Auteur Topic: Aflevering 5  (gelezen 72947 keer)

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: Aflevering 5
« Reactie #160 Gepost op: 9-02-2011, 04:10:27 »
"Hit EM up...",
op Google verwijst het naar Tupac, een titel van 1 van zijn nummers.
Is een uitspraak.
Btw:
ook als ik Hit 'm up intoets...word ik doorverwezen naar "Hit EM up".

Dus Em wellicht weer een verwijzing naar  ME???
 En in welke theorette past ie dan?
Alleen in Art em is? Dat klopt niet (vanuit mijn tunnel)...:)
« Laatst bewerkt op: 9-02-2011, 04:13:32 door Loebas »
Omnia vincit amor

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Aflevering 5
« Reactie #161 Gepost op: 9-02-2011, 08:19:30 »
"Hit EM up...",
op Google verwijst het naar Tupac, een titel van 1 van zijn nummers.
Is een uitspraak.
Btw:
ook als ik Hit 'm up intoets...word ik doorverwezen naar "Hit EM up".

Dus Em wellicht weer een verwijzing naar  ME???
 En in welke theorette past ie dan?
Alleen in Art em is? Dat klopt niet (vanuit mijn tunnel)...:)

Hmm tupac - 2P ?  ;)
Maar ja dat is wel vrij speculatief sws. ::)
Ik heb het stukje terugbeluisterd, ik hoor echt 'hit 'em up' en niet 'head 'em up'.  ::)
Whatever it means... (in context..)    ;)
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5
« Reactie #162 Gepost op: 9-02-2011, 08:42:18 »
De rode kamer van Karins contactadvertentie in aflevering 2 is makkelijk te verklaren: ze presenteert het programma 'de Rode Kamer' en dus was het gewoon een goede hint voor haar medekandidaten, zodat ze wisten dat het stukje op Karin sloeg. Dat Karin witte of rode wijn drinkt: geen punt natuurlijk, ik lust het ook allebei...

Het is toch absoluut niet vreemd ook dat Pieter-Jan iets zegt als 'Hit 'em up' bij de paardenopdracht? Werkt gewoon sfeerverhogend.

Misschien had Pepijn trouwens jeuk aan zijn ene arm, dat 'ie het horloge even aan de andere gedaan had? Of misschien wou hij niet dat het vies of nat werd door iets wat hij met zijn hand deed?

Sorry ik ben niet heel constructief vandaag, maar ik wil maar zeggen dat elke 'hint' makkelijk ontkracht kan worden. Waar je echt op moet letten om de mol te vinden, dat is toch het geld in combinatie met het soort gedrag. ::jaja::
Tell me what your telescope says

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Aflevering 5
« Reactie #163 Gepost op: 9-02-2011, 09:00:37 »
Het is toch absoluut niet vreemd ook dat Pieter-Jan iets zegt als 'Hit 'em up' bij de paardenopdracht? Werkt gewoon sfeerverhogend.

Tja, het is gewoon sfeerverhogend.. en verder niks.   ;)

Waarom zou je ook iets achter wat dan ook zoeken in de Mol..?  ;D
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline jonne17

  • Winnaar WIDM-pool 2013
  • Forumlid
Re: Aflevering 5
« Reactie #164 Gepost op: 9-02-2011, 09:36:43 »
I'm with Tureluurs on this one. ;)

Volgens mij is dit een verwijzing naar Rawhide, het ultieme cowboylied van de ultieme westernserie.

Mijn theorie is dat het verwijst naar de geweldige versie die werd gezongen door de Blues Brothers, en dat zijn dan natuurlijk Patrick en Art, de mol en hulpmol, hahaha. ;D  8)

Bewijs: http://www.youtube.com/watch?v=F5N35kQAPv0

Offline Penthesileia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5
« Reactie #165 Gepost op: 9-02-2011, 09:38:37 »
hahaha!!!
Nou dan zijn wer er dus uit  ::vergroot::
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Offline Soes

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5
« Reactie #166 Gepost op: 9-02-2011, 11:01:06 »
De rode kamer van Karins contactadvertentie in aflevering 2 is makkelijk te verklaren: ze presenteert het programma 'de Rode Kamer' en dus was het gewoon een goede hint voor haar medekandidaten, zodat ze wisten dat het stukje op Karin sloeg. Dat Karin witte of rode wijn drinkt: geen punt natuurlijk, ik lust het ook allebei...

Het is toch absoluut niet vreemd ook dat Pieter-Jan iets zegt als 'Hit 'em up' bij de paardenopdracht? Werkt gewoon sfeerverhogend.

Misschien had Pepijn trouwens jeuk aan zijn ene arm, dat 'ie het horloge even aan de andere gedaan had? Of misschien wou hij niet dat het vies of nat werd door iets wat hij met zijn hand deed?

Sorry ik ben niet heel constructief vandaag, maar ik wil maar zeggen dat elke 'hint' makkelijk ontkracht kan worden. Waar je echt op moet letten om de mol te vinden, dat is toch het geld in combinatie met het soort gedrag. ::jaja::

Helemaal mee eens.
Zei PJ nou eigenlijk hit 'm up of head 'm up?

Offline WIDM_DH

  • Forumlid
Re: Aflevering 5
« Reactie #167 Gepost op: 9-02-2011, 11:51:11 »
Pannenkoeken! Ga je gewoon op het mollen en geld binnen halen richten. Er zijn duizenden hints en ze wijzen allemaal op een andere en van geen één is zeker of die het is. Dat bleek ook uit eerdere seizoenen waar er velen goeie hints waren verzonnen en slechts een handvol slechte hints er echt één waren.

Het is erg leuk om te lezen, maar jullie weten zelf ook dat het grote onzin is. Uiteindelijk blijven we bij de mol die we al op het oog hadden (Pepijn natuurlijk!) en verzinnen we hints die dit bevestigen.

Maar ik ben vast niet de eerste met deze poging... ::regenboog::

Offline jonne17

  • Winnaar WIDM-pool 2013
  • Forumlid
Re: Aflevering 5
« Reactie #168 Gepost op: 9-02-2011, 11:58:53 »
Maar ik geloof echt in mijn bovenstaande theorie hoor, echt echt. ::) ::)

Offline antidood1

  • Forumlid
Re: Aflevering 5
« Reactie #169 Gepost op: 9-02-2011, 13:49:45 »
Pannenkoeken! Ga je gewoon op het mollen en geld binnen halen richten. Er zijn duizenden hints en ze wijzen allemaal op een andere en van geen één is zeker of die het is. Dat bleek ook uit eerdere seizoenen waar er velen goeie hints waren verzonnen en slechts een handvol slechte hints er echt één waren.

Het is erg leuk om te lezen, maar jullie weten zelf ook dat het grote onzin is. Uiteindelijk blijven we bij de mol die we al op het oog hadden (Pepijn natuurlijk!) en verzinnen we hints die dit bevestigen.

Maar ik ben vast niet de eerste met deze poging... ::regenboog::
Daar heb je een punt, maar vorig seizoen was de mol al wel voor de laatste aflevering ontmaskerd door de hints... 8)

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 5
« Reactie #170 Gepost op: 9-02-2011, 13:53:47 »
Pannenkoeken!
Dat was Boer Zoekt Vrouw toch?
The British are not impressed.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 5
« Reactie #171 Gepost op: 9-02-2011, 15:30:03 »
Sorry ik ben niet heel constructief vandaag, maar ik wil maar zeggen dat elke 'hint' makkelijk ontkracht kan worden. Waar je echt op moet letten om de mol te vinden, dat is toch het geld in combinatie met het soort gedrag. ::jaja::

Toch is het ook heel leuk om die ene grote hint te vinden. En dat lukt best aardig de laatste jaren!

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Aflevering 5
« Reactie #172 Gepost op: 9-02-2011, 15:44:40 »
Pannenkoeken! Ga je gewoon op het mollen en geld binnen halen richten. Er zijn duizenden hints en ze wijzen allemaal op een andere en van geen één is zeker of die het is. Dat bleek ook uit eerdere seizoenen waar er velen goeie hints waren verzonnen en slechts een handvol slechte hints er echt één waren.

Ik snap dit soort reacties niet..?

Volgens mij doe ik niet anders dan me richten op mols gedrag. Sterker nog daarom kom ik uit op degene waar ik op uitkom.

Ik stel vervolgens dat PJ iets zegt wat opvalt. Omdat het 'out of the ordinary' is ten opzichte van wat hij normaal gesproken doet.

Ja dit is wie is de Mol?
Ja er worden hints in verstopt.
Ja we weten niet waar die zitten.
Ja we moeten opletten of er dingen zijn die afwijken en mogelijk een patroon vertonen (of een interne consistentie) omdat daar mogelijk een hint in zit idd.

En inderdaad Heinz, die hints zijn de laatste jaren redelijk goed ontdekt.
Als we niet op zoek (moeten/kunnen/willen) gaan naar hints waarom dan uberhaupt nog een forum ervoor voeren.. What's the point..?!
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Penthesileia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5
« Reactie #173 Gepost op: 9-02-2011, 19:53:09 »
De kracht van wie is de mol is toch dat wij als kijker mee kunnen doen? En omdat wij niet alles meekrijgen (vooral gedrag e.d.) zijn er in principe hints in verstopt.
Helaas zijn die tegenwoordig niet meer zo geniaal als nog tijdens de Belgische series..  :(
Maar ondanks dat we weten dat wij veel ingewikkelder, subtielere hints vinden dan er überhaupt in gestopt zijn blijft dit speculeren toch heerlijk?  ::tandpastasmiley::

Waarom anders op dit forum actief zijn?

Doordat ik tot nu toe alle afleveringen in m'n eentje heb gezien en vervolgens actief een paar onderwerpen op dit forum ben gaan volgen vind ik de mol dit seizoen stukken leuker! En daar gaat het toch om?
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Offline xAshes

  • Forumlid
Re: Aflevering 5
« Reactie #174 Gepost op: 9-02-2011, 21:32:15 »
Hmm dat zou inderdaad wel een goede verklaring zijn.  ::jaja:: Mijn pa heeft ook wel talent voor paardrijden die reed ook na een paar keer al heel makkelijk licht. Ze zegt inderdaad nergens dat ze niet kan paardrijden, alleen dat ze er een bloedhekel aan heeft... (Raar hoor, wat is er nu leuker dan paardrijden?  :P)
En ik denk dat Jan niet bewust een rengalopje maakte. Dat paard versnelde gewoon en Jan ach die bleef lekker zitten   ::ok::
Maar inderdaad chapeau voor hem!

En wat betreft beugels op maat maken. Ik denk dat dat inderdaad wel van te voren gebeurd is maar met western heb je de beugels een stuk langer dan met Engels. En met lange beugels rijden is best wel heel lastig (spreek uit ervaring.) De eerste paar 100 meter denk je, och dit zit wel goed. Maar ik kan me heel goed voorstellen dat Art op een gegeven moment zoiets had van, nou dat mag toch wel iets korter. Heb ik ook wel eens halverwege een rit gehad.

Bovendien rekt het leer vaak iets als je er in gaat leunen en als het wat warmer wordt. Sowieso als je nooit paardrijdt dan zitten je beugels nooit de eerste keer echt goed. Je moet het altijd een beetje leren inschatten en vaak veranderen xD. Hoevaak ik wel niet de kindjes uit mn les moet helpen omdat hun beugels toch niet zo goed meer zitten =P.

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5
« Reactie #175 Gepost op: 10-02-2011, 14:02:31 »
Nog een paar uur om te beslissen wie ik als mol zal nemen. Ik neigde naar Pepijn maar daar zie ik denk ik ook vanaf.
Als we naar de jeepopdracht kijken halen Pepijn en Patrick het geld binnen (en Jan 1x). Pepijn hoefde in principe de jeep niet eens uit daar hij bestuurder was, hij kon het makkelijk overlaten aan een ander. Patrick zat voorin en vloog direct op het geld af. Dit was best een belangrijke opdracht omdat het geld verdubbeld zou worden. Bij geen van tweeen was tijdrekken te bespeuren zodat ze buiten de tijd binnen kwamen. Ik kan me dus moeilijk voorstellen dat een mol zoveel geld gaat binnenhalen.

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Aflevering 5
« Reactie #176 Gepost op: 10-02-2011, 14:10:58 »
Vergeet niet dat ze uiteindelijk maar 1:07 over hadden van de 45 minuten. Dan was er niks verdient. Ik vindt persoonlijk dat Pepijn af en toe toch behoorlijk aan het treuzelen is, vooral door met Anna mee te lopen en te roepen dat ze niet te snel moeten gaan. Volgens mij stop hij ook nog met rennen om die mensen bij de boerderij te bedanken, al kan ik dat niet bewijzen. Hij vindt ook een paar vlaggen vrij snel.

Offline addict

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • widm addict
Re: Aflevering 5
« Reactie #177 Gepost op: 10-02-2011, 14:18:24 »
Ik vond Pepijn juist wel heel verdacht bij de jeepopdracht... hij rende de hele tijd achter iedereen aan terwijl hij de chauffeur was.. ook niet handig.
en Hit 'm up---> Tupac ---> 2P: PePijn.. hahaha geweldig.
ik blijf op hem!
Patrick deed overdreven verdacht samen met Art, vond ik in mijn ogen niet meer verdacht.
Jan zat op Art, en die is eruit.
Soundos vind ik te bangig en non-actief steeds als mol.
Anna haalt te veel geld op.
en ja Karin...?? kweenie.. kan nog de onverwachte verrassing zijn.


Who agrees with my tunnelvision??  ???
I'm confused... Wait, maybe I'm not..

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Aflevering 5
« Reactie #178 Gepost op: 10-02-2011, 14:53:22 »
Vergeet niet dat ze uiteindelijk maar 1:07 over hadden van de 45 minuten. Dan was er niks verdient. Ik vindt persoonlijk dat Pepijn af en toe toch behoorlijk aan het treuzelen is, vooral door met Anna mee te lopen en te roepen dat ze niet te snel moeten gaan. Volgens mij stop hij ook nog met rennen om die mensen bij de boerderij te bedanken, al kan ik dat niet bewijzen. Hij vindt ook een paar vlaggen vrij snel.

Het is idd lastig te beoordelen hoe lang iets exact duurt maar ik heb ook het vermoeden dat de tactiek van Pepijn hier gericht was op treuzelen en buiten de tijd proberen te raken.

Als Karin de hele tijd loopt te roepen dat ze niet op tijd gaan komen, zegt hij dat ze 'ruim de tijd' hebben. Overslaan, nee hoezo overslaan?
We kunnen niet zien hoe lang hij rondliep om vlaggen/ geld te vinden maar door het naar zich toe te trekken hield hij dat zoveel mogelijk in de hand.

Met Anna tijdens de 'ruggespraak' sprak hij af dat zij zou gaan rijden en langzamer zou gaan rijden dan Art.
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 5
« Reactie #179 Gepost op: 10-02-2011, 15:02:15 »
De aflevering was getiteld "land in zicht".

Als je het heel letterlijk neemt, Patrick en Karin fotografeerden de vlag van Nicaragua en hadden dus land in zicht?

Opvallend genoeg merk ik op dit moment op dat tijdens het maken van de foto er een biljet van 100 Cordoba (peso) op de toonbank ligt. Op een normaal biljet van 100 Cordoba, staat zeer toevallig Ruben Dario... Maar op dit biljet niet. Ben nog opzoek naar wat voor biljet daar op de toonbank ligt.
Hier een website met meer afbeeldingen van munten/biljetten van Nicaragua: http://www.banknotes.com/ni.htm
Of de wikipage: Nederlands of Engels

De wisselkoers is: 1 EUR = 29,8444
Of te wel dat biljet heeft een waarde van 3,35 euro.
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)