Auteur Topic: Aflevering 3  (gelezen 121740 keer)

Offline Long Tall Erne

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3
« Reactie #120 Gepost op: 22-01-2010, 13:38:23 »
Ik vind die taxiopdracht echt zon opdracht waar een dikke hint in zit.


Ik ook .... maar waar ???
Ik ga me even ophangen op de wc ;-)

Offline Long Tall Erne

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3
« Reactie #121 Gepost op: 22-01-2010, 13:57:24 »
En wie maakte de cirkel vol, en liet ook weer de tekst verschijnen om Barbara terug te halen ? Precies, Arjen.. weer laat hij zien ik ben de mol...

Op elke topito stond het logo van WIDM.
Ik ga me even ophangen op de wc ;-)

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3
« Reactie #122 Gepost op: 22-01-2010, 14:47:30 »
Als de Avro zo min mogelijk geld wil uitkeren, dan zou Frits de mol kunnen zijn, want dan gaat er geld uit de pot. Dus Angela en Karel zijn van te voren ingelicht?

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3
« Reactie #123 Gepost op: 22-01-2010, 14:52:37 »
De test was trouwens wel erg up to date. Want bij de antwoorden stond ook ziek en Manuel was ziek. Dit antwoord kon het dus al zeker niet zijn.
« Laatst bewerkt op: 22-01-2010, 15:04:13 door yessie »

Offline Tsubasa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Who Is The Mole 2015 in Sri Lanka and India!
Re: Aflevering 3
« Reactie #124 Gepost op: 22-01-2010, 14:53:55 »
En waar was die keiharde echo nou?

Die zat in dat oortje van Barbara :P
De luie molspeurder: Tsubasa! Schot voor de boeg mol: Rik vd Westelaken. Wie is de Mol: Rik vd Westelaken!

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 3
« Reactie #125 Gepost op: 22-01-2010, 15:14:22 »
De test was trouwens wel erg up to date. Want bij de antwoorden stond ook ziek en Manuel was ziek. Dit antwoord kon het dus al zeker niet zijn.
Tuurlijk, dat kunnen ze toch gewoon aanpassen? Bovendien, de test die wij zien is maanden later in de montagekamer gemaakt, daar kunnen ze alles wel op zetten, al hadden ze erop gezet "de mol heeft geld voor Haiti gegeven."
The British are not impressed.

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Aflevering 3
« Reactie #126 Gepost op: 22-01-2010, 15:16:14 »
Een geweldige aflevering weer. Hulde!

Wat betreft het topito-gebeuren, dit spel lijkt me echt en niet op het laatste moment toegevoegd. Sterker nog, er was 1 kandidaat te weinig voor dit spel (de zieke Manuel).

Barbara kreeg op het eind van de executie geen scherm te zien. Hiervoor moesten de kandidaten zorgen middels de topito's. Zou het ze lukken om Barbara een volle rode schijf te geven, moest Barbara het spel verlaten en werd er geld in de pot verdiend. Kreeg Barbara een volle groene schijf, dan mocht ze blijven.
Stel, na 6 kandidaten had Barbara 3 rode topito's en 3 groene topito's. In dat geval zal de zevende kandidaat (Manuel) de beslissing brengen.

Omdat Manuel ziek werd en het spel niet kon spelen werd in het midden gelaten wat er zou gebeuren als er geen schijf compleet was. De opdracht was nu voor Barbara puur om een volle groene te krijgen. En bij een 3-3 stand na 6 spelers? Waarschijnlijk dat Barbara dan inderdaad naar huis had gemoeten.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: Aflevering 3
« Reactie #127 Gepost op: 22-01-2010, 15:19:43 »
slim bedacht niuno, ik denk dat je hiermee gelijk hebt
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline Macc

  • Forumlid
Re: Aflevering 3
« Reactie #128 Gepost op: 22-01-2010, 15:58:25 »
Voor iedereen die goed heeft gekeken, moet het duidelijk zijn wie de Mol is. JP heeft in alle voorgaande afleveringen aangegeven dat de Mol zich in de 3e aflevering bekend zou maken, en dat is ook gebeurd. Laat je echter geen zand in je ogen strooien door de afleidingsmanoeuvre van Angela en Karel, waardooor iedereen zich als Mol moest voordoen! Nee, kijk naar de groepsfoto waarmee aflevering 3 begint: dáárop maakt de Mol zich bekend. Omdat je die foto maar een paar seconden ziet, ontgaat het de meeste mensen, maar dat is natuurlijk juist de bedoeling. JP heeft woord gehouden: de Mol heeft zich bekend gemaakt. Met dank aan mijn kleindochter, die het meteen in de gaten had. Ik moest er zelf even voor terugscrollen, maar verdomd: ze had gelijk! 
« Laatst bewerkt op: 22-01-2010, 16:04:19 door Macc »

Offline annebeth

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Sherlock Moles
Re: Aflevering 3
« Reactie #129 Gepost op: 22-01-2010, 16:04:36 »
Je bedoeld de joker van Arjen?

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3
« Reactie #130 Gepost op: 22-01-2010, 16:06:17 »
Voor iedereen die goed heeft gekeken, moet het duidelijk zijn wie de Mol is. JP heeft in alle voorgaande afleveringen aangegeven dat de Mol zich in de 3e aflevering bekend zou maken, en dat is ook gebeurd. Laat je echter geen zand in je ogen strooien door de afleidingsmanoeuvre van Angela en Karel, waardooor iedereen zich als Mol moest voordoen! Nee, kijk naar de groepsfoto waarmee aflevering 3 begint: dáárop maakt de Mol zich bekend. Omdat je die foto maar een paar seconden ziet, ontgaat het de meeste mensen, maar dat is natuurlijk juist de bedoeling. JP heeft woord gehouden: de Mol heeft zich bekend gemaakt. Met dank aan mijn kleindochter, die het meteen in de gaten had. Ik moest er zelf even voor terugscrollen, maar verdomd: ze had gelijk! 
Je bedoelt dat Arjen weer zijn arm vreemd heeft?

Offline Macc

  • Forumlid
Re: Aflevering 3
« Reactie #131 Gepost op: 22-01-2010, 16:11:59 »
Nee, ik bedoel dat Arjen in zijn hand een Joker heeft, waarop staat: De Mol....

Offline DikkeControleur

  • Forumlid
  • Laat iedereen in zijn waarde.
Re: Aflevering 3
« Reactie #132 Gepost op: 22-01-2010, 16:23:18 »
Nee, ik bedoel dat Arjen in zijn hand een Joker heeft, waarop staat: De Mol....
Ja, goed gezien. Maar natuurlijk wel heel opzichtig. Maar het zou zo maar kunnen!
Ik ben niet dik! Ik ben de Dikke Controleur.

Offline Moni

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3
« Reactie #133 Gepost op: 22-01-2010, 16:26:13 »
Hoe weet PJ dan al in afl. 1 dat Arjen die joker in afl. 3 in z'n hand heeft op de foto?

Erik ging als eerste naar binnen en had ook de joker kunnen pakken.

Offline DikkeControleur

  • Forumlid
  • Laat iedereen in zijn waarde.
Re: Aflevering 3
« Reactie #134 Gepost op: 22-01-2010, 16:27:40 »
Dit is een groepsfoto van voor de envelope! Dit is een joker uit aflevering 2.
Ik ben niet dik! Ik ben de Dikke Controleur.

Offline Moni

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3
« Reactie #135 Gepost op: 22-01-2010, 16:29:28 »
Dit is een groepsfoto van voor de envelope! Dit is een joker uit aflevering 2.

Hoe weet je zeker dat die foto voor de envelopopdracht is gemaakt?

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Aflevering 3
« Reactie #136 Gepost op: 22-01-2010, 16:30:44 »
Dit is een groepsfoto van voor de envelope! Dit is een joker uit aflevering 2.

Die joker had hij toch ingeleverd tijdens de test van aflevering 2? Het lijkt mij dat die groepsfoto na de test en executie is gemaakt.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Aflevering 3
« Reactie #137 Gepost op: 22-01-2010, 16:32:33 »
Als de Avro zo min mogelijk geld wil uitkeren, dan zou Frits de mol kunnen zijn, want dan gaat er geld uit de pot. Dus Angela en Karel zijn van te voren ingelicht?

Of er is een code woord of zoiets afgesproken.
Op zich zou het slim maar gedurfd zijn. Men zegt wel eens : als je niet wilt dat iets gevonden wordt moet je het juist open en bloot neerleggen, maar wel zeggen dat het verborgen is. Men zal dan overal gaan zoeken, behalve waar niets te zoeken valt (omdat het open ligt). Als het waar is dat Frits de mol is, werkt de tactiek uitstekend : vrijwel geen kandidaat die het gelooft.   (en vrijwel geen molloot ook geloof ik  ;) )

Offline annebeth

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Sherlock Moles
Re: Aflevering 3
« Reactie #138 Gepost op: 22-01-2010, 16:42:01 »
Ja, goed gezien. Maar natuurlijk wel heel opzichtig. Maar het zou zo maar kunnen!

Ik ga hierin mee, en het zou echt tof zijn als het klopt, omdat het bijna te opzichtig is :) En dus niemand er wat achter zou zoeken misschien (zoals wat Tureluurs ook zegt m.b.t. Frits)

Offline Long Tall Erne

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3
« Reactie #139 Gepost op: 22-01-2010, 17:00:38 »
De foto is, aan de kleding te zien, net voor of na de lunch met Angela en karel gemaakt.

Als het erna is, had Arjen dus de joker bij zich. Het is inderdaad niet helemaal zeker dat hij die joker ook zou krijgen.

Op zich zou dit dus vooraf geregeld kunnen zijn en hadden ze nog een plan B voor het geval hij die joker niet zou kunnen pakken. Blijft de vraag: waarom aflevering 3 ???

Het lijkt me echter geen sterk idee om zo iets te plannen. Ik ga er nog steeds vanuit dat PJ in de eerste uitzending doelde op de opdracht die ze tijdens de lunch kregen.


Even nog iets anders: Aangezien Manuel bij Schiffers ook aangeeft dat hij al wist dat ze naar Japan gingen denk ik dat we alle theoriën omtrent de voorkennis van Frits wel kunnen vergeten ... >:D
Ik ga me even ophangen op de wc ;-)