Auteur Topic: Die dag op de helpdesk  (gelezen 383762 keer)

Offline DJHouss

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #680 Gepost op: 12-02-2003, 23:12:59 »
Wie belt met een SIM kaart van Tante Nonneke, krijgt de Mol aan de lijn.

Tijd... Tijd... Tijd is aan uw zij....

Offline Frêre Soi-même

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #681 Gepost op: 12-02-2003, 23:27:23 »
Broeder SpaghettiKruid, mag ik je vragen om je klok een beetje minder te laten lauden dan de vorige belletjestrekker die hier een tijdje in dienst is geweest? Een goede burenruzie is weliswaar beter dan een verre familievete maar 't is maar dat er hier een paar problemen hebben om de Idiotiums en de Dafaltara's uit elkaar te houden en daar zouden wel eens ongelukken kunnen van komen. Als de tikker van Broeder Teddybeer weigert te starten na een aanrijding met zijn 927ste roemer La Taupe wordt dit klooster 22 x 6 dagen in rouw gedompelaard. En, frankly my dear, daar heb ik nu net geen goesting in. En Broeder Beer ook niet, vrees ik, hoewel er in mijn horoscoop staat dat ik mijn neus minder in andermans zaken moet steken... BZZ

« Laatst bewerkt op: 12-02-2003, 23:37:24 door Frère Soi-même »
Hoe meer je weet, hoe meer er is dat je nog niet weet.

Offline Dragonius

• Forumlid
  • ...hoe meer ik weet, hoe meer ik twijfel...
« Reactie #682 Gepost op: 12-02-2003, 23:36:36 »
Welaan, broeder Zichzelve, ik zal er rekening mee houden. Of de uitkomst nu 927 of 921, dan wel 926 zal zijn, dat zal de morgenstond vertellen. Zeker is dat iemand goud in de mond zal hebben.
Over de tikker van de Pluizige zou ik niet bezorgd zijn. Nadat hij de botsautookesproef bekeken heeft, en het niet heeft begeven, kan wel die tegen een stootje. Trouwens, de medicijnen die hij 's avonds tot zich neemt, hem aangedragen door zuster Alcolica, sterken het hart. Evenals een goede nachtrust. Waaraan het mij, naar aloude gewoonte weer zal ontbreken. Zuster Videotheca? Ben je daar nog?

Rozemarijn en palmwijn, Monnikslatijn in kwatrijn, Rare pipo in woestijn, Hiero, daaro, toto, tricot...

Offline Frêre Soi-même

• Forumlid
« Reactie #683 Gepost op: 12-02-2003, 23:41:51 »
Ik ben door Zuster Cantina op de vingers getikt en beloof op mijn gedeeltelijk blote hoofd dat ik uw naam vanaf nu nooit meer ijdel zal gebruiken. Broeder BéarnaiseKruid moest het zijn natuurlijk. Ik ben een beetje aan het eind van mijn Latijn. Als u mij dus nu wilt excuseren...

Hoe meer je weet, hoe meer er is dat je nog niet weet.

Offline DJHouss

• Forumlid
« Reactie #684 Gepost op: 12-02-2003, 23:50:02 »
Als "Os de mol verdrônkn is, smietn ze de pit toe"
een toekomstig nummertje van Flipke Kowlier, niet voor Pasen in de Afrekening van StuBru staat loop ik met een pluim in mijn ...over de Grote Markt.

Offline Teddybear

• Forumlid
  • Bach rules !
« Reactie #685 Gepost op: 13-02-2003, 01:13:34 »
Is me dat even geluk hebben.
Net nu ik naar het Strand verhuisd ben, botst er hier weer een schip tegen de Tricolor.(Zo'n naam kan je toch niet verzinnen!)
Een Schots - en nu ook scheef - schip, dat de goedheid had niet alle zeemeeuwen te laten verzuipen in Malt, maar één kist liet aanspoelen richting mezelf. Nee Broeder Soi-Même, mezelve. De avonden zullen weer wat aangenamer worden. Ondertussen het achrosticon onderzocht en opgelost. Maar er zit niets bij dat wij nog niet wisten, of dat ons verder zou helpen in onze queeste. (Wie de Mol is weet alleen de Mol. Bij de zandhengelaars denken ze dat ze ons bij onze edele delen hebben, maar zij dwalen.)Ook ik ben even naar buitenlandse kloosters wezen wandelen, alwaar ik in de verte ons aller Broeder Inquisitie meende te ontwaren. maar onze wegen kruisten elkander niet.
Ik stuitte wel op Koning Karina, uit een vorige mollenreeks, die ook een theorie had. Een simpele, maar het melden waard. Zij denkt dat Madame la vétérinaire la ferme de grijze pij draagt. Niet omwille van het per abuis omwisselen van werelddelen, maar om het vuige afkopen van de vrijstelling van Walter Jus. Zoiets deed haar maag keren, stelde ze. En wie uw maag kan doen omkeren (zoals Hugo in haar reeks) is de Mol. Se non e vero, e ben trovato.
De cijferreeksen hebben nog steeds niets opgeleverd, ook niet als ik vertrek vanuit de letters, niet de cijfers.
Tenzij de echte naam van de Mol Janna is. Dan heb ik hem/haar.
Mag ik tot slot nog even Jan Moedwil citeren ?
Alleen de echt ouderen kunnen hem nog kennen.
"En toch krijgen we ze, de Moffen", maar hij bedoelde de Mollen.
Hier zie, daar zie, Oban zie.

Offline Quofsh

• Forumlid
« Reactie #686 Gepost op: 13-02-2003, 01:23:41 »
Wat de verdachtmakelijkheid van Inge betreft: het kan toch ook gewoon zijn dat zij gewoon de onverdraagzamige foef (zeg samen met An Nelissen: f o e f) uithangt die ze misschien al dan niet is.
En kom nu niet aandraven met de opmerking dat zulke woorden niet door orderlingen gebezigd mogen worden want dan zijn de vaginamonologen van komende zaterdag weer eens boter aan de galg en koren op de molen om het niet eens over ultieme gist in de fles te hebben.
Dit noviesje trekt stilletjes naar haar dortoir en kruipt maar eens under haar cover.
Dat de beste klokkenluider mogen omvervallen van een overdaad aan verzinnenbeeldende kelken die niet aan hen voorbijgaan.
Morgen is het uitslaapdag en vergeef mij mijn afwezigheid bij de lauden want ik heb een banaan imme oor.

Talpa est homo homini

Offline Teddybear

• Forumlid
  • Bach rules !
« Reactie #687 Gepost op: 13-02-2003, 01:33:13 »
Dienstmededeling :
De hele reeks wordt wel degelijk opnieuw uitgezonden op het NIR.
De week voor de laatste aflevering, in de plaats van De Rode Loper late night.
't Is dat hier vrouwen en kinderen op dit forum zitten, of Broeder Jacobus (de eerste klokkenluider, overigens) zou eens een off topic lolleken kunnen vertellen over die Rode Loper.
Maar in elk geval goed nieuws voor Tante Nonneke, die haar Idolen van het jaar eens te meer kan overspoelen met Mollentapes.

« Reactie #688 Gepost op: 13-02-2003, 01:51:34 »
Ben ik op het juiste adres? Ik zie mijn alter ego hier twee keer staan. Het is dus vrij simpel om de IP'tjes te omzeilen en met zijn tweetjes online te zijn.

Wat een geluk dat ik nog kan SMS'en. Zuster P. let dus dubbel op.

Offline mollemans

• Forumlid
  • The fab 4
« Reactie #689 Gepost op: 13-02-2003, 01:58:08 »
tuurlijk kun je met een ander Ip aanloggen en dus zelfs met 2 alter egos tegelijkertijd in de zelfde spiegel zien. De question is enkel wat je dan te zien krijgt. Krijg je daardoor een beter inzicht op de grijze pij drager, een hogere entiteit of kun je daardoor meer plaatjes tegelijk draaien??

we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld

« Reactie #690 Gepost op: 13-02-2003, 02:03:13 »
Molleke, dit is een testje.
Nu waren we met twee, nu zijn we alleen. Maar het kan dus en vrij simpel, en we gaan het nooit meer doen.

Offline mollemans

• Forumlid
  • The fab 4
« Reactie #691 Gepost op: 13-02-2003, 02:07:00 »
geen enkel probleem hoor. zolang er geen misbruik van gemaakt wordt, ik zou zelfs soms ook wel eens 2 mensen tegelijk willen zijn omdat ik dan meer werk kon doen in dezelfde tijd of naar meer liedjes tegelijk kan luisteren. en dat ik dan tegelijkertijd in de M.ol en in de SIM kaart kan geloven

we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld

Offline Perlut

• Forumlid
  • Aan elk een goedendag (net zoals in 1302)
« Reactie #692 Gepost op: 13-02-2003, 03:07:10 »
Zuster Spicenspansia laat me weten dat bovenop de klokkentoren de problemen zich beginnen op te stapelen. Wat ooit beslegen was met zwarte leien is intussen bedekt door een witte laag. Inderdaad, door toenemende succes van Het Orakel vormen de postduiven er een ware plaag. Omdat er toch iets aan gedaan moest worden, besloot Broeder Prematuur het probleem met zijn typische logica op te lossen: hij zou de duiven naar Barcelona deporteren. Vorig weekend zag Zuster Portesia grote vrachtwagens vol duiven geladen worden en de grens overrijden om ze daar te lossen. Dat is natuurlijk boter aan de galg, want de duiven zijn sneller in het klooster dan de vrachtwagens waarmee ze vertrokken zijn.

Offline Gotcha

• Forumlid
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
« Reactie #693 Gepost op: 13-02-2003, 05:59:03 »
Loof de heer,

Als apostel der "ontmakering van het geheim van de zandhengelaars", tijdens een helder moment aangewezen door de historisch erg beroemde gezant van God om de grijze pijdrager te ontmakeren, heb ik deze nacht mogen genieten van een nieuw visioen.
Eerst dachten mijn onderdanige hersentjes dat het een droom was, maar niets is minder waar.
Ik zag kleine huisdieren, ja zelfs paarden sterven omdat de zalvende hand die hen altijd geneest de grijze pij heeft aangetrokken om een levensbelangrijke missie uit te voeren in een zuiders land.

I.ndien er georganiseerde bedevaartsreizen worden ingelegd naar mijn nederig stulpje, gelieve dan geen echte kaarsen mee te brengen, vanwege het brandgevaar, maar gewoon jullie Eurootjes te deponeren in de daartoe voorziene gleuf.
Deze kan je herkennen aan de sticker die erboven prijkt met als heilig inscriptuur : "Geen reclame aub".

I.ndien jullie willen achterhalen wie de boosaardige grijze pijdrager werkelijk is, gelieve dan de bovenvermelde muntstukken te vervangen door het papieren meerwaardige equivalent.

Deze godvruchtige actie zal mijn cash-flow positie aanzienlijk verbeteren. Na de verplichte aanzuivering van de openstaande saldi zullen de resterende ondermeer worden aangewend om de dorstigen te laven, terwijl hiermee tegelijkertijd de industrie die ons voorziet van het rode heilige bloed en de gezegende abdij drankjes wordt gezalfd.

Alea I.acta est, quod erat demonstrandum.

« Laatst bewerkt op: 13-02-2003, 06:08:22 door Gotcha »
Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen

Offline Knudde

• Forumlid
  • Gekken vindt men overal, zelfs in gestichten
« Reactie #694 Gepost op: 13-02-2003, 09:53:32 »
Dit lyrisch oord van palliatieve rust en geestelijke ontplooiing werd deze nacht gruwelijk verstoord door helse kreten welke opstegen uit een smachtende poel van lustig verderf. De kloostertuin was omgetoverd in een Boccachionale tempel, badend in een zee van wervelende gifgroene bliksemschichten in het aanzicht van tientallen meedogenloze graafmachines. In het midden stond Madam Soleil met een oneindige blik in haar wazige bol te staren terwijl de koningin van de nacht samen met haar grote liefde Salomon statig de revue passeerden op het ritme van een Rondeau; het refrein bleef onveranderd, de coupletten kruisten echter de degens terwijl in de duistere hoekjes het gerinkel van speculerende dukaten weerklonk.
Ondertussen was broeder Dictionarius te ver afgedaald in het bezinksel van de laatste fles Chateau La Taupe waardoor zijn schizofrene trekjes de bovenhand kregen en (onzin)Kramers en Vandaelen de dansvloer met vuige voeten treedden. Als de mol van huis is, dansen de kuikens in de tuin.
Ondertussen had ook Tante Nonneke zich laten vervoeren door zoveel uitbundigheid dat ze totaal onbewust ten aanzien van gans de commune haar glad geschoren billen liet zien. Een schoon zicht, ware het niet voort gesproten uit het feit dat verbijstering haar de hand om de mond had doen slaan en haar benen in een knobbel waardoor ze languit de trap was afgedoken. Gelukkig had ze reeds de laatste trede bereikt en kon de schade beperkt worden tot een monkelend gegrinnik. Totaal ontredderd streek ze de plooien glad en verhief haar stem...

Op dat moment werd Knudde geheel clichématig wakker geschud  door zuster Portasia met zuster Factoria in haar zog. Het klamme zweet van zijn voorhoofd wissend bekeek hij de inhoud van de postzak. Een kaartje uit de Apennijnen met een poststempel 8020. Een onbehaaglijke rilling rolde over zijn rug. Zoals een mol onder zijn duiven schiet, schiet hij nergens. Van een billenkletser gesproken.

De zekerste weg om bedrogen te worden, is denken dat je listiger bent dan anderen. Knudde, Kastelein van het zeventiende molsgat

Offline Xandragon

• Forumlid
  • Alias Tinkerbell
« Reactie #695 Gepost op: 13-02-2003, 12:34:31 »
Wat de verdachtmakelijkheid van Inge betreft: het kan toch ook gewoon zijn dat zij gewoon de onverdraagzamige foef (zeg samen met An Nelissen: f o e f) uithangt die ze misschien al dan niet is.
Xandragon zal zeker niet het vulgus-woord in de mond nemen als het niet eerst de douchecel van Tante Nonneke gepasseerd is en de nodige Veet.o gesteld is rondom. Kwestie van een copieus ontbijt enkel op een proper tafelkleed tot zich te nemen.

En I. is gewoon een onverdraagzaam cervicaal orgaan, dat is een evidentie. Een mol moet zich zo gedragen om spanningen in een groep te creëren. Dat is haar al aardig gelukt met Corry. De plebejers zien in haar een tweede David, zij het met een geslachtsverandering.

Trouwens, de uitgesproken Concilie van Nicea die hier debatteert over de leer van de Heilige Drie-eenheid SIM is volgens mij aan herziening toe want eerstdaags zal er enkel nog naar de ziekenkas gelopen worden met de SIS-kaart. Ecce Homo va absedere.

Ons klooster van contemplatieve orde met onze abdis Tante Nonneke aan het hoofd ervan heeft nog een seculiere acoliet nodig om de dagelijkse mis aan te dragen. Een duif, als Zinnebeeld van de heilige Geest, is alsdusdanig over de kapel van Tante Nonneke gevlogen. Zonder sporen van vulgariteit op ons dak !

Goudstof genoeg... nu zoek ik een blok goud.

Offline Nosferatu

• Forumlid
  • Singulum Diaboli, Nigra sed Formosa
« Reactie #696 Gepost op: 13-02-2003, 13:35:59 »
Geachte Medebroeders en -zusters

Ter investigatie van een bewering in een vrij weekblad door Broeder Hugo Matthijsen (Ridder dan Rid) sandaalde ik naar het niet zo ver gelegen Reims.  Na een ter aardewerping verhief ik het hoofd en stopte de collectebus vol met dukaten en kocht zieleheil tot in 2208.  De vrachtwagen met de aldaar verschafte aflaten zal bij Zuster Viventia gedeponeerd worden, dit tot beter welzijn aller medebroeders en -zusters.  Onafgezien van deze financieel-religieuze uitspatting liet mijn investigatoire intentie niet wegkwijnen.  Tot mijner ontsteltenis kon ik constateren dat de Kathedraal van Reims in Reims staat, en niet in Constantinopel.  De Heer MaTthIJSeN heeft zich dus schromelijk vergist.  Deze hint aldaar verworven, lever ik als bewijs een ter plekke op plaat gelegde kathedraal.  Aan u te oordelen of het Reims al dan niet Constantinopel weze.

Imprimatur,
Broeder der Verre Oorden

(Gebedskaarsen, sleutelhangers en andere Reimsche prullaria kunnen besteld worden bij me zelve)
IN HOC SIGNO VINCES

Offline Tante Nonneke

• Forumlid
  • Hallelujah , prijs de Mol !
« Reactie #697 Gepost op: 13-02-2003, 14:17:27 »
Beste Broeder Imprimatur,
Tante Nonneke kan U bij deze bevestigen dat het dus wel degelijk  de Kathedraal van Reims is die men, mogelijkerwijze eerder toevallig,dat is historisch niet meer te achterhalen, in het gelijknamige Franssprekende oord heeft neergepoot.
Tante Nonneke weet dat namelijk wegens met eigen ogen aanschouwd én blootsvoets en vol admiratie betreden tijdens een dienstreis die meer degustatieve doeleinden diende.
Inderdaad, wegens de aanhoudende schaarste van onze beste miswijn, Château La Taupe is Tante Nonneke op zoek gegaan naar een gelijkwaardig maar prijsgunstiger alternatief. En Tante Nonneke had al eens gehoord van het bestaan van witte miswijn met van die plezante bubbeltjes en is dus op pad gegaan om die bubbeltjeswijn te gaan bestellen. Na een lange en gevaarlijke tocht langs Berg en Dal, Rumst, Brussel en Quebec belandde Tante Nonneke tenslotte in Epernay,een nederzetting juist achter het hoekje van het in Epernay wereldberoemde Reims. Daar ontmoette ze een niet al te snuggere spekpater,Dom Perignon geheten. Deze baatte een winkeltje uit alwaar vermoeide bedevaarders zich voor enkele luttele piasters een flesje bubbeltjeswijn konden aanschaffen.
Tante Nonneke legde de situatie uit aan Dom Perignon en de goedmoedige spekpater besloot van haar uit de nood te helpen. Zodoende kan Tante Nonneke U met fierheid aankondigen dat er zeer weldra een lading van 5000 flessen bubbeltjeswijn, door Dom Perignon ook wel Sjampieter genoemd naar de patroonheilige der levensgenieters,van het merk Moed met Chancedonc, zal geleverd worden aan onze poort.
En uit dankbaarheid voor dit gelukkig toeval heeft Tante Nonneke in Reims blootsvoets en deemoedig 4 kaarsen gebrand voor St.Sjampieter.
 1 vanwege haar eigen en 3 vanwege haar SIM kaart.
Vandaar...  

Fantasie opent de deuren die realisme sluit...

Offline Fernand Tempesta

• Forumlid
  • Failure is no more fatal than success is permanent
« Reactie #698 Gepost op: 13-02-2003, 15:05:11 »
.....komt langs de keukendeur binnen en mompelt binnensmonds. Waar is zuster portasia en wie heeft in godsnaam een hele pallet sjampieter vlak voor de grote poort gezet. t'Zal toch geen waar zijn dat we alles door het venstertje van zuster portasia bureeltje naar binnen gaan moeten duwen... Ik zie broeder jacob net een scheut Oban in zijn soepbeker gieten en besluit zijn gezelschap te vervoegen in de rokerszaal.

« Laatst bewerkt op: 13-02-2003, 15:15:55 door Frère tempête »
Leer van de fouten van anderen. Je hebt niet genoeg tijd om ze allemaal zelf te maken.

Offline Teddybear

• Forumlid
  • Bach rules !
« Reactie #699 Gepost op: 13-02-2003, 15:17:21 »
Broeder Jacob heeft net zijn kat voor zijn voeten weggejaagd, en haar het hulpeloze dier uit de bek gewrongen. het is iets klein, grijs en zijn pootjes staan zo. (Gelijk een krokodil, maar dan kleiner). Maar ik (her)ken het niet.
De Oban, waarde Broeder Tempête, wordt koud gedronken, met twee, drie druppels mineraalwater, en nooit voor zonsondergang.
Gelukkig is het altijd wel ergens ter wereld zonsondergang, en globetrotters als wij zijn, willen wij daar weleens misbruik van maken.
Maar vandaag niet. Vandaag zijn wij, na het luiden der klokken, naar de hoofdstad getrokken. Alwaar wij met verstomming werden geslagen.
In het Zuiden des lands heeft men nog nooit van de Mol gehoord. De massale belangstelling en hysterie die in het Noorden heerst, valt er ook niet uit te leggen.
C'est un jeu, alors ?
Ca a l'air con, tu sais.
Broeders en zusters, als deze reeks achter de rug is, valt er nog veel missionariswerk te plegen.