Auteur Topic: Aflevering 9  (gelezen 43807 keer)

Re: Aflevering 9
« Reactie #40 Gepost op: 19-03-2010, 08:47:10 »
zag ik daar nu 2 keer een cameraman in beeld verschijnen bij het ninja spel??

Offline Pharos

  • Forumlid
Re: Aflevering 9
« Reactie #41 Gepost op: 19-03-2010, 08:56:35 »
:) dacht ik ook, zijn vast geen toeristen ;)!

Daarnaast opvallend dat PJ nu duidelijk vroeg aan Sanne: "Wat deden de Samoerai niet..." terwijl tijdens de examenopdracht Kim dezelfde vraag kreeg maar toen stond er "Wat deden de SamoeraiS niet"... Dat is fout want samoerai is een en meerdere evenals ninja [ninja's bestaat niet].

Samoerai waren al uiterst bedreven in origami, het antwoord is dus sowieso al fout. Opvallend is ook dat Kim hier weer [net als de "gok" in de theekamer @ examenopdracht] het "goede" antwoord geeft, bij de andere vragen weet ze het niet of zegt ze niets [laat ze het aan Frits/Sanne over].

Het lijkt me dus geen foutje van WIDM maar echt een hint... Los van de link naar theegebeuren:

Pieter (jan hagens) (kim) PieterS


Edit: dacht toch even dat er "DEMOLTS ...UBASA kwam te staan op het strand ;)
« Laatst bewerkt op: 19-03-2010, 11:44:40 door Pharos »
Weet je het niet, antraciet

Offline Pharos

  • Forumlid
Re: Aflevering 9
« Reactie #42 Gepost op: 19-03-2010, 10:10:13 »
Het was Frits niet die Sanne doodschoot maar Kim aangezien het "simpele" lasergame guns waren welke nog doelgericht zijn op zo'n 12 meter. Frits stond in het bos, waardoor het nog lastiger wordt om precies op grote afstand de sensor te raken. Kim echter stond naast Sanne en zegt ook nog heel verontschuldigend, "ik zit daar op te schieten dat kan niet!"



Ook heel vreemd dat er geen geld onder het lampionnetje ligt welke net brand als Kim af is... Actie zoals Dennis deed op het cruiseschip, en deed Kim bij de eerste 1000 euro zoiets als Milouska bij de Nederlandse Bankopdracht? Want het is een beetje lastig natellen, maar 14 lampionnen Frits vind er 1 van 1000, Kim dus ook, dan blijven er 12 lampionnen voor 3000 euro over... Daarnaast is er vrij veel verdient en was er een lampion dus niet "gevuld" met geld. Was er meer, dmv die 1000 van Kim, dan 5000e te verdienen?

Daarnaast biedt het voor Kim, als mol, veel voordeel wanneer er 1 kandidaat minder is. Immers, dan moet je als eenling op pad, 1 voor het geld en 1 voor de pot verdedigen.
« Laatst bewerkt op: 19-03-2010, 11:49:48 door Pharos »
Weet je het niet, antraciet

Offline haan

  • Forumlid
Re: Aflevering 9
« Reactie #43 Gepost op: 19-03-2010, 10:24:44 »
Kim is sowieso de mol! Ik wist niet dat er fora waren maar sinds aflevering 2 weet ik het zeker!

In deze aflevering moeten ze zoeken naar kokers in combinatie met die tram en die laptops. Kim zit in een team met Erik en ze lopen pal langs een koker die ze beiden over het hoofd zien. De cameraman richt de camera op de koker terwijl zij nietsvermoedend erlangs zijn gelopen, maar op dat moment kijkt Kim net per ongeluk om en moet ze gezien hebben dat de cameraman op de grond of iets geks aan het richtte, maar als een echte mol doet ze natuurlijk net alsof ze niet doorheeft waarnaar de camera gericht was. Erik vindt uiteindelijk de koker.

I rest my case!

Offline TheeZakje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 9
« Reactie #44 Gepost op: 19-03-2010, 10:47:00 »
Ja, het is nu eigenlijk best wel duidelijk dat Kim de mol is.

Offline haan

  • Forumlid
Re: Aflevering 9
« Reactie #45 Gepost op: 19-03-2010, 10:48:05 »
Serieus kijk het maar terug.

Offline Pharos

  • Forumlid
Re: Aflevering 9
« Reactie #46 Gepost op: 19-03-2010, 10:53:45 »
Haan, dat is hier al gemeld hoor. In topic aflevering 2... :) Maar wel goed gezien en welkom!
Weet je het niet, antraciet

Offline haan

  • Forumlid
Re: Aflevering 9
« Reactie #47 Gepost op: 19-03-2010, 11:08:22 »
Thanks Oh dat wist ik niet. Vond ik het beste bewijs en werd gisteren niet genoemd in DWDD dus ik dacht meld het effe.

Offline Pharos

  • Forumlid
Re: Aflevering 9
« Reactie #48 Gepost op: 19-03-2010, 11:13:52 »
Thanks Oh dat wist ik niet. Vond ik het beste bewijs en werd gisteren niet genoemd in DWDD dus ik dacht meld het effe.

Gister ging het over theorieën, niet over "verdachte" zaken.
Weet je het niet, antraciet

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Aflevering 9
« Reactie #49 Gepost op: 19-03-2010, 11:15:35 »
Alleen die actie is natuurlijk niet genoeg om de mol te zijn, maar in combinatie met andere zaken valt het wel op zijn plaats.

Anderen doen ook heel erg veel dingen die erop kunnen wijzen dat ze de mol zijn.

Nu valt het met dat muntje in het water ook ineens op zijn plaats. Kim en Arjen die elkaar de schuld geven.


Offline Pharos

  • Forumlid
Re: Aflevering 9
« Reactie #50 Gepost op: 19-03-2010, 11:18:22 »

Nu valt het met dat muntje in het water ook ineens op zijn plaats. Kim en Arjen die elkaar de schuld geven.



Dat was toch al lang duidelijk dat Kim een muntje in het water gooide wanneer Arjen de eerste jerrycan vult, alleen Arjen tunnelaars beweerden van niet ;)


Nog even over de Ninja opdracht:

Vreemd, PJ zegt toch niets over dat de NINJA geld kunnen/mogen jatten onder lampions danwel uit de "kluis". Verzint Kim hier een list dmv het geld naast de "kluis" te gooien, of iets anders waardoor het geld "gejat" lijkt te zijn, waardoor het drietal wordt opgesplitst in een tweetal en een eenling die de "kluis" [onnodig] verdedigd?

Daarna is Sanne ineens af, het lijkt me doordat Kim haar neerschiet [zie onderbouwing elders in dit topic]. Weer een voordeel voor haar, zo kan ze geld onder lampions doen verwijnen [Dennis -> cruiseschip & Milouska -> NB opdracht].

Aangezien Frits de winnaar is, zijn al deze "gebeurtenissen" voor Kim als mol zeer positief te noemen en voor Sanne als kandidaat negatief. Wanneer Sanne de mol is, zijn deze "gebeurtenissen" ook negatief [immers Sanne is uit het spel en verliest controle over het spel; er komt veel geld in de pot in verhouding met andere opdrachten].
« Laatst bewerkt op: 19-03-2010, 12:13:38 door Pharos »
Weet je het niet, antraciet

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Aflevering 9
« Reactie #51 Gepost op: 19-03-2010, 12:24:57 »
Weer een fantastische aflevering van een fantastisch seizoen! Met een voor mij verdiende winnaar; gefeliciteerd Frits! En het is inderdaad volgens mij nu wel duidelijk dat Kim haast wel de mol moet zijn...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Tsubasa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Who Is The Mole 2015 in Sri Lanka and India!
Re: Aflevering 9
« Reactie #52 Gepost op: 19-03-2010, 12:37:22 »
Edit: dacht toch even dat er "DEMOLTS ...UBASA kwam te staan op het strand ;)

Ja jammer he? Ik dacht ook even 'zal ik het dan toch zijn?'

Ik had dinsdag in de Molmail nog genoemd dat ik dacht dat de stoofpot Oden was, dan was het DEMOLTOEN geworden, uiteraard een prachtige hint waaraan wij konden ontdekken dat Inge de mol is :)
De luie molspeurder: Tsubasa! Schot voor de boeg mol: Rik vd Westelaken. Wie is de Mol: Rik vd Westelaken!

Offline Pharos

  • Forumlid
Re: Aflevering 9
« Reactie #53 Gepost op: 19-03-2010, 14:17:07 »
Dan vind ik het vreemd dat we geen 1x de Ninja geld uit de pot of onder de lampion vandaan hebben zien stelen.
Weet je het niet, antraciet

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Aflevering 9
« Reactie #54 Gepost op: 19-03-2010, 14:17:59 »
Het zou mij ook niets verbazen als Kim een aantal keer geld heeft weggemoffeld...
Ich bin ein Bärliner!

Offline m0ll0m

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 9
« Reactie #55 Gepost op: 19-03-2010, 15:26:49 »
In de montage zie je Kim iets in het kistje doen. Vervolgens gaan ze weer op zoek naar een lampion. Dan zie je een Ninja langs dat kistje gaan, wat de illusie geeft dat die Ninja dat kistje leeg gemaakt zou kunnen hebben. Alleen... volgens mij doet Kim hetzelfde als in het bootje: ze gooit het geld er helemaal niet in - ofwel ernaast, ofwel gewoon een lege hand.

Vervolgens zit er niets in dat kistje. Goh... en wie ziet dat: Kim. Dus nu moet er iemand blijven en kunnen er nog maar twee op zoek.

m0ll0m

Offline C.H.A.R.L.E.Y.

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 9
« Reactie #56 Gepost op: 19-03-2010, 17:34:15 »
Maar naast Dan is ook Arnoud (WIDM 2000) de zesde afvaller én als 1e in de leader. Dus dat betekend dat Arjens positie dubbel bezet is, en dat mag niet volgens mijn theorie, dat is ook nog niet voorgekomen...Als dit wel zou kunnen (ik heb natuurlijk geen bewijs of dubbele bezetting mag of niet, maar ik ben er van uit gegaan van niet)...Maar wat ik zeg, als dit wel zou kunnen, dan moet volgende week Frits OF Erik afvallen. ;)

Aangepast aan de bewering dat dubbele bezetting wel mogelijk is, zou de theorie nu het volgende voorschrijven:

- Frits valt volgende week af OF is de winnaar OF de Mol
- Erik valt volgende week af OF is de verliezer
- Kim is de verliezer OF de Mol
- Sanne is de winnaar, verliezer OF Mol (maar dus zeker van een finaleplek).

Ben benieuwd of het na volgende week dan alsnog kloppend gemaakt kan worden ;)



Dit zou nog wel eens kunnen gaan kloppen!!
Stelletje molloten...

Offline E-ri-Q

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 9
« Reactie #57 Gepost op: 19-03-2010, 17:35:31 »
KIM is de mol!!
Deze aflevering was het wel heel duidelijk!!
De hint: De Mol Tien + die ketting

Jammer alleen voor de mol ook dat er nog zoveel geld werd verdiend deze aflevering..
Ik had ook gehoopt dat het de laagste pot ooit zou worden, maar ja Kim kon het niet voorkomen!

Verder wel een leuke aflevering, maar dat spel met die ninja's lijkt me een stuk minder spannend door de cameramannen en de mensen die de lampjes aan doen en er geld bijleggen... maar ja nog steeds een hele leuke opdracht om mee af te sluiten!!

Ik vond de ontknoping ook wat minder dan vorige jaren..
Vorig jaar was het zo mooi met zo'n tempelruimte (of wat het ook alweer was) en kaarjes
en het jaar daarvoor was het zo gaaf met die Maya tempel en dan die trappen op..

maar ja het was iig weer een topserie verder!! Chapeau voor de makers!! ;D

en nu uitkijken naar volgende week waarin we eindelijk al haar molacties te zien krijgen en ook de geweldige hints!! Ik heb er zin in!! ::bravo::

Offline E-ri-Q

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 9
« Reactie #58 Gepost op: 19-03-2010, 18:06:43 »
Het was trouwens wel heel grappig geweest als Sanne het antwoord VOC, wat Frits aanraadde, had gegeven aan PJ.
Dan was heel de opdracht misgelopen vanaf het begin, want ze kunnen niet vegen tot de V aangezien er geen v in de namen van de kandidaten zit... ::rofl::

En Frits en Kim maar vegen...::rofl::

Offline Pharos

  • Forumlid
Re: Aflevering 9
« Reactie #59 Gepost op: 19-03-2010, 18:41:27 »
Waarom zagen we nu al stukjes van Loretta/Hind/Tim/Manuel/Barbara in aflevering 9? Gebruikelijk is toch echt dat we deze stukjes in aflevering 10, de reunie/ontmaskering, zien... Betekend dit dat er tijd nodig was voor aflevering 10, zodat deze stukjes maar in aflevering 9 zijn geplaatst? Want heel veel toegevoegde waarde hadden ze niet, buiten dat de afgevallen kandidaten Frits als winnaar goed hadden...
Weet je het niet, antraciet