Auteur Topic: Aflevering 6 (12-02-2009)  (gelezen 91729 keer)

Offline Yesse

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6 (12-02-2009)
« Reactie #140 Gepost op: 13-02-2009, 11:43:53 »
Joh :P Daar waren Dae & ik al op uit gekomen gisteren in de chat. Afgaande op Jon zijn voice over is die 3de vraag van Viviënne dus de crux, oftewel daar zit informatie in waar wij als kijker meer mee kunnen. Maar het montage team heeft besloten die eruit te houden. Wellicht omdat het voor ons dan al meteen duidelijk is wie de mol is.
De derde vraag van Dennis is toch ook niet getoond?

Offline lydiaatje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • wie is de mol? die is de mol!
Re: Aflevering 6 (12-02-2009)
« Reactie #141 Gepost op: 13-02-2009, 11:57:39 »
wat een gave aflevering zeg!
had niet zo`n zin in de aflevering omdat k er van overtuigd was dat Aniek er uit zou gaan dus ik baalde, en toen toonde ze haar scherm als eerst en hij was groen ::oink:: en toen duurde de executie vreselijk lang, ik had sebas gegokt als afvaller van vandaag dus punten gescoord in de pool....maar vind het wel heel jammer want het was een echt leuke en heel fanatieke kandidaat die voor veel leuke uitspraken en intresante acties zorgde...
..dag sebas  ::zwaai::
lydiaatje >>molcatcher for ever

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6 (12-02-2009)
« Reactie #142 Gepost op: 13-02-2009, 12:04:40 »
Hier alle vragen die zijn gesteld aan de mollen. Ook de vragen die we niet te horen kregen.

Rick loopt als eerste door het kasteel. Hij verdenkt Anniek als mol en ziet Anniek achter glas zitten. Ze heeft geen idee wie haar verdenkt, want zij ziet zichzelf in een spiegel en de stem van Rick wordt vervormd. Rick stelt haar drie vragen:
- Waarom kocht je een 'Hello' op het vliegveld?
- Niet vanwege de koningin van Jordanië?
- Ben jij de Mol?

Anniek geeft antwoord. Maar of ze de waarheid spreekt?
Dan loopt Jon door het kasteel en ook hij komt uit bij Anniek. Hij stelt haar de volgende vragen: 
- Hoe kan het dat de Mol een rood scherm krijgt?
- Heb je je in het kasteel met opzet laten neerschieten?
- Kun je je tactiek verklaren van je mollerige gedrag in het amfitheater?

Dennis ziet zijn Mol Rick en vraagt:
- Die nacht dat het geld gestolen werd, sliep je bij Sebastiaan. Heb jij het geld gestolen?
- Ben jij de Mol?
- Zweer je dat?

Sebastiaan vraagt aan zijn Mol Rick:
- Knappe Rick, slaap jij met de Mol op de kamer?
- Ben jij de Mol?
- Zweer je dat?

Anniek vraagt aan haar Mol Jon:
- Vind je het zwaar om veel te liegen?
- Ben jij de Mol?
- Heb jij je uiterste best gedaan om ons allemaal veilig in het kasteel te krijgen?

Vivienne ziet ook Jon en vraagt:
- Hoe heb je gemold bij het kasteel met de sluipschutters?
- Waarom wil jij opsplitsen met de Mol?
- Ben jij de Mol?
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline DikkeControleur

  • Forumlid
  • Laat iedereen in zijn waarde.
Re: Aflevering 6 (12-02-2009)
« Reactie #143 Gepost op: 13-02-2009, 12:08:09 »
Ah, thx.

"- Waarom wil jij opsplitsen met de Mol? "

Wat bedoeld Viviënne met deze vraag?
Ik ben niet dik! Ik ben de Dikke Controleur.

Offline daantje17

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Geen mol, wel de leukste kandidaat ever!
Re: Aflevering 6 (12-02-2009)
« Reactie #144 Gepost op: 13-02-2009, 12:12:13 »
Jon is de enige die niet vraagt "Ben jij de Mol?" ::vergroot::

Logisch als hij zelf de mol is.
Ik ben niet lui, ik ben selectief productief

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6 (12-02-2009)
« Reactie #145 Gepost op: 13-02-2009, 12:15:44 »
Jon is de enige die niet vraagt "Ben jij de Mol?" ::vergroot::

Logisch als hij zelf de mol is.

Of het is gewoon slim, omdat ie toch wel weet dat die vraag meestal voor een mindfuck zorgt..
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6 (12-02-2009)
« Reactie #146 Gepost op: 13-02-2009, 12:16:05 »
Wat ons verder nog opviel.... Hoe heeft anniek die Hello kunnen kopen. Aan het begin van de serie hebben ze allemaal hun geld in moeten leveren en lijkt me sterk dat ze molgeld accepteren in Ierland... Of zouden ze hun geld terug hebben gekregen voor de reis aangezien ze hun paspoorten ook weer nodig zouden hebben....
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline kabouter

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6 (12-02-2009)
« Reactie #147 Gepost op: 13-02-2009, 12:18:14 »
Dit vind ik een slimme opmerking!


Offline daantje17

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Geen mol, wel de leukste kandidaat ever!
Re: Aflevering 6 (12-02-2009)
« Reactie #148 Gepost op: 13-02-2009, 12:20:19 »
Ik denk dat Jon aan Anniek wilde laten weten dat er iemand is die haar mollerige gedrag (wat me trouwens erg aan Nadja doet denken maar dat terzijde) door heeft.
Ik ben niet lui, ik ben selectief productief

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6 (12-02-2009)
« Reactie #149 Gepost op: 13-02-2009, 12:27:28 »
Wat ons verder nog opviel.... Hoe heeft anniek die Hello kunnen kopen. Aan het begin van de serie hebben ze allemaal hun geld in moeten leveren en lijkt me sterk dat ze molgeld accepteren in Ierland... Of zouden ze hun geld terug hebben gekregen voor de reis aangezien ze hun paspoorten ook weer nodig zouden hebben....

Ik denk wel dat ze geld krijgen om eten te kopen ensow en dat ze dat geld verdeelt hebben over het aantal kandidaten,. Weet niet in welk seizoen dat was van WIDM.. maar toen kregen ze toch ook een pot om alles uit te kopen (een zakelijke pot), en de molpot natuurlijk.. (ik dacht seizoen 3)
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline Marlie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6 (12-02-2009)
« Reactie #150 Gepost op: 13-02-2009, 13:35:06 »
Rick doet veel moeite om Anniek en Jon nog optijd binnen te krijgen na de foto opdracht. Dat is toch onmols?

Offline Yesse

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6 (12-02-2009)
« Reactie #151 Gepost op: 13-02-2009, 13:49:20 »
Rick doet veel moeite om Anniek en Jon nog optijd binnen te krijgen na de foto opdracht. Dat is toch onmols?
Ja, maar ik vind dit seizoen iedereen op sommige momenten erg onmols en erg mols bezig zijn. Ik snap er niets meer van  ???

Offline MrJasper

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 (12-02-2009)
« Reactie #152 Gepost op: 13-02-2009, 14:04:53 »
is dit een hint?

Bij het 'gesprek met de mol'-opdracht in het kasteel is mij iets opgevallen!
Iedereen liep langs die ezels met foto's van oude mollen, allemaal leuk en aardig maar alleen bij Jon viel mij iets op: Je hoorde bij hem als enige duidelijk de stem van de oude mollen erdoor heen, en dan vooral Milouska. Na enkele keren luisteren ging het volgens mij over iets met Roderick, maar dat doet er niet toe.

In ieder geval, hij is de enige bij wie je de oude mollen op de achtergrond hoort...(je kunt het terugzien rond de 8ste minuut volgens mij)

Dan nog iets...Op het moment dat Jon langs het filmpje van Karel loopt, verandert het beeld in het Mol-logo dat wij elke aflevering aan het begin van de intro zien....Dit heb ik ook bij niemand anders gezien...Is dit een stille hint van de montage dat hij De Mol is?

Deze aanwijzingen bij elkaar en het feit dat Jon heel weinig geld ophaalt voor de pot (lijkt niet zo maar is wel zo), maakt hem mijn Mol...Rick heeft een mooie 2e plek.
« Laatst bewerkt op: 13-02-2009, 14:14:12 door MrJasper »

Offline Leentje77

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6 (12-02-2009)
« Reactie #153 Gepost op: 13-02-2009, 14:21:05 »
Misschien een stomme vraag, maar hoe weet ELISE alle vragen die aan de mollen gesteld zijn, dus ook degenen die niet zijn uitgezonden  ???
Wat mij verder opviel was de oprechte blijdschap bij Jon nadat PJH vertelde dat de taxi-opdracht was geslaagd. En ook deed hij (i.t.t. Aniek) erg zijn best om nog op tijd binnen te komen. Het zou mij daarom zeer verbazen als hij de mol blijkt te zijn...

Offline Molleeder

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 (12-02-2009)
« Reactie #154 Gepost op: 13-02-2009, 14:26:34 »
Wat mij was opgevallen is iets bij de executie. Bij alle kandidaten gebruikt PJH het toetsenbord van zijn laptop om op enter te drukken om de uitslag van de test te laten zien. Alleen bij Jon lag zijn hand op de muis en kon hij dus niet op enter drukken. Hoe kan dit nou weer?

Offline MrJasper

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 (12-02-2009)
« Reactie #155 Gepost op: 13-02-2009, 14:27:37 »
Maarja, Pieter Jan weet niet wie de mol is dus ik denk niet dat het een hint is...

Offline FCO

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 (12-02-2009)
« Reactie #156 Gepost op: 13-02-2009, 14:28:17 »
Vivienne is nog steeds mijn molletje  ::ok:: Ze is bij elke opdracht op de plek waar je het makkelijkst onopvallend kan mollen. Bij Ben Hur gaan hangen aan dat ding en Sebas de schuld geven.. heel makkelijk. Alleen bij de Taxi opdracht moet ik nog even met tunnelvisie naar kijken.

Overigens ga ik boos worden als Anniek de mol is! Die is net zo opzichtig aan het mollen als George dat deed... maar zo duidelijk dat ik haar juist niet verdenk . Bij die taxi opdracht: PJH :"je hebt nog 1 minuut".. Aniek: "je hoeft niet te rennen joh, genoeg tijd" ow ow ow

Citaat van: Molleeder
Wat mij was opgevallen is iets bij de executie. Bij alle kandidaten gebruikt PJH het toetsenbord van zijn laptop om op enter te drukken om de uitslag van de test te laten zien. Alleen bij Jon lag zijn hand op de muis en kon hij dus niet op enter drukken. Hoe kan dit nou weer?

Is het niet zo dat je op enter kan drukken om uitslag te zien of met je muis kan klikken op een knopje?

Offline Yesse

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6 (12-02-2009)
« Reactie #157 Gepost op: 13-02-2009, 14:31:41 »
Vivienne is nog steeds mijn molletje  ::ok:: Ze is bij elke opdracht op de plek waar je het makkelijkst onopvallend kan mollen. Bij Ben Hur gaan hangen aan dat ding en Sebas de schuld geven.. heel makkelijk. Alleen bij de Taxi opdracht moet ik nog even met tunnelvisie naar kijken.

Overigens ga ik boos worden als Anniek de mol is! Die is net zo opzichtig aan het mollen als George dat deed... maar zo duidelijk dat ik haar juist niet verdenk . Bij die taxi opdracht: PJH :"je hebt nog 1 minuut".. Aniek: "je hoeft niet te rennen joh, genoeg tijd" ow ow ow

Is het niet zo dat je op enter kan drukken om uitslag te zien of met je muis kan klikken op een knopje?
Ik vind haar ook vaak verdacht, maar dan haalt ze toch vaak het meeste geld binnen (bijvoorbeeld auto-opdracht, 2400... en ook laatst weer deed ze wel heel erg haar best..


Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6 (12-02-2009)
« Reactie #158 Gepost op: 13-02-2009, 15:06:06 »
Rick doet veel moeite om Anniek en Jon nog optijd binnen te krijgen na de foto opdracht. Dat is toch onmols?
Ja, Rick was goed bezig bij die opdracht, he? Vond samen met Dennis snel de lokaties, stond Jon en Anniek fanatiek aan te moedigen.... Zo hebben we hem nog niet eerder gezien bij opdrachten. Vaak is hij toch een beetje wazig (reuzenrad), afwezig (theater) of klunzig (lasergame). We horen hem wel vaak de opdrachten uitleggen in de biecht, dus blijkbaar snapt hij wel heel goed hoe de opdrachten in elkaar zitten. Het komt er alleen niet altijd uit. Maar nu met de taxi's zag je hem echt z'n beste beentje voorzetten.

En toch is hij de Mol.

Zie ook mijn eerdere post hierover. Zijn positieve gedrag is niet alleen de kijker opgevallen, maar ook z'n medespelers en zeker degenen die hem verdachten. Dennis en Sebastiaan (die hem net nog ondervraagd hadden als Mol) gingen direct twijfelen. Perfecte actie voor een mol, een hele domme voor een kandidaat.

Het omgekeerde zie je mooi terug bij Anniek. Ook zij is in de eerdere opdracht 2x als Mol ondervraagd. Als ze de Mol is wist ze al dat ze verdacht werd (en door wie), als kandidaat is dit de eerste concrete bevestiging dat mensen haar verdenken. En als kandidaat wíl je graag verdacht worden, want dat vergroot je eigen winstkansen. Dus zet ze het nog eens extra aan tijdens de taxiopdracht. Bovendien zit ze samen met haar Mol Jon in een team, dus kan ze op deze manier ook nog eens zien hoe Jon op haar gedrag reageert. Maar ja, Jon denkt toevallig dat Anniek de Mol is, en heeft ook net ontdekt dat hij verdacht wordt, dus die is met precies hetzelfde bezig. Alleen dan waarschijnlijk iets subtieler. Het is geen toeval dat juist zij de opdracht bijna niet haalden, aangezien ze beiden veel te winnen hebben bij het aanwakkeren van de verdenkingen en het observeren van elkaars gedrag.

De Mol heeft naast saboteren nog een belangrijke opdracht, namelijk om niet betrapt te worden. Als namelijk achteraf blijkt dat alle kandidaten en/of de kijkers al halverwege het seizoen wisten wie de Mol was, dan is er geen ruk meer aan. Dus op het moment dat anderen hem/haar gaan verdenken, zal de Mol ook proberen hen weer op een ander spoor te brengen door zich onmols te gaan gedragen. De Mol heeft er niets aan om bestaande verdenkingen aan te wakkeren.


Offline Alifili

  • Forumlid
  • Jon tóch de mol. =D
Re: Aflevering 6 (12-02-2009)
« Reactie #159 Gepost op: 13-02-2009, 15:27:05 »
YESSSSSSSSSSSSSSSSSS. Mijn molletje zit er desondanks dat veel mensen dachten dat ze eruit ging er nog in. ::joehoe:: (Anniek.)

Jammer dat Sebas weg is, dat wel. :( Wel een geniale opdracht in de grot trouwens. En ook een geniale actie van Sebas om dat ding te verplaatsen. ::rofl::

Ben blij dat mijn afvaller, Dennis, er nog in zit. Vind hem een leuke kandidaat. ::jaja::
En vief zit er nog in. ::jaja::
En jon. ::jaja::

En.. en.. nouja gewoon een leuke aflevering. ::ok::
DOM VEEL RADEN