Auteur Topic: Leuke ideeen voor volgend seizoen (10) WIDM.  (gelezen 19716 keer)

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Leuke ideeen voor volgend seizoen (10) WIDM.
« Reactie #40 Gepost op: 28-01-2009, 20:24:37 »
Je vergeet wel even: Syvia, Jeanette, Nathalie en Fiene, Elsje, Treesje, Truus, Babette, Betty en Sabine, Greet, Margreet, Marie, Marije, Nel, Angeline, Mies, Marjan, Marjo, Belin en kleine Tine   ::tandpastasmiley::
1 nacht alleen, ohoo, 1 nacht alleen...
The British are not impressed.

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Leuke ideeen voor volgend seizoen (10) WIDM.
« Reactie #41 Gepost op: 28-01-2009, 21:59:09 »
Wat ze iig niet moeten doen is bn'ers en onb'ers mixen. Dat zou echt stom worden, dan word het echt een beetje een gespleten groep...

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Leuke ideeen voor volgend seizoen (10) WIDM.
« Reactie #42 Gepost op: 28-01-2009, 22:06:14 »
Wat ze iig niet moeten doen is bn'ers en onb'ers mixen. Dat zou echt stom worden, dan word het echt een beetje een gespleten groep...

Lijkt me juist wel leuk, mits ze wel flink moeten samenwerken.

Offline MacGyverMagic

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollen is een Olympische sport, dus ...
Re: Leuke ideeen voor volgend seizoen (10) WIDM.
« Reactie #43 Gepost op: 29-01-2009, 13:31:24 »
Wat ze iig niet moeten doen is bn'ers en onb'ers mixen. Dat zou echt stom worden, dan word het echt een beetje een gespleten groep...
Alleen als the OBNers zich als groupies gedragen en als de BNers weigeren zich in te laten met de gewone medemens. Ik kan het me nauwelijks voorstellen dat mensen die mee willen doen met WIDM zich zo gedragen als het spel eronder lijdt.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Leuke ideeen voor volgend seizoen (10) WIDM.
« Reactie #44 Gepost op: 29-01-2009, 14:25:56 »
Ligt ook aan je definitie van OBNer. Ik ben dat ook, maar ik laat me niet intimideren door de BNers. :P
The British are not impressed.

Offline Mollenvanger

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Now you're a star in heaven...
Re: Leuke ideeen voor volgend seizoen (10) WIDM.
« Reactie #45 Gepost op: 29-01-2009, 18:23:03 »
Misschien.... Wie is...NIET de mol?
Dat iedereen denkt dat hij/zij de mol is, behalve 1 iemand...en dan wordt t een jacht op de kandidaat ipv op de mol... ::oink::
Mollenvanger#1

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Leuke ideeen voor volgend seizoen (10) WIDM.
« Reactie #46 Gepost op: 29-01-2009, 18:33:02 »
Misschien.... Wie is...NIET de mol?
Dat iedereen denkt dat hij/zij de mol is, behalve 1 iemand...en dan wordt t een jacht op de kandidaat ipv op de mol... ::oink::

Weet je wat er dan gebeurt?
Dan zitten er 9 kandidaten op een stoel en de laatste werkt zich uit de naad.
Leuk hoor.  ;D

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Leuke ideeen voor volgend seizoen (10) WIDM.
« Reactie #47 Gepost op: 29-01-2009, 21:31:44 »
9 olifanten...
The British are not impressed.

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Leuke ideeen voor volgend seizoen (10) WIDM.
« Reactie #48 Gepost op: 29-01-2009, 22:21:27 »
9 olifanten...

En wie is de muis
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Tsubasa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Who Is The Mole 2015 in Sri Lanka and India!
Re: Leuke ideeen voor volgend seizoen (10) WIDM.
« Reactie #49 Gepost op: 30-01-2009, 19:42:19 »
En wie is de muis


LOL die met de rode muismat natuurlijk!
De luie molspeurder: Tsubasa! Schot voor de boeg mol: Rik vd Westelaken. Wie is de Mol: Rik vd Westelaken!

Offline mollenvanger5

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Leuke ideeen voor volgend seizoen (10) WIDM.
« Reactie #50 Gepost op: 31-01-2009, 17:36:30 »
Peggy Vrijens moet er ook weer in

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Leuke ideeen voor volgend seizoen (10) WIDM.
« Reactie #51 Gepost op: 2-02-2009, 23:53:29 »
1) Onbekende Nederlanders
2) Uitdagendere & slimmere opdrachten

In de laatste paar series is m.i. een belangrijk element van het programma steeds meer op de achtergrond geraakt. Namelijk dat het een heel psychologisch 'mindfuck' programma is. Als je naar de eerste paar seizoenen kijkt (ook van buitenlandse series bijv.), dan zie je dat de kandidaten het er naarmate de serie vordert emotioneel ook moeilijker mee gaan krijgen. En nu wil ik er niemand aan onderdoor zien gaan, maar het is wel een belangrijk onderdeel van het spel. Nu heb ik toch regelmatig dat ik het gevoel heb dat ik naar een stel BN'ers zit te kijken die op vakantie zijn, wat spelletjes spelen en de grootste lol hebben zonder dat iemand ooit echt onder spanning komt te staan of vertwijfeld raakt o.i.d. Ik vind dat jammer. Wat ik al zeg, het hoort bij het spel. Net als kandidaten die graag zoveel mogelijk geld willen winnen, trouwens. Zie ik ook niet terug bij de BN'ers.

Verder vind ik de opdrachten tegenwoordig vaak een beetje slap (sorry). Weinig opdrachten waarbij mensen zich over hun angsten heen moeten zetten en weinig opdrachten met een 'twist'. Met dat laatste bedoel ik dus opdrachten waarbij de consequenties van de uitkomst anders blijken te zijn dan de kandidaten vantevoren denken. Ik hoop dus dat men daar bij een eventuele volgende serie wat meer moeite (en meer geld?) in wil steken, want de afgelopen uitzending met de geldkistjes en het flipperen was wat dat betreft wel een beetje teleurstellend.

Just my opinion...

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Leuke ideeen voor volgend seizoen (10) WIDM.
« Reactie #52 Gepost op: 3-02-2009, 00:10:17 »
Vooral bij serie 5 zie je inderdaad goed terug wat jij bedoeld.
Het vakantiereisje van Yvon, Lottie en Marc-Marie.
'Vroeger' zat er inderdaad meer emotionele spanning in. De kandidaten leken ook meer gedreven in alles eigenlijk, en vooral in het ontmaskeren van de Mol. Het mysterie speelde meer dan nu.
Tja, waar ligt het aan?
De aard van de opdrachten zal inderdaad meespelen, maar ik denk niet dat dat de grootste oorzaak is.
Vorig jaar konden de kandidaten immers (net als in serie 6) praten met de mol, nou, als dat het niet spannend maakt..

Denk toch ook dat het te maken heeft met het feit dat iedereen nu molt.
En het gebeurt nu veel opvallender dan eerder, vanuit mijn gekleurde bril gezien iniedergeval. En dat is enkel te wijten aan de kennis die mensen nu hebben over het spel.

Maar zou het niet ook aan ons liggen? Ik weet dat jij ook al lang kijkt, en 'vroeger' was het programma natuurlijk nieuwer dan nu. En misschien daarom ook wel spannender.
Maar ik snap wat je bedoeld hoor, serie 5 was voor mij het dieptepunt. Daar zat weinig mysterie in.

Maar ach, ik ben blij dat het programma nog steeds bestaat en geniet er nog steeds van.
En zonder BN-ers zal er ook geen WIDM meer zijn. Ze kunnen daar nu onmogelijk nog van af.
« Laatst bewerkt op: 3-02-2009, 00:14:26 door Lautjuh »

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Leuke ideeen voor volgend seizoen (10) WIDM.
« Reactie #53 Gepost op: 3-02-2009, 00:53:52 »
Ach ja, misschien heb ik ook wel al teveel (geweldige!) series gezien. ;)
Maar ja, ik vind het gewoon nog steeds een van de meest briljante programmaconcepten ooit en dan vind ik het toch jammer dat niet alles eruit gehaald wordt wat er n.m.m. in zit.

En ik weet dat het met BN'ers is omdat er nu eenmaal een groep mensen is die alleen daarom kijkt. Zelf snap ik dat niet, maar dat doet er niet toe. Het is gewoon zo.
Overigens ken ik meestal de helft van de groep niet, dus dan zijn het voor mij alsnog onbekende Nederlanders.  ;D Maar ze gedragen zich toch anders dan mensen die echt met een stel onbekenden aan zo'n spel beginnen.

Offline WIDMJokertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ;D
Re: Leuke ideeen voor volgend seizoen (10) WIDM.
« Reactie #54 Gepost op: 3-02-2009, 14:45:55 »
't Lijkt me wel gaaf als de fans mogen kiezen welke BN'ers in de serie komen.  :)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Leuke ideeen voor volgend seizoen (10) WIDM.
« Reactie #55 Gepost op: 3-02-2009, 15:23:46 »
't Lijkt me wel gaaf als de fans mogen kiezen welke BN'ers in de serie komen.  :)

Ja, nog een keer Froukje zeker..

Offline WIDMJokertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ;D
Re: Leuke ideeen voor volgend seizoen (10) WIDM.
« Reactie #56 Gepost op: 3-02-2009, 15:29:30 »
Goh, hoe raad je het?  :P

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Leuke ideeen voor volgend seizoen (10) WIDM.
« Reactie #57 Gepost op: 3-02-2009, 19:54:16 »

Overigens ken ik meestal de helft van de groep niet, dus dan zijn het voor mij alsnog onbekende Nederlanders.  ;D Maar ze gedragen zich toch anders dan mensen die echt met een stel onbekenden aan zo'n spel beginnen.

Het verschil in gedrag ligt vooral aan het feit dat ze elkaar kennen. Ze hebben of samen in een serie gespeeld, of de één heeft de ander ooit geïnterviewd.. ze kennen elkaar.
De charme van onbekende nederlanders was wel dat zij elkaar niet kenden. Ze waren totaal vreemden van elkaar. Daardoor kon de mol veel gemakkelijker een rol aannemen. Niemand die wist hoe men normaal gesproken was.

Stemmen uit een aantal kandidaten lijkt me wel een leuk idee.  ::ok::


Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline ravelijn

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • niets is zoals het lijkt
Re: Leuke ideeen voor volgend seizoen (10) WIDM.
« Reactie #58 Gepost op: 5-02-2009, 22:24:23 »
Syvia, Jeanette, Nathalie en Fiene, Elsje, Treesje, Truus, Babette, Betty en Sabine, Greet, Margreet, Marie, Marije, Nel, Angeline, Mies, Marjan, Marjo, Belin en kleine Tine   ::tandpastasmiley::
Doe maar!

Offline WIDMJokertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ;D
Re: Leuke ideeen voor volgend seizoen (10) WIDM.
« Reactie #59 Gepost op: 6-02-2009, 17:00:04 »
Ja, nog een keer Froukje zeker..

Citaat van: Froukje
Het was sowieso heel erg leuk om mee te doen. Mag ik volgend jaar weer?!

HATSJOE kuch kuch HATSJOE KUCH KUCH


 :P