Broeder, je weet waar ik ben,
Links van het rode kruisje of rechts?
Daar ik maar als bescheiden universitair (theologie en orthopedagogie)geschoolde medebroeder door het leven ga, kan ik mij onmogelijk indenken dat een gelijkgeschoolde kandidate i.c. Inge zulkse primaire basiskennis ontglipt.
Kleine opmerking:
Aangezien Zuster Viventia het lef en de hoogmoed heeft zichzelf toch wel enige intelligentie toe te schrijven, wil ze bij deze gewoon even laten weten dat aardrijskunde niet iedereen z'n sterkste vak kan zijn. Drop deze zuster in Oezbekistan en ze weet wel dat ze ergens in Azië (ja toch é?) moet zitten, maar waar precies?? Of Kazachstan: sinds kort kan ze dat wel ergens op een kaart thuiswijzen, maar de omliggende landen? Geen idee wegens geen interesse. De lessen aardrijskunde zijn nogal vluchtig, Zuster Viventia houdt zich liever bezig met haar leerkracht erop te wijzen dat herculesarbeid met kleine letter is maar Sisyfusarbeid met grote en hierbij eist ze dan ook meestal een gestaafde uitleg. Hoofdstad van Australië ? In het beste geval Sydney, in het slechtste geval 'Aboriginalstad', net zoals Eskimoland. Zuster Viventia bedoelt dus maar dat I. waarschijnlijk meer in biologie geïnteresseerd was.
P.S. Hebben jullie ook problemen gehad met het sturen van berichten ?
Machien zei altijd :'Pagina niet gevonden'.
Frère Jacques, uw machien vindt gewoon dat u er te lang over doet om uw post te typen en zorgt ervoor dat u niet meer geregistreerd staat op dit forum (of zoiets). Beste oplossing: voor men op 'zend' duwt, gewoon ff de tekst kopiëren voor het geval uw mooie tekst verdwijnt en de pagina 'pagina niet gevonden' tevoorschijn tovert.
Zuster Viventia is vanmorgen uit haar kamertje gekropen en besloot na een halfuurtje er terug in te kruipen. Der zitten hier ziektekiemen in het klooster, vraag me af waar de kuisvrouw is, die zou wel eens...*denkt na, mompelt iets binnenmonds* enfin soit, geen kwaad woord over degene die bereidwillig dit klooster kuisen.
Met veel geduld is Zuster Viventia de zijsprong van Tante Nonneke en Xandragon gaan bezoeken. Vooral het linkse en rechtse gedeelte bevielen haar en haar lachspieren. Het molverhaal toonde dan weer maar eens aan hoe naïef ze wel niet is maar die naïeviteit werd al vlug doorbroken bij het lezen van de commentaren bij de fotootjes.
Knudde mocht gisteren alvast van deze zuster vernemen dat mocht I. de M.ol zijn, de teleurstelling groot zou zijn. Het ligt er zo dik op dat WV er dringend eens met een plumeau zou mogen overgaan. Een rode liefst.