Auteur Topic: Aflevering 3  (gelezen 121651 keer)

Offline jovawi

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • de mol ontdek je door goed te kijken
Re: Aflevering 3
« Reactie #320 Gepost op: 25-01-2010, 22:39:33 »
Ik bedacht me gisteren dat het etentje eigenlijk een uitgelezen kans was voor welke kandidaat dan ook om botweg te roepen "Ik ben de mol". In combinatie met de stelling van PJ dat de mol zich bekend zou maken zou dat een ijzersterke verdachtmaking opleveren, en nog winst voor de pot ook. Jammer dat niemand eraan dacht, want dat was natuurlijk wel soeperkoel geweest.
juist als iemand had geroepen: "ik ben de mol" dan denk ik niet dat deze verdacht was. staat een beetje vreemd vind je niet?

Offline Marijee

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3
« Reactie #321 Gepost op: 25-01-2010, 22:44:28 »
juist als iemand had geroepen: "ik ben de mol" dan denk ik niet dat deze verdacht was. staat een beetje vreemd vind je niet?

Het zou zo'n heerlijke 'is het niet de mol omdat ie zo opvallend doet of is het júist de mol omdat ie zo opvallend doet' situatie opleveren :lol: Want het laatste wat je verwacht is dat iemand die écht de mol is het zou roepen, en daarom zou juist de mol het weer roepen :P

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Aflevering 3
« Reactie #322 Gepost op: 25-01-2010, 23:20:58 »
Iedereen heeft het over het feit dat Barbara later ging zitten dan Sanne, maar wie zegt dat er geen vaste indeling is? Volgens mij twijfelen kandidaten namelijk nooit echt voor ze ergens gaan zitten, maar lopen ze ergens heen en gaan dan zitten.. Ik weet zo niet, maar volgens mij gebeurt het ook wel dat kandidaten gaan zitten met een aantal stoelen er tussen, wat eigenlijk onlogisch is. Kan het niet zo zijn dat ze aangewezen krijgen waar ze moeten zitten?


Eerlijk gezegd denk ik dat ook. Voor het plaatje is het wel belangrijk dat de groten niet voor de kleinen gaan zitten, want we willen wel iedereen kunnen zien. Nu is Sanne nogal klein, dus zij zou altijd vooraan moeten zitten. Toevallig zijn er steeds mensen afgevallen die ook vooraan konden zitten gezien hun lengte. Ik geloof eigenlijk niet in die theorie van Sanne zit steeds naast de afvaller, want er was gelijk een probleem geweest als bijv. Frits eerder was afgevallen.

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3
« Reactie #323 Gepost op: 25-01-2010, 23:22:56 »
Ik zit nog steeds met die kleuren en getallen op de auto's. Stonden die getallen er altijd al op, of heeft het molteam deze aangebracht en waar zouden ze dan voor kunnen staan.

Offline blomke

  • Forumlid
Re: Aflevering 3
« Reactie #324 Gepost op: 26-01-2010, 11:02:07 »
Marijee schreef:

Waarom sprak Angela trouwens zo duidelijk over die videoclip? Het was niet alsof dat nou héél erg interessant is, en volgens mij kwam het een aantal keer voor.. Iemand enig idee hoe het liedje heette, en of die clip nog ergens op internet staat? Misschien zit daar nog wat in qua informatie?

Ze hadden met het nummer "Radio" een hit in Japan. Ik kon van de clip opgenomen in Japan zelf niets vinden, misschien dat er betere speurders zijn dan ik.

Hier de tekst, ik kom dan bij Arjen als DJ, maar ik ben dan ook erg in de tunnel.  ::tandpastasmiley::

Sing along, listen to the music
Day or night you just have to choose it
You, you just have to turn it on

In the groove with my favorite DJ
We can dance to the hits that he plays
You, you just have to turn him on

Radio
Everybody listens to the radio
There you go
Everybody's singing to the songs they know
Radio
Everybody listens to the radio
Where you go
You don't have to miss your favorite show

I like funk
I'm in love with disco
I like punk
Things that you are into
Oh, I could hear it alll day long

Radio
Radio

With my friend driving on the high way
Listening to songs from then and today
Wish (how we wish)
We could take you all along

In the car kissing on the back seat
Music's up I can feel my heart beat
Oh, you're they guy who turns me on
1 2 3 4!
« Laatst bewerkt op: 26-01-2010, 11:05:47 door blomke »

Offline ishtara

  • winnaar WIDMjr-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3
« Reactie #325 Gepost op: 26-01-2010, 13:06:38 »
Geweldige aflevering, alleen heb ik er erg weinig aan in mijn mollenzoektocht. Ik kan niemand voorzichtig wegstrepen.
Bij de maaltijd moesten ze allemaal de mol spelen, heb je dus niks aan.
Bij het autorijden hebben ze het allemaal verkloot, ze kunnen het allemaal nog zijn.
Bij het terughalen van Barbara hebben ze allemaal mols gehandeld door haar terug te kopen. Heb je niks aan.

Maar Angela, Karel, de spanning aan tafel, de autorijopdracht, ik heb genoten!
'Mensen struikelen niet over bergen, alleen over molshopen' (Confucius)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Aflevering 3
« Reactie #326 Gepost op: 26-01-2010, 13:09:00 »
Daar zeg je ineens iets.

Met die autorijlessen: kijk eens wie er de meest ingewikkelde route heeft gevolgd, en wie op die manier het meeste geld LEEK op te halen.........

Offline Long Tall Erne

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3
« Reactie #327 Gepost op: 26-01-2010, 15:22:59 »
Wat me verder opviel tijdens het terugkijken van de aflevering was het indelen van de duo's bij de autoproef.

Ik ben het hier verder nog niet tegengekomen (of heb er overheen gelezen) dus bij deze post ik het maar even.

Opvallend is vooral de rol van Arjen hier. Die bepaald duidelijk de rolverdeling tussen Erik en Barbara:

Groep tegen Arjen: Ga jij alleen?Arjen: Ja.
Erik tegen Barbara: Wij samen dan?
Barbara knikt (antwoord niet te verstaan)
Erik tegen Barbara: Je mag maar 1 keer over een stuk asfalt dus moet van te voren even nadenken hoe je gaat, hoe ik jou ga laten rijden.
Barbara (algemeen:) Zal ik rijden of zal ik navigeren?
Arjen  tegen Barbara: Jij bent slim, ga jij maar navigeren…
Barbara gelijk tegen Erik: Ok, ga jij maar rijden…
Erik reageert hier verder niet op.

Wat ik me daarnaast afvraag is wie de route van Arjen nu bepaald heeft. Voor de instructeur moet het toch een makkie zijn om het circuit rond te rijden zonder 2x hetzelfde stuk asfalt te rijden. Voor Arjen is het bijna niet te doen, tenzij hij zelf een kaart in de auto heeft kunnen bekijken...
Ik ga me even ophangen op de wc ;-)

Offline Rennuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tja....
Re: Aflevering 3
« Reactie #328 Gepost op: 26-01-2010, 16:08:17 »
Wat me verder opviel tijdens het terugkijken van de aflevering was het indelen van de duo's bij de autoproef.

Ik ben het hier verder nog niet tegengekomen (of heb er overheen gelezen) dus bij deze post ik het maar even.

Opvallend is vooral de rol van Arjen hier. Die bepaald duidelijk de rolverdeling tussen Erik en Barbara:

Groep tegen Arjen: Ga jij alleen?Arjen: Ja.
Erik tegen Barbara: Wij samen dan?
Barbara knikt (antwoord niet te verstaan)
Erik tegen Barbara: Je mag maar 1 keer over een stuk asfalt dus moet van te voren even nadenken hoe je gaat, hoe ik jou ga laten rijden.
Barbara (algemeen:) Zal ik rijden of zal ik navigeren?
Arjen  tegen Barbara: Jij bent slim, ga jij maar navigeren…
Barbara gelijk tegen Erik: Ok, ga jij maar rijden…
Erik reageert hier verder niet op.

Wat ik me daarnaast afvraag is wie de route van Arjen nu bepaald heeft. Voor de instructeur moet het toch een makkie zijn om het circuit rond te rijden zonder 2x hetzelfde stuk asfalt te rijden. Voor Arjen is het bijna niet te doen, tenzij hij zelf een kaart in de auto heeft kunnen bekijken...
En al had hij een kaart is het nog lastig om zonder fouten te maken het parcours te rijden zonder twee keer over hetzelfde asfalt te rijden. Stilstaan om de kaart te bekijken lijkt me een fout en die heeft Arjen verder niet gemaakt. Wel zat zijn instructeur tegen hem te praten en hem de weg te wijzen volgens mij, dus dat vind ik weer verdacht van hem, dat hij dan toch nog over hetzelfde stukje is gaan rijden.
~ 'You mean you can't take less. You can ALWAYS take more' ~

Offline juul4

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • proud to be a Molloot
Re: Aflevering 3
« Reactie #329 Gepost op: 26-01-2010, 16:11:31 »
Voor zover ik heb onthouden, gaf de instructeur aanwijzingen hoe Arjen moest rijden. (Ze hebben natuurlijk moeten improviseren doordat Manuel niet meedeed)
Eigenlijk wel bijzonder ja. Parcours is dan geen probleem lijkt me, mits de instructeur het kende. En dat lijkt dan weer niet eerlijk t.o.v. de andere autobestuurders i.v.m. geld binnenhalen.
Heb ook niemand echt horen tegenstribbelen toen Arjen aangaf wel alleen te gaan...'t Was zelfs alsof hij zich 'opofferde'.

Als, ik zeg àls Arjen de Mol is, had ie hier enorm baat bij; hij hoefde alleen maar wat foutjes te maken ( paar x over t zelfde stuk asfalt rijden)
Als hij niet de Mol is, had hij zich toch niet spontaan aangeboden alleen te gaan. Hij kreeg op deze manier niet mee, of en waar de anderen 'molden'. En dat is toch waar je als kandidaat belang bij hebt?
Twijfel is het begin van wijsheid

Offline Long Tall Erne

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3
« Reactie #330 Gepost op: 26-01-2010, 16:20:12 »
Als, ik zeg àls Arjen de Mol is, had ie hier enorm baat bij; hij hoefde alleen maar wat foutjes te maken ( paar x over t zelfde stuk asfalt rijden)
Als hij niet de Mol is, had hij zich toch niet spontaan aangeboden alleen te gaan. Hij kreeg op deze manier niet mee, of en waar de anderen 'molden'. En dat is toch waar je als kandidaat belang bij hebt?

Als mol was het handiger geweest om in één van de duo's te acteren. je kunt dan de ander gemakkelijk verdacht maken. Nu had hij alleen de mogelijkheid om de opdracht te doen mislukken. Een opdracht die toch al gedoemd was om te mislukken ...
Ik ga me even ophangen op de wc ;-)

Offline THT

  • Forumlid
Re: Aflevering 3
« Reactie #331 Gepost op: 26-01-2010, 17:02:41 »
Ik zit nog steeds met die kleuren en getallen op de auto's. Stonden die getallen er altijd al op, of heeft het molteam deze aangebracht en waar zouden ze dan voor kunnen staan.

Auto 37 (3+7=10) In deze auto zat Erik en aangezien het getal 10 is, betekent dit dat hij de 10e MOL is in de 10e serie. Logisch, toch? ::jaja::

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3
« Reactie #332 Gepost op: 26-01-2010, 19:00:41 »
Auto 37 (3+7=10) In deze auto zat Erik en aangezien het getal 10 is, betekent dit dat hij de 10e MOL is in de 10e serie. Logisch, toch? ::jaja::
Heel logisch als je van cijfers uit elkaar halen houdt en ze dan vervolgens gaat optellen.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Aflevering 3
« Reactie #333 Gepost op: 26-01-2010, 21:25:43 »

 Toevallig zijn er steeds mensen afgevallen die ook vooraan konden zitten gezien hun lengte. Ik geloof eigenlijk niet in die theorie van Sanne zit steeds naast de afvaller, want er was gelijk een probleem geweest als bijv. Frits eerder was afgevallen.
tim en loretta zijn toch beide groter dan Sanne?

Dat laatste wat je zegt, klopt niet, want als Frits afgevallen was, was de theorie er niet (meer) geweest.

Ik heb ook steeds gezegd: ik hoop dat er nu eens NIET de persoon afvalt die naast Sanne zit. PROMPT moest Barbara dat spel spelen.......

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Aflevering 3
« Reactie #334 Gepost op: 27-01-2010, 01:03:26 »
tim en loretta zijn toch beide groter dan Sanne?

Dat laatste wat je zegt, klopt niet, want als Frits afgevallen was, was de theorie er niet (meer) geweest.

Ik heb ook steeds gezegd: ik hoop dat er nu eens NIET de persoon afvalt die naast Sanne zit. PROMPT moest Barbara dat spel spelen.......

Tja, iedereen is groter dan Sanne, kijk maar naar de groepsfoto. Je mist m'n punt een beetje geloof ik. Het ging erom dat er tot nu toe alleen de kleinere mensen van de groep waren afgevallen en die zitten nu eenmaal vooraan. Want Tim en Loretta zijn nu eenmaal ook niet bepaald groot (vergeleken met degenen die achteraan zitten dus) en zaten daarom wellicht vooraan. Toeval dus. Denk ik.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Aflevering 3
« Reactie #335 Gepost op: 27-01-2010, 12:07:07 »
Auto 37 (3+7=10) In deze auto zat Erik en aangezien het getal 10 is, betekent dit dat hij de 10e MOL is in de 10e serie. Logisch, toch? ::jaja::
Ik denk niet dat die auto's alleen vanwege de mol een bepaald nummer hebben gekregen. Mij leek het ook alsof die nummers er altijd al op hebben gezeten. Hopelijk gaan we nu niet bij iedere nummercombinatie die een totaal van 10 geeft krijgen dat de persoon waarop dat nummer slaat de mol is. Of het moet immer op Erik slaan. Dan zou je wel eens een punt kunnen hebben, maar tot dan toe lijkt mij niet dat je er veel aandacht aan zou moeten besteden.
Ich bin ein Bärliner!

Offline pika

  • Forumlid
Re: Aflevering 3
« Reactie #336 Gepost op: 27-01-2010, 13:52:34 »
Ik zit even met twee dingen;
Erik zegt; ik gun het jullie allemaal maar Tim eigenlijk het meeste. Volgens mij wil iedereen winnen maar de enige die niet hoeft te winnen en niet KAN winnen is de mol.

Aan het einde van de aflevering staan alle kandidaten bij elkaar op 1 na. Die zie je later ver op de achtergrond voorbijlopen. Zwarte driekwartbroek en grijs t-shirt. Het volgende shot staat zij ineens weer tussen de kandidaten. Waar is zij geweest en wat heeft zij gedaan?? Volgens mij was het Kim maar dat weet ik niet zeker meer. Moet ik even de aflevering weer bekijken. Het is echt het einde van de aflevering want je krijgt dan gelijk de aftiteling
Talpa ..................who are you

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3
« Reactie #337 Gepost op: 27-01-2010, 14:19:46 »
Erik zegt volgens mij iets als: van jullie allemaal gunde ik het Tim het meeste. Dat klinkt mij meer als: ik eerst, maar als ik niet win, dan gunde ik het Tim (van jullie gunde ik het Tim).
Keep calm and eat chocolates!

Offline Long Tall Erne

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3
« Reactie #338 Gepost op: 27-01-2010, 14:23:26 »
Aan het einde van de aflevering staan alle kandidaten bij elkaar op 1 na. Die zie je later ver op de achtergrond voorbijlopen. Zwarte driekwartbroek en grijs t-shirt. Het volgende shot staat zij ineens weer tussen de kandidaten. Waar is zij geweest en wat heeft zij gedaan?? Volgens mij was het Kim maar dat weet ik niet zeker meer. Moet ik even de aflevering weer bekijken. Het is echt het einde van de aflevering want je krijgt dan gelijk de aftiteling

Kim liep inderdaad langs in de achtergrond. Waar ze is geweest is niet duidelijk, misschien naar de biecht of moest ze naar het toilet ...
Ik ga me even ophangen op de wc ;-)

Offline maud

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3
« Reactie #339 Gepost op: 27-01-2010, 15:09:09 »
Kim liep inderdaad langs in de achtergrond. Waar ze is geweest is niet duidelijk, misschien naar de biecht of moest ze naar het toilet ...
Ik krijg een Marc-Marie flashback  :P
"Geef nooit uitleg. Je vrienden begrijpen je wel en je tegenstanders geloven je toch niet."