Poll

Waarom is Patrick niet de mol?

Patrick haalt te veel geld binnen.
Patrick molt te duidelijk.
Er zijn geen goede hints naar Patrick (gevonden).
Mijn intuïtie zegt dat Patrick de mol niet kan zijn.
Anders, (graag uitleg)
Patrick is WEL de mol.

Auteur Topic: [Kandidaat] PATRICK is de Mol!  (gelezen 307824 keer)

Offline AaPje16

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ▐ ●▼■
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #80 Gepost op: 17-01-2011, 15:03:57 »
Super. JVB2!
Ookal wil ik niet geloven adt Patrick de mol is, ik vind hem wel sterk. Behalve dan dat ze in El Salavdor en Nederland nauwelijks St. Patricks Day vieren.
I won't worry my life away. I choose to be happy!

Offline -A-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #81 Gepost op: 17-01-2011, 16:20:39 »
Maar even uit m'n hoofd: El Salvador is toch katholiek? St. Patricks Day is dé religieuze feestdag van Ierland, ook een zwaar katholiek land..ik zie de link wel hoor! En heb Patrick nog niet eens als Mol..nóg niet

Offline Giusto

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #82 Gepost op: 17-01-2011, 16:47:31 »
We zetten Tomeloos Positief maar even op een zijspoor.

Dat zou ik zeker niet doen, ik vind ToPo nog steeds sterk, alleen het anagram gaat me net even een stap te ver ;)

Offline Nessie79

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #83 Gepost op: 17-01-2011, 16:49:01 »
Er schoot me net iets te binnen. De titel van de tweede aflevering was (volgens de website?) 'Zoek de verschillen, vind de mol'. Het voorstukje waarbij Soundos (over Patrick) leest 'ik probeer altijd TOmeloos POsitief te blijven' kwam niet voor in de uitzending. Misschien doelen die 'verschillen' daar wel op.

Maar misschien is het ook gewoon een stukje dat toevallig (?) geknipt werd.
Wie is de mol 2011?       1. Pepijn, 2. Karin, 3. Patrick

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #84 Gepost op: 17-01-2011, 17:36:41 »
Er schoot me net iets te binnen. De titel van de tweede aflevering was (volgens de website?) 'Zoek de verschillen, vind de mol'. Het voorstukje waarbij Soundos (over Patrick) leest 'ik probeer altijd TOmeloos POsitief te blijven' kwam niet voor in de uitzending. Misschien doelen die 'verschillen' daar wel op.

Mooi gevonden! (Titel is volgens het mollenboekje van de Avrobode.) Wat met je opmerking ook interessanter wordt is iets waar ik via mijn website (zie mijn profiel) op gewezen werd: dat het stukje van Soundos in de leader in aflevering 2 anders is dan in aflevering 1. Maar dat plaats ik wel even in het Soundos-topic.

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #85 Gepost op: 17-01-2011, 17:39:07 »
Mooi gevonden! (Titel is volgens het mollenboekje van de Avrobode.) Wat met je opmerking ook interessanter wordt is iets waar ik via mijn website (zie mijn profiel) op gewezen werd: dat het stukje van Soundos in de leader in aflevering 2 anders is dan in aflevering 1. Maar dat plaats ik wel even in het Soundos-topic.
Zou je die 2 videos/fragmenten onder elkaar kunnen zetten en dan op youtube?
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #86 Gepost op: 17-01-2011, 17:44:48 »
Zou je die 2 videos/fragmenten onder elkaar kunnen zetten en dan op youtube?

Nee, dat kan ik niet (makkelijk). Het is makkelijker als je het zelf even controleert. (Of mij gelooft, want ik heb het al gecontroleerd.) Maar voor meer hierover: het topic van Soundos. :)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #87 Gepost op: 18-01-2011, 21:45:23 »
Patrick zou het wel eens kunnen zijn. Mijn mol Pepijn is ZO ontzettend overbelicht. En Patrick zie je maar weinig in beeld. Als je de opdrachten naloopt doet hij het zelfs een tikkie beter als mol. Namelijk in het theater. In het schilderij wel slechter maar ach, je kan als mol toch vrijwel rekenen dat het op het eind fout loopt dus mag je in het begin best scoren. Hoe dan ook is hij een blijvertje met al die jokers voor afl. 4 nog in the pocket.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Rooney

  • Winnaar WIDM-pool 2016
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #88 Gepost op: 19-01-2011, 16:34:56 »
Het valt mij op dat er maar 1 shot van Patrick is te zien bij de test. Je ziet alle andere 9 kandidaten de test maken in aflevering 2, maar Patrick niet. Je hoort dus ook niet wie hij verdenkt of wat hij denkt over bepaalde zaken. Ik vind dat best opvallend.

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #89 Gepost op: 21-01-2011, 00:02:36 »
Als mol heb je voorkennis wat betreft de opdrachten. Met de verf- en plakopdracht lijkt mij het verven de beste positie.

Je weet als mol namelijk dat er geen expert komt kijken maar de andere groep. Je doet dus je uiterste best. Volgens mij was het Patrick die op het idee kwam om 2008 te schilderen. (werd op de chat bevestigd, moet het zelf nog nakijken). Dat was ook het punt waarop de andere groep struikelde.

Daarnaast weet je als mol dat de plakgroep moest kiezen tussen Johan Cruijff, Pieter Jan Hagens, Rembrandt van Rijn en Beatrix van Oranje-Nassau. Als mol dus een taak om juist niet één van deze namen te opperen, maar een compleet iemand anders. Patrick kwam met Elvis Presley :)

Ook wou Patrick graag de eenpersoonskamer. Om beter met de bagage te kunnen mollen? De hele week heeft hij lopen snurken om dit te kunnen bereiken. Helaas voor hem werd Horace door de groep verkozen.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #90 Gepost op: 21-01-2011, 00:04:30 »
Ik zit op Patrick..  ::tandpastasmiley:: Qua mol.
Hij reageerde ZO agressief tegen de dames, omdat je als Mol echt HEEL zuinig bent op je bagage.. Je moet daar 3 weken meedoen.. Denk aan Kim vorig jaar toen Frits haar bagage kwijt maakte.. En aan Jon die zijn tas al goed gevuld had met sokken en onderbroeken aangezien Froukje en Hans de bagage mochten uitzoeken..

En ook aangezien Patrick ook wel graag in de 1-persoonskamer wilde.. Maar hij het ook wel oke vond dat Horace in de kamer ging.. Hij had dit denk ik nooit verwacht, dat Horace zo overduidelijk koos voor de koffers van de dames..

Zoo en nu graaf ik de patrick tunnel veder, wie graaft mee? :P
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #91 Gepost op: 21-01-2011, 00:30:44 »
Patrick kwam met Elvis Presley :)
Elvis...11=
Al eerder in topic afl 3 te lezen..
Maar in afl. 2 @ Art op zijn shirt...
de 11e (Elv is..11=) =  de mol...
sja...
maar Soundos eet haar bed op..en is zo geestig.
Dusss...maar efkes slapen lijkt me, morgen weer speuren.
11= (Elvis) dus naast Patrick ook te linken aan Art.
1+1=0 :)
Omnia vincit amor

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #92 Gepost op: 21-01-2011, 01:37:44 »
Ik zit op Patrick..  ::tandpastasmiley:: Qua mol.
Hij reageerde ZO agressief tegen de dames, omdat je als Mol echt HEEL zuinig bent op je bagage.. Je moet daar 3 weken meedoen..

Maar volgens mij (zou het terug moeten kijken)werd Patrick juist zo kwaad omdat de dames voorstelden om de koffers wél terug te kopen, terwijl híj het zonde van het geld vond (en vond dat de dames er niets mee te maken hadden). Zou overigens goed een act kunnen zijn, omdat hij inschatte dat ook de andere mannen graag hun bagage wilden hebben. Zeker Art en Jann lijken mij behoorlijk ijdel en die gaan echt niet een week in dezelfde kleren rondlopen!

Ik begin er aardig aan toe te raken om een tunneltje te bouwen. Heb je nog een schep over, of moet het met de handen?  :P
« Laatst bewerkt op: 21-01-2011, 01:50:37 door Ycaris »
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #93 Gepost op: 21-01-2011, 02:01:47 »
Zit in meer dan 3 tunnels...raak verstrikt, hellup? :-[
Omnia vincit amor

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #94 Gepost op: 21-01-2011, 07:05:14 »
Mol op twitter: 'Ik zie ik zie wat jij ook ziet.'
Wat zegt Patrick bij de muurschilderingen? 'Nou ik heb het gezien.'

?
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #95 Gepost op: 21-01-2011, 07:50:02 »
Hij zegt ook 'Het gaat erom wie het minste geld in de pot brengt' tijdens de test invullen. Hij heeft zelf nog maar 0 euro opgebracht.

Hij was ook degene die zei 'Follow the money' op de perspresentatie. PJ zei daar ook 'volg het geld'
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline uiltje5

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #96 Gepost op: 21-01-2011, 10:06:27 »
Ik duik ook de tunnel 'patrick' in. Bij het suggereren van Elvis, viel hij bij mij goed op. En hij heeft verder nog geen euro opgebracht. Ook het moeilijk doen om de koffers was opvallend.

Bij het zoek de verschillen spel had hij bij de eerste keer kijken z'n zonnebril op en daarna op zijn voorhoofd. Het is een minimaal ding maar PJ zegt duidelijk.

"10 kandidaten. Zoek de verschillen"



Verder heeft hij eigenlijk alleen maar gemold bij iedere opdracht.

En zijn achternaam is een anagram: STOOF = FOTOS Kunnen we nu niet veel mee, maar later vast wel.




Offline De Bolle

  • Winnaar pool WIDM 2011
  • Forumlid
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #97 Gepost op: 21-01-2011, 12:29:08 »
Ik duik ook de tunnel 'patrick' in. [.........]
En zijn achternaam is een anagram: STOOF = FOTOS Kunnen we nu niet veel mee, maar later vast wel.


Jij denkt dat ze de mol uitzoeken op naam?
Desalniettemin is Patrick ook mijn hoofdverdachte, hij doet verdachte dingen en brengt geen geld in de pot. Maar om nou te zeggen dat ze hem als mol hebben gemaakt, omdat zijn achternaam een leuk anagram is?

Dan kan ik er nog meer bedenken:
Hanna --> observeert
Karin --> droogte
Soundos --> maaiheld
Ik moest kloppen want de bel doet het niet

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Patrick is de mol...
« Reactie #98 Gepost op: 21-01-2011, 13:23:32 »
Ik hield Patrick- mijn mol- deze keer weer scherp in de gaten.
-Bij de muurschildering dacht ik wat doet hij zijn best zeg! De schilderingen aandachtig bekijken en beschrijven zoals: ze hebben geen handen etc. Ik begreep iets later pas dat hij hier dus juist gemold heeft omdat de anderen hun schildering er juist niet uit konden pikken omdat ie zo goed was! En dan natuurlijk die 2010 van Miryanna veranderen in 2008.Als er 2010 had blijven staan was de kans groter geweest dat de andere groep hun schildering er wel uit had gepikt.
-En zoals vaker gezegd Elvis noemen terwijl Miryanna al Beatrix had gezegd...
-Bij de show was het moeilijk om iets te mollen natuurlijk, een emmer confetti in het publiek gooien zorgde niet voor minder publiek.
-Volgens mij had Patrick in eerste instantie ook graag alleen op de kamer gezeten omdat hij dan de laatste schakel in de sleutelopdracht was en over de bagage kon beslissen. Dat lukte niet maar met Pepijn samen bakte Patrick er ook weinig van en bovendien liep de hele opdracht al spaak zonder dat er echt ingrijpen van de mol noodzakelijk was.
-En als laatste nog die onbegrijpelijk boosheid over de bagage. Vind het gek dat alleen Soundos Patrick echt zwaar schijnt te verdenken en zijn gedrag nep vindt. ::zwaai::

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Patrick is de mol...
« Reactie #99 Gepost op: 21-01-2011, 13:45:21 »
-Bij de show was het moeilijk om iets te mollen natuurlijk, een emmer confetti in het publiek gooien zorgde niet voor minder publiek.
Bij die opdracht kon er imho alleen gemold worden in de groep die mensen ging ronselen.
Patrick probeerde daar wel bij te komen maar dat werd geblokkeerd door Art. (Kan mols van beide heren zijn afhankelijk van je optiek..)
Citaat
-Volgens mij had Patrick in eerste instantie ook graag alleen op de kamer gezeten omdat hij dan de laatste schakel in de sleutelopdracht was en over de bagage kon beslissen. Dat lukte niet maar met Pepijn samen bakte Patrick er ook weinig van en bovendien liep de hele opdracht al spaak zonder dat er echt ingrijpen van de mol noodzakelijk was.
Ook daartoe heeft hij de aanzet gegeven ja. Hij was het die begon over de snurkdecibellen en dus alleen wilde zijn. Toch denk ik dat de opdracht an sich sws weinig kans van slagen had door de opzet. Desalniettemin heb je sws kans dat bagage teruggekocht kon worden dus als mol is dat mooi op je conto.
Citaat

-En als laatste nog die onbegrijpelijk boosheid over de bagage. Vind het gek dat alleen Soundos Patrick echt zwaar schijnt te verdenken en zijn gedrag nep vindt. ::zwaai::

Art gaf eveneens aan Patrick te verdenken.

Kleine aanvulling:

De aflevering heet 'Verdeel en Heers'.
Als er iemand van deze club tot nu toe deze tactiek heeft toegepast m.i. is het Patrick.
Eerst bij de vrijstellingsroute door te gaan stoken tegenover de toch al vernederde en geirriteerde laatste lui van de club die elke keer hun kansen op een langer verblijf in de serie zagen slinken en joker na joker, vrijstelling na vrijstelling aan hun neus voorbij zagen gaan.
Door iedereen 'egocentrische klootzakken' etc te noemen (terwijl hij zelf ook geen geld pakte..) stookte hij het vuurtje aardig op. Gevolg: bijna ruzie en de ene groep nam de andere hun egocentrisme kwalijk..

Tweede keer dus hier met de koffers en alle bombarie en kabaal die hij hier weer maakte. De dames wilden 'gul' (?) de koffers afkopen maar Patrick vond het nodig hen af te snauwen. Beetje vreemd gedrag sws, ook wel voor een mol trouwens maar het kan een dekmantel zijn, zeker.

Zou me niets verbazen als we meer van dit soort gedrag van hem gaan zien.

« Laatst bewerkt op: 21-01-2011, 13:47:58 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)