Auteur Topic: Aflevering 5  (gelezen 72903 keer)

Offline GeeDeeZet

  • Forumlid
Re: Aflevering 5
« Reactie #140 Gepost op: 7-02-2011, 13:33:09 »
Wat ik eerder opmerkelijk vind is (wat hier al eerder genoemd is) dat Karin inderdaad kan paardrijden maar zegt dat ze het vreselijk vind. Iemand die niet kan paardrijden en het vreselijk vind zit niet zo ontspannen als Karin. Haar beugels zijn wat kort waardoor het eventueel wat klunzig overkomt, maar ze zit ontspannen op haar kont. Beginners doen dat niet in zo'n houding. Of ze is echt een natuurtalent o.i.d. Want het lichtrijden ging ook wel heel natuurlijk.
Hoewel ze natuurlijk nooit heeft gezegd dat ze niet kan paardrijden, alleen dat ze het vreselijk vind....
Mwah... Volgens mij riep Jan ook zoiets dat hij nog maar één keer eerder op een paard had gezeten, en die zette op een gegeven moment een sprint in met dat paard!  :o

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Aflevering 5
« Reactie #141 Gepost op: 7-02-2011, 13:37:18 »
Ik snap niet dat het feit dat Patrick de bus sloopt hem uitsluit als Mol. Natuurlijk zou de Mol dat niet zomaar doen, maar het feit dat hij zo enthousiast die bus als eerste wil laten finishen, pleit wel weer voor hem als Mol. En wie weet heeft hij gewoon echt per ongeluk misgeschakeld? De Mol kan ook een inschattingsfoutje maken.

Mee eens.
Het moet per ongeluk gegaan zijn. Als hij kandidaat is, is het niet goed uit te leggen waarom hij met zoveel enthousiasme er van door wilde gaan. Immers, hij verdacht Karin, die in dezelfde bus zat. Je kunt ook heel langzaam rijden of de bus zogenaamd niet kunnen starten. Bovendien, het leggen van de woorden ging ook al zo soepeltjes. Als je niet wilt dat die bus wint, had Patrick al alle kans door met de balletjes te klooien. Maar nee, dat gaat razendsnel. Vreemd eigenlijk, als je er over nadenkt. Tenzij hij de mol is natuurlijk.

Offline Penthesileia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5
« Reactie #142 Gepost op: 7-02-2011, 15:00:30 »
Mwah... Volgens mij riep Jan ook zoiets dat hij nog maar één keer eerder op een paard had gezeten, en die zette op een gegeven moment een sprint in met dat paard!  :o

Klopt! Maar dat getuigd van lef niet van kunnen. Aan zijn hele houding kon je zien dat hij geen ervaren ruiter is. Bonk bonk in het zadel en lekker krom met die rug.  ::jaja:: (Precies zoals ik ook zat tijdens mijn eerste paardrijles  ::rofl::)
Karin zien wij dan wel niet galoperen maar haar hele houding alleen al in stap is die van iemand die vaker heeft gereden. Dat zie je gewoon. Hetzelfde geldt bij haar voor het draven, haar manier van lichtrijden was heel natuurlijk. En geloof me 90% van de mensen die voor het eerst gaan draven die hobbelen dan heel erg rond!  ;)
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Offline suzanv

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5
« Reactie #143 Gepost op: 7-02-2011, 15:06:32 »
Ik snap niet dat het feit dat Patrick de bus sloopt hem uitsluit als Mol. Natuurlijk zou de Mol dat niet zomaar doen, maar het feit dat hij zo enthousiast die bus als eerste wil laten finishen, pleit wel weer voor hem als Mol. En wie weet heeft hij gewoon echt per ongeluk misgeschakeld? De Mol kan ook een inschattingsfoutje maken.

Ja, klopt. Daarom is Patrick mijn reserve-mol. Ik vond alleen dat hij tijdens de modderrit veel te veel geld ophaalde.

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Aflevering 5
« Reactie #144 Gepost op: 7-02-2011, 15:26:47 »
Als hij kandidaat is, is het niet goed uit te leggen waarom hij met zoveel enthousiasme er van door wilde gaan. Immers, hij verdacht Karin, die in dezelfde bus zat. Je kunt ook heel langzaam rijden of de bus zogenaamd niet kunnen starten.

Hij heeft aangegeven ook Pepijn te verdenken, en nog een derde persoon -  gezien zijn laatste biecht mogelijk Art. Die zaten beiden in de andere bus. Iedereen was in die opdracht fanatiek bezig en het was zeker opgevallen als iemand dat niet was geweest.
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Richard-WIDM

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Welkom jij hebt de kans om dit programma te winnen
Re: Aflevering 5
« Reactie #145 Gepost op: 7-02-2011, 15:47:05 »
De exit van Jan drijft mij weg van Art. Ik word nu toch richting Patrick geduwd. Het lijkt wel alsof Art een soort hulpmol van Patrick is, dat zou wel verklaren waarom Patrick Art jokers geeft, om er voor te zorgen dat z'n hulpmol in het spel blijft. Soundos zou het ook nog kunnen zijn, maar ik zou als mol nooit 'mollen' door simpelweg een opdracht niet te doen. Ze hadden vooraf kunnen oefenen lijkt me (zoals bijv. George op z'n waterskies in serie 3.)
Ja want jan zat op Art , want hij wilde persee met die plakopdracht bij de mol zitten en hij zat bij art en niet bij soundos
Slecht nieuws heb je ! Goed nieuws kan je krijgen!

Offline xAshes

  • Forumlid
Re: Aflevering 5
« Reactie #146 Gepost op: 7-02-2011, 18:56:26 »
Het was toch Rosé en niet rode wijn? Wit en rood is nogal een verschil qua smaak. Maar als je een witte wijn fan bent, dan waardeer je een Rosé op zijn tijd net zo goed. Misschien heeft Karin wel het liefst een zoete witte en dronken ze daar allemaal een droge witte? Dus zij koos een Rosé, want de fles was ook op?  :P

Jaja, tunnelvisie op Pepijn, dus de rest kan niks fout doen.

Wat ik eerder opmerkelijk vind is (wat hier al eerder genoemd is) dat Karin inderdaad kan paardrijden maar zegt dat ze het vreselijk vind. Iemand die niet kan paardrijden en het vreselijk vind zit niet zo ontspannen als Karin. Haar beugels zijn wat kort waardoor het eventueel wat klunzig overkomt, maar ze zit ontspannen op haar kont. Beginners doen dat niet in zo'n houding. Of ze is echt een natuurtalent o.i.d. Want het lichtrijden ging ook wel heel natuurlijk.
Hoewel ze natuurlijk nooit heeft gezegd dat ze niet kan paardrijden, alleen dat ze het vreselijk vind....

Karin heeft wrsl gewoon een keer een aantal lessen gehad hebben (beginnerscursus is vaak 10 lessen) omdat dat haar leuk leek (of omdat ze als mol lessen heeft gekregen). Waarna ze besloot dat ze het verschrikkelijk vindt. Ze rijdt niet echt als iemand die echt veel ervaring heeft, maar als je een beetje talent hebt voor de sport dan kun je met een paar lessen ook wel lichtrijden (ik rij zelf al 12 jaar en geef 2 jaar les).
Overigens chapeau voor Jan. Als ik voor de tweede keer op een paard had gezeten dan zou ik zeker geen rengalop aandurven (al is dat natuurlijk ook niet echt verstandig gezien het gevaar er af te vallen, en het beschadigen van de rug van het paard).

Re: Aflevering 5
« Reactie #147 Gepost op: 8-02-2011, 10:09:24 »
Karin heeft wrsl gewoon een keer een aantal lessen gehad hebben (beginnerscursus is vaak 10 lessen) omdat dat haar leuk leek (of omdat ze als mol lessen heeft gekregen). Waarna ze besloot dat ze het verschrikkelijk vindt. Ze rijdt niet echt als iemand die echt veel ervaring heeft, maar als je een beetje talent hebt voor de sport dan kun je met een paar lessen ook wel lichtrijden (ik rij zelf al 12 jaar en geef 2 jaar les).
Overigens chapeau voor Jan. Als ik voor de tweede keer op een paard had gezeten dan zou ik zeker geen rengalop aandurven (al is dat natuurlijk ook niet echt verstandig gezien het gevaar er af te vallen, en het beschadigen van de rug van het paard).

Worden de stijgbeugels niet voor het opstappen op maat gesteld? Er zal toch wel instructeur bij zijn geweest?

Offline Leek

  • Forumlid
Re: Aflevering 5
« Reactie #148 Gepost op: 8-02-2011, 13:09:33 »
Waar is het witte paard gebleven waar Anna op zou hebben gezeten? En dan nog klagen dat ze een ezel krijgt. Daar had Soundos ook best op durven te gaan zitten.....

Offline Penthesileia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5
« Reactie #149 Gepost op: 8-02-2011, 13:30:37 »
Karin heeft wrsl gewoon een keer een aantal lessen gehad hebben (beginnerscursus is vaak 10 lessen) omdat dat haar leuk leek (of omdat ze als mol lessen heeft gekregen). Waarna ze besloot dat ze het verschrikkelijk vindt. Ze rijdt niet echt als iemand die echt veel ervaring heeft, maar als je een beetje talent hebt voor de sport dan kun je met een paar lessen ook wel lichtrijden (ik rij zelf al 12 jaar en geef 2 jaar les).
Overigens chapeau voor Jan. Als ik voor de tweede keer op een paard had gezeten dan zou ik zeker geen rengalop aandurven (al is dat natuurlijk ook niet echt verstandig gezien het gevaar er af te vallen, en het beschadigen van de rug van het paard).


Hmm dat zou inderdaad wel een goede verklaring zijn.  ::jaja:: Mijn pa heeft ook wel talent voor paardrijden die reed ook na een paar keer al heel makkelijk licht. Ze zegt inderdaad nergens dat ze niet kan paardrijden, alleen dat ze er een bloedhekel aan heeft... (Raar hoor, wat is er nu leuker dan paardrijden?  :P)
En ik denk dat Jan niet bewust een rengalopje maakte. Dat paard versnelde gewoon en Jan ach die bleef lekker zitten   ::ok::
Maar inderdaad chapeau voor hem!

En wat betreft beugels op maat maken. Ik denk dat dat inderdaad wel van te voren gebeurd is maar met western heb je de beugels een stuk langer dan met Engels. En met lange beugels rijden is best wel heel lastig (spreek uit ervaring.) De eerste paar 100 meter denk je, och dit zit wel goed. Maar ik kan me heel goed voorstellen dat Art op een gegeven moment zoiets had van, nou dat mag toch wel iets korter. Heb ik ook wel eens halverwege een rit gehad.
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5
« Reactie #150 Gepost op: 8-02-2011, 13:59:39 »
Hmm dat zou inderdaad wel een goede verklaring zijn. 

Ik denk zeker dat dat t is, ik heb bar weinig paardgereden, was niet echt mijn sport (wel die van mijn broers, dus ik zat er wel eens op), en ook ik kan lichtrijden, hoewel ik t dus niet leuk vindt ;)
Keep calm and eat chocolates!

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Aflevering 5
« Reactie #151 Gepost op: 8-02-2011, 17:34:56 »
Eigenlijk vind ik Pieter-Jan's uitspraak aan het begin van de paardenopdracht wel opvallend.

'Hit 'em up' , zegt hij volgens mij. Terwijl de correcte frase 'giddyup!' zou moeten zijn.
http://www.thefreedictionary.com/giddyup
Dat 'em (them) hebben we natuurlijk ook eerder gezien in de tweets (em -- me).

Bovendien is dit volgens mij de eerste keer dat hij een Engelse term gebruikt bij het geven van een opdracht?

En dan zegt Pepijn ook twee maal nog iets in het Engels over 'let's get the money' oid. (En herhaalt het ook nog eens terwijl hij op t paard zit, in het Nederlands, 'Op zoek naar het geld')
Zou dat alles nog iets te betekenen hebben.  ???
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: Aflevering 5
« Reactie #152 Gepost op: 8-02-2011, 18:32:05 »
'Hit 'em up' , zegt hij volgens mij. Terwijl de correcte frase 'giddyup!' zou moeten zijn.

Volgens mij betekent "Hit 'em up!" iets van "Jaag ze op!", namelijk die koeien.

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 5
« Reactie #153 Gepost op: 8-02-2011, 18:32:50 »
Eigenlijk vind ik Pieter-Jan's uitspraak aan het begin van de paardenopdracht wel opvallend.

'Hit 'em up' , zegt hij volgens mij. Terwijl de correcte frase 'giddyup!' zou moeten zijn.
http://www.thefreedictionary.com/giddyup
Dat 'em (them) hebben we natuurlijk ook eerder gezien in de tweets (em -- me).

Bovendien is dit volgens mij de eerste keer dat hij een Engelse term gebruikt bij het geven van een opdracht?

En dan zegt Pepijn ook twee maal nog iets in het Engels over 'let's get the money' oid. (En herhaalt het ook nog eens terwijl hij op t paard zit, in het Nederlands, 'Op zoek naar het geld')
Zou dat alles nog iets te betekenen hebben.  ???
Dan vergeet je dingen als Horace die zei: 'Really' en 'Trust nobody' of Anna die zei: ''Soil under my feet'' en ''Just me and the rope.''
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5
« Reactie #154 Gepost op: 8-02-2011, 18:56:00 »
En Horace's "trust nobody"
Keep calm and eat chocolates!

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Aflevering 5
« Reactie #155 Gepost op: 8-02-2011, 19:31:28 »
Eigenlijk vind ik Pieter-Jan's uitspraak aan het begin van de paardenopdracht wel opvallend.

'Hit 'em up' , zegt hij volgens mij. Terwijl de correcte frase 'giddyup!' zou moeten zijn.
http://www.thefreedictionary.com/giddyup


Misschien zegt hij : "Head 'em up",
zoals in de tekst van "Rawhide", het ultieme cowboylied natuurlijk  ;)


Move 'em on, head 'em up,
Head 'em up, move 'em out,
Move 'em on, head 'em out Rawhide!
Set 'em out, ride 'em in
Ride 'em in, let 'em out,
Cut 'em out, ride 'em in Rawhide.

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Aflevering 5
« Reactie #156 Gepost op: 8-02-2011, 19:33:38 »
Dan vergeet je dingen als Horace die zei: 'Really' en 'Trust nobody' of Anna die zei: ''Soil under my feet'' en ''Just me and the rope.''

Ik had het over Pieter-Jan die normaal geen Engels gebruikt bij het geven van de opdracht.  ;)

Dat viel dus op omdat er daarna 3x een uitspraak over geld gedaan werd, door Pepijn.

Ik zeg niet dat er geen Engels gebruikt wordt natuurlijk wel, genoeg zelfs. Ik heb het over de combinatie van die twee, en het feit dat 'geld' er 3x in genoemd werd.  ;)

Misschien zegt hij : "Head 'em up",
zoals in de tekst van "Rawhide", het ultieme cowboylied natuurlijk  ;)


Move 'em on, head 'em up,
Head 'em up, move 'em out,
Move 'em on, head 'em out Rawhide!
Set 'em out, ride 'em in
Ride 'em in, let 'em out,
Cut 'em out, ride 'em in Rawhide.


Dat zou idd ook kunnen en ook in de context passen.  ::ok::
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline antidood1

  • Forumlid
Re: Aflevering 5
« Reactie #157 Gepost op: 8-02-2011, 21:45:30 »
Zou het niet kunnen zijn dat ze met "zoek de verschillen, vind de mol" bedoelen dat er van elke kandidaat verschillen in de afleveringen zitten, behalve van de mol? En dat we dus verschillen moeten zoeken, en de kandidaat die overblijft, is de mol. (als je het nog snapt :P)

Voor zover ik weet hebben we Soundos met het gespiegelde intro, en Pepijn met de verwisselde horloge bij de zoek de verschillen-opdracht.
Het is maar een ideetje hoor, maar misschien kunnen anderen dit aanvullen? :)
(ik weet niet of dit het goede subforum is om dit in te posten, vergeef me als het niet zo is :P)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Aflevering 5
« Reactie #158 Gepost op: 8-02-2011, 22:20:35 »
het kan inderdaad rechtstreeks in het betreffende topic over de verschillen.

Maar als het zo is wat je aanhaalt, doet me dit denken aan de theorie, en erkende hint, uit serie 6: de mol kreeg nooit een andere kleur.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 5
« Reactie #159 Gepost op: 8-02-2011, 22:32:46 »
Dat ze Soundos dan spiegelen zou kunnen, maar ik zie ze echt niet zomaar ineens aan Pepijn vragen of hij even zijn horloge aan zijn andere arm wil doen.
The British are not impressed.