Ik zou graag vernemen wat men in godsnaam kan bewijzen met het feit dat Shadia geen geld op zichzelf inzette? Welke mollestreek kan daar achter schuilen? Mijn verklaring is simpel: ze probeert de 3 pasvragen te winnen, zonder de verantwoordelijkheid te dragen voor eventueel geldverlies.
Het begint bij de proef met de brief. Shadia ( als ze dan zo flets is doet ze het hier dan toch wel een stuk slimmer én sneller dan superclevere Inge...die vervolgens in een cel kan zitten wachten op wat fletse Shadia voor haar in petto heeft.Ook zeer mols van Inge vermoed ik?)
Dan de verdeling van de groepen.Een zeer logische indeling,want als Shadia de mol is, moet ze daar zeer voorzichtig in te werk gaan.Corry bij de sportieven bvb zou wel iets te weeg brengen vrees ik.
Shadia heeft 3 kansen om de cellenproef te laten mislukken. 1 bij zichzelf, en 2 bij de 2 andere mogelijkheden.
Als Shadia de mol is kent ze alle vragen en weet ze dat ze gaat winnen tegen Marc. Ze heeft in die proef 2 problemen op te lossen : Op wie gaat ze stemmen en hoeveel geld gaat ze inzetten? Vraag 2 is het makkelijkst op te lossen.Als mol moet ze er voor zorgen dat er zo weinig mogelijk geld wordt gewonnen. Dat staat in haar taakomschrijving.Dus dat doet ze dan ook perfect. Ze zet niks in,want deze proef is een omgekeerde test. Er kan geld gewonnen worden door iets goed te doen en niet dat er geld verloren wordt als je iets slecht doet.
Als ze niks inzet wint ze niks.Da's logisch.Maar onder den toog verliest ze wel 4000€. Want 1000€ x2 x2 x2 = 8000€ als alle proeven lukken.Die eerste x2 kan je schrappen,want ze zet niks in. Dus 1000 x2 x2 = 4000€ Daarenboven heeft ze nog 2x 50% kans dat alles ineens verloren gaat, want bij de 2 volgende proeven zet ze alles in. Dat is op dat moment "Alles of Niks" Ze gokt op Stijn,(misschien omdat die een bril draagt en misschien slechter ziet dan Sandra?) en op Corry, omdat ze een goeie kans heeft dat superclevere Inge die proef beter aflegt dan Corry.
En wat gebeurt ? De proef wordt inderdaad verloren...
Maar niet dankzij Inge, wel omwille van Corry.
Want als Corry direct afdrukt na Inge,wat elke logische denker zou doen, wint Corry.
Goed ingeschat van Shadia, zou ik dan zeggen.
En dan Shadia haar ander probleem :
Op wie moet ze stemmen?
Daar ga ik heel kort op antwoorden :
Als Shadia NIET de mol is, is dat heel eenvoudig.
Zet 1000€ in, kies voor Marc en geef zelf enkel foute antwoorden. Gevolg : Marc wint 100% zeker en groep heeft 2000€...
En wat doet flets meehuppelende Shadia?...