Auteur Topic: [Kandidaat] Sebastiaan  (gelezen 87492 keer)

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Toeval of niet??
« Reactie #180 Gepost op: 29-01-2009, 12:30:22 »
Wat als hij de mol is en dus expres deze positie op de groepsfoto heeft ingenomen?? Is het wel zo toevallig dat juist Sebastiaan op deze strategische plek terecht kwam??

Als de kandidaten zelf de plek mogen uitzoeken met de groepsfoto.. Dan is het zeker verdacht. Maar als de kandidaten zo worden neergezet door de mensen achter de camera.. Dan is het niet verdacht.
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline limone

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • let love rule
Re: Toeval of niet??
« Reactie #181 Gepost op: 29-01-2009, 12:52:56 »
Ik heb afl2. ook nog eens bekeken. Bij de opdracht met de groepsfoto in die oude fabriek eigent Sebastiaan zich vrijwel direct de (strategische)plek achter de monitoren toe. Hij heeft daar een goed argument voor n.l. dat hij op die plek op de groepsfoto staat.Dat klinkt aanneemlijk waardoor niemand zich hier over verbaasd.
 Wat als hij de mol is en dus expres deze positie op de groepsfoto heeft ingenomen?? Is het wel zo toevallig dat juist Sebastiaan op deze strategische plek terecht kwam??  Aan de andere kant is de opdracht wel gelukt, al was het op het nippertje. Ik houd hem in de gaten, ???

Dit heb ik ook al een keer geopperd. Hij wilde heel graag bij de monitoren staan (in afl. 1 overigens  ::)). Hij probeerde echt te mollen, maar Vief en Froukje hebben hem ervan afgehouden. Hij wilde nl. Jon op de plek van Rick zetten en dat is helaas niet gelukt. Het was dat die 2 dames eraan kwamen, anders had hij zijn gang kunnen gaan!

Nog een paar uurtjes, dan zullen we hoop ik meer streken van Sebstiaan zien!!
I got that tunnel vision going through my  head

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Toeval of niet??
« Reactie #182 Gepost op: 29-01-2009, 13:17:42 »
Dit heb ik ook al een keer geopperd(ok dat had ik niet gelezen). Hij wilde heel graag bij de monitoren staan (in afl. 1 overigens  ::)). Hij probeerde echt te mollen, maar Vief en Froukje hebben hem ervan afgehouden. Hij wilde nl. Jon op de plek van Rick zetten en dat is helaas niet gelukt. Het was dat die 2 dames eraan kwamen, anders had hij zijn gang kunnen gaan!

Nog een paar uurtjes, dan zullen we hoop ik meer streken van Sebstiaan zien!!

Ja, ik ben reuze benieuwd, en niet proberen aan tunnelvisie ::trots:: te gaan lijden natuurlijk ::zwaai::

Offline califax

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Toeval of niet??
« Reactie #183 Gepost op: 29-01-2009, 13:49:36 »
Dit heb ik ook al een keer geopperd. Hij wilde heel graag bij de monitoren staan (in afl. 1 overigens  ::)). Hij probeerde echt te mollen, maar Vief en Froukje hebben hem ervan afgehouden. Hij wilde nl. Jon op de plek van Rick zetten en dat is helaas niet gelukt. Het was dat die 2 dames eraan kwamen, anders had hij zijn gang kunnen gaan!

Nog een paar uurtjes, dan zullen we hoop ik meer streken van Sebstiaan zien!!

Denk je echt dat de mol in de eerste aflevering, na de eerste opdracht, in de eerste biecht zou zeggen: "Ik wilde een beetje mollen..."?  ::ohno::

Offline annebeth

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Sherlock Moles
Re: [Kandidaat] Sebastiaan
« Reactie #184 Gepost op: 29-01-2009, 13:57:00 »
ja, want iedereen thuis dacht: wannabe-mol dus.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Toeval of niet??
« Reactie #185 Gepost op: 29-01-2009, 13:57:36 »
Denk je echt dat de mol in de eerste aflevering, na de eerste opdracht, in de eerste biecht zou zeggen: "Ik wilde een beetje mollen..."?  ::ohno::
De mol niet, maar wel andere kandidaten.

Iedereen probeert zich imers op zijn-haar tijd verdacht te maken om de anderen zand in de ogen te strooien.

Offline limone

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • let love rule
Re: Toeval of niet??
« Reactie #186 Gepost op: 29-01-2009, 14:31:14 »
Denk je echt dat de mol in de eerste aflevering, na de eerste opdracht, in de eerste biecht zou zeggen: "Ik wilde een beetje mollen..."?  ::ohno::

Jazeker, dat denk ik! Er was nog geen mol werd er gezegd, en Sebastiaan wilde graag de mol zijn. Niemand die nu zeker weet of hij al de mol was, uitgekozen werd door de SMS of dat hij een gewone kandidaat is. Daarom kon hij ook zeggen dat hij "een beetje wilde mollen" zodat er niet raar over gedacht wordt. Ik kan me van Yvon ook herinneren dat ze in een biecht gezegd heeft dat ze expres heeft zitten mollen. Toen vond men dat ook raar en zag men haar ook niet als mol, terwijl ze dat zeker wel was! Ik denk dat Sebastiaan alle streken van andere mollen combineert en zichzelf toe-eigent. Zo is hij een multi-culti-mol, van alles een beetje, maar toch zichzelf.
I got that tunnel vision going through my  head

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Kandidaat] Sebastiaan
« Reactie #187 Gepost op: 29-01-2009, 14:46:46 »
Ik had even gemist dat Sebastiaan dat inderdaad gezegd had. Door heel naderukkelijk te zeggen dat ie weleens de mol zou kunnen zijn, wordt ie juist minder verdacht, en kan ie ongestoord zijn gang gaan. Maar het gaat natuurlijk ook om expliciet verstoren van een opdracht. Het hoeft echt maar een detail te zijn, dat niemand echt opvalt, maar daarmee staat of valt het slagen van een opdracht toch echt wel.

Een opdracht waar je bij het deels slagen wel een deel van het geld krijgt, daar valt het volgens mij veel minder op dan bij een opdracht waarbij alleen het volledig slagen van de opdracht geld oplevert.

Offline califax

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Toeval of niet??
« Reactie #188 Gepost op: 29-01-2009, 14:58:19 »
Ik kan me van Yvon ook herinneren dat ze in een biecht gezegd heeft dat ze expres heeft zitten mollen. Toen vond men dat ook raar en zag men haar ook niet als mol, terwijl ze dat zeker wel was!

Ik heb het er niet over dat de mol dat nooit in een biecht zou zeggen, maar puur en alleen dat de mol dat niet in de EERSTE biecht zou zeggen...

Vergeet niet dat de biecht voor de mol een spelletje met de kijkers is, maar voor 9 anderen is dat even een momentje van rust... Even uit het 24/7 mind-fuck spel... Even hun verhaal kwijt kunnen... Hun hoeven daar even niet te liegen...

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Toeval of niet??
« Reactie #189 Gepost op: 29-01-2009, 15:06:36 »
Ik heb het er niet over dat de mol dat nooit in een biecht zou zeggen, maar puur en alleen dat de mol dat niet in de EERSTE biecht zou zeggen...

Waarom niet? Als de mol lekker heeft lopen mollen, lijkt me dat geen probleem om in de eerste biecht te zeggen.
Overigens worden ook wel eens de quotes van een 'eerlijke' biechts van een mol gebruikt, ook al zegt diegene daar iets molligs. Kan nu ook het geval zijn.
Hoewel ik Sebastiaan totaal niet verdenk, alleen al omdat 'ie zo enorm in de spotlights wordt gezet.

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Toeval of niet??
« Reactie #190 Gepost op: 29-01-2009, 15:07:44 »
Ik heb het er niet over dat de mol dat nooit in een biecht zou zeggen, maar puur en alleen dat de mol dat niet in de EERSTE biecht zou zeggen...

Ik zeg niet dat Sebastiaan de mol is, maar hij zou het wel kunnen zijn en als hij het is dan is hij de EERSTE mol die dat wel doet. Ik zou hem in ieder geval niet meteen  uitsluiten omdat hij dit in zijn eerste biecht gezegd heeft.......... :)

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Toeval of niet??
« Reactie #191 Gepost op: 29-01-2009, 15:11:26 »

Hoewel ik Sebastiaan totaal niet verdenk, alleen al omdat 'ie zo enorm in de spotlights wordt gezet.
Dat vind ik ook wel opmerkelijk hoor.
Misschien is hij wel de EERSTE mol die zo in de spotlights gezet wordt??
Er kan sprake zijn van een geheel nieuwe tactiek natuurlijk..

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Toeval of niet??
« Reactie #192 Gepost op: 29-01-2009, 15:14:16 »
Dat vind ik ook wel opmerkelijk hoor.
Misschien is hij wel de EERSTE mol die zo in de spotlights gezet wordt??
Er kan sprake zijn van een geheel nieuwe tactiek natuurlijk..

Dat zou kunnen, maar ik ga er niet vanuit.  :)

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [Kandidaat] Sebastiaan
« Reactie #193 Gepost op: 29-01-2009, 15:17:25 »
Ja, dat werd vorig jaar ook bij Joris gezegd. Tegenstanders vonden dat de mol zo niet in beeld kon komen, voorstanders dachten dat het dat jaar misschien wel expres als tactiek voor het eerst zo gedaan werd.
The British are not impressed.

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Sebastiaan
« Reactie #194 Gepost op: 29-01-2009, 15:21:36 »
MIsschien komen we er vanavond uit... :-\\

Offline limone

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • let love rule
Re: [Kandidaat] Sebastiaan
« Reactie #195 Gepost op: 29-01-2009, 15:23:40 »
Nu maar flink duimen dat Sebastiaan er niet uitvliegt vanavond. Dan ben ik mijn mol kwijt en moet ik supertje snel op zoek naar een nieuwe. Hoezo: tunnelvisie!??
I got that tunnel vision going through my  head

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: [Kandidaat] Sebastiaan
« Reactie #196 Gepost op: 29-01-2009, 15:31:05 »
Ja, dat werd vorig jaar ook bij Joris gezegd. Tegenstanders vonden dat de mol zo niet in beeld kon komen, voorstanders dachten dat het dat jaar misschien wel expres als tactiek voor het eerst zo gedaan werd.

Het is gewoon niet slim, want wie veel in beeld komt wordt veel verdacht, dat is nu eenmaal zo. En helemaal met begeleidende teksten als "Paula was weer lekker aan het mollen vandaag.."

Hoeveel is Rick nu in beeld? En hoeveel mensen verdenken Rick? De pool zegt genoeg, wat dat betreft.
Het programma wordt nog steeds gemaakt voor de gemiddelde kijker); en die gaat echt niet ingewikkeld redenen over mogelijke tactieken of omgedraaide logica.. die baseert zijn logica gewoon op een uitzending.

Offline limone

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • let love rule
Re: [Kandidaat] Sebastiaan
« Reactie #197 Gepost op: 29-01-2009, 15:33:56 »
Het is gewoon niet slim, want wie veel in beeld komt wordt veel verdacht, dat is nu eenmaal zo. En helemaal met begeleidende teksten als "Paula was weer lekker aan het mollen vandaag.."

Hoeveel is Rick nu in beeld? En hoeveel mensen verdenken Rick? De pool zegt genoeg, wat dat betreft.
Het programma wordt nog steeds gemaakt voor de gemiddelde kijker); en die gaat echt niet ingewikkeld redenen over mogelijke tactieken of omgedraaide logica.. die baseert zijn logica gewoon op een uitzending.


Maar niets is wat het lijkt...
I got that tunnel vision going through my  head

Offline Mollenvanger

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Now you're a star in heaven...
Re: [Kandidaat] Sebastiaan
« Reactie #198 Gepost op: 29-01-2009, 18:10:00 »
Ik denk niet dat Sebastiaan de mol is.
Sebastiaan vergelijk ik een beetje met Marc-Marie...hij gaat helemaal op in het spel.
Ik zie in hem de winnaar van dit seizoen!
Mollenvanger#1

Offline Renske.

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Sebastiaan
« Reactie #199 Gepost op: 29-01-2009, 18:41:07 »
Het is gewoon niet slim, want wie veel in beeld komt wordt veel verdacht, dat is nu eenmaal zo. En helemaal met begeleidende teksten als "Paula was weer lekker aan het mollen vandaag.."

Hoeveel is Rick nu in beeld? En hoeveel mensen verdenken Rick? De pool zegt genoeg, wat dat betreft.
Het programma wordt nog steeds gemaakt voor de gemiddelde kijker); en die gaat echt niet ingewikkeld redenen over mogelijke tactieken of omgedraaide logica.. die baseert zijn logica gewoon op een uitzending.

Ja, inderdaad, en dat is ook zo met Froukje, zo vaak wordt zij niet in beeld gebracht, maar ze is daarom ook niet zo verdacht.
Sebastiaan is in ieder geval niet mijn mol.
Maar we zullen het vanavond wel weer zien.