Auteur Topic: Titanic Theorie  (gelezen 45445 keer)

Offline Rubmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Titanic Theorie
« Gepost op: 9-01-2009, 13:34:37 »
Deze theorie heb ik van een andere site, en ik vind het zelf een hele interessante:

Rick had op z'n shirt iets staan met 'Ticket to Paradise'. Nou hebben ze het er wel erg bovenop gelegd, ook als je interviews in tijdschriften ed. naleest, dat ze Noord-Ierland maar een baggerlocatie vinden. Mijn vermoeden is dan ook dat ze later in het programma nog ergens anders heengaan. In Noord-Ierland is ook de Titanic gemaakt (die loods waar ze zaten), die haar passagiers naar het 'Paradise' Amerika bracht. Als Rick de mol is en ze op hem stemmen, komen ze dus verder in het programma en gaan ze ook naar Amerika. Hij is hun 'Ticket to Paradise', letterlijk in de zin van Amerika en figuurlijk omdat ze dan tevens de winnaar zijn!


Wat denken we hier van? Ik vind het zelf een sterke theorie. Één minpunt, Rick is juist de persoon die ik totaal niet verdenk, maar misschien daarom is hij ook wel weer een goede mol.

Offline annebeth

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Sherlock Moles
Re: Titanic Theorie
« Reactie #1 Gepost op: 9-01-2009, 13:36:13 »
Intrigerend, al verdenk ik Rik op het moment ook niet.

Offline honeymaker

  • Forumlid
Re: Titanic Theorie
« Reactie #2 Gepost op: 9-01-2009, 13:42:24 »
Leuke theorie, maar er moeten nogal wat dingen voor waar worden aangenomen. Ten eerste natuurlijk het idee dat ze nog naar Amerika zouden gaan. Maar ten tweede, nog belangrijker, dat de Mol al van tevoren gekozen zou moeten zijn. Rick heeft het shirt namelijk al aan op het moment dat hij per taxi arriveert. Hij zou dan een voorzienende gave moeten hebben gehad, om dit shirt in zijn tas te steken.

Offline Rubmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Titanic Theorie
« Reactie #3 Gepost op: 9-01-2009, 13:44:17 »
Tja, dan zou je er dus van uit moeten gaan dat het stuk in het kasteel allemaal in scene is gezet.

Offline Ibung

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • zurkeltrutte?.
Re: Titanic Theorie
« Reactie #4 Gepost op: 9-01-2009, 13:49:55 »
en de titanic is niet aangekomen. veel opvarenden gingen naar een heel ander paradijs.
As ge de endjes an mekare moet kneupe bende alted in touw

Offline califax

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Titanic Theorie
« Reactie #5 Gepost op: 9-01-2009, 13:57:44 »
en de titanic is niet aangekomen. veel opvarenden gingen naar een heel ander paradijs.

 ;D True...

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Titanic Theorie
« Reactie #6 Gepost op: 9-01-2009, 14:07:31 »

 Als Rick de mol is en ze op hem stemmen, komen ze dus verder in het programma en gaan ze ook naar Amerika. Hij is hun 'Ticket to Paradise', letterlijk in de zin van Amerika en figuurlijk omdat ze dan tevens de winnaar zijn!

Laat ik het zo zeggen: op de fandag op 9 maart heb ik mensen horen praten over Amerika. Dit heb ik hier eerder verteld, en staat ook hier en daar in topics te lezen, en mensen die ik al wat langer ken, met hen heb ik het hierover gehad. Ik was dan ook enigszins teleurgesteld dat ik het kennelijk niet goed gehoord bleek te hebben. Maar nu ga ik toch twijfelen.


Laten we even afwachten.

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: Titanic Theorie
« Reactie #7 Gepost op: 9-01-2009, 14:30:29 »
Hmmm, voorlopig vind ik dit een beetje vergezocht ... ik denk niet dat ze nog naar Amerika gaan, gebeurt nooit 2 locaties die zo ver uit elkaar liggen en qua reiskosten is het ook gekkenwerk (en ik heb wel eens gehoord dat budget een beperkende factor is bij WIDM).

Maar áls ze naar Amerika gaan over een paar afleveringen dan is dit de winnende theorie  :D.
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Titanic Theorie
« Reactie #8 Gepost op: 9-01-2009, 14:33:49 »
Hmmm, voorlopig vind ik dit een beetje vergezocht ... ik denk niet dat ze nog naar Amerika gaan, gebeurt nooit 2 locaties die zo ver uit elkaar liggen en qua reiskosten is het ook gekkenwerk (en ik heb wel eens gehoord dat budget een beperkende factor is bij WIDM).

Maar áls ze naar Amerika gaan over een paar afleveringen dan is dit de winnende theorie  :D.
Vergeet niet dat ze in 2004 (serie die in 2005 is uitgezonden) naar Australië en Indonesië zijn gereisd, en dat de oversteek van Noord-Ierland  naar Amerika daarbij in het niet valt. Dus ik zie het budgetprobleem niet zo.

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Titanic Theorie
« Reactie #9 Gepost op: 9-01-2009, 14:41:33 »
Vergeet niet dat ze in 2004 (serie die in 2005 is uitgezonden) naar Australië en Indonesië zijn gereisd, en dat de oversteek van Noord-Ierland  naar Amerika daarbij in het niet valt. Dus ik zie het budgetprobleem niet zo.

En als ze de grote oversteek wagen zijn er minder kandidaten over, wat ook minder kosten met zich meebrengt.

Eerst 10 man naar Noord Ierland en later met bv 6 man door naar Amerika lijkt mij goedkoper dan meteen met 10 man naar Amerika. Weet niet of het echt zo is, kom nooit in die contreien.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Titanic Theorie
« Reactie #10 Gepost op: 9-01-2009, 14:42:31 »
Over de Titanic gesproken: Dopey had in 2003 een vooruitziende blik.


Lees dit topic, en doe er je voordeel mee voor de huidige reeks.
« Laatst bewerkt op: 9-01-2009, 14:45:26 door Bodejos »

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: Titanic Theorie
« Reactie #11 Gepost op: 9-01-2009, 14:43:38 »
Vergeet niet dat ze in 2004 (serie die in 2005 is uitgezonden) naar Australië en Indonesië zijn gereisd, en dat de oversteek van Noord-Ierland  naar Amerika daarbij in het niet valt. Dus ik zie het budgetprobleem niet zo.

Goed punt, maar dat jaar wisten we van tevoren dat ze naar beide landen zouden gaan toch ? Dit jaar weten we alleen van Noord Ierland.
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Titanic Theorie
« Reactie #12 Gepost op: 9-01-2009, 14:44:42 »
;D True...
Je wil het niet weten, Califax, maar enkele honderden slachtoffers liggen begraven in Halifax. En zo is her cirkeltje rond, want op dat kerkhof heeft zich een deel van een van de eerste opdrachten van de Canada-serie afgespeeld.

Offline califax

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Titanic Theorie
« Reactie #13 Gepost op: 9-01-2009, 14:46:39 »
Dat wist ik inderdaad... ;)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Titanic Theorie
« Reactie #14 Gepost op: 9-01-2009, 14:46:52 »
Goed punt, maar dat jaar wisten we van tevoren dat ze naar beide landen zouden gaan toch ? Dit jaar weten we alleen van Noord Ierland.
Nee, WIJ als kijker wisten dat niet. Tenminste, voor zover ik weet, in elk geval.

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: Titanic Theorie
« Reactie #15 Gepost op: 9-01-2009, 14:55:36 »
Nee, WIJ als kijker wisten dat niet. Tenminste, voor zover ik weet, in elk geval.

Ik dacht van wel, maar ik ben verre van zeker. Toch jammer dat die WIDM wegzakt met de jaren  :( .
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Jaspervl

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • De Mol
Re: Titanic Theorie
« Reactie #16 Gepost op: 9-01-2009, 15:25:17 »
Als ze de Titanic zouden volgen, zou Southampton geen optie zijn dan? Daar vertrok de Titanic richt de VS, kortom, daar verzilverden ze hun ticket to paradise
PJH: "Lijdt dat dan niet tot een verdenking?" Patrick:"Ja onwijs! Maar ja, je doet er verder niks mee!"

Offline theluckyboatman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Titanic Theorie
« Reactie #17 Gepost op: 9-01-2009, 16:50:00 »
sommige dingen die over deze theorie gezegd worden zit wat van in..je zou dan de cirkel is rond verhaal krijgen...
maar uiteindelijk denk ik dat het maar een theorie is en er niks van klopt.
Ananas

Offline vlees

  • Forumlid
Re: Titanic Theorie
« Reactie #18 Gepost op: 9-01-2009, 16:56:57 »
PJ aan begin: "10 bekende Nederlands gaan opnieuw opzoek naar de mol in hun midden. Hun zoektocht begint hier - in Noord-Ierland"
Niet: in Ballycarry in Noord-Ierland

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Titanic Theorie
« Reactie #19 Gepost op: 9-01-2009, 17:02:59 »
PJ aan begin: "10 bekende Nederlands gaan opnieuw opzoek naar de mol in hun midden. Hun zoektocht begint hier - in Noord-Ierland"
Niet: in Ballycarry in Noord-Ierland

Daarin valt vooral het woordje "opnieuw" op. Het lijkt erop dat deze seizoen in het teken staat van de vorige series:

S.M.S.: de 4 oudmollen uit de BN-series spelen een rol
We zagen beelden van Angela en Karel
Het feit dat niet de plaatsnaam wordt genoemd maar de een land als startpunt wijst erop dat we nog de grens over gaan... Schotland? Ligt vlakbij en een verwijzing naar de tweede serie.
En terugkerende naar topic, bouwwerf van de Titanic, een hele flinke knipoog naar de Canadareeks.

Is dit jaar niet exact 10 jaar geleden dat Wie Is De Mol voor het eerst werd uitgezonden op de vlaamse tv?

Ben benieuwd wat we volgende week "Opnieuw" te zien krijgen..
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!