Auteur Topic: Aflevering 9 (05-03-2009)  (gelezen 123479 keer)

Offline Kleinmarleentje

  • Forumlid
Re: Aflevering 9 (05-03-2009)
« Reactie #380 Gepost op: 10-03-2009, 21:07:19 »
Ik werd een paar nachten geleden wakker en opeens had ik een theorie over Anniek:

Anniek legde 5 foto's op goede volgorde in de treinopdracht. Het kan zijn dat ze de opdracht niet goed gelezen had, MAAR volgens mij zit er wat anders achter:

Anniek stopt namelijk in aflevering 6 een envelop in haar tas. Volgens mij zitten er in die envelop de foto's van de foto opdracht door Amman. (geloof ik) Anniek kon dus makkelijk een extra foto in haar zak stoppen en ervoor zorgen dat zij in de wagon terecht kwam waar de foto opdracht in zat. Zij kan wel zeggen dat iedereen willekeurig in een wagon is gestapt, maar een mol stapt nooit willekeurig ergens in. Ik hoop dat we donderdag kunnen zien dat Anniek inderdaad die foto's uit die andere opdracht heeft meegenomen om die vervolgens in te zetten in die andere opdracht. Ik meen zelfs in een flits één van de foto's te herkennen, maar dat kan ook aan mij liggen.

Een moltheorie die zomaar eens waar zou kunnen zijn.

Daarnaast staat er een A op het muurtje van de tunnel van de meetopdracht en ook een A op de achterruit van de jeep van PJH.

Ik hoop dat ik gelijk heb :)

Offline M0LLENVANGER

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • M0LLENVANGER
Re: Aflevering 9 (05-03-2009)
« Reactie #381 Gepost op: 10-03-2009, 21:18:33 »
Injetta denkt dat Vivienne de mol nog kan zijn? Want dat vermeld je nergens.

Als de zoeker de verstopte vindt, is de zoeker de winnaar. ( Anniek, Jon )
Als de verstopte niet wordt gevonden, is die de winnaar. ( Vivienne )

Heel mooi uitgelegd dit voorbeeld.

Leuk uitgelegd, maar volgens mij niet juist. Het spel gaat als volgt: je speelt verstoppertje met drie personen; een verstopte en twee zoekers. De regel is dat de zoeker die het dichtste bij de verstopte komt wint: er is dus per definitie een winnaar en een verliezer en deze zijn niet verenigbaar met de verstopte.
Of denk ik nu te simpel?

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 9 (05-03-2009)
« Reactie #382 Gepost op: 10-03-2009, 21:27:30 »
Leuk uitgelegd, maar volgens mij niet juist. Het spel gaat als volgt: je speelt verstoppertje met drie personen; een verstopte en twee zoekers. De regel is dat de zoeker die het dichtste bij de verstopte komt wint: er is dus per definitie een winnaar en een verliezer en deze zijn niet verenigbaar met de verstopte.
Of denk ik nu te simpel?

Twee zoekers die zoeken naar 1 verstopper ::rofl::.
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline M0LLENVANGER

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • M0LLENVANGER
Re: Aflevering 9 (05-03-2009)
« Reactie #383 Gepost op: 10-03-2009, 21:32:20 »
Twee zoekers die zoeken naar 1 verstopper ::rofl::.

Wow Jelsir! Dat van alle honderden WIDM-fans nou nèt JIJ moet lachen om deze opmerking! ::oink::

voor alle variaties op verstoppertje: http://www.spelenboek.nl/index.php/Verstopspelen
« Laatst bewerkt op: 10-03-2009, 21:38:08 door M0LLENVANGER »

Offline Milk

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Vacht up!
Re: Aflevering 9 (05-03-2009)
« Reactie #384 Gepost op: 10-03-2009, 21:52:11 »
Ik denk dat de gemiddelde molkijker (dus niet de die hard forummer) zich genaaid zal voelen als Viviënne nog de mol is en ik neem aan dat dat toekomstige mol edities gee goed zal doen.

Ik zou het ook gaar vinden en wellicht ook seizoen 10 dan maar laten voor wat het is.
No Milk today???

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 9 (05-03-2009)
« Reactie #385 Gepost op: 10-03-2009, 21:58:55 »
Wow Jelsir! Dat van alle honderden WIDM-fans nou nèt JIJ moet lachen om deze opmerking! ::oink::

voor alle variaties op verstoppertje: http://www.spelenboek.nl/index.php/Verstopspelen

beetje doelloos vond ik dat. doe het dan andersom. Zat niks achter hoor, maar moest lachen ::hypocriet::
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Long Tall Erne

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 9 (05-03-2009)
« Reactie #386 Gepost op: 10-03-2009, 22:51:09 »
De discussie gaat erover of Viv nog de mol kan zijn. Dus winnaar en mol in een persoon en dus niet winnaar en verliezer...

Ik heb ook nergens bewijzen gelezen dat het niet kan, wel argumenten en meningen en veronderstellingen,

De mol kan in zoverre de winnaar zijn als die door niemand ontmaskerd wordt. Geen van de overgebleven kandidaten heeft op de mol gestemd. Dan heeft de mol dus het spel gewonnen. Het is nl. een spel tussen de Mol en de rest. De mol moet proberen niet ontmaskerd te worden en geld uit de pot te houden. De rest moet de mol zien te raden.
Of de ene partij wint (de kandidaten ontmaskeren de mol) of de mol wint (wordt niet ontmaskerd).

Heihard bewijs kan ik je ook niet leveren. Het is m.i. onmogelijk dat de mol (zoals eerder hier al ergens gemeld) aanspraak kan maken op het geld in de pot.
Dan ga je als mol namelijk leuk met de hele groep meewerken om zoveel mogelijk geld in de pot te brengen. Niemand die je verdenkt en de pot is binnen.

Dit pas gewoon niet binnen het concept van het programma.
Ik ga me even ophangen op de wc ;-)

Offline RICKDEMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • -
Re: Aflevering 9 (05-03-2009)
« Reactie #387 Gepost op: 10-03-2009, 23:05:46 »
Het is m.i. onmogelijk dat de mol (zoals eerder hier al ergens gemeld) aanspraak kan maken op het geld in de pot.
Dan ga je als mol namelijk leuk met de hele groep meewerken om zoveel mogelijk geld in de pot te brengen. Niemand die je verdenkt en de pot is binnen.

Je weet van te voren als mol toch niet dat je in de finale niet ontmaskerd wordt, dus hoezo zou de mol leuk met de groep meewerken om geld te verdienen?
'Deze mensen zijn echt ROEKOE!'

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 9 (05-03-2009)
« Reactie #388 Gepost op: 10-03-2009, 23:10:38 »
Nou, omdat hij dan niet verdacht wordt en dus niet ontmaskerd.
The British are not impressed.

Offline Long Tall Erne

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 9 (05-03-2009)
« Reactie #389 Gepost op: 10-03-2009, 23:22:36 »
Nou, omdat hij dan niet verdacht wordt en dus niet ontmaskerd.

Thanx, dat bedoel ik...  ::ok::
Ik ga me even ophangen op de wc ;-)

Offline Injetta01

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 9 (05-03-2009)
« Reactie #390 Gepost op: 10-03-2009, 23:28:50 »
Ik heb ook geen bewijs dat de mol ook de winnaar kan zijn.
Ik bestrijd alleen dat het feit dat de mol niet de winnaar kan zijn, niet bewezen is.

Ik wil duidelijk stellen dat ik niet denk dat het zo is.
Maar ik stel alleen dat we het allemaal niet zeker weten of het wel kan of niet. Het is allemaal puur op redeneren en interpretatie van de spelregels en uitspraken.

Je kunt nl. naar beide kanten redeneren.

Het is wel zo als je zo naar het programma kijkt, dat het voor de makers steeds lastiger wordt om nog verrassend te zijn. Ook deze keer mollen de niet mollen er ook lustig op los. Er wordt volop bedrogen en gelogen.
De druk om met iets onverwachts en verrassends te komen wordt dus groter.

En wie weet heeft nu voor de eerste keer in de geschiedenis niemand geraden vie de mol is en moesten ze dus iets bedenken....

Nogmaals: dit zijn gewoon hypothesen en mogelijkheden. Niet omdat ik denk dat het zo is, of omdat ik anderen wil overtuigen dat Viv de mol is.
Ik heb de hele serie Viv niet verdacht en nu ook niet. Het lijkt me hoogst onwaarschijnlijk en zou in mijn optiek een enorme desillusie zijn, want dan hebben we nl. een mol die niet gemold heeft.

Ik ga er dus vanuit dat het Jon of Anniek is.
Maar ik denk wel dat hypothetisch gezien Viv niet voor 100% is uitgesloten.

Nou die ontknoping donderdag mogen we in ieder geval niet missen!
Ik zou het eigenlijk niet meer weten.
Ik hoop dat Jon het is.

Offline juul4

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • proud to be a Molloot
Re: Aflevering 9 (05-03-2009)
« Reactie #391 Gepost op: 10-03-2009, 23:39:25 »
Ik ook, maar ben steeds meer (diep van binnen) overtuigd van Anniek, kwa hints dan.

Moet mezelf ook steeds voorhouden dat, terwijl ik me ernstig verheug op donderdag, het vaak teleurstellend is, voor mij dan. Niet omdat ik (nog) nooit de juiste mol bij zn klauwtjes heb gehad, maar zodra de hints uitgelegd worden, vind ik het altijd (tot nu toe) een desillusie en mis dan de toelichting op alle theorietjes die we hier bij de kop hebben gehad.... :(

verheug me dus ook op het napraten hier op ons forum... ;)
Twijfel is het begin van wijsheid

Offline Long Tall Erne

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 9 (05-03-2009)
« Reactie #392 Gepost op: 10-03-2009, 23:43:50 »
En wie weet heeft nu voor de eerste keer in de geschiedenis niemand geraden vie de mol is en moesten ze dus iets bedenken....


Dat zou natuurlijk zomaar kunnen. Is wel iets wat ze dan, bij toeval, maar éénmalig kunnen toepassen.

Daarnaast, bij mij spookt nog steeds de zin "Er is nog geen mol" ergens in mijn hoofd rond. :P

Ik ook, maar ben steeds meer (diep van binnen) overtuigd van Anniek, kwa hints dan.

Moet mezelf ook steeds voorhouden dat, terwijl ik me ernstig verheug op donderdag, het vaak teleurstellend is, voor mij dan. Niet omdat ik (nog) nooit de juiste mol bij zn klauwtjes heb gehad, maar zodra de hints uitgelegd worden, vind ik het altijd (tot nu toe) een desillusie en mis dan de toelichting op alle theorietjes die we hier bij de kop hebben gehad.... :(

verheug me dus ook op het napraten hier op ons forum... ;)

Dat gevoel ken ik ook nog wel van andere jaren ...
Ik ga me even ophangen op de wc ;-)

Offline m0ll0m

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 9 (05-03-2009)
« Reactie #393 Gepost op: 11-03-2009, 00:11:49 »
Anniek stopt namelijk in aflevering 6 een envelop in haar tas. Volgens mij zitten er in die envelop de foto's van de foto opdracht door Amman. (geloof ik) Anniek kon dus makkelijk een extra foto in haar zak stoppen en ervoor zorgen dat zij in de wagon terecht kwam waar de foto opdracht in zat.
...
Een moltheorie die zomaar eens waar zou kunnen zijn.

Maar waarom zoveel moeite doen... ook zonder dat ze 5 foto's heeft kan ze die opdracht (die ze dus zelf gekozen zou hebben) eenvoudig verkeerd doen. Twee foto's verkeerd om, zo vreemd is dat niet, en de code is fout.

groeten,
m0ll0m

Offline muldvarp

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 9 (05-03-2009)
« Reactie #394 Gepost op: 11-03-2009, 08:10:55 »
Ik denk dat ik het als niet mol maar erg raar zou vinden als de mol uiteindelijk wint. Natuurlijk is het de bedoeling om als mol niet te snel ontmaskert te worden en het is leuk als er maar weinig jou verdenken, dan doe je het goed, maar het zal toch niet de bedoeling zijn dat uiteindelijk niemand je verdenkt. Ik zou dan als mol misschien iets meer risico nemen en de WIDM crew zal er toch ook wel iets mee doen. Is idd vreemd als niemand de mol raadt. Ik als kijker zou me bedrogen voelen.

Offline TessaLondon

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 9 (05-03-2009)
« Reactie #395 Gepost op: 11-03-2009, 08:35:08 »
Lijkt me super als Viv toch de mol blijkt te zijn, dan heeft ze het spel wel ontzettend goed gespeeld!! Ik hoop niet dat Anniek de mol is, zij is vanaf het begin veel te duidelijk bezig geweest met mollen, ik hou persoonlijk meer van een onopvallende mol, dat is leuk, zo'n ééntje waar je achteraf bij zit van  ::oink:: ::oink::

We zullen het allemaal donderdag meemaken!

Offline m0ll0m

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 9 (05-03-2009)
« Reactie #396 Gepost op: 11-03-2009, 09:24:08 »
Overigens, wat betreft vragen die Vivienne in een keer zou kunnen beantwoorden, dankzij ErikTS in het topic over Aflevering 5 zie ik weer een Anniek/Jon tweespel: ze zitten samen aan dezelfde tafel bij de waterpijpen. En ze stonden ook al allebei op de vrijstelling bij het beruchte rode scherm.

Komen we dan zo langzamerhand misschien toch dichterbij de 2 mollen theorie? Waarmee de zin van PJH aan het begin toch uitgelegd moet worden als 'Er is nogg een mol?'.

Afijn, nog krap 36 uur...

m0ll0m

Offline RICKDEMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • -
Re: Aflevering 9 (05-03-2009)
« Reactie #397 Gepost op: 11-03-2009, 11:08:36 »
Ik hoop niet dat Anniek de mol is, zij is vanaf het begin veel te duidelijk bezig geweest met mollen, ik hou persoonlijk meer van een onopvallende mol, dat is leuk, zo'n ééntje waar je achteraf bij zit van  ::oink:: ::oink::

Dan ben je zowel bij Anniek als bij Jon aan het verkeerde adres, al heeft Anniek het natuurlijk wel iets opvallender gedaan dan Jon.
'Deze mensen zijn echt ROEKOE!'

Offline Go_ahead

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 9 (05-03-2009)
« Reactie #398 Gepost op: 11-03-2009, 16:28:28 »
Injetta denkt dat Vivienne de mol nog kan zijn? Want dat vermeld je nergens.

Als de zoeker de verstopte vindt, is de zoeker de winnaar. ( Anniek, Jon )
Als de verstopte niet wordt gevonden, is die de winnaar. ( Vivienne )

Heel mooi uitgelegd dit voorbeeld.


Lol,
of vivienne is de winnaar, omdat zij als mol het vertrouwen heeft gewonnen en dus de pot beheert. En als mol hoef je dat natuurlijk niet terug te geven.

Of misschien staat er ergens in kleine lettertjes dat wanneer de mol de pot aan het einde van het spel heeft, deze het geld mag houden en de winnaar is :p!

Kortom hoe briljanter de theorie hoe groter de kans dat vivienne wint en de mol is.

Ik verwacht echter zoals bij bijna elk BN's molversie de mol weer tegenvalt en je dus met een flut theorie achter de waarheid moet komen.
Verder ga ik er niet op in want ik heb al uitgelegd waarom ik Anniek verdenk en dat zal niet meer veranderen, al zijn dit soort theorieen wel te leuk voor woorden en nog even mind f*cking zo aan het eind.

Ik duim met je mee Jelsir, maar zoveel vertrouwen in een mooie afloop als jij heb ik niet :p!
Ananas

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Aflevering 9 (05-03-2009)
« Reactie #399 Gepost op: 11-03-2009, 16:46:00 »
waarom zijn er hier nog steeds mensen die denken dat vivienne de mol kan zijn?  Er is toch al gezegd dat ze heeft gewonnen?  En er is door Pieter Jan toch ook al expliciet gezegd dat OF Anniek, OF Jon de mol is. Dit houdt automatisch in dat Vivienne het dus niet is. Waarom gaan sommige mensen gemakshalve voorbij aan die uitspraak, waar dus niemand omheen kan?

Het is hetzelfde als bij zwanger zijn: je ben het of je bent het niet, je kan niet tegelijk wel en niet zwanger zijn.

Bovendien is het hier ook al vaker uitgelegd dat de winnaar diegene is, die OF de mol ontmaskert,OF de meeste vragen correct heeft beantwoord in de laatste test, of bij een gelijke score de test het snelste heeft afgerond.