Home sweet Home...Ook wel te vertalen als "ieder kloostertje heeft zijn crucifixje" of ook " wie zijn schaapjes in het droge zet wordt zelf kletsnat".Tante Nonneke is eindelijk terug van een zware dienstreis naar het Convent der Digitale Stedebouwkundige Diensten. Alhier is de rust en beslotenheid van haar zolderkamertje een ware verademing. Na de vele beslommeringen omtrent de bouwvergunning van ons Klooster is ze tot het besluit gekomen dat een uitstel van executie momenteel en ten voorlopigen titel aangewezen is.
Tante Nonneke heeft zelfs ook, zalig gelegen in haar immer trouwe waterbed, nog even de tijd gevonden om Zuster Videoteca in aanschouw te nemen en heeft iets eigenaardig ontdekt. Ten eerste dat Zuster Videoteca ook al wat last begint te ondervinden van de Tand des Tijds en dringend enkele familieverpakkingen anti-rimpelcrème kan gebruiken,maar dat is bij ons Kloosterzusters niet echt ongewoon, maar ten tweede dat bij het ochtendlijke kokkerellen met kokerrollen zonder caracollen zich toch wel enkele verdachte zinspelingen hebben voorgedaan.
Want wat te denken van dit langs-de-neus-wegje van dhr Spelleider : "Sandra is haar kokertje kwijt,maar ze krijgt het terug van de Mol"
Heel casual deed ie het, zo van : "Ik geef hier een tip,maar ik ben er zeker van dat jullie daar niet over struikelen." En hij had nog gelijk ook, want vanuit mijn horizontale positie in mijn zwoelwarme waterbed op het ogenblik van die uitspraak met een hoog Straffe Toebakgehalte was het redelijk ondoenbaar om die struikeling daar ter plaatse uit te voeren.
Dit echter terzijde.
Als Sandra echt waar haar koker terugkrijgt van de Mol, kan Sandra dan de Mol zijn ? Ja en nee luidt het antwoord. Ja als Sandra zelf de Mol is.
Ze hoeft dan enkel op een onbewaakt moment de koker aan dhr Spelleider te overhandigen en Klaar is Sandra.Een makkie.
Nee, uiteraard dan als Sandra niet de mol is. Dit alles werd mij trouwens voorgekauwd door Zuster Logica, de meest doordachte en mathematisch onderlegde van ons aller medezusters.
Maar dan is de Parmezaanse hamvraag : Hoe ,waar en wanneer is Sandra haar kokertje dan wel kwijtgeraakt, wetende dat het haar ettelijke malen 500 € én de steeds weerkerende toorn der medekandidaten zou opleveren? Daarenboven zou het haar nog duurder kunnen te staan komen als mocht blijken dat ze het kokertje voor zeer essentiële doeleinden zouden kunnen nodig hebben( bvb. bij een executie of vrijstelling )want dat weten ze niet.
Aan U de keuze : Is dit echt de Parmezaanse hamvraag of is het eerder een slag in het sap van de bijhorende watermeloen ?
En waarom kreeg Inge haar koker niet terug?...