Auteur Topic: Aflevering 5 (05-02-2009)  (gelezen 115079 keer)

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Aflevering 5 (05-02-2009)
« Gepost op: 1-02-2009, 18:54:52 »
Na het verdwijnen van het geld en het afscheid van Paula zit de groep er een beetje verdwaasd bij, maar veel tijd om te recupereren hebben ze niet. Ontdekken we de dief van het geld? Kunnen de kandidaten hun mannetje staan in een vuurgevecht? Het belooft weer een spectaculaire aflevering te worden!
2024: wie is de Mol?

Offline Long Tall Erne

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5 (05-02-2009)
« Reactie #1 Gepost op: 4-02-2009, 13:43:48 »
De filmpjes in de molmail voorspellen een spannende aflevering. Hoop alleen dat het een beetje overzichtelijk blijft met drie opdrachten in een uurtje... ::vergroot::
Ik ga me even ophangen op de wc ;-)

Offline annebeth

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Sherlock Moles
Re: Aflevering 5 (05-02-2009)
« Reactie #2 Gepost op: 4-02-2009, 13:48:05 »
Dat hoop ik ook. Maar ik vind aan de andere kant de vele opdrachten ook wel weer leuk :D

Offline pinguin11

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5 (05-02-2009)
« Reactie #3 Gepost op: 4-02-2009, 14:02:54 »
Na het verdwijnen van het geld en het afscheid van Paula zit de groep er een beetje verdwaasd bij, maar veel tijd om te recupereren hebben ze niet. Ontdekken we de dief van het geld? Kunnen de kandidaten hun mannetje staan in een vuurgevecht? Het belooft weer een spectaculaire aflevering te worden!
Mooi woord: Recupereren :D

Ik denk dat het wel een spectaculaire aflevering word. Dat mag ook wel, want vorige week was het een stuk rustiger.
Is er een apotheker in de buurt ?

Offline WIDMJokertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ;D
Re: Aflevering 5 (05-02-2009)
« Reactie #4 Gepost op: 4-02-2009, 14:08:14 »
Ik heb er zin in!  ::cheerleader::

Offline MrJasper

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 (05-02-2009)
« Reactie #5 Gepost op: 4-02-2009, 14:38:57 »
Dit artikel werd eergister gepubliceerd in Noord-Ierland. Het gaat over Wie is de Mol in Noord Ierland, en ik dacht: misschien staat er wat interessants in. Nouja...er valt wel iets op: de locaties die aan het eind van de 3e alinea worden genoemd zijn allemaal al in opdrachten geweest OF komen morgen zoals Dunluce Castle....Verder worden geen locaties genoemd: is dat misschien een bevestiging voor de theorie dat Wie is de Mol in een ander land verder gaat?


1.5 Million People to see Northern Ireland on Dutch TV
02 Feb 2009
Popular TV show ‘Who is the Mole?’ filmed in Northern Ireland


Northern Ireland has been chosen as the location for a popular Dutch reality TV show which will air this spring.  Who Is the Mole? (Wie is de Mol?) will be seen by up to 1.5 million viewers throughout the Netherlands each evening the programme is broadcast.  The show’s website is also expected to receive over 700,000 unique visitors each day.

With the assistance of Tourism Ireland and the NITB, the show’s producers scouted Northern Ireland last summer and filming took place on location in Belfast, Londonderry and on the Causeway Coast.  The series involves four 50-minute episodes highlighting the magnificent scenery of Northern Ireland and featuring a number of iconic visitor attractions including the Titanic Quarter, the Belfast Wheel and St George’s Market in Belfast, The Playhouse in Londonderry, the Carrick-a-Rede Rope Bridge, Dunluce Castle and the Giant’s Causeway.

John Walsh, Tourism Ireland’s Manager in The Netherlands, said:
“This is a wonderful opportunity for us to showcase Northern Ireland to the Dutch market.  The publicity value of a programme like ‘Who is the Mole?’ is incalculable.  It is one of the most popular TV programmes in The Netherlands and Northern Ireland will be seen by millions of potential holidaymakers.

“Tourism Ireland has planned an extensive promotional programme for 2009, highlighting Northern Ireland as a fantastic holiday destination.  We have also been working hard to develop opportunities around ‘Who is the Mole?’ – for example, we have developed an online game featuring Finn McCool.

This week, Minister for Enterprise Trade & Investment, Arlene Foster MLA is in The Netherlands, leading the largest-ever business mission to a European market.  Tourism Ireland will take the opportunity to capitalise on the mission as Minister Foster will help to launch the organisation’s 2009 promotional drive.  She will meet with a range of key decision-makers from the Dutch travel industry, to help spread the good news about Northern Ireland and secure a greater level of exposure for NI in the travel programmes of traditional and online tour operators.

The programme Who Is the Mole? involves competitors working together to complete various physical and mental challenges, in order to win a cash prize.  One of the players, however is ‘the mole’, a double agent hired by the producers to sabotage the efforts of the rest of the group.  The players must track vast amounts of minutiae about the person they suspect of being ‘the mole’ and the quiz at the end of each episode tests their knowledge of the mole; the person with the lowest score is then eliminated from the game.

-ENDS-
 

Offline Firesphere

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't ever try that again
Re: Aflevering 5 (05-02-2009)
« Reactie #6 Gepost op: 4-02-2009, 14:58:21 »
Dit artikel werd eergister gepubliceerd in Noord-Ierland. Het gaat over Wie is de Mol in Noord Ierland, en ik dacht: misschien staat er wat interessants in. Nouja...er valt wel iets op: de locaties die aan het eind van de 3e alinea worden genoemd zijn allemaal al in opdrachten geweest OF komen morgen zoals Dunluce Castle....Verder worden geen locaties genoemd: is dat misschien een bevestiging voor de theorie dat Wie is de Mol in een ander land verder gaat?
Of er is in overleg met de programmamakers geen verdere locaties bekendgemaakt?
wat er deze week aan locaties is, kun je deels zien aan de "Volgende week" preview van een aflevering.
Ik zou het persoonlijk jammer vinden als ze uit Noord Ierland weg gaan, het is echt een fantastisch mooi land.
Misschien gaan ze naar Ierland zelf, maar ze zullen toch niet geheel verkassen naar de US ofzo?
I'm not a complete idiot; some parts are missing

Offline Long Tall Erne

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5 (05-02-2009)
« Reactie #7 Gepost op: 4-02-2009, 14:58:59 »
With the assistance of Tourism Ireland and the NITB, the show’s producers scouted Northern Ireland last summer and filming took place on location in Belfast, Londonderry and on the Causeway Coast.  The series involves four 50-minute episodes highlighting the magnificent scenery of Northern Ireland and featuring a number of iconic visitor attractions including the Titanic Quarter, the Belfast Wheel and St George’s Market in Belfast, The Playhouse in Londonderry, the Carrick-a-Rede Rope Bridge, Dunluce Castle and the Giant’s Causeway.

Ze hebben het hier over vier afleveringen.
Die hebben we inmiddels gehad en nu komt ook aflevering 5 uit datzelfde gebied ... ::vergroot::
Ik ga me even ophangen op de wc ;-)

Offline luckyluuk12

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5 (05-02-2009)
« Reactie #8 Gepost op: 4-02-2009, 15:03:29 »
Ze hebben het hier over vier afleveringen.
Die hebben we inmiddels gehad en nu komt ook aflevering 5 uit datzelfde gebied ... ::vergroot::

Bedoelen ze niet dat er maar 4/5 zijn geweest en dat ze daarna naar een ander land/deel gaan?

Offline califax

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5 (05-02-2009)
« Reactie #9 Gepost op: 4-02-2009, 15:07:07 »
Bedoelen ze niet dat er maar 4/5 zijn geweest en dat ze daarna naar een ander land/deel gaan?

Ze kennen het programma daar natuurlijk niet, dus misschien weten ze wel dat er 4 mensen in N-ierland afvallen, en vertaalden ze dat zelf naar 4 afleveringen?

Tis wel een interessant stukje iig...

Offline MrJasper

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 (05-02-2009)
« Reactie #10 Gepost op: 4-02-2009, 15:56:38 »
Inderdaad: four 50-minutes episodes...hmmz...Zou het dan toch betekenen dat we vertrekken? Men...wordt nieuwsgierig!

Offline pimsalabim

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • eenmaal een mol - altijd een mol!
Re: Aflevering 5 (05-02-2009)
« Reactie #11 Gepost op: 4-02-2009, 16:42:16 »
Meest aparte vond ik nog PJ die zei:  "aflevering 5, verassing..." Alleen dat..

ben echt hel heel heel benieuwd!! :O
Vrienden maak je niet, je krijgt ze door er zelf een te zijn!

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Aflevering 5 (05-02-2009)
« Reactie #12 Gepost op: 4-02-2009, 17:27:56 »
Ja, ik ben er echt van overtuigd dat ze weg gaan.
En als het niet deze week is, zal het volgende week wel zijn.  ::jaja::

Naar een ver warm land..

Offline Irving

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 (05-02-2009)
« Reactie #13 Gepost op: 4-02-2009, 18:11:00 »
Ze hebben het hier over vier afleveringen.
Die hebben we inmiddels gehad en nu komt ook aflevering 5 uit datzelfde gebied ... ::vergroot::

Ze kunnen ook halverwege de aflevering vertrekken. Anders is het wel bijzonder lullig voor degene die afvalt tijdens de test, want hij/zij weet dan dat ze naar een ander land gaan, maar hij/zij moet dan naar huis. -.-

Kvind het ook geen slechte gedachte dat de kandidaten vertrekken. De geruchten gaan over Jordanië, en kzie de kans evengroot dat de kandidaten daarheen vertrekken dan dat ze blijven. Kheb paar aanwijzingen dat ze vertrekken volgende aflevering (na de laseropdracht):

-        In de leader zijn 3 shots te zien over bovengrondse grotten: Beeld 1, Beeld 2 en Beeld 3). Met name op beeld 3 is te zien dat de grotten waarin de opdrachten zich bevinden handgemaakt zijn. In Jordanië (en andere landen in het Midden-Oosten) is het zeker het geval dat ze daar (grote) grotten met de hand hebben gemaakt. Één (handgemaakte) stad bestaand uit rotsen in Jordanië is zelfs tot wereldwonder uitgeroepen. Naar mijn weten zijn de grotten in (Noord-)Ierland door de natuur ontstaan en (Noord-)Ierland is veel te modern en heeft te weinig steen om zulke (grote) rotsen/stenen om grotten te maken.
-        In de leader is het volgende shot te zien: http://i42.tinypic.com/2088b5s.jpg . Het moge duidelijk zijn dat paardrijden niet een volkssport is van Noord-Ierland. Paar beelden via google van Jordaanse paarden -> Paard 1, Paard 2.  Er moet wel bij gezegd worden dat niet alle paarden zo zijn die op google te vinden waren, maar ik zie een aannemelijkere gelijkenis.
-        In de beelden van volgende week laten ze alleen één opdracht zien, terwijl in alle andere "volgende week filmpjes" meer dan 1 opdracht is laten zien. Misschien om het landschap van de andere 1 of 2 opdrachten te verbergen.
-        Pieter Jan: “Aflevering 5: Verrassing”. Er gebeurt dus gegarandeerd iets heel boeiends.
-        Tijdens het “volgende week”-filmpje, juichen de kandidaten enorm hard, zie hier. Dit gaat waarschijnlijk niet over dat een opdracht gehaald is, want dan verklapt de regie dat de opdracht is geslaagd en dat doen ze niet. Sowieso juich je niet zó uitbundig als je een opdracht gehaald hebt. Kvind het voor de hand liggend dat het slaat op de “Verrassing” waar Pieter Jan het over heeft.

60% ofzo hiervan was al gezegd, maar kdacht, kzet het even op een rijtje. Het hoeft overigens geen Jordanië te zijn, maar dat heb ik als land gebruikt omdat daar geruchten over waren. Niet al deze gegevens weet ik overigens 100% zeker, dus als ik iets fout heb hoor ik het graag :P Mochten de kandidaten daadwerkelijk vertrekken, maakt dit Froukje wel weer verdacht omdat ze zomerjurkjes als hoogst nodige beschouwt, en zegt dat ze "niet wist of ze hier zouden blijven".
« Laatst bewerkt op: 4-02-2009, 18:13:33 door Irving »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 5 (05-02-2009)
« Reactie #14 Gepost op: 4-02-2009, 18:26:16 »
Mochten de kandidaten daadwerkelijk vertrekken, maakt dit Froukje wel weer verdacht omdat ze zomerjurkjes als hoogst nodige beschouwt, en zegt dat ze "niet wist of ze hier zouden blijven".

Klopt. Maar ik denk eigenlijk wel dat de kandidaten hun bagage gewoon terugkrijgen in het nieuwe land.

Goede analyse trouwens. Maar je vergeet nog mee te nemen dat Anniek het over het roken van waterpijp in een cafe had.

Offline Irving

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 (05-02-2009)
« Reactie #15 Gepost op: 4-02-2009, 18:47:35 »
Klopt. Maar ik denk eigenlijk wel dat de kandidaten hun bagage gewoon terugkrijgen in het nieuwe land.

Ohja, nouja afhankelijk van wat er morgen gebeurt (als ze vertrekken dan, waar ik stiekem wel een beetje van uit ga), kunnen we zeggen of het verdacht is dan.

Maar je vergeet nog mee te nemen dat Anniek het over het roken van waterpijp in een cafe had.

Ohja klopt, die benk vergeten. Ze heeft het niet alleen over het roken van waterpijp in een café, maar ze zegt dat ze in een letterlijke waterpijpcafé waren. Kheb nog geen waterpijpcafé in Noord-Ierland kunnen vinden, wel eentje in Jordanië (Amman).

Toen ze het in de interviews hadden over real-life ganzenbord en het waterpijpcafé, hadden ze overigens ook geen beelden laten zien van die opdracht, wat toch eigenlijk ook een aanwijzing is, omdat het bij alle andere opdrachten wel zo was. Maar nouja kwacht wel tot morgen :P

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 5 (05-02-2009)
« Reactie #16 Gepost op: 4-02-2009, 19:10:47 »
Ik ben ontzettend benieuwd naar de aflevering van morgen. Vertrekken ze? En zo ja, inderdaad naar..?

Die eerste opdracht lijkt me ook erg mooi. Zou Jon op de (zo te zien) sleutelpositie met Vivienne nu echt toeslaan als Mol?

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Aflevering 5 (05-02-2009)
« Reactie #17 Gepost op: 4-02-2009, 19:15:37 »
Ik kan het niet zien.  :(
Maar gelukkig is Heinz zo aardig om mij het belangrijkste even door te smsen.  :D

Offline E-ri-Q

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5 (05-02-2009)
« Reactie #18 Gepost op: 4-02-2009, 19:21:57 »
-Pieter Jan: “Aflevering 5: Verrassing”. Er gebeurt dus gegarandeerd iets heel boeiends.

Misschien krijgen de kandidaten net als in de voorgaande series een opdracht waarbij ze de mol ontmoeten of aan hem/haar een vraag mogen stellen.. Dat vind ik altijd wel een leuke opdracht, weet iemand in welke aflevering die normaal zit bij vorige series: Inge bij de liftopdracht, Dennis bij die basiliek waar Joris vroeg: is jouw moeder Joods ::rofl::)
In zo'n opdracht zat de afgelopen 2x ook een sterke hint verboren, dus dat zal wel eens tijd worden ook!

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: Aflevering 5 (05-02-2009)
« Reactie #19 Gepost op: 4-02-2009, 19:28:06 »
Mooi overzicht Irving, ik begin nu ook overtuigd te raken !
Spelletje ?! - It's a way of life !