Auteur Topic: Wie is de volgende afvaller en waarom?  (gelezen 148978 keer)

Offline Miss-chief91

  • Forumlid
Re: Wie is de volgende afvaller en waarom?
« Reactie #420 Gepost op: 17-02-2011, 22:32:09 »
We zien dus 3 mensen vraag 11 of 20 maken.
Art, Patrick en Soundos.

Patrick en Soundos maken vraag 20. De één is de mol (?), de ander ontmaskert de mol (?) en is de winnaar. Soundos zit al sinds het begin op Patrick... Zou kunnen kloppen en ik zit vanaf het begin in de Patrick tunnel, maar sluit Soundos nog niet uit.

Oke, het is nu al gezegd in dit topic. Anna maakt vraag 8.
Zij gaat volgende week op 1 iemand inzetten... Vandaag zat ze op Art (als we de biecht mogen geloven)

Karin zien we niets maken (net als Miryanna).. Ze kunnen ook niet bij iedereen de vraag laten zien, dat zou téveel opvallen denk ik (voor jullie getrainde mollenvangers). Karin aflevering 9 (?)

Hoewel over Karin en Art nog wel te speculeren valt. Art of Karin is verliezend finalist (?)

Soundos en Patrick lijken me toch wel de winnaar en de mol vanwege vraag 20.

« Laatst bewerkt op: 17-02-2011, 22:36:19 door Miss-chief91 »

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Wie is de volgende afvaller en waarom?
« Reactie #421 Gepost op: 17-02-2011, 22:39:54 »
Neeeee... geen Soundos in de finale.. dan word ik echt 900ste in de pool ofzo  :(
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Miss-chief91

  • Forumlid
Re: Wie is de volgende afvaller en waarom?
« Reactie #422 Gepost op: 17-02-2011, 23:29:26 »
Neeeee... geen Soundos in de finale.. dan word ik echt 900ste in de pool ofzo  :(

Kan je niet switchen?  :P Het zou zomaar kunnen gebeuren...
De afgelopen jaren dachten we allemaal veel te moeilijk en waren de hints niet zo moeilijk.
Dit zou prima de hint kunnen zijn.

En dr zal dit jaar ook wel een hint met kleuren zijn. Er zijn zoveel dingen met kleur, die flashbacks, "kleur bekennen"... etc.

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Wie is de volgende afvaller en waarom?
« Reactie #423 Gepost op: 17-02-2011, 23:35:23 »
NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE EEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE EEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE EEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE EEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE EEEEE...........................

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Wie is de volgende afvaller en waarom?
« Reactie #424 Gepost op: 18-02-2011, 00:02:12 »
Kan je niet switchen?  :P Het zou zomaar kunnen gebeuren...

Kan, kan - maar zelfs dan..
Heb haar volgens mij nog nooit ingevuld [misschien 1 keer] als winnaar/verliezer. Dus dan wordt het sowieso niets meer.

Nee, dood of de gladiolen. Ik ga gokken  ;)
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: Wie is de volgende afvaller en waarom?
« Reactie #425 Gepost op: 18-02-2011, 00:59:14 »
Patrick en Soundos maken vraag 20.

[...]

Soundos en Patrick lijken me toch wel de winnaar en de mol vanwege vraag 20.

Soundos heeft steeds opvallend twee ronde oorbellen in. Dan zou je 20 (dubbel 0) als hint naar Soundos kunnen zien.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie is de volgende afvaller en waarom?
« Reactie #426 Gepost op: 18-02-2011, 11:09:27 »
Heb ik het goed onthouden dat bij deze ook de links/rechts-Soundos theorie onderuit is gehaald?

Ja deze en praktisch alle andere theorieen kunnen nu de prullenbak in  >:D

Alleen de testrvagenhint telt nog volgens mij. Karin maakt afl. 1 vraag 10 dus zit er nog wel even in wat dat betreft.

En het getwitter gaat blijkbaar niet meer in spoilers. Ik had indertijd het complete schema in een spoiler gezet. Exit Pepijn was 29 mei en Art twittert 2 juni dus zal uiterlijk 1 juni toch wel het vliegtuig instappen. Dan haalt hij net de finale niet. Want de laatste executie is op 2 juni en aan het einde van die dag executie hebben en dan nog terugvliegen en over actualiteit twitteren?! Aangenomen tenminste dat elke aflevering 2 opnamedagen blijft duren. Dus zal Art 31 mei moeten gaan.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie is de volgende afvaller en waarom?
« Reactie #427 Gepost op: 18-02-2011, 11:21:00 »
Bij/na de vulkaan-opdracht zei ze dat ze zo blij was dat ze 'dit nog had meegemaakt'.

Tja maar exact dit zei ze ook over de Romeo-Juliet opdracht. Lijkt eerder stopwoordjes van haar.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Wie is de volgende afvaller en waarom?
« Reactie #428 Gepost op: 18-02-2011, 11:50:38 »
Ik merk gewoon dat het me veel minder interesseert nu.  :-\\

Niet eens vanwege mol goed of niet (heb paar x wel en een paar x niet gehad).
Maar eerder vanwege het feit dat ik geen goeie molsopties zie en daarnaast er zodanig gesneden is in wie wie verdenkt en/of afvalt dat er eigenlijk weinig zinnigs uit te halen valt.

We horen de helft niet, de andere helft is deels versneden of mogelijk uit context gehaald.
Waarom dit ueberhaupt nog laten horen als er zo weinig van klopt laat dan helemaal maar weg imho.  ::ohno::
Natuurlijk zijn er wel onduidelijkheden geweest in het verleden maar 2x zo overduidelijk iets 'erin monteren' wat totaal niet klopt (Jan -> Soundos, Art -> Anna) - denken ze dat we achterlijk zijn ofzo..?  ::)

Verder ach sja. Geen van de overgebleven opties trekt me in het bijzonder aan omdat ik bij alle teveel haken en ogen zie. En na deze turnabout sja. Karin en Patrick lijken me onwaarschijnlijk, Soundos dan ook toch wel (veronderstellende dat dan Pat maar de mol is...).

Dan denk ik richting Art, en daarna Anna.

« Laatst bewerkt op: 18-02-2011, 11:58:44 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie is de volgende afvaller en waarom?
« Reactie #429 Gepost op: 18-02-2011, 12:27:25 »

Ik heb dit gevoel juist helemaal niet. Sterker nog, voel ik het wat eerlijker dan gedacht. Inderdaad

zo overduidelijk iets 'erin monteren' wat totaal niet klopt (Jan -> Soundos, Art -> Anna) - denken ze dat we achterlijk zijn ofzo..?  ::)

Dit is zo klip en klaar als maar kan. Ze doen nauwelijks moeite te verhullen dat dit wat simpel knip- en plakwerk is. Wel eerlijk is steeds wat de daadwerkelijke verdachten zijn. Dat wilde er steeds niet bij mij in maar Hanna's mol is dus daadwerkelijk Pepijn geweest. Dat zou pas echt luizig monteerwerk zijn geweest maar ze zijn juist eerlijk en zenden het uit!

Op dezelfde wijze kan je dus Art en Karin schrappen als mol met slachtoffers Jan en Miryanna/Pepijn. Nee, wat monteerwerk betreft en wat ze uitzenden op zowel radio als tv hebben we imho geen klagen.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Wie is de volgende afvaller en waarom?
« Reactie #430 Gepost op: 18-02-2011, 12:35:13 »
Dat wilde er steeds niet bij mij in maar Hanna's mol is dus daadwerkelijk Pepijn geweest. Dat zou pas echt luizig monteerwerk zijn geweest maar ze zijn juist eerlijk en zenden het uit!

Is vaak genoeg niet gebeurd bij mollen in het verleden, dus who's to say...
Biedt ook geen garanties naar de toekomst toe zou ik zeggen.  ;)

Btw. Volgens dit zouden dus iig alleen Patrick, Soundos en Anna nog in aanmerking komen..?

Citaat
Op dezelfde wijze kan je dus Art en Karin schrappen als mol met slachtoffers Jan en Miryanna/Pepijn. Nee, wat monteerwerk betreft en wat ze uitzenden op zowel radio als tv hebben we imho geen klagen.

Hmm.. Dan ben ik toch vooral benieuwd hoe:
1. Pepijn, de dood of de gladiolen, ik ga met vuur spelen, voor 1 persoon (i.e. Karin) de test overleefde boven Miryanna (spreidde - Horace was 1 aflevering eerder al vnl op Karin eruit gevlogen by the way), Jan (Art) en nogmaals in afl 6 (waarin mensen deels geheel niet op Karin zaten - en Pepijn volgens eigen zeggen wel). Een keer zou je nog kunnen begrijpen als het echt zo 'clean' was, maar 3x...??
2. We nu onder meer verhaaltjes krijgen over dat Art op Anna zou stemmen (los van de Jan ging eruit op Soundos- montage).

Als het allemaal toch zo clear-cut is..?
« Laatst bewerkt op: 18-02-2011, 12:41:09 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie is de volgende afvaller en waarom?
« Reactie #431 Gepost op: 18-02-2011, 12:56:14 »
de dood of de gladiolen, ik ga met vuur spelen, voor 1 persoon 

Hoe bedoel je? Die anderen speelden toch ook met vuur? Bv. Jan vol op Art. Dom gespeeld inderdaad, je moet zoals Karin en Soundos breed spreiden in het begin. Hij is dus steeds langs de afgrond gegaan. Enne... zoals ik al in het andere topic (Hulpmollen) zei heeft Pepijn vermoedelijk jokers/aanwijzingen gehad als hulpmol. Hij is zeker 1 maal, wellicht 2 maal gevraagd een klusje op te knappen en was bijv. hierdoor de laatste keer zo zeker van zijn zaak dat hij eiste zijn scherm te zien. Dit moet dan ook de soms zeer opvallende acties van Pepijn verklaren die tot nu toe leken te wijzen op hem als mol.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Wie is de volgende afvaller en waarom?
« Reactie #432 Gepost op: 18-02-2011, 13:03:08 »
Hoe bedoel je? Die anderen speelden toch ook met vuur? Bv. Jan vol op Art.

Idd. Het punt is dus dat Horace en Miryanna beiden spreidden, mede op Karin. En eruit vlogen omdat ze met name Karin invulden.
Vervolgens hadden we Pep die hetzelfde zei tijdens afl 4 ('dood-of-de-gladiolen' etc) (terwijl Miryanna er op Karin uitvloog dus, als we de radio interviews mogen geloven), maar er niet uitging (ondanks dat Horace dat eerder wel deed ook..).
Dan verwacht je minstens dat Pep the next in line is (dat was wel mijn verwachting iig mocht hij een kandidaat zijn). Nee Jan die op Art zat ging next, en zelfs afl 6 overleefde Pep terwijl iig Soundos totaal niet op Karin stemde, en hij kennelijk al 3 afleveringen volledig op haar zat.

Dat is dus raar imho.

Citaat
Dit moet dan ook de soms zeer opvallende acties van Pepijn verklaren die tot nu toe leken te wijzen op hem als mol.

Het probleem is dat hij de opdrachten echt maximaal benutte (imho veel meer dan een willekeurige kandidaat zou kunnen). En telkens wel erg snel tot conclusies kwam die niet bepaald voor de hand lagen (o.a. letters, drie niveau's). We kunnen er 't er eindeloos over hebben heeft weinig zin. Ik denk er zo het mijne van laten we het daarop houden.  ;)
« Laatst bewerkt op: 18-02-2011, 13:05:10 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: Wie is de volgende afvaller en waarom?
« Reactie #433 Gepost op: 18-02-2011, 13:13:25 »
Vanwege de theorie van de afvallers uit de vragen van aflevering 1 en 2 moet de volgende afvaller Anna zijn.

En dat zou best goed kunnen, want die zat volgens mij op Art en die is de mol niet.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie is de volgende afvaller en waarom?
« Reactie #434 Gepost op: 18-02-2011, 13:18:56 »
Ik snap je dood-of-gladiolen verhaal niet helemaal. Er kan elke keer maar 1 iemand exit. Als Pepijn nu alles op Karin invult en de rest deels op Karin en verder ook op kandidaten dus ook alles fout dan is het gewoon geluk of niet. Karin zou maar net die ene opdracht bij Patrick in de buurt zijn geweest dus dat het op beiden slaat en Pepijn heeft het al goed en de ander vult net die vraag op een ander in en dus fout.

Dus de uitgangspositie is gewoon dat al die dode gladiolen onderaan eindigen en je  altijd de volgende ronde op geluk redt. Wat heel netjes is, is dat iedereen die deels Patrick spreidt erin is gebleven. Vorig jaar had ik een katterig gevoel met Arjen die een groen scherm kreeg waar hij rood moest hebben vanwege op wie men zat. Dit jaar vind ik eerlijker.

Zie mijn wie-zit op-wie:

Karin: blijft spreiden / noemt Patrick in afl. 5
Anna: heeft het over Art, Pepijn en Patrick
Soundos heeft het steeds over Patrick als 1e mol
Art: Karin en Patrick

* Pepijn noemt alleen vertrouwelingen; Horace en Patrick waarna Horace in beeld komt met zijn Trust Nobody! Verwijzend dus naar de 3e musketier... Patrick.


------------------------------------------------------------
* Jan: 'bekent' in de kerk dat hij Art als mol heeft (geldloper!)
* Hanna: noemt op de roodshow Horace, Art en Pepijn als mol op de eindtest
* Miryanna: voor Karin gegaan in test 3 en in de kerk afl. 4
* Horace: Karin, Art en Jan
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie is de volgende afvaller en waarom?
« Reactie #435 Gepost op: 19-02-2011, 14:02:37 »
Erik TKS heeft nog een leuke hint die tot nu toe klopt wat betreft de introductiefilmpjes. Die wijst Anna aan als komende afvaller.

De volgorde is namelijk: 1. Art, 2. Miryanna, 3. Jan, 4. Anna, 5. Patrick, 6. Hanna, 7. Horace, 8. Soundos, 9. Pepijn en 10. Karin. De kandidaten vallen hier af in paren waarbij na elk paar vijf verder wordt gesprongen:

6. Hanna, 7. Horace

(1)2. Miryanna, 3. Jan

volgende overslaan want geen exit dus strike (1)8. Soundos, wel 9. Pepijn

Kom je dus als volgende afvallers (2)4. Anna, 5. Patrick


Dit klopt ook weer met de leader foto op .nl. Het klopte al tot aan Jan en als je nu met de aflevering van geen exit van voor af aan begint, dus het bovenste rijtje overslaat en opnieuw start, dan heb je Pepijn en vervolgens Anna en Patrick exit. Dan kunnen we dus nog wat beleven! Misschien kun je daar met een wat geconstrueerd verhaal ook nog zo rekenen dat je 1 overslaat en dan na Anna nog Art exit hebt. In alle gevallen lijken Soundos en Karin wel zeker van de finaleplek.
« Laatst bewerkt op: 19-02-2011, 14:09:57 door Lo »
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de volgende afvaller en waarom?
« Reactie #436 Gepost op: 19-02-2011, 14:07:19 »
Anna geloof ik wel maar Patrick? ;D

Maar bij zulke dingen vraag ik me altijd af, hoe leggen ze zoiets ooit uit in aflevering 11? Ja je moest bij een introductie filmpje beginnen bij afvaller 1 en dan bij elk paar 5 verder gaan? :P

Welk introductie filmpje eigenlijk.
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Wie is de volgende afvaller en waarom?
« Reactie #437 Gepost op: 19-02-2011, 14:12:42 »
ik twijfel nu heel erg over twee hints die nog kunnen kloppen.
De hint via twitter waardoor
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
er uit gaat
De hint van de vraagnummers en afvallers. Dan zou ik dus op Anna moeten gaan zitten. Het nadeel van die laatste is dus dat ze Myrianna niet hebben laten zien. Incompleet en daarom zeer onwaarschijnlijk.....
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie is de volgende afvaller en waarom?
« Reactie #438 Gepost op: 19-02-2011, 14:18:44 »
Tja dat ze Miryanna overslaan heeft wellicht dan ook weer wat duisters met 'overslaan' te maken want Miryanna is wel weer de eerste van afl. 3 die ze tonen, en wel vraag 9, dus de duistere aflevering. Want niemand behalve zij heeft testvraag 9 dus waar zit die voorspellende waarde dan? Karin klopt weer met 10 maar Art met 11 is raar want da's al de terugblik-aflevering, mogelijk slaan ze de exit van afl. 9 nog over en onthullen ze dat dan weer de week erop ofzo. Ik houd het er dan maar op dat je wat wazig moet overslaan en dan is achteraf wel te bepleiten dat Soundos en Karin de finalisten zijn en Patrick de mol ::rofl::

PS
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
« Laatst bewerkt op: 19-02-2011, 14:23:04 door Lo »
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Wie is de volgende afvaller en waarom?
« Reactie #439 Gepost op: 19-02-2011, 14:20:41 »
zien wat je wilt zien dus ? ;)
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.