zoek naar moldvarpa tolf
Re: Aflevering 9.
« Reactie #236 Gepost op: 1-03-2008, 21:08:27 »
Nee, dat is gewoon weer zo'n reverse galm (of hoe het ook heet. Daedalus weet de exacte term wel). Niks bijzonders in elk geval.

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 9.
« Reactie #237 Gepost op: 1-03-2008, 23:24:08 »
Eerder een ego van die maya zin.

Is er al uitgezocht wat die man in de laatste seconden van de aflevering zei in het Mayaans? ::vergroot::
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline nevermind

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • autanyel
Re: Aflevering 9.
« Reactie #238 Gepost op: 2-03-2008, 12:37:50 »
nee, kan jij maya dan
dennis for mole !

Offline tinuzzz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 9.
« Reactie #239 Gepost op: 2-03-2008, 12:42:08 »
nee, kan jij maya dan

Ik niet iig, alleen misschien is deze site handig?