Auteur Topic: Aflevering 1 (08-01-2009)  (gelezen 131585 keer)

Offline Duiker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Carpe Fucking Diem
Re: Aflevering 1 (08-01-2009)
« Reactie #160 Gepost op: 8-01-2009, 23:30:52 »
Nee, dat zei ik niet. Ik zei dat als de Mol eerder was aangewezen, dat hij dan zijn werk beter kon doen.

Het is niet zo heel erg moeilijk om een beveiliging in te bouwen, dat iemand alleen zijn eigen naam kan invoeren. Die was er misschien ook wel, en dan heeft Dennis gedaan als of hij een andere naam intypte.
Ja weet ik.

Niet aanvallend bedoeld, maar heb jij verstand van scripts?
Ik heb er wel enig verstand van, en ik zie niet in hoe ze zo'n beveiliging kunnen bouwen.
Molloot sinds seizoen 4

Offline Geriek

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Eerst was k minky.
Re: Aflevering 1 (08-01-2009)
« Reactie #161 Gepost op: 8-01-2009, 23:33:51 »
JON zit dicht bij elkaar en 3 letters !

Of hij typte mol.. zit daar ook in de buurt.

Offline Long Tall Erne

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 (08-01-2009)
« Reactie #162 Gepost op: 8-01-2009, 23:37:23 »

"Game's on !" ::ok::

Inderdaad, het is weer begonnen ...

Het begin was op zich niet slecht bedacht, duurde misschien alleen wat lang.
Wel grappig om te zien dat ze al gelijk tegen elkaar beginnen te liegen over de vraag die ze hadden gehad en het antwoord dat ze hadden gegeven.
Ik denk overigens niet dat we daar veel uit kunnen halen omdat de mol natuurlijk wel al lang bekend was.

De proef in de fabriek was wel leuk opgezet. goed in beeld gebracht en ik vond alleen de twee camerahelmen wat vreemd.
De opmerking van Sebastiaan dat ie gelijk al wat wilde mollen, maar dat dat niet lukte, heeft voor mij niet veel waarde. Wel verdacht dat Dennis zo snel met die 2e camerahelm op de proppen kwam.

Het gerotzooi met de topito's was waardeloos. Neem aan dat het bedoeld was om de kandidaten tegen elkaar uit te spelen maar dat had veel beter gekund.

Al met al een mooi begin van deze reeks. Mijn stem gaat voorlopig nog uit naar Froukje of Anniek. Vraag me niet waarom... puur op gevoel.

Deze week de aflevering nog eens op mijn gemakkie terugkijken, wie weet, valt me nog iets op naar aanleiding van de eerdere opmerkingen die hier geplaatst zijn.

 ::schaam:: ::schaam:: ::schaam::
De webmaster van de Avro moet zich natuurlijk diep en diep schamen dat al voor de uitzending te zien was dat Vera weer naar huis mocht ... (of komt ze terug als.............de MOL???)
Ik ga me even ophangen op de wc ;-)

Offline wwg

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is toch die mol...
Re: Aflevering 1 (08-01-2009)
« Reactie #163 Gepost op: 8-01-2009, 23:37:53 »
JON zit dicht bij elkaar en 3 letters !

Hij typt echt geen Jon..

Ik heb het nu al een paar keer bekeken.. hij typt iets anders


Offline Long Tall Erne

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 (08-01-2009)
« Reactie #164 Gepost op: 8-01-2009, 23:40:46 »
Ja weet ik.

Niet aanvallend bedoeld, maar heb jij verstand van scripts?
Ik heb er wel enig verstand van, en ik zie niet in hoe ze zo'n beveiliging kunnen bouwen.

Het is een kleine moeite om op die laptop elk willekeurig scherm te laten zien...

Nergens staat vast dat het getoonde scherm ook persé moet corresponderen met de ingetypte naam.
Ik ga me even ophangen op de wc ;-)

Offline Duiker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Carpe Fucking Diem
Re: Aflevering 1 (08-01-2009)
« Reactie #165 Gepost op: 8-01-2009, 23:41:25 »
::schaam:: ::schaam:: ::schaam::
De webmaster van de Avro moet zich natuurlijk diep en diep schamen dat al voor de uitzending te zien was dat Vera weer naar huis mocht ... (of komt ze terug als.............de MOL???)
De mol verlaat nooit het spel.
Molloot sinds seizoen 4

Offline opaweethetbeter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Opa op zoek naar moldvarpa tolf
Re: Aflevering 1 (08-01-2009)
« Reactie #166 Gepost op: 8-01-2009, 23:42:31 »
Ik heb er wel enig verstand van, en ik zie niet in hoe ze zo'n beveiliging kunnen bouwen.
Als ze dit hadden willen beveiligen hadden ze de naam gewoon door PJH laten intypen en de kandidaat laten meekijken. Dat ze dit niet hebben gedaan geeft aan dat ze de kandidaten juist de vrijheid wilden laten om een andere naam in te typen.

Offline Duiker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Carpe Fucking Diem
Re: Aflevering 1 (08-01-2009)
« Reactie #167 Gepost op: 8-01-2009, 23:43:26 »
Het is een kleine moeite om op die laptop elk willekeurig scherm te laten zien...

Nergens staat vast dat het getoonde scherm ook persé moet corresponderen met de ingetypte naam.

Je bedoelt, dat de kandidaten in vooraf vastgestelde volgorde achter de laptop gingen zitten, en ze op die manier het x-ste scherm groen hebben gemaakt? Ongeacht de naam.

Dat zou wel kunnen ja.
Molloot sinds seizoen 4

Offline Siebrand

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 (08-01-2009)
« Reactie #168 Gepost op: 8-01-2009, 23:43:40 »
Niet aanvallend bedoeld, maar heb jij verstand van scripts?
Ik heb er wel enig verstand van, en ik zie niet in hoe ze zo'n beveiliging kunnen bouwen.

Er kan bijvoorbeeld geknipt zijn in de opnamen. In de tijd tussen twee kandidaten kun je de laptop zo instellen dat de kandidaat alleen zijn eigen naam kan intypen. Of dat hij alleen maar op enter hoeft te drukken, en dat dat typen slechts voor de show is.

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Aflevering 1 (08-01-2009)
« Reactie #169 Gepost op: 8-01-2009, 23:44:41 »
Je bedoelt, dat de kandidaten in vooraf vastgestelde volgorde achter de laptop gingen zitten, en ze op die manier het x-ste scherm groen hebben gemaakt? Ongeacht de naam.

Dat zou wel kunnen ja.

Maar dan loopt het bij Dennis in de soep.

Offline Geriek

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Eerst was k minky.
Re: Aflevering 1 (08-01-2009)
« Reactie #170 Gepost op: 8-01-2009, 23:45:17 »
Maar bij de meeste mensen doen ze bij het hoofd inzoomen als ze hun naam intypen..
alleen bij Dennis gelukkig niet

Offline wwg

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is toch die mol...
Re: Aflevering 1 (08-01-2009)
« Reactie #171 Gepost op: 8-01-2009, 23:46:38 »
Natuurlijk controleert iemand van de redactie of het scherm van de vorige zeker niet meer zichtbaar is

Rick en Vera kiezen bij de executie beide voor Jon.. Vera vliegt eruit.. Rick de volgende keer?

Offline Duiker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Carpe Fucking Diem
Re: Aflevering 1 (08-01-2009)
« Reactie #172 Gepost op: 8-01-2009, 23:50:39 »
Maar dan loopt het bij Dennis in de soep.

Als Dennis de Mol niet is, dan ziet ie een rood scherm. Typt ie iemand anders in, krijgt ie ook een rood scherm, dat maakt dan niet uit.
Is ie de mol wel, en weet hij dat niet, en typt ie iemand anders in, ja dan hebben we een mol die niet weet dat ie de mol is. Weet hij wel dat hij de mol is, ja dan maakt het ook niet uit wie ie intypt.
Molloot sinds seizoen 4

Offline opaweethetbeter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Opa op zoek naar moldvarpa tolf
Re: Aflevering 1 (08-01-2009)
« Reactie #173 Gepost op: 8-01-2009, 23:54:51 »
Ik denk eigenlijk dat ze gewoon hetzelfde programmaatje gebruikt hebben dat ze normaal gebruiken om de afvaller aan te wijzen. Dat hebben ze namelijk al liggen en dan hoeft er dus niets nieuws gemaakt te worden.

Offline mol Thessa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1 (08-01-2009)
« Reactie #174 Gepost op: 9-01-2009, 00:00:48 »
Als ze dit hadden willen beveiligen hadden ze de naam gewoon door PJH laten intypen en de kandidaat laten meekijken. Dat ze dit niet hebben gedaan geeft aan dat ze de kandidaten juist de vrijheid wilden laten om een andere naam in te typen.

of dat al gewoon van tevoren bekend was wie de mol zou zijn en het dus geen moer uitmaakt wat je intypt. Iedereen krijgt rood en alleen de mol weet dat hij eigenlijk groen is.
Triomf!

Offline Long Tall Erne

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 (08-01-2009)
« Reactie #175 Gepost op: 9-01-2009, 00:02:28 »
Er kan bijvoorbeeld geknipt zijn in de opnamen. In de tijd tussen twee kandidaten kun je de laptop zo instellen dat de kandidaat alleen zijn eigen naam kan intypen. Of dat hij alleen maar op enter hoeft te drukken, en dat dat typen slechts voor de show is.

Dat bedoel ik inderdaad.

Het is heel goed mogelijk dat het getoonde scherm, groen of rood, via een draadloos netwerkje aangestuurd wordt.

Dus al vul je appelflap in, je krijgt te zien wat de redactie je wilt laten zien. Bij de bekenmaking van de afvaller zit PJ toch ook achter een andere laptop dan die met het scherm dat de kandidaten krijgen te zien ..... >:D

Daar heb je geen script voor nodig > jij typt je naam (of appelflap?) in (in een invulscherm met belachelijk grote letters omdat dat beter in beeld te brengen is), en ik druk op een ander laptop op knop A of B (rood of groen).
Heb ik verder helemaal geen script of bepaalde volgorde voor nodig...

 >:D Het zou dus zelfs kunnen dat de alle kandidaten een rood of groen scherm hebben gezien. Dan hebben we dus 9 mollen, of helemaal geen....... Nu begin ikzelf te mindfucken  ;)
Ik ga me even ophangen op de wc ;-)

Offline M0LLENVANGER

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • M0LLENVANGER
Re: Aflevering 1 (08-01-2009)
« Reactie #176 Gepost op: 9-01-2009, 00:06:34 »
Heerlijk weer begonnen! Deze keer ga ik écht actief meedoen.
Veel goede opmerkingen al gehoord. Wat mij nog bezig houdt zijn de volgende punten:
- Wie zei uiteindelijk nee? Volgens mij Dennis zeker en als tweede hou ik het op Hans. Iemand nog suggesties?
- Bij het ruilspel is Paula in de ideale molpositie.
- Tekst op t-shirt Rick "your ticket to paradise" Volgens mij geen aanwijzing. Als ik mee zou doen zou ik ook alleen maar shirts en petjes met dubieuze teksten meenemen.
- Label op tas Viviënne "Alexis Travel" bij inleveren persoonlijke bezittingen(04:54). Echt nog nooit van gehoord. ???

En dan de uitsmijter! Check het stukje van Aniek (07:21)
Dennis zit in zijn fragment op een rodeostier en valt er hard vanaf. Rolstoelgevaar! (eerdere aanwijzing rolstoel op autoruit).
Tekst fragment Aniek: "Dan komt nu de eerste. De eerste artiest van vanavond is een bijzondere man. Nee ik sta echt niet te liegen, die kan er echt wat van." Check ook de man in rolstoel in het fragment.

Met gevaar voor tunnelvisie: Dennis is mijn mol.
« Laatst bewerkt op: 9-01-2009, 18:52:24 door M0LLENVANGER »

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 (08-01-2009)
« Reactie #177 Gepost op: 9-01-2009, 00:13:17 »
Tof avondje cabaret gehad, maar m'n gedachten zaten regelmatig bij WIDM. Gelukkig had m'n buurmeisje het opgenomen, zodat ik lekker in alle rust kon genieten. :)

Eerste gedeelte duurde wat lang, maar erg goed verzonnen. Tuurlijk is er al een mol, ze f*cken ons met alles. ;D Opdracht in de fabriek was typisch WIDM, erg goed. Alleen had er af en toe wel een klokje in beeld gemogen, die heb ik afgelopen jaren wel vaker gemist. Het vrijstellingspel was minder, hopelijk houden ze het in het vervolg meer op opdrachten, maar aan de trailer van aflevering 2 te zien, komt dat wel goed. 8)

Jammer dat Vera Mann eruit is, en schandalig dat dit 20.30 uur al op widm.nl stond. Ontslaan die webmaster, zonder maandsalaris deze maand! ::niet-ok::
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline Lodewijk14e

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Talpaphaga fuscus
Re: Aflevering 1 (08-01-2009)
« Reactie #178 Gepost op: 9-01-2009, 00:16:06 »
Oke,... het spel is weer begonnen.

"Er is geen mol", geloof ik helemaal niets van, het is niet alleen de eventuele voorbereiding op specifieke opdrachten die de mol dan mist maar veel meer nog de psychische voorbereiding die een mol krijgt. Het omgaan met de spanning en de druk is van veel grotere importantie nog dan het leren waterskie-en of achteruitrijslippen. WIDM is een ontzettend duur programma om te maken en de productie zal geen enkel risico willen nemen door een niet goed voorbereide mol in te zetten. Ik ben er daarom stellig van overtuigd dat de mol wel degelijk al bekend was en de hele start dus een farce. Aan de andere kant ben ik er ook van overtuigd dat we over een week of 10 te horen krijgen dat we uit deze scenes wel degelijk hadden kunnen afleiden wie de mol was.
Stel, je doet mee aan WIDM, dan ben je een fan! Hoe bestaat het dan dat je op de vraag van PJ antwoord dat je NIET de mol wil zijn?  Kandidaat zijn en winnen is ook leuk maar de eeuwige roem en eer gaat uiteindelijk toch naar de mol zelf en ik kan me vrijwel niet voorstellen dat je die kans niet met beide handen zou aangrijpen als je hem kon krijgen.

Wat me verder opviel:
Titanic (waar is CoraBora als je haar nodig hebt?), voor de zoveelste keer prominent in WIDM. Nu bij het dok waar het schip is gebouwd en jaren geleden aan de andere kant van de plas vlak bij z'n eindpunt. Toen was er een meisje (Elise) de mol, een meisje met een opvallend rood jasje aan,.........."Red,gold en green" (herinnert u zich deze nog?)

Ben heel benieuwd hoe het verder gaat.




Ik heb het ook wel eens mis,...

anoniem 17618

  • Gast
Re: Aflevering 1 (08-01-2009)
« Reactie #179 Gepost op: 9-01-2009, 00:20:01 »
Natuurlijk controleert iemand van de redactie of het scherm van de vorige zeker niet meer zichtbaar is

Rick en Vera kiezen bij de executie beide voor Jon.. Vera vliegt eruit.. Rick de volgende keer?

Ik wil niet flauw doen... bekijk de aftiteling eens

Redactie:
Inge Iepenburg
Yvon Jaspers
Eva Keune
Imke Kok
Milouska Meulens
Anemoon Utens
Denis Weening