Auteur Topic: Aflevering 1 (08-01-2009)  (gelezen 131577 keer)

Offline Bodde

  • Forumlid
  • Omni Vincit Amor
Re: Aflevering 1 (08-01-2009)
« Reactie #280 Gepost op: 10-01-2009, 01:13:59 »
Wat zalig dat het weer is gestart, wat heerlijk om alle hints, suggesties en rekensommen weer te lezen... iedereen weer hysterisch, zoals het hoort!  ;D
Moet ik ook nog heel even met jullie delen dat het ook een glimlach bij mij terweeg bracht dat zowel Karel als Angela even in beeld waren (02.07/02.08).
Voor de mollenfan even extra genieten.  ::ok::

Veel genieten jullie, ik ga me nu storten op Google en hoop met een mooie link mij weer te melden.
O, Pierce_B...het speelt zich af in Noord Ierland...niet in Ierland!  ;)

Veel plezier allen!
« Laatst bewerkt op: 10-01-2009, 01:42:43 door Bodde »
maltho thi afrio lito

Offline Bodde

  • Forumlid
  • Omni Vincit Amor
Re: Aflevering 1 (08-01-2009)
« Reactie #281 Gepost op: 10-01-2009, 01:51:11 »
Niet vreemd dat Sebastiaan weet van de scheepswerf en bouw van Titanic..:
3 Op reis:"Sebastiaan
De Noord-Ierse hoofdstad Belfast was jarenlang een no go voor toeristen. Nu de beruchte troubles voorbij zijn is het een erg leuke toeristische bestemming. Sebastiaan bezoekt de beroemde muurschilderingen en natuurlijk de pub. Vervolgens neemt hij de kustweg naar het noorden, waarlangs de mooiste plekken van de Noord-Ierse kust liggen.".
 
maltho thi afrio lito

Offline Bodde

  • Forumlid
  • Omni Vincit Amor
Re: Aflevering 1 (08-01-2009)
« Reactie #282 Gepost op: 10-01-2009, 01:59:24 »
 A mole uncovered; Northern Ireland.(Northern Ireland's dirty war)
Article from: The Economist (US) Article date: December 24, 2005 | Copyright informationCOPYRIGHT 2005 Economist Newspaper Ltd. This material is published under license from the publisher through the Gale Group, Farmington Hills, Michigan.  All inquiries regarding rights should be directed to the Gale Group. (Hide copyright information) 

Sinn Fein's penetration raises questions

A WEEK on from the dropping of charges--on public interest grounds--against three Sinn Fein men accused of being at the heart of an IRA spying operation in Stormont, the real reason became clear. One of the three, Denis Donaldson, tipped off by his Special Branch handlers that his secret was no longer safe, revealed at a press conference that he had been a British agent for more than 20 years.

It is not clear exactly what role Mr Donaldson played in either the so-called Stormont spy-ring itself or its unmasking. But the affair has shaken the republican hierarchy--even the super-cool Gerry Adams, leader of Sinn Fein, appeared ...

Dennis?
Morgen serieus...maar blijkt maar weer...overal kunnen we wat achter zoeken, heerlijk toch?
Vergeet niet dat de productie er vreselijk op los kan knippen en plakken..

En vergeet de Titanic niet...Hij is de 2e Stier van Canada.. ;)


« Laatst bewerkt op: 10-01-2009, 02:02:01 door Bodde »
maltho thi afrio lito

Offline Bodde

  • Forumlid
  • Omni Vincit Amor
Re: Aflevering 1 (08-01-2009)
« Reactie #283 Gepost op: 10-01-2009, 02:22:21 »
Tot slot (voor deze dag..):

Het "gehandicapten"-symbool op de taxi is juist iets waar de Black Taxi in Belfast zeer bekend mee is. Zie hun website... Dus eerlijk gezegd denk ik dat we dat als link (Paula/Froukje) kunnen doorstrepen. Toegankelijk voor allen, zoals het hoort!

Zie: http://www.belfasttours.com/about.htm

« Laatst bewerkt op: 10-01-2009, 02:29:59 door Bodde »
maltho thi afrio lito

Offline MavMol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1 (08-01-2009)
« Reactie #284 Gepost op: 10-01-2009, 02:24:25 »
Ok, ik heb zojuist voor mijzelf afgesproken nog ff helemaal geen rare bedenkingen te gaan doen, nu al mijn mol te gaan kiezen..ik ben namelijk nu een beetje de weg is weg. Met voorgaande jaren kwam ik ook pas met een paar afleveringen er goed in. Ik lees nu teveel posts van mensen waarvan ik zeg 'Oh, ja!'

Offline DikkeControleur

  • Forumlid
  • Laat iedereen in zijn waarde.
Re: Aflevering 1 (08-01-2009)
« Reactie #285 Gepost op: 10-01-2009, 07:56:35 »


 Een observatie: De uitzonderlijke 2.

Er zijn steeds 2 deelnemers die iets anders hebben:

"Er is nog geen mol" ----> Dennis en Anniek zeggen Nee.
"Scheepswerf" ----> Froukje en Sebastiaan met gele helm camera
"Topitoruil"  ----> Sebastiaan en Hans die niet mee mogen doen.

(perspresentatie  ---> Anniek en Dennis zijn er niet bij)

Niet dat ik er al iets van kan maken, immers alleen "Scheepswerf" werd gecontroleerd door de makers. Maar bij Topitoruil wisten ze wel dat er 2 apart zouden staan, maar natuurlijk niet wie dat zouden zijn.

Toch is het opvallend dat in scheepswerk er 2 helmcamara's zijn binnen de oplossing.
Ik ben niet dik! Ik ben de Dikke Controleur.

Offline Tsubasa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Who Is The Mole 2015 in Sri Lanka and India!
Re: Aflevering 1 (08-01-2009)
« Reactie #286 Gepost op: 10-01-2009, 09:04:09 »
En vergeet de Titanic niet...Hij is de 2e Stier van Canada.. ;)

Wat bedoel je hier precies mee?

Ik zit overigens mijn hoofd te breken over de grote hoeveelheid dierenbeeldjes die ik heb gezien in dat landhuis. Als PJH de kandidaten vertelt 'er is nog geen mol' zie je de kandidaten in een spiegel en daar zie je ook duidelijk een beeltje van Donald Duck staan. In de wachtruimte zie je weer een beeld van een kip op de grond staan, en in de ruimte waar de mol wordt 'gekozen' dus een stier (als je de shots van veraf bekijkt kun je echter zien dat er 2 stieren staan).

Daarom ben ik wel benieuwd wat je bedoelt met 2e stier ^^
De luie molspeurder: Tsubasa! Schot voor de boeg mol: Rik vd Westelaken. Wie is de Mol: Rik vd Westelaken!

Offline Bodde

  • Forumlid
  • Omni Vincit Amor
Re: Aflevering 1 (08-01-2009)
« Reactie #287 Gepost op: 10-01-2009, 11:40:49 »
Tsubasa:

In de voorgaande berichten spreken mensen over stieren, over Canada en natuurlijk de Titanic.
Voeg je ze tesamen kom je uit op een fokstier die Titanic heet en de 2e topstier van Canada is (-google-).
Meer een toevalligheid dan dat ik er echt iets mee bedoel, vandaar de knipoog... ;)

Maar nu de Dikke ook al spreekt over het cijfer "2"....wie weet?  ;D
maltho thi afrio lito

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Aflevering 1 (08-01-2009)
« Reactie #288 Gepost op: 10-01-2009, 11:43:29 »
Het was een mooie Aflevering Donderdag had hem gisteren nog een keer bekeken met me vader, die had het nog niet gezien die denkt dat Rick de mol is, ikzelf denk dat Hans de mol is tot nu toe maar, ik denk dat het dit jaar weer heel moeilijk is om te kiezen want, de meeste zijn wel verdacht tot nu toe en Ierland is een prachtige locatie om Wie is de mol te houden dit jaar... ;)

Offline califax

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 (08-01-2009)
« Reactie #289 Gepost op: 10-01-2009, 12:04:40 »

"Er is nog geen mol" ----> Dennis en Anniek zeggen Nee.

Ik denk, dat Dennis na zijn twijfel TOCH ja heeft gezegd, en dat Anniek en Hans nee hebben gezegd...

Offline Tsubasa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Who Is The Mole 2015 in Sri Lanka and India!
Re: Aflevering 1 (08-01-2009)
« Reactie #290 Gepost op: 10-01-2009, 12:21:33 »
In de voorgaande berichten spreken mensen over stieren, over Canada en natuurlijk de Titanic.
Voeg je ze tesamen kom je uit op een fokstier die Titanic heet en de 2e topstier van Canada is (-google-).

Hmm, als je Hartline Titanic bedoeld, dat /was/ de topstier van Canada, maar is inmiddels overleden. Het top 100 lijstje van fokstieren in Canada vind je hier:

http://www.semex.com/semex.cgi?lang=en&page=top100lpi.shtml&sid=1231585321BF

Hartline Titanic staat hier op nummer 18.

Info over Hartline Titanic:

http://www.semex.com/semex.cgi?lang=en&breed=HO&view=139&sid=1231585321BF

Wat ik nog wel interessant vind is op deze website:

http://www.progressivedairy.com/phpBB2/viewtopic.php?t=179&sid=2adc972aefa49a6231c928f1bc921737

200HO03121 Hartline TITANIC (Storm x Leadman) reclaims the Number One LPI position in Canada. This international sire of sons continues to please producers worldwide at +2.09 PTAT, +2.28 FLC and +1703 TPI, with 6% Calving Ease and an ultra-dairy daughter group that pays the bills.

Is Titanic dus een kindje van een koe of stier die Storm heet? Dennis Storm?
De luie molspeurder: Tsubasa! Schot voor de boeg mol: Rik vd Westelaken. Wie is de Mol: Rik vd Westelaken!

Offline Meriek

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Fulltime Molloot
Re: Aflevering 1 (08-01-2009)
« Reactie #291 Gepost op: 10-01-2009, 12:28:03 »
Overigens wel goed dat de pot nu onder het nulpunt staat, misschien dat dit feit de kandidaten ertoe aanzet om toch wat fanatieker hun best te doen in de komende afleveringen, in plaats van zichzelf verdacht te maken.

En nog even over de vraag wie er allemaal de Mol wilde zijn: volgens mij hoorde Hans hier ook bij. In een Molmail-interview heeft hij het namelijk over zijn "ontmoeting met voorname personen". Helaas kunnen we er niet zeker van zijn dat hij hiermee ook de vier Mollen bedoelt, omdat we er geen beelden van gezien hebben.
Het graaft en het komt van alle kanten... Rara wat is dat? Een stereomol!

Offline Kleinmarleentje

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 (08-01-2009)
« Reactie #292 Gepost op: 10-01-2009, 12:31:03 »
Ik ben nieuw op deze site en vind het geweldig om te zien hoe iedereen speculeert! :) Mn moeder en ik kijken al jaren en hebben het bijna altijd fout, ondanks dat we een logboekje bijhouden.. Nu gaan we eens even kijken naar die handen/armen van de ex-mollen wanneer de namen worden ingevoerd.. ik ben benieuwd

Offline LIN YUTANG

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The wise man reads both books and life itself.
Re: Aflevering 1 (08-01-2009)
« Reactie #293 Gepost op: 10-01-2009, 12:40:11 »

Goede jacht allemaal, weer een super start, we gaan er weer voor.

Jammer dat opnieuw een vrouw als Vera de serie als eerste moest verlaten,

net als Anette vorige jaar had ik Vera veel langer in de serie gezien.
Boldly go where no one has gone before

Offline Koemba

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1 (08-01-2009)
« Reactie #294 Gepost op: 10-01-2009, 13:07:16 »

Toch is het opvallend dat in scheepswerk er 2 helmcamara's zijn binnen de oplossing.

Nou ik denk niet dat dat heel opvallend is. Alhoewel, ze hadden ook een camera boven de televisies kunne plaatsen dan had Sebastiaan daar gewoon kunnen blijven staan.

Ik vond het ook verdacht dat Paula als eerst bij het topito spel wou, want ik denk wel dat de mol er zeker van moest zijn dat die gekozen werd en dus zich dus als eerste op wou geven.  ::vergroot::

Offline Joff

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 (08-01-2009)
« Reactie #295 Gepost op: 10-01-2009, 13:42:40 »
Is natuurlijk flauwekul dat er nog geen mol zou zijn. Tuurlijk is de mol er wel, dit is gewoon een eerste molactie.

Ik denk dat Dennis de mol is. Eerst zei hij nee zodat ze dat in de uitzending konden monteren. Daarna heeft hij natuurlijk ja gezegd om zo 500 euro uit de pot te krijgen. 2 anderen hebben ja gezegd. Wellicht heeft hij inderdaad een andere naam ingevuld op de computer, om zo geen groen scherm te krijgen aangezien hij wellicht wilde vermijden dat er groen van het scherm op iemands horloge weerkaatste of dat het op een andere manier te zien was. Sowieso mag niemand weten wie de mol is, ook de oud mollen niet want zij maken geen deel uit van de organisatie van het programma en het zou de kans dat iets uitlekt aanzienlijk vergroten !!! Daarom moést Dennis wel een andere naam invullen...

Bovendien was hij één van de enigen die eerlijk was over het eerste spel en de discussie daarover op gang probeerde te krijgen. De mol moet daar juist níet liegen want de mol wist dat PJ later zou vertellen dat iedereen dezelfde vraag had gehad. Als de mol dan de waarheid vertelt, denken de anderen dat hij een brave kandidaat is.

Offline annaholic

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 (08-01-2009)
« Reactie #296 Gepost op: 10-01-2009, 13:55:07 »
Hmm, als je Hartline Titanic bedoeld, dat /was/ de topstier van Canada, maar is inmiddels overleden. Het top 100 lijstje van fokstieren in Canada vind je hier:

http://www.semex.com/semex.cgi?lang=en&page=top100lpi.shtml&sid=1231585321BF

Hartline Titanic staat hier op nummer 18.

Info over Hartline Titanic:

http://www.semex.com/semex.cgi?lang=en&breed=HO&view=139&sid=1231585321BF

Wat ik nog wel interessant vind is op deze website:

http://www.progressivedairy.com/phpBB2/viewtopic.php?t=179&sid=2adc972aefa49a6231c928f1bc921737

200HO03121 Hartline TITANIC (Storm x Leadman) reclaims the Number One LPI position in Canada. This international sire of sons continues to please producers worldwide at +2.09 PTAT, +2.28 FLC and +1703 TPI, with 6% Calving Ease and an ultra-dairy daughter group that pays the bills.

Is Titanic dus een kindje van een koe of stier die Storm heet? Dennis Storm?

Hij ging wel stierrijden in try before you die..  ::hypocriet::

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Aflevering 1 (08-01-2009)
« Reactie #297 Gepost op: 10-01-2009, 14:14:29 »
Sowieso mag niemand weten wie de mol is, ook de oud mollen niet want zij maken geen deel uit van de organisatie van het programma en het zou de kans dat iets uitlekt aanzienlijk vergroten !!! Daarom moést Dennis wel een andere naam invullen...

Als niemand een mol scherm krijgt kan de SMS alsnog nagaan wie het scherm gehad zou moeten hebben hoor.  :)
Ik denk dat de SMS wel degelijk op de hoogte is van de nieuwe mol, en dat ze weer een mooi contractje hebben mogen tekenen.
Als iemand snapt dat ze niet moeten lekken zijn zij het wel..

Offline Mmkk

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1 (08-01-2009)
« Reactie #298 Gepost op: 10-01-2009, 14:47:29 »
Maar de SMS was er toch juist om de nieuwe mol uit te kiezen? Natuurlijk weten zij dan ook wie een groen/rood scherm zou krijgen.

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Aflevering 1 (08-01-2009)
« Reactie #299 Gepost op: 10-01-2009, 14:49:20 »
Als niemand een mol scherm krijgt kan de SMS alsnog nagaan wie het scherm gehad zou moeten hebben hoor.  :)
Ik denk dat de SMS wel degelijk op de hoogte is van de nieuwe mol, en dat ze weer een mooi contractje hebben mogen tekenen.
Als iemand snapt dat ze niet moeten lekken zijn zij het wel..

Mol uit Portugal kwam ook langs in Canada en heeft de canadese mol nog aanwijzingen gegeven. Volgens mij weten oud-mollen doorgaans wel wie de nieuwe mol wordt, zij zijn immers de deskundigen die de nieuwe mollen kunnen voorzien van handige tips.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!