Auteur Topic: Aflevering 6 (12-02-2009)  (gelezen 91787 keer)

Offline Injetta01

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6 (12-02-2009)
« Reactie #120 Gepost op: 12-02-2009, 23:47:37 »
Waarom was het nu zo ongelofelijk stom dat de anderen te weten kwamen dat meerderen Anniek verdachten?
Ze deed net alsof ze ik weet niet voor vreselijk fout had gemaakt.
En dat Dennis zooooo bijdehand was door meteen te zeggen, dus er waren er meer...

Ik snap dat hele gedoe niet.

Wat maakt het nu uit dat ze nu weten dat er meer mensen zijn die Anniek verdenken?



Offline ishtara

  • winnaar WIDMjr-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6 (12-02-2009)
« Reactie #121 Gepost op: 13-02-2009, 00:00:32 »
ja, op mij kwam het over alsof Anniek even de groep wilde laten geloven dat ze niet kon liegen
'Mensen struikelen niet over bergen, alleen over molshopen' (Confucius)

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6 (12-02-2009)
« Reactie #122 Gepost op: 13-02-2009, 00:11:44 »
de 6 theorie is nu weer ter toepassing
namelijk bij de ondervragingen,
3 kandidaten kregen elk 6 vragen, zal de mol 1 van die drie zijn,
mocht de 6 theori kloppen ;D
Het is eerder 1 van die 3 omdat er in het dagboek van de mol staat "ik heb mijn mol gezien vandaag". De Mol kan de Mol alleen zien door in de spiegel te kijken.

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: Aflevering 6 (12-02-2009)
« Reactie #123 Gepost op: 13-02-2009, 00:15:24 »
Het is eerder 1 van die 3 omdat er in het dagboek van de mol staat "ik heb mijn mol gezien vandaag". De Mol kan de Mol alleen zien door in de spiegel te kijken.
Het moldagboek wordt volgens mij niet geschreven door de mol
en er is zovaak onzin verteld in het moldagboek, ik lees ze daarom ook nooit ;D
en je zegt eigenlijk precies wat ik zeg, de mol heeft zes vragen gekregen, dus de mol zat bij 6 vragen op de kruk, dus zat bij 6 vragen in de spiegel te kijken ::tandpastasmiley::
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6 (12-02-2009)
« Reactie #124 Gepost op: 13-02-2009, 00:19:15 »
Op uitzendinggemist.nl staat aflevering 6 al, op wieisdemol.nl nog niet.
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6 (12-02-2009)
« Reactie #125 Gepost op: 13-02-2009, 00:24:42 »
Het moldagboek wordt volgens mij niet geschreven door de mol
Nee, dat snap ik ook wel. :P
Alleen, ook als de redactie dit heeft geschreven is het een rare opmerking, als je begrijpt wat ik bedoel. Omdat het dagboek - wie het dan ook schrijft - geschreven is vanuit het standpunt van de Mol. En de Mol heeft geen mol en kan die dus nooit in de ogen kijken.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 6 (12-02-2009)
« Reactie #126 Gepost op: 13-02-2009, 01:28:12 »
Ja, maar alle kandidaten en ook de mol hebben 'een mol'. Dus de mol heeft 'zijn' mol ook vragen gesteld, terwijl hij de antwoorden eigenlijk al wist. Dat is iets wat de opdracht dan ook zo leuk maakt, de mol stelt vragen aan een kandidaat die zelf geen idee heeft wat hem (m/v) overkomt achter die spiegel.
The British are not impressed.

Offline mol Thessa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6 (12-02-2009)
« Reactie #127 Gepost op: 13-02-2009, 04:08:33 »
Hmm... Erg verdacht die Anniek!

Jammer dat Sebas eruit is, de executie vond ik erg spannend!

Verder vond ik de aflevering niet zoveel voorstellen. De eerste 'ondervraag je mol' opdracht was niet eens een opdracht, en zit er bijna elk jaar wel in. Dus wat je hieruit kan halen is alleen wie wie verdenkt, want liegen kunnen ze allemaal toch wel en de waarheid spreken ook... Je weet alleen niet wat wat is.

De opdracht met de foto's was wel grappig, alleen duurde niet zo lang en was niet erg enerverend (niet meewerkende taxichauffeurs niet meegerekend)
en de Ben Hur opdracht kon bij voorbaat al niet slagen. Viv en Sebas aan die dingen hangen... Viv zegt dat Sebas niet trekt en dat haar kant hoger is maar van de voorkant zie je Sebas' kantje wat hoger.
En hoe kan je nou zo snel zien wat er op welke plaats moet...

Dus volgende week wat meer actie hopelijk... s
Triomf!

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: Aflevering 6 (12-02-2009)
« Reactie #128 Gepost op: 13-02-2009, 07:58:34 »
trouwens met die "meet your mole" opdracht
ontmoet iedereen de kandidaad die zei hadden ingevuld als mol
de mol hoort normaal alles op zichzelf in te vullen, dus hij heeft dit keer een vraag expres fout beantwoord ;D
Dus een mol zou ook zo alles fout kunnen beantwoorden in een test en een rood scherm krijgen
of heeft de mol vorige aflevering gewoon alles wel goed ingevuld en heeft de regie er maar iemand neergezet? :)
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline sabje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • FORZA!
Re: Aflevering 6 (12-02-2009)
« Reactie #129 Gepost op: 13-02-2009, 08:06:01 »
Maar ze wilde eigenlijk helemaal niet in die kar.
ze is een hele goede actrice.....wegduiken in de kar zodat je het puzzelbord niet goed ziet,op de achtergrond toe staan kijken als de anderen druk bezig zijn met het verprutsen van de puzzel... >:D

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: Aflevering 6 (12-02-2009)
« Reactie #130 Gepost op: 13-02-2009, 08:08:43 »
ze is een hele goede actrice.....wegduiken in de kar zodat je het puzzelbord niet goed ziet,op de achtergrond toe staan kijken als de anderen druk bezig zijn met het verprutsen van de puzzel... >:D
en niet te vergeten, ze ging als eerste in de kar, dan heb je toch de meeste tijd om de puzzel goed te bekijken, want na een tijd raken viv en sebastiaan toch vermoeid
en je kan met die puzzel iets fout leggen en de rest gaat er toch in mee (als ze het niet zeker weten) ::tandpastasmiley::
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 6 (12-02-2009)
« Reactie #131 Gepost op: 13-02-2009, 09:57:16 »
Zou er nog een logica (hint) zitten in de beelden die in het kasteel te zien waren? Waarom bijvoorbeeld de intro van afl. 7 van vorig jaar ertussen en verder alleen intro's van de eerste afleveringen (als ik me niet vergis)? Of de volgorde waarin de vorige mollen getoond werden? Zodra ik er tijd voor heb ga ik het uitzoeken. :)

Offline IDM

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 (12-02-2009)
« Reactie #132 Gepost op: 13-02-2009, 10:00:22 »
Daar wil ik inderdaad ook nog even op speuren, Heinz.
Ik ben in ieder geval om naar Jon als mol. Tijdens die spiegelopdracht kreeg ik ineens het gevoel dat hij de mol is.

Wat me wel opvalt tijdens die opdracht met de spiegels is dat er heel veel doorheen "gefluisterd" wordt. Niet alleen tijdens het lopen van de kandidaten door het kasteel, maar ook tijdens de vragen. Kan iemand daar chocola van maken?

Bij Jon zie je inderdaad als enige het mol-logo, wat ik ook wel interessant vind.

Sommige antwoorden op vragen krijg je niet te horen, zoals bij Rick of Jon. Dat is wel jammer!

Rond 5:40 zie je ook een shot van PJH op de wand geprojecteerd. Het stuk wand links daarvan komt heel prominent in beeld (later nogmaals) en die wand heeft ook wat vervorming oid erop. Maar goed, daar kan ik niets van maken en bovendien lijkt het me niet dat ze voor WIDM even de wand in zo'n kasteel bewerken.
« Laatst bewerkt op: 13-02-2009, 10:23:30 door IDM »
Laten we jabberen.

Offline Zaz

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6 (12-02-2009)
« Reactie #133 Gepost op: 13-02-2009, 10:31:42 »
Het is eerder 1 van die 3 omdat er in het dagboek van de mol staat "ik heb mijn mol gezien vandaag". De Mol kan de Mol alleen zien door in de spiegel te kijken.

alsof er in heel Jordanië maar een spiegel is....hij kan ook ergens anders zichzelf in een spiegel hebben gezien of hij bedoelt dat hij zichzelf zag  op een van de schermen/foto's, dan heeft hij de mol ook gezien   ::tandpastasmiley::
Wie heeft er op mijn kop gepoept? vraagt de Mol......

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6 (12-02-2009)
« Reactie #134 Gepost op: 13-02-2009, 10:35:40 »
Vond de polaroid's opvallend..
Het waren foto's van onbekende mensen..
De naam stonden eronder.. Bij eentje stond er Mandy.?

Wat ik ook wel opvallend vond.. Bij Rick zie je Pieter-Jan pratend in zijn intro bij een paar afleveringen in seizoen 8.. Zou dat betekenen dat Rick er tot de finale inblijft..

En waarom is Rick totaal niet geintereseerd in de intake gesprekken van de andere kandidaten?

Erg verwarrend ;D
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline Yesse

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6 (12-02-2009)
« Reactie #135 Gepost op: 13-02-2009, 10:41:41 »
Ik vond het heel irritant dat je bij 2 personen niet alle vragen hoorde.. Wil wel eens weten wát er dan wel niet gevraagd is....  ???

Offline DikkeControleur

  • Forumlid
  • Laat iedereen in zijn waarde.
Re: Aflevering 6 (12-02-2009)
« Reactie #136 Gepost op: 13-02-2009, 11:12:12 »
Anniek vraagt aan Jon:
1a) Vind je het zwaar om veel te liegen?
Ja, net als wij allemaal denk ik.

2a) Ben jij de mol?
Ja.

3a) Heb jij je uiterste best gedaan om ons allemaal veilig in het kasteel te krijgen?
Ja.

Viviënne vraagt aan Jon:
1v) Hoe heb jij gemold bij het kasteel met de scherpschutters?
Daar heb ik niet gemold.

2v) Ben jij de mol?
Nee.

Vraag 3v niet uitgezonden.

Quote: "Ik (Jon) ben twee keer aan de beurt geweest. Maar ik heb in beide beurten niet de hele tijd de waarheid gesproken".

Ok, nu een analyse. Aangenomen dat bovenstaande quote geen leugen is!
Vraag 3a en 1v gaan over hetzelfde. En Jon spreekt zich hier niet tegen. Ergo deze vragen hebben geen betrekking op de quote. Beide zijn waar/of beide zijn gelogen.
Ik denk dat door het type vraag Jon bij vraag 1a) de waarheid heeft gesproken (aanname).

Stel 3a en 1v zijn waar. 1a was al waar, dan is 2a dus een leugen. En 2v en/of 3v zijn ook leugens.
Stel 3a en 1v zijn een leugen. 1a is waar. Dan kan 2a dus zowel waar als een leugen zijn. En 2v en/of 3v zijn dan waar.

Conclusie: Erg flauw dat we de derde vraag van Viviënne niet te zien kregen.
Als je als extra aanneemt dat Jon eerder de waarheid spreekt dan liegt (dus dat 3a en 1v waar zijn omdat 2 waarheden dan logischer zijn dan 2 leugens) dan is Jon niet de mol. Dit wel een enorme risicovolle aanname.
Ik ben niet dik! Ik ben de Dikke Controleur.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6 (12-02-2009)
« Reactie #137 Gepost op: 13-02-2009, 11:23:30 »
Conclusie: Erg flauw dat we de derde vraag van Viviënne niet te zien kregen.

Joh :P Daar waren Dae & ik al op uit gekomen gisteren in de chat. Afgaande op Jon zijn voice over is die 3de vraag van Viviënne dus de crux, oftewel daar zit informatie in waar wij als kijker meer mee kunnen. Maar het montage team heeft besloten die eruit te houden. Wellicht omdat het voor ons dan al meteen duidelijk is wie de mol is.

Is Ben Hurr soms een of andere film die iedereen kent ofzo?  ??? Het zegt mij helemaal niks namelijk.

De leukste opdracht vond ik in die oude vesting waar je dus al die projecties van Angela, Karel & PJ zag gecombineerd met de intake gesprekken van de kandidaten. Lijkt me echt schitterend om als kandiddaat daar rond te lopen. Verder ben ik benieuwd wat nu die polaroids van doen hadden met die opdracht, anders dan de weg wijzen. En waarom je op een gegeven moment langs 2 ruimtes kwam met daarin alle Nederlandse mollen. Enne, over dat vraagteken. Ik had allang en breed dat ding opgepakt en omgekeerd teruggezet. Al was het maar om te kijken of achter dat vraagteken de mol afgebeeld stond op canvas van 2009. Maar nee, wat doet Sebastiaan. Die neemt Milouska op canvas mee en stopt die voor dat vraagteken in de hoop dat er een Indiana Jones achtig geluidje komt en hij geld verdiend ofzo  ::rofl::

Verder lijkt het mij niet anders kunnen dan dat wij uit "ontmoet de mol" opdracht de mol moeten kunnen ontrafelen. Ga maar na, bij de mol ontmoeting met Milouska als mol lukte dat, bij de ontmoeting met Inge als mol lukte dat ("Enig speurwerk opent deuren") en bij de ontmoeting met Dennis als mol lukte dat ("Is ego de mol?"). Dus 't lijkt mij sterk als wij uit deze opdracht niet een soortgelijk iets moeten kunnen halen.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline DikkeControleur

  • Forumlid
  • Laat iedereen in zijn waarde.
Re: Aflevering 6 (12-02-2009)
« Reactie #138 Gepost op: 13-02-2009, 11:25:12 »

Is Ben Hurr soms een of andere film die iedereen kent ofzo?  ??? Het zegt mij helemaal niks namelijk.


Haha, tja. Ik voel me wel oud nu. Al is deze film ook van voor mijn tijd. But it's a classic.
Ik ben niet dik! Ik ben de Dikke Controleur.

Offline monique88

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6 (12-02-2009)
« Reactie #139 Gepost op: 13-02-2009, 11:40:24 »
Jmmr dat Sebas eruit is!!  ::ohno::

Maar weet nog steeds ckr dat Dennis de mol is!   ;D  8)
monique- don't f*ck with my heart....