Auteur Topic: Aflevering 3  (gelezen 121734 keer)

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3
« Reactie #80 Gepost op: 22-01-2010, 00:39:33 »
Ik heb al uitgelegd hoe t zit.
Ze hebbben t allemaal net zo kunnen zien als wij ook.
Maar dat wil nog steeds niet zeggen dat ze de mol is.
En ook al was er een oortje uitgevallen was er nog niets aan de hand geweest. Met die enorme bos haar?

Dus je wilt zeggen dat als ze een oortje inhebben dat dat niks te maken hebt met mol-zijn?
Wat heb een kandidaat aan oortjes? Oortjes lijkt mij voor info van de crew.. Wat heb een normale kandidaat aan info?

Maakt niks uit als je een bos haar hebt.. Bedoel het bos haar gaat niet haar oor in..

Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3
« Reactie #81 Gepost op: 22-01-2010, 00:41:32 »
Maargoed had wel wat leuks gevonden.. ;

Laatste spel vond ik wel wat lijken op het goochelspel ; Balletje Balletje..
Op Wikipedia staat ; Balletje-balletje komt voor in verschillende films: Julia's geheim (Hans Hylkema, 1987),

Julia's Geheim.. Kim speelt in Julia's Tango, en speelt Kim de rol van Julia..

Julia's Tango --> Julia's Geheim --> Kim's geheim?


EDIT ; DIT WASS ME 3000ste POST!!  ::feest::
« Laatst bewerkt op: 22-01-2010, 22:12:37 door >>Tommie<< »
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 3
« Reactie #82 Gepost op: 22-01-2010, 00:45:18 »
Barbara 165 AFE
Frits 282 BHB
Erik 431 DCA
Arjen 627 FBG
Sanne 773 GGC
Kim 814 HAD
Hind 1056 JEF

Had even niks te doen, en ging tellen wie op welke positie stond op de foto.
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline opaweethetbeter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Opa op zoek naar moldvarpa tolf
Re: Aflevering 3
« Reactie #83 Gepost op: 22-01-2010, 00:48:05 »
Ik had iets meer verwacht van "in aflevering 3 geeft de mol zich bloot". Of heb ik iets gemist?

Offline L u u k

  • Forumlid
  • Vivienne
Re: Aflevering 3
« Reactie #84 Gepost op: 22-01-2010, 00:48:19 »
Dat is echt TE riskant.. Stel je voor ze vallen er perongeluk uit.. Of iemand ziet het..  Dan is gewoon de mol ontmaskert.. Dat durft de crew echt niet.

Die dingen word bij live tv shows ook op de meeste onmogelijke manieren vastgemaakt/vastgeplakt, dus dat kan echt wel hoor.

Offline woutjemeeltjes

  • Forumlid
Re: Aflevering 3
« Reactie #85 Gepost op: 22-01-2010, 00:50:24 »
Dank je nee hij maakt voor de rest geen rare gebaren. Toch vind ik dit vreemd vinden.
Hij blijft mijn mol

Hij maakt geen rare gebaren, maar heeft een joker in zijn hand. Met daarop de tekst MOL.

Offline brad

  • Forumlid
Re: Aflevering 3
« Reactie #86 Gepost op: 22-01-2010, 00:51:24 »
Heeft Frits zich nu echt versproken?
Je hoorde het niet, maar Karel begon wel over 'vertrouwelijke informatie'?.
Had Frits nu een rood gezicht doordat hij schrok van de verspreking  :-[ of was de drank gewoon lekker? Je verspreken als mol is het ergste wat je kan overkomen; dan kun je wel door de grond zakken (ook een hobby van een mol) :)

Als hij zich heeft versproken, dan kunnen ze dat ook bedoelen met 'de mol openbaart zich'.

Karel vroeg ook aan Frits over zijn blauwe overhemd (weer blauw).
Speciale editie, zei vervolgens Frits. Ook een hint?

Ik houd het bij Frits als molverdachte nr 1.

Offline Marlie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3
« Reactie #87 Gepost op: 22-01-2010, 00:51:51 »
Dus je wilt zeggen dat als ze een oortje inhebben dat dat niks te maken hebt met mol-zijn?
Wat heb een kandidaat aan oortjes? Oortjes lijkt mij voor info van de crew.. Wat heb een normale kandidaat aan info?

Maakt niks uit als je een bos haar hebt.. Bedoel het bos haar gaat niet haar oor in..


Dat wil ik hiermee idd zeggen. Niets is wat t lijkt. ik denk dat alle kandidaten een bepaalde opdracht hebben. Iets wat de anderen niet meteen weten. Hind heeft de opdracht elke keer iets met rood te doen. Barbara draagt elke executie dat belachelijke hoedje. Sanne draagt bij alle opdrachten opzichtige lippenstift.
En ik noem t een oortje maar t kan ook iets zijn wat tussen t haar gedragen word.
Informatie vanuit de crew lijkt inderdaad onlogisch maar t is zooooo duidelijk te zien daar kan niemand onderuit.

Offline L u u k

  • Forumlid
  • Vivienne
Re: Aflevering 3
« Reactie #88 Gepost op: 22-01-2010, 00:52:22 »
Heeft Frits zich nu echt versproken?
Je hoorde het niet, maar Karel begon wel over 'vertrouwelijke informatie'?.
Had Frits nu een rood gezicht doordat hij schrok van de verspreking  :-[ of was de drank gewoon lekker? Je verspreken als mol is het ergste wat je kan overkomen; dan kun je wel door de grond zakken (ook een hobby van een mol) :)

Als hij zich heeft versproken, dan kunnen ze dat ook bedoelen met 'de mol openbaart zich'.

Karel vroeg ook aan Frits over zijn blauwe overhemd (weer blauw).
Speciale editie, zei vervolgens Frits. Ook een hint?

Ik houd het bij Frits als molverdachte nr 1.
Gozer, dat zei Frits express om zich verdacht te maken.

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3
« Reactie #89 Gepost op: 22-01-2010, 00:54:43 »
Die dingen word bij live tv shows ook op de meeste onmogelijke manieren vastgemaakt/vastgeplakt, dus dat kan echt wel hoor.

Okee nou goed he.. Het wordt met cement in haar oor gegoten..
Dan is het toch nog riskant dat een van de kandidaten iets ziet verlichten door de zon oid..
En ze moest dan nog met datzelfde oortje de hele dag doorlopen? Dan moet er een moment zijn dat de andere kandidaten dat oortje zien.. In de bus oid..

Ik geloof echt 100% zeker dat de crew dat echt niet durft!
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline L u u k

  • Forumlid
  • Vivienne
Re: Aflevering 3
« Reactie #90 Gepost op: 22-01-2010, 00:59:18 »
Okee nou goed he.. Het wordt met cement in haar oor gegoten..
Dan is het toch nog riskant dat een van de kandidaten iets ziet verlichten door de zon oid..
En ze moest dan nog met datzelfde oortje de hele dag doorlopen? Dan moet er een moment zijn dat de andere kandidaten dat oortje zien.. In de bus oid..

Ik geloof echt 100% zeker dat de crew dat echt niet durft!
Wat is er dan niet duidelijk? Barbara word meegenomen door PJ, het oortje word ingedaan terwijl de kandidaten op de executieplaats met elkaar praten en de opdracht word gehouden. Niemand ziet dat oortje echt niet. Ten eerste let je daar niet op, omdat dat echt niet in hun opkomt, en ten tweede, wat ik al aangaf, je hebt tegenwoordig draadloze, doorzichtige oortjes die je gewoon niet ziet. Ze kunnen zelfs Karel een oortje geven ::tandpastasmiley::

En als Barbara in de bus zit (wat door jou word aangehaald) krabt ze een keer aan haar oor en trekt het oortje in haar kleren en klaar.

Het is echt wel mogelijk hoor.

Offline Marlie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3
« Reactie #91 Gepost op: 22-01-2010, 01:03:19 »
he he eindelijk iemand die t begrijpt, dankjewel Luuk
Voor wie t niet gezien heeft: haar te late reactie nadat Arjan zegt dat ze kan kijken.
Waarom moest ze anders bij de groep vandaan? En kwam ze zelfs later als PJ terug bij de groep?
Ze wist zelf toch al wat de opdracht voor de anderen was.
Dus daarvoor hoefde ze niet uit t zicht van de groep gebracht te worden.
« Laatst bewerkt op: 22-01-2010, 01:06:51 door Marlie »

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3
« Reactie #92 Gepost op: 22-01-2010, 01:16:43 »
Ze hebben volgens mij in een van de Vlaamse seizoenen ook al eens zoiets gedaan met een oortje om antwoorden door te geven, dus ik zou niet weten waarom dat nu niet gekund zou hebben.

Maar ik zit ff na te denken over die Angela/Karel-opdracht... Ik denk dat er nog nooit een opdracht is geweest met een grotere kans om de pot te spekken. Ga maar na, iedereen had dezelfde opdracht, dus zolang ze de echte Mol niet aan zouden wijzen, zou het geld gewonnen worden, ongeacht wie gekozen werd. Hmmm, dat geeft wel te denken... want n.m.m. MOET de mol hier dus wel iets doen anders geeft hij/zij het geld gewoon weg. En hij/zij kan ook gewoon iets doen, want je kunt het later altijd uitleggen met 'het was voor de opdracht'. Jezelf stil houden is geen optie, je moet iets duidelijks doen. Je MOET namelijk aan Angela en Karel laten weten dat jij het bent! Die moet je juist niet voor de gek houden door een vaag spelletje te spelen. Nee, zo duidelijk mogelijk want je MOET gekozen worden! N.m.m. is dit een opdracht die de Mol echt moet winnen.

Je zag dat de meesten er enorm mee worstelden, want ineens hadden ze geen idee meer hoe ze als Mol aangewezen konden worden (ironisch, want verder lopen een aantal constant te nep-mollen). Maar ja, in tegenstelling tot de echte mol hadden ze er ook niet over na kunnen denken vantevoren. In mijn optiek was er maar 1 die echt iets slims deed, en dat was Frits. Doen alsof je je plotseling iets laat ontvallen m.b.t. voorkennis. Frits komt wat dat betreft het meest in aanmerking voor de Mol.

-edit- En het is nog een geweldige, klassieke mollenstreek ook, passend in de 'De Mol Is De Held'-theorie. Immers, zolang de kandidaten jou niet als Mol zien, ben je degene die 3000 euro voor de pot heeft gewonnen.
« Laatst bewerkt op: 22-01-2010, 01:27:39 door Jayne »

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3
« Reactie #93 Gepost op: 22-01-2010, 01:32:47 »
Bij de rijlessen wil je neem ik aan toch gaan samenwerken met je mogelijke mol.
Arjen doet dit niet en offert zich gelijk op met dat hij alleen wil gaan rijden.
Dat vind ik vreemd. Heeft hij geen kennis van de ander nodig?

Offline Marlie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3
« Reactie #94 Gepost op: 22-01-2010, 01:38:35 »
Bij de rijlessen wil je neem ik aan toch gaan samenwerken met je mogelijke mol.
Arjen doet dit niet en offert zich gelijk op met dat hij alleen wil gaan rijden.
Dat vind ik vreemd. Heeft hij geen kennis van de ander nodig?
Dat is idd vreemd als je de mol niet bent maar dan heb je ook die kennis niet nodig.
Ben je de mol echt niet dan maak je je zo wel verdacht en breng je de concurentie op een verkeerd spoor.Denk ik.

Offline Moni

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3
« Reactie #95 Gepost op: 22-01-2010, 01:43:18 »
Had Frits nu een rood gezicht doordat hij schrok van de verspreking  :-[ of was de drank gewoon lekker? Je verspreken als mol is het ergste wat je kan overkomen; dan kun je wel door de grond zakken (ook een hobby van een mol) :)


Ik zag 'm ook van kleur veranderen. Maar vraag me tegelijkertijd ook af of het echt is of zo gespeeld is.

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3
« Reactie #96 Gepost op: 22-01-2010, 01:52:13 »
En waar was die keiharde echo nou?

Offline Nano

  • Forumlid
Re: Aflevering 3
« Reactie #97 Gepost op: 22-01-2010, 01:56:44 »
Denk trouwens niet dat 1 van de kandidaten de opdracht om vanaf nu de mol te zijn via die enveloppen krijgt omdat dit zou betekenen dat elke kandidaat die betreffende envelop kan pakken. Zo random kiezen ze geen mol denk ik.


Ze kunnen dat wel doen.. Als ze bij degene die ze als mol willen even de enveloppen verwisselen in alleen maar enveloppen met 'Jij bent vanaf nu de mol!' En dat ze het daarna weer terugwisselen in de enveloppen die iedereen krijgt.

Maar toch denk ik dat niet..

Ik vind Arjen al heel de tijd een beetje verdacht. Maar die auto-opdracht was een goede manier om extreem te mollen. Te goede manier misschien.

Offline M0LLENVANGER

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • M0LLENVANGER
Re: Aflevering 3
« Reactie #98 Gepost op: 22-01-2010, 02:00:22 »
Interessante theorie over de oordopjes. Tot nu toe Barbara als mol dus ook ik zoek naar mogelijkheden om haar als mol te blijven zien (welkom tunnelvisie 2010). Als de regie Barbara onopgemerkt wil laten weten of ze links of rechts moet kiezen zijn er natuurlijk nog andere mogelijkheden dan een enigszins riskant oortje. Zo zou Barbara in beide broekzakken een stil, trillend apparaatje kunnen hebben die haar informeert of ze voor links of rechts moet kiezen.

Ander opvallendheidje wat iemand wellicht kan ontkrachten. Het bestand in uitzendinggemist heet "bb.20100121" (te zien bij onderbreken en weer afspelen). Is dit en verwijzing naar Barbara Barend of hebben meer bestanden bij uitzendinggemist zo'n afwijkende naam?

Tot slot valt mij op dat PJH meerdere malen de zin "iconen komen terug" uitspreekt. Kan dit nog niet goed plaatsen buiten de terugkeer van Angela en Karel, maar wie weet heeft iemand een idee.

Gr M0LLENVANGER

Offline Marlie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3
« Reactie #99 Gepost op: 22-01-2010, 02:06:42 »
Interessante theorie over de oordopjes........ Zo zou Barbara in beide broekzakken een stil, trillend apparaatje kunnen hebben die haar informeert of ze voor links of rechts moet kiezen.

Gr M0LLENVANGER
Toch blijf ik bij een soort van oortjes, het hoeven niet perse dopjes te zijn, want het viel me juist op door de manier waarop ze zich concentreerde op t geluid.
Hoe dan ook, ze kreeg informatie.