Poll

Wanneer wil jij dat de Fandag plaatsvindt?

Donderdag 12 maart
47 (32.6%)
Zondag 15 maart
97 (67.4%)

Totaal aantal stemmen: 142

Auteur Topic: MolFanDag 2009: Poll  (gelezen 191939 keer)

Offline saem

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik ga mollenjagen ipv monsters
Re: MolFanDag 2009: Poll
« Reactie #80 Gepost op: 8-02-2009, 20:25:24 »
Bodejos hier staat het dus!!!
Heb ik iets gemist? Ik zie dat even nergens staan, dat laatste.

Nee, het is ons niet verplicht :) Maar het komt erop neer dat we kunnen mee werken en anders regelen ze het zelf :)
eindelijk heeft het allemaal weer zin gnagna

Offline stephany

  • Forumlid
Re: MolFanDag 2009: Poll
« Reactie #81 Gepost op: 8-02-2009, 20:27:23 »
Wat vind jij ervan Step????
Balen. Ik vind het idee van samen de ontknoping zien wel leuk, maar te druk en rottige dag, vooral voor de kids.
Dat het in Hilversum is, is nog wel te overzien, maar als er zoveel mensen komen wordt het toch niet zo leuk als voorheen.
Maar ik had me dit jaar er zo op verheugd i.v.m. leuke kandi's.

Offline saem

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik ga mollenjagen ipv monsters
Re: MolFanDag 2009: Poll
« Reactie #82 Gepost op: 8-02-2009, 20:29:19 »
Precies!
eindelijk heeft het allemaal weer zin gnagna

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: MolFanDag 2009: Poll
« Reactie #83 Gepost op: 8-02-2009, 20:30:02 »
Hij bedoelt denk ik dat als ze zonder avro gaan organiseren er geen enkele kandidaat komt omdat ze dan naar de officiële fandag gaan van de avro.
Ja, ik snap dat ie dat bedoelt, alleen is het vanaf 2002 (zelfs 2001 op kleinere schaal) altijd zo gegaan dat de kandidaten kwamen op uitnodiging van de organisatie en niet van de AVRO. En dat is altijd goed gegaan.

Op zich heb ik niets tegen het gezamenlijk kijken naar de ontknoping. Maar het brengt voor zoveel mensen zo montzettend veel problemen, mee, dat het voor mij, vanuit Maastricht, ook niet zal lukken om erbij te zijn. Ik zal dan al in de buurt een overnachting moeten zoeken, en twee dagen vrij nemen(een halve dag vrij is bij ons werk geen optie).

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: MolFanDag 2009: Poll
« Reactie #84 Gepost op: 8-02-2009, 20:31:44 »
ik vond het idee van Jos trouwens wel erg goed. gewoon op 8 maart bijvoorbeeld de ontknoping op de fandag. en dan op de donderdag gewoon de ontknoping op tv.

Offline Tsubasa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Who Is The Mole 2015 in Sri Lanka and India!
Re: MolFanDag 2009: Poll
« Reactie #85 Gepost op: 8-02-2009, 20:32:34 »
Ik ga hier even mijn ongezouten mening geven, dus don't shoot me.

Ik ben nog maar 2x op een Molfandag geweest, de laatste 2 keer, en mij bekruipt wel het gevoel dat de Observant te klein is geworden voor een evenement van deze orde. Natuurlijk, het is hartstikke gezellig en ik kan me voorstellen dat forummers er al jaren aan gewend zijn, maar veel komt mij over als chaotisch en het is heel moeilijk te organiseren met een beperkt aantal mensen en een beperkt budget.

Wat mij vooral tegenvalt is de 'hoopjes' mensen die zich om kandidaten heen gaan verzamelen. Het is erg druk, iedereen wil op de foto, mensen dringen voor en andere verlegen mensen staan uren te wachten op 1 foto. Een praatje maken komt al helemaal niet meer voor. En de kandidaten worden ook in hun bewegen gehinderd. En dan is het ook nog eens zo dat het evenement altijd uitverkocht is en dat er altijd graag meer mensen heenwillen.

Ik ken zelf veel mensen die zich bezighouden met en organiseren van evenementen waar bijv. Star Trek acteurs en acteurs uit andere SF of horrorfilms naar toekomen voor praatjes met de fans en handtekeningen, foto's en dergelijke, en ik zie dat de organisatie daarvan zeer serieus wordt genomen. Met inschrijvingen op foto's, en bepaalde tijden dat er praatjes en Q&A's zijn, en als er handtekeningen aan een tafel worden gegeven waar mensen in de rij kunnen staan, dan kun je veel meer mensen servicen en ze gelukkig krijgen. Het is zeker onpersoonlijker, maar niet zo onpersoonlijk als jij nu denkt, en nog steeds hartstikke leuk om heen te gaan. En je kunt ook nog eens een biertje of een kopje koffie gaan halen en niet bang zijn dat je dan weer achterin de rij moet gaan staan om met Edo op de foto te gaan.

Daarom zeg ik: geef dit idee een kans. En als je zegt 'wij forummers hadden ons evenement en nu moeten er ook allemaal AVRO forummers en onbekenden bij', denk je dan niet dat dat een beetje elitair is?
De luie molspeurder: Tsubasa! Schot voor de boeg mol: Rik vd Westelaken. Wie is de Mol: Rik vd Westelaken!

Offline Guikie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hop hop..... weg?!
Re: MolFanDag 2009: Poll
« Reactie #86 Gepost op: 8-02-2009, 20:35:02 »
Het is ons evenement en dat is op onze manier al jaren geslaagd en leuk!  :)

Offline Bakkertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: MolFanDag 2009: Poll
« Reactie #87 Gepost op: 8-02-2009, 20:35:18 »
Ja, ik snap dat ie dat bedoelt, alleen is het vanaf 2002 (zelfs 2001 op kleinere schaal) altijd zo gegaan dat de kandidaten kwamen op uitnodiging van de organisatie en niet van de AVRO. En dat is altijd goed gegaan.

Tja maar daar had de crew toch de hulp van IDTV voor nodig en stel dat die in zee gaat met de Avro dan zit RN dus zonder kandidaten, want ik vermoed dat de kandidaten niet twee keer komen opdraven :-\\

Altijd blijven lachen wat er ook gebeurd, al is het van de zenuwen!

Offline tinuzzz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: MolFanDag 2009: Poll
« Reactie #88 Gepost op: 8-02-2009, 20:35:28 »
En als je zegt 'wij forummers hadden ons evenement en nu moeten er ook allemaal AVRO forummers en onbekenden bij', denk je dan niet dat dat een beetje elitair is?

Nee.

Offline Rennuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tja....
Re: MolFanDag 2009: Poll
« Reactie #89 Gepost op: 8-02-2009, 20:36:07 »
~ 'You mean you can't take less. You can ALWAYS take more' ~

Offline tinuzzz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: MolFanDag 2009: Poll
« Reactie #90 Gepost op: 8-02-2009, 20:36:55 »
Ja

Als zelfs iemand van de crew dat zegt, dan lijkt me dat toch duidelijk?

Het is ons evenement en dat is op onze manier al jaren geslaagd en leuk!  :)

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: MolFanDag 2009: Poll
« Reactie #91 Gepost op: 8-02-2009, 20:38:39 »
Dat is niet elitair, de fandag is altijd voor iedereen toegankelijk geweest.

Maar natuurlijk is het voor ons 'die-hardforummers' extra leuk als er veel andere forummers komen!
Ik kom iniedergeval echt niet alleen voor de kandidaten! Juist leuk om andere forummers te ontmoeten. En tja, 500 mensen hè...  :-X

Offline saem

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik ga mollenjagen ipv monsters
Re: MolFanDag 2009: Poll
« Reactie #92 Gepost op: 8-02-2009, 20:38:47 »
Het is ons evenement en dat is op onze manier al jaren geslaagd en leuk!  :)

Precies!!!

Stik too it Tinuzzz

NEE
eindelijk heeft het allemaal weer zin gnagna

Offline Rennuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tja....
Re: MolFanDag 2009: Poll
« Reactie #93 Gepost op: 8-02-2009, 20:39:00 »
Dat wil toch niet zeggen dat ik daar zo over denk  ::)
De observant is te klein.. heel gezellig, maar ik kon daar niet normaal lopen!
En er willen vast meer mensen komen dan de 150 vaste mensen!
Ik vind dat als dat niet mag, dat we dat idd een beetje elitair bezig zijn!
~ 'You mean you can't take less. You can ALWAYS take more' ~

Offline Guikie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hop hop..... weg?!
Re: MolFanDag 2009: Poll
« Reactie #94 Gepost op: 8-02-2009, 20:39:13 »
Ja

Het is toch iets van WIDM.com ?? Waarom moet er dan iemand anders mee aan de haal? Als jij je verjaardag viert met je vrienden en vervolgens belt de buurman op dat hij je verjaardag gaat vieren met alle aandacht en dat jij dr ook bij mag zijn, vind je toch ook niet prettig? :)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: MolFanDag 2009: Poll
« Reactie #95 Gepost op: 8-02-2009, 20:39:45 »
Niets tegen Avro-forummers, tenslotte kijken ook zij naar het programma, en vormen zij een community op zich. Ik kom op beide fora, hoewel slechts sporadisch op het Avroforum. Er zijn meer mensen die op beide fora komen, en er is ook geen haat en nijd over en weer, nooit iets van gemerkt, althans.

Het is ook geen kwestie van het ''toe-eigenen'' van de fandag door RN-mensen, voor mensen die er vaker naartoe zijn geweest, is het ook een soort reunie. Maar ik betwijfel of er op een donderdag wel echt vele honderden mensen komen. Scholieren/studenten en werkenden heben hierbij een groot probleem. Maar iedereen moet zich aanpassen hierop.

Offline Rennuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tja....
Re: MolFanDag 2009: Poll
« Reactie #96 Gepost op: 8-02-2009, 20:40:15 »
Het is toch iets van WIDM.com ?? Waarom moet er dan iemand anders mee aan de haal? Als jij je verjaardag viert met je vrienden en vervolgens belt de buurman op dat hij je verjaardag gaat vieren met alle aandacht en dat jij dr ook bij mag zijn, vind je toch ook niet prettig? :)
Ik vind niet dat je mijn verjaardag kan vergelijken met een wie is de mol fandag!
~ 'You mean you can't take less. You can ALWAYS take more' ~

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: MolFanDag 2009: Poll
« Reactie #97 Gepost op: 8-02-2009, 20:40:46 »
Waar ik opzich niet tevreden mee ben is dat er ZOVEEL mensen kunnen komen..
Dik het dubbele van de observant. Ik vond dat al zoveel. En dan kan je wel zeggen het gebouw is groot genoeg..? Nee! Alle mensen willen toch wel een glim opvangen van de kandidaten die daar rond lopen..

Dus zeg (met geluk) 10 kandidaten.. 500 mensen = ongeveer 50 personen om 1 kandidaat.
Om over de mol nog maar te zwijgen..  ::ohno::
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline Guikie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hop hop..... weg?!
Re: MolFanDag 2009: Poll
« Reactie #98 Gepost op: 8-02-2009, 20:41:53 »
Ik vind niet dat je mijn verjaardag kan vergelijken met een wie is de mol fandag!

Het gaat om het voorbeeld! De WIDM-Fandag is voor ons een jaarlijkse verjaardag op dezelfde plek! WIDM is belangrijk maar ook het ons kent ons gevoel dat je er hebt is belangrijk. Daar draait het om ::jaja::

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: MolFanDag 2009: Poll
« Reactie #99 Gepost op: 8-02-2009, 20:42:02 »
Dat wil toch niet zeggen dat ik daar zo over denk  ::)
De observant is te klein.. heel gezellig, maar ik kon daar niet normaal lopen!
En er willen vast meer mensen komen dan de 150 vaste mensen!
Ik vind dat als dat niet mag, dat we dat idd een beetje elitair bezig zijn!

Er zijn geen 150 vaste mensen!
De fandag is altijd voor een ieder toegankelijk geweest. Nog nooit is er iemand geweigerd omdat hij te oud/jong of niet genoeg fan was!

Daarbij waren er, naar mijn weten, om en nabij de 300 mensen, en geen 150.