Auteur Topic: Aflevering 3  (gelezen 121749 keer)

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 3
« Reactie #160 Gepost op: 22-01-2010, 20:39:42 »
Taxiopdracht- analyse.
Waarom Barbara nog steeds de mol kan zijn.

Punt 1:
Barbara als mol, moet er voor zorgen dat ze de Walkie-Talkie krijgt. Zo pusht medespelers er toe, haar te laten coordineren. Arjen zegt: Jij bent slim, jij moet coordineren. Punt 1 geslaagd.

Punt 2:
Erik zit in het team met Barbara. Erik rijdt in de auto met nummer 37. Na verloop van tijd, vanaf minuut 11, geraken Erik en Kim dicht bij elkaar met hun auto's. De opdracht is al een tijdje bezig en toch zegt Barbara. Barbara: Ik ben toch auto 38?
De auto is naast het nummer, ook te herkennen aan het groene mollogo? Beetje dom! ( O nee, ze was slim volgens Arjen.)

Punt 3:
Barbara: Dit zijn toch geldpunten?
Aan het begin van de opdracht, bij het zien van de kaart vraagt Barbara, het bovenstaande. Een beetje dom. Ze wist bij de schietopdracht anders ongelovelijk snel dat de icoontjes die op de kaart stonden geldpunten waren. ( Tijdens die opdracht bleek dat helemaal niet zo te zijn. ). Extra verwarring zaaien, omdat ze het de vorige ook fout had?

Punt 4:
Volgens de biechts van Frits en Erik, wist Barbara hoe walkie-talkies werkte. Toch zat ze hier weer mee te prutsen.

Plaatjes:
- Erik die aan Barbara duidelijk probeerd te maken, dat die (bijna) niks kan verstaan.
- De kaart van het spel? Misschien een verborgen hint.
- De getekende kaart van Sanne? Zit hier nog een hint in? Ik zie een P.
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Long Tall Erne

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3
« Reactie #161 Gepost op: 22-01-2010, 20:41:18 »
Dat met die 8 enveloppen vind ik ook raar, waarom niet eentje weggehaald waar geen joker of mobieltje in zat. Is dit een hint?
Daarbij vind ik het vreemd dat Erik direct aan tafel roept als hij wordt weg geroepen: telefoon. Wist hij dat er een telefoon in die envelop zat?
Bij mij toch ook weer aan het verdachtenlijstje toegevoegd.

Er lagen er daadwerkelijk ook maar zeven .... geen fout dus van het productieteam.

Alleen vertelde Erik in de bus dat er acht lagen. Foutje??? Bewust???
Ik ga me even ophangen op de wc ;-)

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3
« Reactie #162 Gepost op: 22-01-2010, 20:52:31 »
Waarom heeft Kim het toch maar steeds over Patagonie (Thailand) en dan Bariloche (in de bergen) zo nadrukkelijk noemt. Knap hoor als je dat ineens uit je mouw kunt schudden.
Wil zij ons naar een hint leiden en de mol is?

Offline Non Profit

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • AAAAA
Re: Aflevering 3
« Reactie #163 Gepost op: 22-01-2010, 21:01:30 »
Even iets anders: heeft iemand een idee waarom dat stuk met die wasserette er zo uitgebreid in moest?
Wat is er toch steeds met kleuren en kleren?
In de eerste afl. Hind in het rood, de tweede Sanne met haar blauwe broekpak (ook dat stukje had verder geen enkele toegevoegde waarde?) en nu weer iedereen met groen/ grijze bloesjes in dat washok. Behalve dan Frits, die was deze keer in het rood.
En waar was Hind trouwens?

Ook het hele 1 minuut filmpje uit de molmail was gewijd aan dit kleren-gebeuren.
Heel raar. Iemand een theorie?
hmmm.... A-part

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Aflevering 3
« Reactie #164 Gepost op: 22-01-2010, 21:07:51 »
Even iets anders: heeft iemand een idee waarom dat stuk met die wasserette er zo uitgebreid in moest?
Wat is er toch steeds met kleuren en kleren?
In de eerste afl. Hind in het rood, de tweede Sanne met haar blauwe broekpak (ook dat stukje had verder geen enkele toegevoegde waarde?) en nu weer iedereen met groen/ grijze bloesjes in dat washok. Behalve dan Frits, die was deze keer in het rood.
En waar was Hind trouwens?

Ook het hele 1 minuut filmpje uit de molmail was gewijd aan dit kleren-gebeuren.
Heel raar. Iemand een theorie?
Om ons af te leiden van echte hints! Dat is mijn gok... al vanaf de eerste aflevering. Echt overal (in uitleg van opdrachten, kleding, e.d.) worden veel kleuren gebruikt en benadrukt, ook als het helemaal niet nodig is. Ik geloof er niet in.

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 3
« Reactie #165 Gepost op: 22-01-2010, 21:09:39 »
 ;D
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3
« Reactie #166 Gepost op: 22-01-2010, 21:11:56 »
Even iets anders: heeft iemand een idee waarom dat stuk met die wasserette er zo uitgebreid in moest?
Wat is er toch steeds met kleuren en kleren?
In de eerste afl. Hind in het rood, de tweede Sanne met haar blauwe broekpak (ook dat stukje had verder geen enkele toegevoegde waarde?) en nu weer iedereen met groen/ grijze bloesjes in dat washok. Behalve dan Frits, die was deze keer in het rood.
En waar was Hind trouwens?

Ook het hele 1 minuut filmpje uit de molmail was gewijd aan dit kleren-gebeuren.
Heel raar. Iemand een theorie?
Dat er tijd is besteed aan dat wasgebeuren moet een teken zijn dat daar iets te bespeuren valt, maar wat. De kleuren moesten gescheiden worden  ::tandpastasmiley:: maar dat weet iedereen die wast. En nu je het zegt, waar is Hind. Nu ik dit typ moet ik ineens aan het scheiden van de was denken. Is Hind dan toch de mol?

Offline Tsubasa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Who Is The Mole 2015 in Sri Lanka and India!
Re: Aflevering 3
« Reactie #167 Gepost op: 22-01-2010, 21:12:16 »
Er zijn trouwens nog twee dingen die me opvallen, maar waarvan ik hoop dat mensen ze ff dubbel checken.

1. Als Frits net heeft uitgelegd over de porto in de rijles opdracht (knopje indrukken tot je een piepje hoort), vervolgt hij opeens met een verhaal wat wel heel erg mols klinkt, in de trant van 'en als ik dan doe alsof ik er niets van begrijp, en naast me staat een vrouw die ook zo doet, dan wordt het wel erg makkelijk'. Klinkt als een mollenbiecht. Heeft de mol zich toch bekend gemaakt?

2. Als Frits aan tafel zogenaamd verraadt dat hij voorkennis had dat ze naar Japan zouden gaan, meen ik van Erik te horen 'maar dat was toch helemaal geen geheim?'. Dat zou kloppen met de verklaring van Manuel bij schiffers.fm, die ook wist dat ze naar Japan gingen van tevoren.
De luie molspeurder: Tsubasa! Schot voor de boeg mol: Rik vd Westelaken. Wie is de Mol: Rik vd Westelaken!

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 3
« Reactie #168 Gepost op: 22-01-2010, 21:14:20 »
Er zijn trouwens nog twee dingen die me opvallen, maar waarvan ik hoop dat mensen ze ff dubbel checken.

1. Als Frits net heeft uitgelegd over de porto in de rijles opdracht (knopje indrukken tot je een piepje hoort), vervolgt hij opeens met een verhaal wat wel heel erg mols klinkt, in de trant van 'en als ik dan doe alsof ik er niets van begrijp, en naast me staat een vrouw die ook zo doet, dan wordt het wel erg makkelijk'. Klinkt als een mollenbiecht. Heeft de mol zich toch bekend gemaakt?

2. Als Frits aan tafel zogenaamd verraadt dat hij voorkennis had dat ze naar Japan zouden gaan, meen ik van Erik te horen 'maar dat was toch helemaal geen geheim?'. Dat zou kloppen met de verklaring van Manuel bij schiffers.fm, die ook wist dat ze naar Japan gingen van tevoren.

Punt 2 verklaard het japanse woordenboek van Tim?
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 3
« Reactie #169 Gepost op: 22-01-2010, 21:15:10 »
@Tsubasa: 1. Frits had het over Barbara. Dat zij net als Sanne kon doen alsof ze de porto niet begreep. 2. Ik versta niet wat Erik daar zegt.
« Laatst bewerkt op: 22-01-2010, 21:17:45 door Heinz »

Offline Jodocus

  • Forumlid
Re: Aflevering 3
« Reactie #170 Gepost op: 22-01-2010, 21:21:15 »
OK, heb zelf niet het idee dat Barbara de mol is, en eerder ook Manuel niet, maar wil toch maar eens reageren op deze aflevering.

Stel...

Stel het is waar dat Barbara oortjes draagt. Dan is daar een reden voor. Volgens mij zit het dan zo:

Manuel was de Mol. Is blijkbaar ziek genoeg om naar huis te moeten. Zou kunnen toch?
Dus heb je een nieuwe mol nodig. De keus valt om wat voor reden dan ook op Barbara. (weinig verdacht bij medekandidaten? Juiste eigenschappen?)
Aan de hand van vorige series kunnen we zeggen: de hele executie had niet door hoeven gaan. Nu echter wel, om de kandidaten in verwarring te brengen.
Het spel kwam nu ook geimproviseerd over: PJ zegt er is nog geld te verdienen. NIet waar, hoogstens te behouden.
Barbara krijgt geen rood scherm. Dat laat haar eigenlijke lot dus onduidelijk.
Door dit spelletje hadden de kandidaten misschien het idee dat ze nog invloed uit konden oefenen op haar lot.
Maar dankzij de oortjes blijft ze er natuurlijk in zitten.
Dan is er nu misschien een mol, waarvan in ieder geval een aantal deelnemers denkt: zij zit hier alleen nog omdat wij dat zo bepaald hebben.

Ben zelf niet kapot van deze theorie hoor. Maar het zou voor mij het enige logische zijn, als Barbara oortjes had.
Ik geloof er namelijk niet in dat er door de makers met de executie expres zou worden gegoocheld in de zin van: iedereen een groen scherm en de laatste is dan de mol, maar die krijgt geen scherm. Daarmee maak je het de kandidaten wel behoorlijk onmogelijk, het lijkt me net een stap te ver. Maar goed, smaken verschillen.

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Aflevering 3
« Reactie #171 Gepost op: 22-01-2010, 21:37:54 »
[lange tekst]

Die bakjes en de vernieuwde topo kwamen vast niet uit de lucht vallen, dus ik denk dat het spel wel vooraf bedacht is. Misschien hadden ze het voor een latere executie bedoeld, maar ik zou niet weten waarom niet voor deze. En ze zouden 2000 euro verdienen als Barbara verdwijnt. Dat was met een gewoon rood scherm niet zo geweest.

Offline Tsubasa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Who Is The Mole 2015 in Sri Lanka and India!
Re: Aflevering 3
« Reactie #172 Gepost op: 22-01-2010, 21:41:32 »
Die bakjes zijn standaard miso soep bakjes. We hebben dus eigenlijk een soepkommenspel met Barbara gespeeld.
De luie molspeurder: Tsubasa! Schot voor de boeg mol: Rik vd Westelaken. Wie is de Mol: Rik vd Westelaken!

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Aflevering 3
« Reactie #173 Gepost op: 22-01-2010, 21:44:53 »
Die bakjes zijn standaard miso soep bakjes. We hebben dus eigenlijk een soepkommenspel met Barbara gespeeld.

Oh  ;D dus wij kunnen zowaar makkelijk in het bezit komen van een (niet gebruikt) molitem? :P
In ieder geval kwam de gepimpte topitoschijf alsnog vast niet uit de lucht vallen  ;)

Offline theluckyboatman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3
« Reactie #174 Gepost op: 22-01-2010, 21:46:38 »
Ik wilde nog vragen aan iemand die goed japans kan,wat voor tekst op het bordje stond waar Sanne voor/achter staat met de rij auto opdracht.
Het is waarschijnlijk een standaard japans iets maar goed stel je voor dat er "mol" staat.

Ananas

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 3
« Reactie #175 Gepost op: 22-01-2010, 22:13:49 »
Waarom heeft Kim het toch maar steeds over Patagonie (Thailand) (...)
Patagonië ligt (deels) in Argentinië. Bedoel je soms Bali? Dat wilde ze Angela laten zeggen.

PJ zegt er is nog geld te verdienen. NIet waar, hoogstens te behouden.
Wel waar, als ze Barbara weg hadden gestemd hadden ze geld verdiend.
The British are not impressed.

Offline Tsubasa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Who Is The Mole 2015 in Sri Lanka and India!
Re: Aflevering 3
« Reactie #176 Gepost op: 22-01-2010, 22:22:56 »
Ik wilde nog vragen aan iemand die goed japans kan,wat voor tekst op het bordje stond waar Sanne voor/achter staat met de rij auto opdracht.
Het is waarschijnlijk een standaard japans iets maar goed stel je voor dat er "mol" staat.

Screenshotje?
De luie molspeurder: Tsubasa! Schot voor de boeg mol: Rik vd Westelaken. Wie is de Mol: Rik vd Westelaken!

Offline theluckyboatman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3
« Reactie #177 Gepost op: 22-01-2010, 22:34:56 »
« Laatst bewerkt op: 22-01-2010, 22:37:54 door maud, Reden: quote gefixed »
Ananas

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 3
« Reactie #178 Gepost op: 22-01-2010, 22:51:04 »
 :)
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Tsubasa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Who Is The Mole 2015 in Sri Lanka and India!
Re: Aflevering 3
« Reactie #179 Gepost op: 22-01-2010, 22:51:46 »
Helaas voor mij niet te lezen zo ver weg :(
De luie molspeurder: Tsubasa! Schot voor de boeg mol: Rik vd Westelaken. Wie is de Mol: Rik vd Westelaken!