Auteur Topic: Aflevering 3  (gelezen 121760 keer)

Offline titatoon

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • of tog niet...
Re: Aflevering 3
« Reactie #200 Gepost op: 23-01-2010, 13:41:23 »
ff een vraagje weet iemand wat ''willcom'' is. ???
ik heb in aflevering 1 of 2 een uithangbord hiervan gezien. 8)
toen viel hij nogal op doordat je eerst heel veel japanse tekens ziet en dan op eens onze letters. :D
maar nu zag ik hem nog eens in aflevering 3. (36:43) :P

??? wat betekend dit? ???
is er nog wat te doen met ''cliw'' dit is het woord zonder mol? ::ok:: ???
of tog niet...

Offline PokerMol

  • Forumlid
Re: Aflevering 3
« Reactie #201 Gepost op: 23-01-2010, 13:48:48 »
Met willcom kan ik alleen cow en mill van brouwen, welke kandidaat woont in een molen en houdt van koeien? :P

*Edit gawd, het molvirus heeft hier ook toegeslagen  :o

Een aantal foto’s verhoogt door grootte of formaat het “kijkplezier” van de postzegels aanmerkelijk. Naast de molen van Barbara Visser (uit het Japanse openluchtmuseum Holland Village nabij Nagasaki) staat een Japans echtpaar te genieten van een stukje Nederland in het buitenland.
« Laatst bewerkt op: 23-01-2010, 13:53:53 door PokerMol »

Offline Long Tall Erne

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3
« Reactie #202 Gepost op: 23-01-2010, 14:01:47 »
ff een vraagje weet iemand wat ''willcom'' is. ???
ik heb in aflevering 1 of 2 een uithangbord hiervan gezien. 8)
toen viel hij nogal op doordat je eerst heel veel japanse tekens ziet en dan op eens onze letters. :D
maar nu zag ik hem nog eens in aflevering 3. (36:43) :P

??? wat betekend dit? ???
is er nog wat te doen met ''cliw'' dit is het woord zonder mol? ::ok:: ???


Dit had je zelf ook kunnen vinden  ::)

http://www.willcom-inc.com/en/index.html

Ik ga me even ophangen op de wc ;-)

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Aflevering 3
« Reactie #203 Gepost op: 23-01-2010, 15:00:10 »
Dit was weer eens een ouderwets leuke aflevering. Alleen vond ik hem heel erg lastig te interpreteren, aangezien er zoveel is gebeurd! Maar voor mij zijn er wel een paar dingen duidelijk geworden. Barbara is niet de mol. De kans dat zij niet 4 groene stukjes zou hebben gekregen was weliswaar klein maar wel degelijk aanwezig. Hind en Erik heb ik ook voorlopig op een zijspoor gezet. Hind heb ik nooit als molkandidaat gezien en Erik reed naar mijn mening te goed om mol te kunnen zijn. Hoewel hij dat ook deed is Arjen bij mij behoorlijk gestegen, want zoals al eerder gemeld reed hij een loepzuiver parcours, alsof hij het van buitenaf kreeg ingefluisterd; en een foutje als twee maal over hetzelfde stuk asfalt rijden kun je heel makkelijk doen. Ook Sanne is een stuk verdachter geworden, mede omdat ze alweer naast de 'afvaller' zat (al is het inderdaad waar dat Barbara pas later ging zitten als Sanne. Frits staat nog steeds op 2. Wat mij bij hem dit keer opviel was dat hij (overigens net als Barbara) WEER op het hoogste punt stond. In aflevering 1 stond hij op de brug, in aflevering 2 mocht hij naar de top van de heuvel en nu stond hij weer boven om zijn rijlesauto instructie's te geven. Ik ga dit zeker weer in de gaten houden. En nog steeds met stip op 1: Kim! Ik blijf bij haar steeds het mollengevoel houden wat ik bij de anderen toch minder heb. (En daarbij:  ::love:: ::love:: ::love::)
Ich bin ein Bärliner!

Offline iJelle

  • Forumlid
Re: Aflevering 3
« Reactie #204 Gepost op: 23-01-2010, 15:06:21 »
Wat mij opviel was het volgende: tijdens de lunch waren Barbara en Arjen van plaats verwisselt! Voor de opdracht was het zo: Frits zat aan het hoofd, naast hem zaten kim, barbara, sanne, hind, erik en aan het andere hoofd zat Arjen. Na de opdrachten was het zo; Frits zat aan het hoofd, naast hem zaten kim, arjen, sanne, hind, erik en aan het andere hoofd zat Barbara.

Offline Puar

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ik weet wie de mol is! (na de volgende week)
Re: Aflevering 3
« Reactie #205 Gepost op: 23-01-2010, 15:07:00 »
Ik ben bang dat ik richting Erik ga ook al ben ik dan de enigste  :P
Momenten als: Telefoon! en even later pakt hij een telefoon...
Bijna foutloos rijden maar wel 2x over hetzelfde stuk....
Wat me wel dwars zit is dat hij zich niet verdacht maakte tegenover Karel en Angela, de mol wil dit wel aangezien er dan geen geld in de pot komt.
Je kunt ze uitroken, je kunt ze opjagen en soms kan je er een vangen, maar ze komen altijd terug

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: Aflevering 3
« Reactie #206 Gepost op: 23-01-2010, 15:18:20 »
Ik ben bang dat ik richting Erik ga ook al ben ik dan de enigste  :P
Momenten als: Telefoon! en even later pakt hij een telefoon...
Bijna foutloos rijden maar wel 2x over hetzelfde stuk....
Wat me wel dwars zit is dat hij zich niet verdacht maakte tegenover Karel en Angela, de mol wil dit wel aangezien er dan geen geld in de pot komt.
angela had erik gekozen als mol, maar ze liet karel maar beslissen ::vergroot::
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline the_shagster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ik was de mol!
Re: Aflevering 3
« Reactie #207 Gepost op: 23-01-2010, 15:59:15 »
Volgens mij draagt Barbara oortjes.

Manuel had in de vorige aflevering een oortje in bij de test. Vond ik al raar. Dit zijn eerder oorbellen lijkt me.

Offline neede

  • Forumlid
Re: Aflevering 3
« Reactie #208 Gepost op: 23-01-2010, 16:00:01 »
ff een ander weetje:
Barbara heeft bij talpa gewerkt..
Talpa is de latijnse naam voor....MOL ;D
(ok vernoemd naar de oprichter John de Mol..maar toch)
Barbara is mijn Mol

Offline smailie

  • Winnaar pool Eeuwige Roem 2010
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3
« Reactie #209 Gepost op: 23-01-2010, 16:29:29 »
Ik ben bang dat ik richting Erik ga ook al ben ik dan de enigste  :P


Nee hoor, ik ga gezellig met je mee. En dan vooral omdat hij niet zo overduidelijk in beeld gebracht wordt als arjen en kim. Je kunt hem niet op veel mollenstreken betrappen, maar een echte kandidaat zie je ook niet.

Offline C.H.A.R.L.E.Y.

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3
« Reactie #210 Gepost op: 23-01-2010, 17:53:39 »
Ik ben bang dat ik richting Erik ga ook al ben ik dan de enigste  :P
Momenten als: Telefoon! en even later pakt hij een telefoon...
Bijna foutloos rijden maar wel 2x over hetzelfde stuk....
Wat me wel dwars zit is dat hij zich niet verdacht maakte tegenover Karel en Angela, de mol wil dit wel aangezien er dan geen geld in de pot komt.

Nee nee, je bent zeker niet de enige, kijk maar eens bij [Kandidaat] ERIK.
Stelletje molloten...

Offline MacGyverMagic

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollen is een Olympische sport, dus ...
Re: Aflevering 3
« Reactie #211 Gepost op: 23-01-2010, 18:12:09 »
De test was trouwens wel erg up to date. Want bij de antwoorden stond ook ziek en Manuel was ziek. Dit antwoord kon het dus al zeker niet zijn.
Niet vreemd. Dat is altijd zo geweest. Ze maken de test terplekke zodat de goede opties mogelijk zijn. Ze hadden toch ook een vraag specifiek over Frits in Holland Village? Ze nemen verdachte zaken die random gebeuren mee in de test.

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3
« Reactie #212 Gepost op: 23-01-2010, 19:02:04 »
Dat er tijd is besteed aan dat wasgebeuren moet een teken zijn dat daar iets te bespeuren valt, maar wat. De kleuren moesten gescheiden worden  ::tandpastasmiley:: maar dat weet iedereen die wast. En nu je het zegt, waar is Hind. Nu ik dit typ moet ik ineens aan het scheiden van de was denken. Is Hind dan toch de mol?

Wat mij opviel is dat het gedrag van Sanne in het washok heel losjes was terwijl ze bij de lunch met Karel en Angela zo overdreven gespannen was en nauwelijks iets zei behalve dan: "Ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen"...Ik vond het gedrag van Sanne tijdens de lunch ongeloofwaardig en vreemd. Kan me niet voorstellen dat ze met haar staat van dienst zo weinig in te brengen had. ::pinokkio::

Offline gean

  • Forumlid
Re: Aflevering 3
« Reactie #213 Gepost op: 23-01-2010, 19:08:19 »
Nou, Erik is de Mol!
mee eens, ik heb hem ook door

Offline gean

  • Forumlid
Re: Aflevering 3
« Reactie #214 Gepost op: 23-01-2010, 19:12:25 »
mee eens Erik is de :-X, ik heb hem door!!!

Offline MacGyverMagic

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollen is een Olympische sport, dus ...
Re: Aflevering 3
« Reactie #215 Gepost op: 23-01-2010, 19:16:04 »
OK, heb zelf niet het idee dat Barbara de mol is, en eerder ook Manuel niet, maar wil toch maar eens reageren op deze aflevering.

Stel...

Stel het is waar dat Barbara oortjes draagt. Dan is daar een reden voor. Volgens mij zit het dan zo:

Manuel was de Mol. Is blijkbaar ziek genoeg om naar huis te moeten. Zou kunnen toch?
Dus heb je een nieuwe mol nodig. De keus valt om wat voor reden dan ook op Barbara. (weinig verdacht bij medekandidaten? Juiste eigenschappen?)
Aan de hand van vorige series kunnen we zeggen: de hele executie had niet door hoeven gaan. Nu echter wel, om de kandidaten in verwarring te brengen.
Het spel kwam nu ook geimproviseerd over: PJ zegt er is nog geld te verdienen. NIet waar, hoogstens te behouden.
Barbara krijgt geen rood scherm. Dat laat haar eigenlijke lot dus onduidelijk.
Door dit spelletje hadden de kandidaten misschien het idee dat ze nog invloed uit konden oefenen op haar lot.
Maar dankzij de oortjes blijft ze er natuurlijk in zitten.
Dan is er nu misschien een mol, waarvan in ieder geval een aantal deelnemers denkt: zij zit hier alleen nog omdat wij dat zo bepaald hebben.

Ben zelf niet kapot van deze theorie hoor. Maar het zou voor mij het enige logische zijn, als Barbara oortjes had.
Ik geloof er namelijk niet in dat er door de makers met de executie expres zou worden gegoocheld in de zin van: iedereen een groen scherm en de laatste is dan de mol, maar die krijgt geen scherm. Daarmee maak je het de kandidaten wel behoorlijk onmogelijk, het lijkt me net een stap te ver. Maar goed, smaken verschillen.
Er is nog een andere logische redenering. Ze was al de mol vanaf het begin en door oortjes te dragen kon ze geld uit de pot halen en erin blijven. Denk aan Occams Razor. Ze hoeven niet van mol te verwisselen en als ze het zouden doen, zouden ze het eerlijk zeggen.

Offline gean

  • Forumlid
Re: Aflevering 3
« Reactie #216 Gepost op: 23-01-2010, 19:20:11 »
ik heb vandaag gekeken op uitzendinggemist. van die enveloppen lag er 1 met de zegel andersom. later zie je dat Erik die envelop gepakt heeft, de camera laat dat zie bij de persoon die na hem komt , hij wisseld ze heel slim om en heeft zo de envelop met de telefoon gepakt.

Offline MacGyverMagic

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollen is een Olympische sport, dus ...
Re: Aflevering 3
« Reactie #217 Gepost op: 23-01-2010, 19:23:39 »
Ik ben bang dat ik richting Erik ga ook al ben ik dan de enigste  :P
Momenten als: Telefoon! en even later pakt hij een telefoon...
Waarom doet iedereen hier zo moeilijk over? Het kan gewoon een excuus zijn om de tafel te verlaten.

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 3
« Reactie #218 Gepost op: 23-01-2010, 19:31:39 »
Staat er iets op de telefoon van Erik? Hij laat hem wel erg duidelijk zien.
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline juul4

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • proud to be a Molloot
Re: Aflevering 3
« Reactie #219 Gepost op: 23-01-2010, 19:50:24 »
mollogo ? :D
Twijfel is het begin van wijsheid