Poll

Wie is de Mol niet?

Anniek
Jon
Ze kunnen het allebei zijn

Auteur Topic: Wie is de Mol (absoluut) niet?  (gelezen 43847 keer)

Offline Tsubasa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Who Is The Mole 2015 in Sri Lanka and India!
Re: Wie is de Mol (absoluut) niet?
« Reactie #140 Gepost op: 21-02-2009, 09:25:41 »
En wil jij me misschien dan vertellen waarom Dennis het dan wel is xD?

Er was laatst iemand (Niuno geloof ik) die in elk kandidatentopic een lijstje postte van de acties van die kandidaat, en bij Dennis zie je daar zwart op wit dat hij verantwoordelijk is voor het weghouden van het meeste geld uit de pot, terwijl hij heel onopvallend in het programma is (precies zoals de programmamakers het willen).

Voeg daarbij toe het idee dat de SMS is opgericht om te beklemtonen dat de Mol niet alleen dezelfde voornaam heeft als de Mol uit seizoen 8, maar ook dezelfde geboortedatum als de Mol uit seizoen 6, en dan is 't alweer bijna logisch dat Dennis daar initieel 'nee' zei in die aller eerste opdracht.
De luie molspeurder: Tsubasa! Schot voor de boeg mol: Rik vd Westelaken. Wie is de Mol: Rik vd Westelaken!

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Wie is de Mol (absoluut) niet?
« Reactie #141 Gepost op: 21-02-2009, 10:32:49 »
Er was laatst iemand (Niuno geloof ik) die in elk kandidatentopic een lijstje postte van de acties van die kandidaat, ...


Die geweldige overzichten kwamen van Rennuh zelf.

 ::)

Ik weet ook niet wat we met Dennis aanmoeten. Veel hints lijken naar hem te wijzen, ook kan je molacties in hem zien, maar de executievraag over Ben Hur opdracht gooit weer roet in het eten. Waarom kon je niet kiezen voor: "Als vierde"? Ik zag dat meer als een soort van wegstreephint dan een hint dat Dennis de mol is. Maarja, dan krijg je de hints tussen aflevering en oude seizoenen.

Enige die ik min of meer durf weg te strepen is Vivienne.

Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline saem

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik ga mollenjagen ipv monsters
Re: Wie is de Mol (absoluut) niet?
« Reactie #142 Gepost op: 21-02-2009, 11:15:13 »
Er is maar 1 die voor mij absoluut niet de mol is... 100% en dat is Viv, de rest.....
schiet mij dit jaar maar in de kerstboom......
eindelijk heeft het allemaal weer zin gnagna

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wie is de Mol (absoluut) niet?
« Reactie #143 Gepost op: 21-02-2009, 14:18:14 »
tenzij natuurlijk in de treinopdracht zoveel geld verloren gaat, dat het niet uitmaakt wat vivienne heeft binnengesleept.

Offline smailie

  • Winnaar pool Eeuwige Roem 2010
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol (absoluut) niet?
« Reactie #144 Gepost op: 21-02-2009, 14:29:01 »
Pff dat mensen Vivienne durven in te vullen ::oink::

dat mensen nog steeds geloven dat zij de mol is  ::rofl::::oink::

Offline ishtara

  • winnaar WIDMjr-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol (absoluut) niet?
« Reactie #145 Gepost op: 21-02-2009, 19:55:56 »
Vivienne en Dennis (echt waar  ::jaja::) Allebei veel te veel onmolse, opdracht-doen-lukkende, geld binnenbrengende, fouten corrigerende acties.
'Mensen struikelen niet over bergen, alleen over molshopen' (Confucius)

Offline Alifili

  • Forumlid
  • Jon tóch de mol. =D
Re: Wie is de Mol (absoluut) niet?
« Reactie #146 Gepost op: 21-02-2009, 20:40:10 »
Vivienne en Dennis (echt waar  ::jaja::) Allebei veel te veel onmolse, opdracht-doen-lukkende, geld binnenbrengende, fouten corrigerende acties.

Hetzelfde. :) Gewoon te onmols allebij. ;)
« Laatst bewerkt op: 21-02-2009, 23:09:24 door Denstodumo »
DOM VEEL RADEN

Offline kwarkje

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol (absoluut) niet?
« Reactie #147 Gepost op: 21-02-2009, 20:45:15 »
Viv niet en voor de rest ga ik ook voor de kerstboom  ::rofl::

Offline Rennuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tja....
Re: Wie is de Mol (absoluut) niet?
« Reactie #148 Gepost op: 22-02-2009, 01:41:28 »
Het lijkt erop alsof Jon en Viviënne de Mol echt niet zijn. Jon saboteert zo goed als niets, brengt regelmatig geld in de pot, zegt vaak nuttige dingen voor opdrachten die je als Mol gewoon niet moet zeggen, en álsnog verdenkt iedereen hem. De reden waarom Viviënne als Mol bizar zou zijn, hebben al vrij veel hier gezegd.

Blijven Anniek en Dennis over, de twee die niet op de persconferentie waren, en ook de twee die ik daardoor over het hoofd heb gezien -.- Maar ik ben weer verlicht. Is die 2500 in de pot bij Dunluce Castle de enige houvast van de mensen die Dennis hebben weggestreept? -.- Toegegeven, er zijn vrij veel redenen waarom Dennis het niet kan zijn, maar nja, kzal morgen eens proberen een overtuigende lijst te maken van dat Dennis wel degelijk een goede Mol zou zijn.
Jon saboteert in mijn visie echt wel meer dan Dennis hoor! En ook Dennis heeft nuttige en kandidaatachtige acties gedaan die een mol niet zou doen. En dat is niet alleen de 2500 in Dunluce Castle, maar ook de helm vinden in afl 1, de juiste oplossing zeggen bij het reuzenrad (dat zou een mol toch ook niet doen?), heel erg op tijd binnen komen bij Get The Picture etc.

~ 'You mean you can't take less. You can ALWAYS take more' ~

Offline RICKDEMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • -
Re: Wie is de Mol (absoluut) niet?
« Reactie #149 Gepost op: 22-02-2009, 01:50:28 »
Jon saboteert in mijn visie echt wel meer dan Dennis hoor! En ook Dennis heeft nuttige en kandidaatachtige acties gedaan die een mol niet zou doen. En dat is niet alleen de 2500 in Dunluce Castle, maar ook de helm vinden in afl 1, de juiste oplossing zeggen bij het reuzenrad (dat zou een mol toch ook niet doen?), heel erg op tijd binnen komen bij Get The Picture etc.



Dennis was toch juist aan het mollen in het reuzenrad door bij Hans te gaan zitten en gelijk te zeggen 'deze is goed, niet veranderen' terwijl Hans uiteindelijk bij Anniek moest zitten en Dennis (dacht ik, niet zeker) bij Froukje.
'Deze mensen zijn echt ROEKOE!'

Offline Rennuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tja....
Re: Wie is de Mol (absoluut) niet?
« Reactie #150 Gepost op: 22-02-2009, 01:54:51 »
Dennis was toch juist aan het mollen in het reuzenrad door bij Hans te gaan zitten en gelijk te zeggen 'deze is goed, niet veranderen' terwijl Hans uiteindelijk bij Anniek moest zitten en Dennis (dacht ik, niet zeker) bij Froukje.
Dennis zat op het einde ook nog een keer bij Froukje en had daar de hele goede combinatie uitgestippeld. Stel je voor dat Froukje eruit werd gehaald, had zij alles nog goed kunnen sturen. Of hij werd eruit gehaald (ik weet niet of dat echt zo was) dan moest hij wel de goede combinaties maken, want anders zou dat wel heel verdacht zijn. Dat doe je toch niet als mol, eerst de goede oplossing aan iemand vertellen en hem daarna opzettelijk laten mislukken. Zeg dan niks xD
~ 'You mean you can't take less. You can ALWAYS take more' ~

Offline Irving

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol (absoluut) niet?
« Reactie #151 Gepost op: 22-02-2009, 03:08:26 »
Jon saboteert in mijn visie echt wel meer dan Dennis hoor! En ook Dennis heeft nuttige en kandidaatachtige acties gedaan die een mol niet zou doen. En dat is niet alleen de 2500 in Dunluce Castle, maar ook de helm vinden in afl 1, de juiste oplossing zeggen bij het reuzenrad (dat zou een mol toch ook niet doen?), heel erg op tijd binnen komen bij Get The Picture etc.

Alleen tegen zijn actie in de eerste opdracht heb ik wat slims te zeggen, want in de meeste seizoenen doet de Mol dan juist erg goed zijn/haar best doet. Bijvoorbeeld, Dennis Weening die in opdracht 1 naar en met Annette fietste, Inge die in opdracht 1 alle video's raadde en ook George die in opdracht 1 toch 'durfde' te abseilen en dat scheelde 17000 euro (deze laatste is wel een extreem voorbeeld, maar hij had het niet hoeven doen). Het is bijna een standaardtactiek om in de eerste opdracht als Mol je best te doen, want de eerste indruk is het belangrijkst en dan zit de kijker al gelijk op een verkeerd spoor waar hij/zij moeilijk van af komt.

De andere acties van hem die je noemt zijn dan wel onmols, maarja, iedereen, behalve Anniek, heeft genoeg acties waarbij je denkt "dat zou de mol toch niet doen". Het klinkt cliché, maar de Mol hoeft ook niet elke opdracht altijd te saboteren. Sterker nog, hij/zij moet ook wel af en toe goed zijn/haar best in beeld doen, zolang hij/zij maar niet overdreven veel zijn/haar best doet. Viviënne is de enige die overdreven haar best doet, maar bij Anniek, Dennis is dat totaal niet het geval. Jon is een twijfelgeval, maar de volgende aflevering is al aflevering 8, en tegen die tijd zou je toch wel wat meer molacties op je naam moeten hebben -.-

Maargoed, hoewel er volgens mij al veel te veel lijstjes qua acties van iedereen, post ik er morgen toch maar 1 van Dennis. Misschien dat ik een nieuwe kijk of iets dergelijks geef -.-
« Laatst bewerkt op: 22-02-2009, 03:10:59 door Irving »

Offline RICKDEMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • -
Re: Wie is de Mol (absoluut) niet?
« Reactie #152 Gepost op: 22-02-2009, 03:15:14 »
iedereen, behalve Anniek, heeft genoeg acties waarbij je denkt "dat zou de mol toch niet doen".

Ze wilde per sé de meloen op de plaats houden; ze zei in het theater 'het geld is' niet meer zeggen (kost tijd); nu wilde ik er nog meer noemen maar ik heb even een black-out  ::ohno::
'Deze mensen zijn echt ROEKOE!'

Offline Molhunter..!!

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Mol na afl 1: Patrick
Re: Wie is de Mol (absoluut) niet?
« Reactie #153 Gepost op: 22-02-2009, 11:36:43 »
Ze wilde per sé de meloen op de plaats houden;

Dit vind ik dus een hint dat anniek de mol is!!
Meloen --> letters husselen --> een mol

Maar goed dat denken wij (ik en mijn tunnelvisie)
De echte WIDM-fan: "Bij het inloggen op je computer, duimen voor een groen scherm!"

Offline Injetta01

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol (absoluut) niet?
« Reactie #154 Gepost op: 22-02-2009, 11:54:05 »
Jon saboteert in mijn visie echt wel meer dan Dennis hoor! En ook Dennis heeft nuttige en kandidaatachtige acties gedaan die een mol niet zou doen. En dat is niet alleen de 2500 in Dunluce Castle, maar ook de helm vinden in afl 1, de juiste oplossing zeggen bij het reuzenrad (dat zou een mol toch ook niet doen?), heel erg op tijd binnen komen bij Get The Picture etc.



Waar zegt hij dan de juiste oplossing??
Hij geeft alleen aan dat Viv en Paula allebei 070 hebben en gaat vervolgens gewoon bij iemand zitten die bij een ander hoort. Hiervan zegt hij met een enorme stelligheid dat karretje 11 dus goed is en niet uit elkaar gehaald mag worden.. Hierdoor maakt hij de complete oplossing onmogelijk!

Ik weet natuurlijk niet of hij dat bewust heeft gedaan. Als hij de mol is wel, want die weet van de voren wat de juiste combinaties zijn!

Offline Rennuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tja....
Re: Wie is de Mol (absoluut) niet?
« Reactie #155 Gepost op: 22-02-2009, 12:31:04 »
Waar zegt hij dan de juiste oplossing??
Hij geeft alleen aan dat Viv en Paula allebei 070 hebben en gaat vervolgens gewoon bij iemand zitten die bij een ander hoort. Hiervan zegt hij met een enorme stelligheid dat karretje 11 dus goed is en niet uit elkaar gehaald mag worden.. Hierdoor maakt hij de complete oplossing onmogelijk!

Ik weet natuurlijk niet of hij dat bewust heeft gedaan. Als hij de mol is wel, want die weet van de voren wat de juiste combinaties zijn!
Kijk aflevering 2 maar eens na op 39:45.

Hoe meer mensen trouwens proberen te overtuigen dat Dennis de mol is, hoe meer ik denk dat hij het niet is. Volgens mij is hij het echt niet en gaan jullie voornamelijk op de hints af.

Ik denk dat ik maar op Jon blijf, of is het toch Anniek?
« Laatst bewerkt op: 22-02-2009, 12:32:44 door Rennuh »
~ 'You mean you can't take less. You can ALWAYS take more' ~

Offline saem

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik ga mollenjagen ipv monsters
Re: Wie is de Mol (absoluut) niet?
« Reactie #156 Gepost op: 22-02-2009, 13:02:14 »
Hoeveel beurten zijn er nog over op het moment dat Dennis zijn oplossing deelt in het reuzerad? Dat is wel aardig essentieel volgens mij. Wie kijkt het even na voor mij. Mijn dvd rec. is momenteel bezet  ::tandpastasmiley::
eindelijk heeft het allemaal weer zin gnagna

Offline Injetta01

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol (absoluut) niet?
« Reactie #157 Gepost op: 22-02-2009, 14:10:35 »
Kijk aflevering 2 maar eens na op 39:45.

Hoe meer mensen trouwens proberen te overtuigen dat Dennis de mol is, hoe meer ik denk dat hij het niet is. Volgens mij is hij het echt niet en gaan jullie voornamelijk op de hints af.

Ik denk dat ik maar op Jon blijf, of is het toch Anniek?

Hij komt daarmee als er nog 1 keer een bakje gewisseld kan worden!! Het was toen al niet meer echt goed te krijgen, bovendien was hij ook niet aan de beurt.
Het kan zijn dat hij het pas echt toen heeft uitgevogeld, maar het feit blijft staan dat hij fout is gestart (bewust of onbewust) en hiermee de eindoplossing heel moeilijk heeft gemaakt.

Ik dacht eerst dat Jon de Mol was, toen een tijdje Anniek en sinds kort Dennis en bij Dennis voelt het als zeker..... (zegt nog niets natuurlijk.... maar ik ben er behoorlijk van overtuigd).

Ik zou het trouwens niet zo leuk vinden als het Anniek of Viv zou zijn. Bij Anniek ligt het er duimen en duimen en duimen dik bovenop. Dan is ze voor mij de slechtste mol ooit. En Viv die brengt alleen maar geld in het laatje en doet vrijwel nooit iets mollerigs.. en de clou is dat je toch echt probeert geld uit de kas te krijgen en de boel te saboteren zonder gesnapt te worden. Als je dat dus niet doet, dan is het logisch dat niemand je verdenkt want je doet gewoon niks....

Bij Jon heb ik ook wel iets van: hij doet ook te goed zijn best en zorgt regelmatig voor een goed resultaat.

Dus eigenlijk kan het alleen maar Dennis zijn......
 ::tandpastasmiley::

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: Wie is de Mol (absoluut) niet?
« Reactie #158 Gepost op: 22-02-2009, 16:06:37 »
Vivienne is het voor mij zoieso niet
Dennis denk ik ook niet
Jon twijfel ik over, denk het alleen van niet ::jaja::
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline angel-pine

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol (absoluut) niet?
« Reactie #159 Gepost op: 23-02-2009, 22:00:46 »
Ik denk dat dennis de mol is  8)