Auteur Topic: [Theorie] Foto's/zwart wit/kleur/alliteratie/ Elvis en tropisch paradijs  (gelezen 28981 keer)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Theorie] Foto's
« Reactie #20 Gepost op: 17-02-2011, 18:29:58 »
Ja, ongelofelijk. Lijkt me wel een leuk baantje eigenlijk, elke dag een stom Tokkie Tor grapje bedenken voor twitter. ::rofl::

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: [Theorie] Foto's
« Reactie #21 Gepost op: 17-02-2011, 18:45:40 »
Zie, weer zo'n mooi social media voorbeeld. ;)

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [Theorie] Foto's/zwart wit/kleur/alliteratie/ Elvis en tropisch paradijs
« Reactie #22 Gepost op: 20-02-2011, 23:35:03 »

Ik heb al langer het idee dat de groep nog naar een derde land vertrekt en al eerder gepost dat dat heel misschien Hawaii zou kunnen zijn i.v.m. de Elvis hints.

Ik weet het, het is speculeren maar gaan ze volgende week naar het chinese eiland Hainan en zijn aflevering 9 en 10 daar opgenomen?


Moedermol, dat gevoel heb ik dus ook al de hele tijd. En idd het is speculeren maar ik denk niet dat ze een heel eind naar China zullen vliegen voor 2 afleveringen. Dan is jouw gedachte van Hawaii nog niet eens zo gek. Zelf zat ik te denken aan Costa Rica/Hondouras of een ander naburig land. Misschien zelfs weer terug naar El Salvador. Wie zal het zeggen? Het is afwachten en we zullen het vanzelf zien  :)
En de hint rondom het verhaaltje van Patrick met de elementen uit de serie vind ik goed gevonden.

Offline Tsubasa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Who Is The Mole 2015 in Sri Lanka and India!
Re: [Theorie] Foto's/zwart wit/kleur/alliteratie/ Elvis en tropisch paradijs
« Reactie #23 Gepost op: 21-02-2011, 08:53:35 »
Misschien zelfs weer terug naar El Salvador.

Hier zat ik ook al een tijdje aan te denken. Die kans dat ze teruggaan is misschien niet eens zo klein, ook omdat er in de intro een soort oud stenen tempelcomplex te zien is, waar Pieter-Jan (ik geloof in 3 of 4) al een introductiepraatje houdt, maar er is nooit een opdracht opgenomen. Misschien komt dat nog de komende tijd of wordt de finale daar gehouden?
De luie molspeurder: Tsubasa! Schot voor de boeg mol: Rik vd Westelaken. Wie is de Mol: Rik vd Westelaken!

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Theorie] Foto's/zwart wit/kleur/alliteratie/ Elvis en tropisch paradijs
« Reactie #24 Gepost op: 21-02-2011, 12:03:14 »
Hier zat ik ook al een tijdje aan te denken. Die kans dat ze teruggaan is misschien niet eens zo klein, ook omdat er in de intro een soort oud stenen tempelcomplex te zien is, waar Pieter-Jan (ik geloof in 3 of 4) al een introductiepraatje houdt, maar er is nooit een opdracht opgenomen. Misschien komt dat nog de komende tijd of wordt de finale daar gehouden?
Een opdracht is er inderdaad nog niet geweest, maar was het niet het tempelcomplex waar de executie was waar Horace afviel?
Ich bin ein Bärliner!

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: [Theorie] Foto's/zwart wit/kleur/alliteratie/ Elvis en tropisch paradijs
« Reactie #25 Gepost op: 21-02-2011, 12:39:42 »
Een uitermate bekend recept uit Hainan is Kip Hainan, waarbij een hele kip wordt gekookt in bouillon.
Je kunt vast wel ergens een verwijzing vinden daar naar  ::jaja::
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Theorie] Foto's/zwart wit/kleur/alliteratie/ Elvis en tropisch paradijs
« Reactie #26 Gepost op: 21-02-2011, 17:22:20 »
Tot nu toe de sterkste theorie die ik heb gelezen, Moedermol.
Die foto van Ruben Dario vind ik ook persoonlijk meer een mix van hem en Patrick, dan een gewone foto.
Als Patrick de mol niet blijkt te zijn ..... zijn we allemaal flink om de tuin geleid.
Maar hij is de mol wel. Punt.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Theorie] Foto's/zwart wit/kleur/alliteratie/ Elvis en tropisch paradijs
« Reactie #27 Gepost op: 21-02-2011, 17:47:21 »
Een opdracht is er inderdaad nog niet geweest, maar was het niet het tempelcomplex waar de executie was waar Horace afviel?
Klopt. Bij dit tempelcomplex is een introductie praatje, groepsfoto en test & executie geweest.

Ik denk eerlijk gezegd niet dat ze terug gaan, omdat dat nogal een flinke operatie is. Daarnaast is er in Nicaragua nog genoeg te beleven... Ze hangen nu al drie aflevering rond in Leon (mogelijk door de regen) en Nicargua is een stuk groter dan alleen dat gebied.
Op het kaartje dat je nu aan het begin van de aflevering ziet staan ook nog de plaatsen Managua en Granada aangegeven. Afgaande op het kaartje die we eerder van El Salvador zagen, gaan ze nog naar die plaatsen toe.

Die foto van Ruben Dario vind ik ook persoonlijk meer een mix van hem en Patrick, dan een gewone foto.
Ik ben bang dat inmiddels is gebleken dat dit toch echt alleen Ruben Dario is. Of ze moeten al lang geleden de foto gelekt hebben om ons te verwarren.
« Laatst bewerkt op: 21-02-2011, 17:49:03 door Rat »

Offline molroy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Foto's/zwart wit/kleur/alliteratie/ Elvis en tropisch paradijs
« Reactie #28 Gepost op: 23-02-2011, 13:13:58 »
ik vind dit echt veel en veel te ver gaan hoor moedermol, sorry dat ik het zeg.
dit is gewoon doel redeneren in z'n extreemste soort.
ze gaan ook echt niet nog naar een ander land, dit vult namelijk helemaal niks aan en zoals rat al zegt ze zijn nog niet overal in Nicaragua geweest.
ik vind die foto wel veel op elkaar lijken en dat kunnen ze misschien nog wel hebben gedaan, zou wel leuke actie zijn. en dat dubbelen zou ook nog wel eens kunnen.
maar met dat zwart wit gedoe enzo en andere landen, daar geloof ik helemaal niks van.

Offline tuurlijk

  • Forumlid
Re: [Theorie] Foto's/zwart wit/kleur/alliteratie/ Elvis en tropisch paradijs
« Reactie #29 Gepost op: 23-02-2011, 14:24:34 »
Hallo,

Ik volg het forum al langer maar heb zelf nog nooit eerder wat gepost.
Ik zit met de volgende vraag waar ik geen antwoord op kan vinden:

Kan iemand mij meer vertellen over de "Elvis hints"?
Of is wat op de vorige pagina van dit topic omschreven is de het enige wat Elvis gerelateerd is?

Wellicht heb ik namelijk ook een aanwijzing in deze trant  ::vergroot::

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Theorie] Foto's/zwart wit/kleur/alliteratie/ Elvis en tropisch paradijs
« Reactie #30 Gepost op: 23-02-2011, 14:29:21 »
Tekst Patrick in molmailfilmpje:

"Ik zei elke keer jongens dit is een spiegelopdracht van hetgeen we in aflevering 1 gehad hebben. namelijk toen zijn er echt twee kampen ontstaan. Het kamp van mensen die alleen maar voor zichzelf gegaan zijn in de vrijstellingsroute en de mensen die overbleven. En eigenlijk bij, toen, bij de opdracht met de jokers op het marktplein, daar zijn we, is het echt omgedraaid geweest."



Waarom niet gewoon de legendes van de landen waar ze nu zijn nog eens bekijken?
Ook daarin komen al deze dingen voor : de "goede" Quetzalcoatl en zijn tweelingbroer de "donkere" Tezcatlipoca wiens voornaamste attribuut een spiegel is. Zijn naam betekent : Rokende spiegel. (Rooksignalen?)

Als je verder leest over Quetzalcoatl, zie je ook dat sommigen de legende beschouwen als een soort verbastering van het verhaal van Jezus, ook wordt genoemd dat anderen weer menen dat hij een Chinese (!) bezoeker was. Enfin lees alles maar op Wiki:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Quetzalcoatl

Kortom, we hoeven niet naar verre andere buitenlanden om iets met deze hints te kunnen.

« Laatst bewerkt op: 23-02-2011, 14:32:07 door tureluurs »

Offline tuurlijk

  • Forumlid
Re: [Theorie] Foto's/zwart wit/kleur/alliteratie/ Elvis en tropisch paradijs
« Reactie #31 Gepost op: 23-02-2011, 15:29:46 »
Waarom worden alle Elvis hints gelinkt aan Patrick?

Art is fan van Elvis en maakt hier geen geheim van:

(Zie Art z'n  Twitter achtergrond en "elvis wannabe" in Twitter bio)
http://twitter.com/#!/artrooijakkers

Zou dit iets te maken kunnen hebben met de andere Elvis hints?

Offline xAshes

  • Forumlid
Re: [Theorie] Foto's/zwart wit/kleur/alliteratie/ Elvis en tropisch paradijs
« Reactie #32 Gepost op: 23-02-2011, 16:09:27 »
Citaat van: Moedermol

Jip en Janneke zijn een tweeling

Jip en Janneke zijn geen tweeling. Ze zijn buurjongen en buurmeisje.

Offline FeniXII

  • Forumlid
  • Die Mol is baie wys
Re: [Theorie] Foto's/zwart wit/kleur/alliteratie/ Elvis en tropisch paradijs
« Reactie #33 Gepost op: 23-02-2011, 16:24:34 »
Omdat
Waarom worden alle Elvis hints gelinkt aan Patrick?

Art is fan van Elvis en maakt hier geen geheim van:

(Zie Art z'n  Twitter achtergrond en "elvis wannabe" in Twitter bio)
http://twitter.com/#!/artrooijakkers

Zou dit iets te maken kunnen hebben met de andere Elvis hints?

Omdat dit forum zo blind is als een Mol. ::) Men zit hier al weken vast in de ontkenningsfase. Je kunt hier zeggen wat je wil over Art, geen kat die erop reageert. :P

Maar nu je het zegt, "elvis wannabe" was me niet eerder opgevallen. Stond dit er al de hele tijd of heeft hij dat nog maar pas veranderd? Die Elvis-achtergrond vond ik toch ook wel vrij verdacht toen ik het voor het eerst opmerkte. Lijkt me echt zo'n typische hint die ze aan het eind openbaar maken. "Zo had je de identiteit van de Mol kunnen achterhalen: Al die weken had Art een achtergrond van Elvis staan op zijn twitter-account, hij droeg ook een Elvis-shirt tijdens de uitzendingen, en de naam Elvis is vrij te interpreren als Elvis = Elf is > Art is Mol Elf" ... Tja moeilijker dan dat hoeft het niet te zijn voor mij. En eerlijk gezegd, moeilijker dan dat zijn de hints nooit geweest.

Al deze megatheorieën blijven maar groeien en barsten bijna uit hun voegen. Met alle respect voor Moedermol en co want ongetwijfeld is deze uit de hand gelopen hobby ongelofelijk tijdrovend. Wat jullie hier allemaal in mekaar steken is zalig om te lezen, dat wel maar oh zo veel te ver gezocht. Ga dit maar eens uitleggen aan Jan met de Pet, die dit jaar voor de eerste keer meekijkt. Zelfs iemand die inpikt bij de finale moet in principe meekunnen met een theorie die ze uit de doeken doen, en met dit topic zie ik dat nog niet gebeuren. Dit gezegd zijnde gun ik het jullie wel van harte dat jullie iets op het spoor zijn. Ikzelf heb ooit ook al zo'n rare theorie zitten te bedenken maar bleef uiteindelijk achter met niets. Wel grappig om terug te lezen later. Dus ik begrijp echt wel vanwaar dit allemaal komt. Soms zie je nu eenmaal allerhande toevalligheden die als je ze allemaal naast mekaar legt zo'n mega-onwaarschijnlijke-moet-wel-kloppen-theorie vormen. Nu, als ik toevallig iets vind zal ik het zeker posten, maar is dat niet zo blijft het genieten waar jullie nog meer mee gaan afkomen.



Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Theorie] Foto's/zwart wit/kleur/alliteratie/ Elvis en tropisch paradijs
« Reactie #34 Gepost op: 23-02-2011, 16:38:24 »
Waarom worden alle Elvis hints gelinkt aan Patrick?

Art is fan van Elvis en maakt hier geen geheim van:

(

Omdat Patrick opperde dat het geplakte portret wel eens Elvis zou kunnen zijn en dit probeerde hij ook aardig door te drukken. Als Art nu naast hem had gestaan hadden we nog kunnen denken dat eigenlijk Art dit bedacht had, maar Art zat in de andere groep. Het was dus helemaal Patrick's idee.
Hier opperde Patrick ook nog dat het Jip en Janneke zouden kunnen zijn, wat herhaald werd door Pieter Jan.
Al met al reden om Elvis, oftewel Elf is, oftewel 11 = (een staande en een liggende 11) eerder aan Patrick te koppelen dan aan Art.

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Foto's/zwart wit/kleur/alliteratie/ Elvis en tropisch paradijs
« Reactie #35 Gepost op: 23-02-2011, 23:16:48 »
Ik lees dit niet eens meer. ::)

Hoe verwacht je dat ze dit ooit uit gaan leggen? Ohhh daarom die 11de aflevering.
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Theorie] Foto's/zwart wit/kleur/alliteratie/ Elvis en tropisch paradijs
« Reactie #36 Gepost op: 23-02-2011, 23:29:16 »
Citaat
Waarom niet gewoon de legendes van de landen waar ze nu zijn nog eens bekijken?
Ook daarin komen al deze dingen voor : de "goede" Quetzalcoatl en zijn tweelingbroer de "donkere" Tezcatlipoca wiens voornaamste attribuut een spiegel is. Zijn naam betekent : Rokende spiegel. (Rooksignalen?)

Om op dit verhaal terug te komen, ik denk dat de makers wel inspiratie opdoen voor de serie in dit soort legendes, ik zie ook wel herkenning maar denk nu toch niet in de richting van een hint.

Ik kan het wel naar Soundos uitleggen, immers, haar achternaam betekent: de prijzenswaardige, maar volgens een andere uitleg ook: de verlosser. Dat zou dus de goede kant zijn, Quetzalcoatl. Als mol heeft zij dan ook de duistere kant, Tezcatlipoca. Dit wordt gesymboliseerd in de molleader waarin men haar van twee verschillende kanten laat zien.

Een simpele uit te leggen hint, die de mol verenigt met de landen waarin deze serie speelt.
(Zoals vorig jaar het Japanse kruis, de serie met Dennis en 8, dat mol betekende, Inge met het woord Toen enzovoort)

Minpuntje in deze uitleg is : Soundos is mijn mol (nog) niet  ;)

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [Theorie] Foto's/zwart wit/kleur/alliteratie/ Elvis en tropisch paradijs
« Reactie #37 Gepost op: 23-02-2011, 23:33:40 »
Hoe verwacht je dat ze dit ooit uit gaan leggen? Ohhh daarom die 11de aflevering.
"En zo had u al lang kunnen weten wie de mol was, in afleveringen 11 t/m 26 worden de komende weken de geheime aanwijzingen verklaard."
The British are not impressed.

Offline E-ri-Q

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Foto's/zwart wit/kleur/alliteratie/ Elvis en tropisch paradijs
« Reactie #38 Gepost op: 24-02-2011, 23:07:50 »
het klokje van de ziekenhuis-opdracht eindigde op 00:25 sec

weer een hint voor 2/5 - spiegelbeeld

nu ben ik er van overtuigd dat het een hint is!

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Foto's/zwart wit/kleur/alliteratie/ Elvis en tropisch paradijs
« Reactie #39 Gepost op: 24-02-2011, 23:52:05 »
Ja dat viel mij ook al gelijk op. Daar moet idd wel iets mee zijn. Dat klokje sloeg nergens op trouwens. Hij was al op 0 en toen begon ie weer bij 50 ofzo?
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...