Auteur Topic: Aflevering 5 (05-02-2009)  (gelezen 115100 keer)

Offline Renske.

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 (05-02-2009)
« Reactie #320 Gepost op: 7-02-2009, 20:07:55 »


Ik zie geen mol erbij staan? ???

Het ging om het woord pul geloof ik.

En ik heb het al ergens gelezen, maar het valt wel heel erg op. Ik zit nu de aflevering terug te kijken. En je ziet maarliefst drie keer de dobbelsteen, en steeds met dezelfde getallen. Bovenop een 6, en aan de zijkant een 4. Voor de rest zie je niets. Ik weet niet wat het zou kunnen betekenen, maar het valt wel op.

Offline luckyluuk12

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5 (05-02-2009)
« Reactie #321 Gepost op: 7-02-2009, 20:10:32 »
Het ging om het woord pul geloof ik.

Nee als je de driehoekjes weghaalde staat er pul en uit een pul drink je bier en een ander woord voor bier zou mol moeten zijn volgens een aantal maar ik kan het niet vinden? ???
En als je pul invoert komt er ook geen mol te staan.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 5 (05-02-2009)
« Reactie #322 Gepost op: 7-02-2009, 21:29:12 »
De plattegrond van het lasergamen viel me erg op..
De punten waar het geld ligt vormen samen de J.

Tis niet hetzelfde als de hooibalen in Afl 4 :P Maar je kan er geen andere letter van maken..
Je kan er nog een C van maken, als je het papiertje omdraait. :P
The British are not impressed.

Offline manon

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5 (05-02-2009)
« Reactie #323 Gepost op: 7-02-2009, 22:05:05 »
Ik wil even ingaan op Sebastiaan die bij de executie er zo zeker van was dat hij een groen scherm zou krijgen (en dat gebeurde ook). Dat kan een aantal dingen betekenen:

1. Hij is de mol. Maar waarom zou hij dan zoiets doen? Juist omdat hij dan hoopt dat de anderen hem minder verdenken ofzo?

2. Hij bluft, geen idee wat hem dat zou kunnen opleveren. Misschien dat men hem gaat verdenken zodat hij dan meer kans heeft om te winnen?

3. En dat vind ik de meest voor de hand liggende: Hij heeft de mol iets zien doen of iets horen zeggen en weet nu zeker wie de mol is. Door dan te zeggen dat hij zeker een groen scherm krijgt laat hij de mol weten dat hij het weet. Maar wie kan het dan zijn? Ik denk dat het tijdens de Lasergame gebeurde, maar kan er maar niet uitkomen.

Ik houd het nog even op Vivienne. Maar voor andere kandidaten zijn er ook sterke aanwijzingen, zo lees ik op dit forum. Als Vivienne het niet is is het vast Rick.
Slapen kan altijd nog!!

Offline FeniXII

  • Forumlid
  • Die Mol is baie wys
Re: Aflevering 5 (05-02-2009)
« Reactie #324 Gepost op: 7-02-2009, 22:15:19 »
Och, Sebastiaan wou weer een beetje interessant doen. Alles wat Sebastiaan doet of zegt kunnen we ondertussen met een grote korrel zout nemen. Die kerel is nog minder te vertrouwen als kandidaat dan als hij de Mol zou zijn. Voor mij beslist te opzichtig voor een Mol te zijn. Zelfs Anniek of Jon leggen het er zó dik niet op. En zo te zien trappen ook de mede-kandidaten er niet in waardoor hij er wel eens binnenkort kan uitliggen.

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: Aflevering 5 (05-02-2009)
« Reactie #325 Gepost op: 7-02-2009, 22:15:37 »
Ik wil even ingaan op Sebastiaan die bij de executie er zo zeker van was dat hij een groen scherm zou krijgen (en dat gebeurde ook). Dat kan een aantal dingen betekenen:

1. Hij is de mol. Maar waarom zou hij dan zoiets doen? Juist omdat hij dan hoopt dat de anderen hem minder verdenken ofzo?

2. Hij bluft, geen idee wat hem dat zou kunnen opleveren. Misschien dat men hem gaat verdenken zodat hij dan meer kans heeft om te winnen?

3. En dat vind ik de meest voor de hand liggende: Hij heeft de mol iets zien doen of iets horen zeggen en weet nu zeker wie de mol is. Door dan te zeggen dat hij zeker een groen scherm krijgt laat hij de mol weten dat hij het weet. Maar wie kan het dan zijn? Ik denk dat het tijdens de Lasergame gebeurde, maar kan er maar niet uitkomen.

Ik houd het nog even op Vivienne. Maar voor andere kandidaten zijn er ook sterke aanwijzingen, zo lees ik op dit forum. Als Vivienne het niet is is het vast Rick.
Ik denk eerlijk gezegd dat het gewoon bluffen van hem is, hij denkt gewoon zeker te weten wie de mol is ::tandpastasmiley::

Als punt 3 klopt, dan denk ik eerder dat het misschien Anniek was, dat hij haar net een zak geld zag pakken en dat ze zichzelf toen net had laten afschieten of dat ze een zak geld had weggegooid toen ze dacht dat niemand keek
ik laat me misschien leiden door een tunnelvisie, maar zoeits kan zo gebeurt zijn ::tandpastasmiley::
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline FeniXII

  • Forumlid
  • Die Mol is baie wys
Re: Aflevering 5 (05-02-2009)
« Reactie #326 Gepost op: 7-02-2009, 22:32:00 »
Wat me opviel bij de laseropdracht was dat Anniek Eigenlijk heel raar deed. Eerst neemt ze initiatief door buiten schot te lopen - Wat gebeurt er? Iedereen volgt haar links tegen de wand (vertragingsmanoeuvre?) waardoor ze uiteindelijk toch weer heel open in het vizier gaan liggen.

Wat blijkt later? In het open veld vindt Dennis later een geldzak. Die hadden ze nooit gevonden als ze niet terug waren gegaan. Wie ging weer eerst? Juist ja Anniek!

Later maant Viviënne Anniek aan om harder te rennen (weeral zo traag), anders raakt ze nooit binnen de tijd bij Jon en Viviënne. Resultaat, Anniek wordt afgeschoten en brengt wéér geen geld binnen de pot. Nu, ze lag altijd als één van de laatsten. Wie weet heeft ze een zak geld verduisterd, bv. die zak die Sebastiaan niet kon vinden. Ze had natuurlijk de gelegenheid, haar spelletje was al lang uit terwijl dat van de anderen nog moest beginnen.

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: Aflevering 5 (05-02-2009)
« Reactie #327 Gepost op: 7-02-2009, 22:35:38 »
Later maant Viviënne Anniek aan om harder te rennen (weeral zo traag), anders raakt ze nooit binnen de tijd bij Jon en Viviënne. Resultaat, Anniek wordt afgeschoten en brengt wéér geen geld binnen de pot. Nu, ze lag altijd als één van de laatsten. Wie weet heeft ze een zak geld verduisterd, bv. die zak die Sebastiaan niet kon vinden. Ze had natuurlijk de gelegenheid, haar spelletje was al lang uit terwijl dat van de anderen nog moest beginnen.

precies wat ik zeg ::tandpastasmiley::
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline FeniXII

  • Forumlid
  • Die Mol is baie wys
Re: Aflevering 5 (05-02-2009)
« Reactie #328 Gepost op: 7-02-2009, 22:45:39 »
Maar dat is natuurlijk allemaal puur speculatie. Daarmee vangen we de Mol niet hè. ;D Er moeten toch ergens harde bewijzen te vinden zijn. :-\\

Offline juul4

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • proud to be a Molloot
Re: Aflevering 5 (05-02-2009)
« Reactie #329 Gepost op: 7-02-2009, 22:52:00 »
Alsof we WIDM zitten te spelen met embryo's  ::) ;D

Kun je je nader verklaren Tommie? ???
Twijfel is het begin van wijsheid

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Aflevering 5 (05-02-2009)
« Reactie #330 Gepost op: 7-02-2009, 22:56:58 »
Volgens mij kan Sebastiaan de enige zijn die eventueel zakken verduisterd heeft (of gewoon niet meegenomen). Er zijn vijf zakken. Drie liggen beneden, dat zijn de zakken voor Dennis, Froukje en Rick. Twee zakken liggen boven. Anniek wordt neergeschoten als van de trap naar een muutje rent, ze is dan nog niet in de buurt geweest van de geldzakken die boven liggen.

Het rode lijntje in het bijgevoegde plaatje laat zien waar Anniek liep toen ze afgeschoten werd.

Offline Rennuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tja....
Re: Aflevering 5 (05-02-2009)
« Reactie #331 Gepost op: 7-02-2009, 23:16:12 »
Mooi gevonden! Froukje had trouwens 500 euro opgehaald!
~ 'You mean you can't take less. You can ALWAYS take more' ~

Offline FeniXII

  • Forumlid
  • Die Mol is baie wys
Re: Aflevering 5 (05-02-2009)
« Reactie #332 Gepost op: 7-02-2009, 23:26:36 »
Het rode lijntje in het bijgevoegde plaatje laat zien waar Anniek liep toen ze afgeschoten werd.

Gek dat ze zo dicht bij een geldzak was toen de sluipschutters haar te pakken hadden. >:D Alweer nét niet voor Anniek. Net zoals bij de flipperkast en bij de kantoorgebouwen. Hoe jammer voor de pot.

Ook al was ze afgeschoten, ze had nog altijd de gelegenheid om een zak ergens anders te gaan verstoppen. De rest was immers bezig, Sebastiaan vond maar geen geld + Rick en Froukje waren ook al weg.
« Laatst bewerkt op: 7-02-2009, 23:28:07 door feniks »

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Aflevering 5 (05-02-2009)
« Reactie #333 Gepost op: 7-02-2009, 23:34:04 »
Gek dat ze zo dicht bij een geldzak was toen de sluipschutters haar te pakken hadden. >:D Alweer nét niet voor Anniek. Net zoals bij de flipperkast en bij de kantoorgebouwen. Hoe jammer voor de pot.

Ook al was ze afgeschoten, ze had nog altijd de gelegenheid om een zak ergens anders te gaan verstoppen. De rest was immers bezig, Sebastiaan vond maar geen geld + Rick en Froukje waren ook al weg.
Naar mijn mening was ze niet dicht bij een zak. Voor de ene moet ze nog een enorm grasveld oversteken en tussen de ander zit een gebouw.
Het kan best dat ze zichzelf uit het spel heeft laten schieten, maar ik geloof niet dat ze verder iets gedaan heeft. Nadat ze af is zie je haar zitten op een veldje vlak bij de plek waar ze beschoten is.

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5 (05-02-2009)
« Reactie #334 Gepost op: 8-02-2009, 12:21:09 »
Kun je je nader verklaren Tommie? ???

Hele flauwe opmerking :P De finale is in Petra  :P Alsof we het over een persoon hebben. ::hypocriet::



Heb even een handig schema gemaakt over ganzenbord opdracht.
Wat me erg opvalt is dat Rick Geen 1 vraag heb gehad.. Of misschien wel, maar dat ie uit de uitzending gehaalt is..
De schuine lijnen en dan dat dunne blokje bij de kandidaat is hulp van die kandidaat.

Bij Rick was het zo dat zijn bijdrage aan de vraag goed was.. Het antwoord van Jon bleek niet goed te zijn

Anniek heb geen 1 antwoord goed beantwoord, maar heb andere mensen wel geholpen..
« Laatst bewerkt op: 8-02-2009, 16:18:49 door >>Tommie<< »
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5 (05-02-2009)
« Reactie #335 Gepost op: 8-02-2009, 16:10:12 »

Bij Rick was het zo dat zijn bijdrage aan de vraag helemaal niet goed was.. Het antwoord van Jon bleek goed te zijn (Lijkt me ook zo)
Anniek heb geen 1 antwoord goed beantwoord, maar heb andere mensen wel geholpen..
Jons antwoord was juist niet goed hoor. Hij 'vergat' expres een van zijn voornamen. Rick leek hem goed te corrigeren, maar Vivienne ging uiteindelijk op Jons antwoord af (wat op zich ook logisch is).

Zelf concludeer ik daar echter niet teveel uit. En al zéker niet dat Jon dus de mol is of dat Rick de mol niet kan zijn. Ten eerste is Jons gedrag ook heel logisch voor een kandidaat die het ganzenbordspel graag wil winnen (want dat betekende immers kans op een vrijstelling). Je tegenstander een vraag fout laten beantwoorden past daar goed bij.

Het ganzenbordspel is gewoon een moeilijke opdracht om conclusies over de mol uit te trekken. Ten eerste omdat we lang niet alles hebben gezien, maar vooral ook omdat de Mol en de kandidaten wellicht hetzelfde doel hadden. De kandidaten willen graag een vrijstelling en om die te krijgen moet je als eerste beneden zijn. Je komt het snelste beneden als jouw team de vragen goed beantwoordt, aangezien jouw team dan nog een keer mag gooien. Het goed beantwoorden van vragen levert ook geld op, maar dat ben je weer kwijt als je wint. En dat laatste is nu weer precies wat de Mol ook wil.
De tactiek van de mol bij dit spel kan dus best geweest zijn om zich zo goed mogelijk te gedragen als echte kandidaat. En als het andere team dan ook nog (expres?) foute antwoorden geeft, dan zit je helemaal gebakken, want dan kun je zo ook nog eens de verdenking van je afschudden.

Anniek gedroeg zich bij deze opdracht het meest als mol (eigen vragen fout beantwoorden, andere team helpen), maar dat lag er dan ook wel dik op.
« Laatst bewerkt op: 8-02-2009, 16:15:07 door Jayne »

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5 (05-02-2009)
« Reactie #336 Gepost op: 8-02-2009, 16:17:51 »
Jons antwoord was juist niet goed hoor. Hij 'vergat' expres een van zijn voornamen. Rick leek hem goed te corrigeren, maar Vivienne ging uiteindelijk op Jons antwoord af (wat op zich ook logisch is).

Je heb gelijk. Heb het aangepast. Martinus noemde hij niet op.  :)
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5 (05-02-2009)
« Reactie #337 Gepost op: 8-02-2009, 20:19:41 »
Nog even terugkomend op mijn eerdere post (zo'n 10 pagina's geleden ofzo):

Op 32 minuten zegt PJH duidelijk:
"Maar minder goed gaat het met de potbeheheerder, Sebastiaan. Die krijgt geen vertrouwen meer van de groep. En dat is niet zo gek, als je bijna 6000 euro kwijtmaakt ."

Hij zegt wel degelijk kwijtmaakt ipv. kwijtraakt. ::oink:: Kunnen we hieruit toch concluderen dat:
1) Sebastiaan het gedaan heeft en de crew PJH deze zin opgedragen heeft?
2) Sebastiaan de PJH mol is en Pieter Jan de zin zelf verzonnen heeft?
Tell me what your telescope says

Offline Rick.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5 (05-02-2009)
« Reactie #338 Gepost op: 8-02-2009, 21:44:09 »
Of het is gewoon als grapje bedoeld... ;)

Offline saem

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik ga mollenjagen ipv monsters
Re: Aflevering 5 (05-02-2009)
« Reactie #339 Gepost op: 8-02-2009, 21:46:29 »
Ik wou zo langzamerhand wel dat PJ zn tong had afgebeten met z'n molverdenking uitspraak. Het is een heel eigen leven gaan leiden. We hebben het nu al vanaf afl. 1 over de pjh mol. Het is bijna lachwekkend.
eindelijk heeft het allemaal weer zin gnagna