Auteur Topic: Aflevering 3  (gelezen 121712 keer)

Offline E-ri-Q

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3
« Reactie #240 Gepost op: 24-01-2010, 10:36:20 »
Even over de opmerkelijke keuze van Hind tijdens de tests:

Afl. 1: De mol is een?
<b>Man</b>

Afl. 2: Was de Mol als laatste aan de beurt in Holland Village?
<b>Ja</b>

Afl. 3: Werd de Mol aangewezen door Karel en Angela na het diner?
<b>Ja</b>


Uit deze testvragen blijkt dat Hind al heel zeker weet dat Frits de mol is. Het is als kandidaat echt niet slim om zo vroeg in het spel al zo op een kandidaat te stemmen. En voor als ik hierop de reactie krijg, dat die testen gemanipuleerd zijn door dat later pas erin te zetten door de redactie, dan is het heel opvallend dat ze bij Hind nu al twee keer achter elkaar in de test deze vragen laten zien met antwoord "Frits".

Ik weet nog niet wat we ermee moeten, maar ik vind Hind wel heel stil in de groep, sinds de laatste 2 afleveringen. Ze heeft ook niet zoveel biechts..  ::vergroot::
-----------------------------------------------------------------------------------------------------

Verder over deze aflevering: heel apart van de huge topito-opdracht aan het einde... Ze hadden die dus zoiezo al bij, maar voor welke gelegenheid??? En Manuel eruit, vind ik niet heel erg, maar misschien komt ie nog terug...

En nog even over de vooruitblik aan het einde van de aflevering: Ligt daar zo'n vrijstellingsschijfje (dezelfde als in het vorige seizoen) op een tafeltje of heb ik het mis, ik heb er helaas geen screenshot van!  :o

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 3
« Reactie #241 Gepost op: 24-01-2010, 10:40:13 »
En nog even over de vooruitblik aan het einde van de aflevering: Ligt daar zo'n vrijstellingsschijfje (dezelfde als in het vorige seizoen) op een tafeltje of heb ik het mis, ik heb er helaas geen screenshot van!  :o

Je hebt het goed gezien, een vrijstellingschijfje en een sleutel onder een kooitje dat omhoog beweegt:

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Aflevering 3
« Reactie #242 Gepost op: 24-01-2010, 10:42:51 »
Waarom zou Manuel terugkomen, ik zie daar het nut niet van in, zeker nu er een andere kandidaat niet naar huis hoefde te gaan. Had Barbara alsnog moeten gaan, dan was er een programmatische mogelijkheid geweest voor het terughalen van Manuel. Maar door ie zou ie moeten worden bijgepraat? Hij mist een aantal opdrachten, en weet daaruit dus geen info te halen, dus zal ie die van anderen moeten krijgen. Met als gevolg dat ie er na een paar afleveringen toch uit ligt.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Aflevering 3
« Reactie #243 Gepost op: 24-01-2010, 10:44:40 »
Je hebt het goed gezien, een vrijstellingschijfje en een sleutel onder een kooitje dat omhoog beweegt:
Dat is de sleutel die Mollemaarten in Amersfoort uit de wand heeft gepikt.

Offline DikkeControleur

  • Forumlid
  • Laat iedereen in zijn waarde.
Re: Aflevering 3
« Reactie #244 Gepost op: 24-01-2010, 11:02:41 »
Je hebt het goed gezien, een vrijstellingschijfje en een sleutel onder een kooitje dat omhoog beweegt:

JAAA! Dit is de briliante opdracht die we vorig jaar in The Mole 5 USA hebben kunnen zien! Aflevering 5 dacht ik.
Ik ga niets verklappen. Maar dit wordt leuk!
« Laatst bewerkt op: 24-01-2010, 11:16:45 door DikkeControleur »
Ik ben niet dik! Ik ben de Dikke Controleur.

Offline DikkeControleur

  • Forumlid
  • Laat iedereen in zijn waarde.
Re: Aflevering 3
« Reactie #245 Gepost op: 24-01-2010, 11:06:07 »
Over de topito van Barbara denk ik het volgende:

Elk jaar is het noodzakelijk dat er a) Niemand afvalt of b) Iemand terugkomt. Dit zorgt er voor dat er in aflevering 9 drie finalisten zijn. Kortom ik ga er van uit dat het draaiboek aangaf dat in aflevering 3 niemand naar huis zou gaan via deze topito opdracht. Helaas voor het draaiboek was er een zieke, en ging er toch iemand weg.
Ik denk dus dat sowieso deze topito opdracht er was geweest, ook als Manuel niet ziek was geworden.
Ik ben niet dik! Ik ben de Dikke Controleur.

Offline E-ri-Q

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3
« Reactie #246 Gepost op: 24-01-2010, 11:07:48 »
Misschien had ik het beter voor mezelf kunnen houden van die vrijstelling in volgende aflevering, met het oog op mijn poule... ;D (ik daalde van 4 naar 70 ::oink::)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Aflevering 3
« Reactie #247 Gepost op: 24-01-2010, 11:18:02 »
@DC: ik denk ook dat het zo zit hor. Er wordt voorzien in een executieloze aflevering, een terugkomst, maar niet in het ziek worden van een kandidaat.

Ziekte gooit roet in het eten bij de toekomstige opdrachten, dus men zal iets moeten verzinnen om dat op te vangen, zodat men bij bepaalde opdrachten het minimaal vereiste aantal deelnemers heeft. Met de auto-opdracht was er nog wat op te vangen, maar bij individuele opdrachten is dat lastiger, omdat een cruciale spelpositie in het gedrang kan komen.

Nu ik dit hier opschrijf: ik heb Sanne in het vizier als mol, maar doordat Arjen alleen zat, kon ie ongemerkt klooien. Ofwel: ogenschijnlijk zijn best doen met vreselijk veel geld op te halen, maar door onopvallend over hetzelfde stukje asfalt te rijden, was die inspanning waardeloos. Arjen sluit ik aldus niet uit als mol. Best mogelijk dat het al eerder gezegd is, maar ik concludeer het uit de teruggekeken beelden van de opdracht.

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 3
« Reactie #248 Gepost op: 24-01-2010, 14:08:46 »
Wat betekenen eigenlijk de groen bolletjes en rode bolletjes die in beeld kwamen?
Groen geldpunten?
Rood dubbelrijden of verkeers regel overtreden?
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline m0ll0m

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3
« Reactie #249 Gepost op: 24-01-2010, 14:16:22 »
Toen ik dat plaatje van Erik met die telefoon zo zag... En dacht aan de woorden van PJH ("de mol maakt zich bekend").... En het dagboek van de Mol las ("Misschien dat de mobiele telefoon die nu in het spel is gekomen er wel iets aan kan bijdragen").... Toen dacht ik dat dit vast te vergezocht zou zijn...

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 3
« Reactie #250 Gepost op: 24-01-2010, 14:22:13 »
Ik heb de geldpunten eens geanalyseerd.
Dit krijgen we als laatste te zien van de kandidaten:
Hind 5 groen - 7 rood
Kim 4 groen  - 4 rood
Erik 4 groen - 1 rood
Arjen 7 groen - 0 rood

Volgens PJ:
Hind 7 fout
Kim 7 fout
Erik 1 fout
Arjen 0 fout

Wat me daarnaast opviel, is het momnent waarop Hind Arjen voorlaat, haar getallen plots in 1x omhoog schieten. Nog al opvallend. Of het verwerkingsproces van de computer die de getallen bij hield was traag, of het is een hint.

Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 3
« Reactie #251 Gepost op: 24-01-2010, 14:25:08 »
Daar wil ik bij toevoegen dat Frits, in zijn biecht, zegt dat Hind 8 fouten heeft gemaakt. Als molkandidaat zou je toch zeggen, dat je dit soort dingen onthoudt. Of hoeft de mol niet mee te schrijven?
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3
« Reactie #252 Gepost op: 24-01-2010, 14:28:09 »
Wat me daarnaast opviel, is het momnent waarop Hind Arjen voorlaat, haar getallen plots in 1x omhoog schieten. Nog al opvallend. Of het verwerkingsproces van de computer die de getallen bij hield was traag, of het is een hint.

Nee dat klopt wel..
Hint stopt uiteindelijk wel voor Arjen -> Groen puntje erbij
Maar ze stopt volgens mij veder dan de streep waar ze moest stoppen -> rood puntje erbij.
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 3
« Reactie #253 Gepost op: 24-01-2010, 14:29:17 »
Nee dat klopt wel..
Hint stopt uiteindelijk wel voor Arjen -> Groen puntje erbij
Maar ze stopt volgens mij veder dan de streep waar ze moest stoppen -> rood puntje erbij.
Ik denk dat de groene punten, geld voorstellen.
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 3
« Reactie #254 Gepost op: 24-01-2010, 14:31:22 »
wat we wisten is dat als Dag X of de namen van de kandidaten verschijnen het woord Welk J ontstaat. Maar wat als je nu de naam van de plek waar de 'Angela en Karel-opdracht' plaats vindt vertraagd.
Dan krijg je:
Welk jha#dlk jhad
« Laatst bewerkt op: 24-01-2010, 14:40:21 door Jelsir »
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3
« Reactie #255 Gepost op: 24-01-2010, 14:31:58 »
Ik denk dat de groene punten, geld voorstellen.

Ik weet eigelijk niet wat die groene betekende..
Rood ging volgens mij wel over de boetes.. maar groen..

Bedoel het lijkt mij dat de 2 bolletjes over 1 ding gaat.. maar weet het nie zeker.
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 3
« Reactie #256 Gepost op: 24-01-2010, 14:34:40 »
Ik heb de geheime tekens in de anagramzoeker gegooid en ik kreeg:

Hadj Jak Held Kwel
Hadj Jak Held Welk

Daar komt HELD wel weer uit terug. Helden het tijdschrift van Barbara?
En WELK en JAK
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3
« Reactie #257 Gepost op: 24-01-2010, 14:57:41 »
Ik weet eigelijk niet wat die groene betekende..
Rood ging volgens mij wel over de boetes.. maar groen..

Bedoel het lijkt mij dat de 2 bolletjes over 1 ding gaat.. maar weet het nie zeker.

Groene punten zijn idd geld; als een kandidaat erover rijdt, komt er in het tellertje 1 punt bij.
Tell me what your telescope says

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3
« Reactie #258 Gepost op: 24-01-2010, 15:19:28 »
Ik zat te zoeken naar het Geisenkaku Garden en niks vond. Toen heb ik de woorden los van elkaara getypt en ik kreeg op een vertaalsite het volgende:
geisen en/of geesen = game centre
kaku = shell (in de zin van het omhulsel van een ei)
Wat schieten we hiermee op en weet iemand anders wat er te vinden is over deze garden.

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Aflevering 3
« Reactie #259 Gepost op: 24-01-2010, 15:44:11 »
Ik zat te zoeken naar het Geisenkaku Garden en niks vond. Toen heb ik de woorden los van elkaara getypt en ik kreeg op een vertaalsite het volgende:
geisen en/of geesen = game centre
kaku = shell (in de zin van het omhulsel van een ei)
Wat schieten we hiermee op en weet iemand anders wat er te vinden is over deze garden.
Ik heb net ook even geprobeerd te zoeken, maar mijn huidige computer heeft er domweg niet de juiste tools voor. (En ik weet onderhand dat het bij de andere computer niet aan de voeding lag.)

Het zou mij niets verbazen als Geisenkaku 'esdoorn blad' betekend. Ik vindt deze site http://kahogo314.fan-site.net/slide/kouyou/geisenkaku.html best op dezelfde plek lijken. Als je dan de titel knipt en plakt in Google Maps vind je allemaal locaties met 'esdoorn blad' in de beschrijving.
Misschien kom je verder via die site?

Toevoeging> Ik vindt het gebouw op het rechter plaatje erg lijken op het gebouw uit de aflevering (links). Komt van: http://kahogo314.fan-site.net/slide/geisenkaku2/kouyou.html
« Laatst bewerkt op: 24-01-2010, 16:02:51 door Rat »