Auteur Topic: [Kandidaat] Liesbeth is de verliezer  (gelezen 208511 keer)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Liesbeth is (niet) de mol
« Reactie #140 Gepost op: 20-01-2012, 14:40:51 »
Mooie opmerking van 10e van Recensiekoning (hier de hele recensie):

Citaat van: 10e (Recensiekoning)
Liesbeth kreeg drie categorieën waaruit ze er één mocht kiezen: ‘Europese steden’, ‘tv-presentatoren’ en ‘dieren’. Nu is ze zelf een tv-presentator en een mol, dus koos ze voor Europese steden, welke ze op haar bordje schilderde als ‘eur. stelen M’. O sorry, als ‘eur. steden M’ natuurlijk, ik keek niet goed want ik racete in een speedboot voorbij.

@Milk: mee eens. Ook al die aandacht voor Liesbeth die het vliegtuig niet kan vinden zou raar zijn voor de Mol. Dit terwijl vier anderen het vliegtuig ook niet vonden en er nog twee waren die er alleen door William heen gesleept werden.

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Liesbeth is (niet) de mol
« Reactie #141 Gepost op: 20-01-2012, 15:08:57 »
Wat me bij Liesbeth als mol tegenstaat, is dat ze het meest verdacht wordt op de .nl site. En dat na drie afleveringen. Dat is dan een andere manier van montage dit keer?
Vroeg me precies hetzelfde af.
Zou kunnen maar dan heb je wel een saaie ontknoping aan het einde lijkt me zo.  :-\\
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline loismol

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Liesbeth is (niet) de mol
« Reactie #142 Gepost op: 20-01-2012, 15:47:20 »
wat ik ook erg onmols vind is haar keuze bij de laatste opdracht. De mol had op de toren willen staan. En als mol kun je dan ook nog heel makkelijk iemand meenemen die veel molt, onder het mom van ik ben kandidaat en ik wil hem in de gaten houden.
De keuze die ze nu deed was zichzelf plaatsen in de grootste groep en de mensen die ze het minst verdacht op de toren zetten. De keuze van een kandidaat.

Offline Duiker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Carpe Fucking Diem
Re: [Kandidaat] Liesbeth is (niet) de mol
« Reactie #143 Gepost op: 20-01-2012, 16:14:01 »
De telefoon van Liesbeth gaat over. Ze lijkt al te weten dat het Art is. Wat doet Arts nummer in de telefoon van Liesbeth? Hebben ze al eerder contact gehad? (Het kan natuurlijk ook zijn dat ze allemaal al eerder telefoonnummers hebben uitgewisseld).
Wie anders, dr moeder om dr een fijne verjaardag te wensen?  ;)
Molloot sinds seizoen 4

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Liesbeth is (niet) de mol
« Reactie #144 Gepost op: 20-01-2012, 16:21:20 »
opmerking van 10e van Recensiekoning

Is dat wel zo, dat ze bij de keuzemogelijkheden Dieren had? Die had Anne Marie namelijk, en is volgens mij verreweg de makkelijkste van het hele spul. Wat dat betreft weer een ontlasting van AM als mol.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Liesbeth is (niet) de mol
« Reactie #145 Gepost op: 20-01-2012, 16:30:07 »
Is dat wel zo, dat ze bij de keuzemogelijkheden Dieren had? Die had Anne Marie namelijk, en is volgens mij verreweg de makkelijkste van het hele spul. Wat dat betreft weer een ontlasting van AM als mol.

Op +- min 7 zegt ze het letterlijk (Europese steden, tv-presentatoren of dieren).
Anne-Marie was in groep 2 en kennelijk was er de restrictie dat je niet dezelfde categorie mocht nemen als je voorganger.  ;)
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Kandidaat] Liesbeth is (niet) de mol
« Reactie #146 Gepost op: 20-01-2012, 16:49:09 »
Ik zal, als ik vanmiddag thuis ben, nog even de exacte quote opzoeken en er mooie screenshot bij zoeken, en er een hap klaar plaatje van te maken.
Zoals belooft... Ik moet zeggen dat ik er afgelopen nacht in bed meer van overtuigd was.  :P

Offline xaniapops

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Liesbeth is (niet) de mol
« Reactie #147 Gepost op: 20-01-2012, 17:33:58 »
ja dit viel mij ook zeker op.. maar vond het er wel heeeeeel erg bovenop liggen dan.. maargoed meestal zijn de hints achteraf ook wel vrij obvious..
dit doet me denken aan de rode en groene helmen wat ook een hint was.... (dacht seizoen met ivonne)
Ik denk Finale met mijn 3 hoofdverdachte: Tim, Liesbeth & William

Offline xaniapops

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Liesbeth is (niet) de mol
« Reactie #148 Gepost op: 20-01-2012, 17:41:03 »
wat ik ook erg onmols vind is haar keuze bij de laatste opdracht. De mol had op de toren willen staan. En als mol kun je dan ook nog heel makkelijk iemand meenemen die veel molt, onder het mom van ik ben kandidaat en ik wil hem in de gaten houden.
De keuze die ze nu deed was zichzelf plaatsen in de grootste groep en de mensen die ze het minst verdacht op de toren zetten. De keuze van een kandidaat.

ja of je zet als Mol twee Mensen zoals Marit en Maarten op de toren..#hint #hint
Ik denk Finale met mijn 3 hoofdverdachte: Tim, Liesbeth & William

Offline xaniapops

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Liesbeth is (niet) de mol
« Reactie #149 Gepost op: 20-01-2012, 17:45:40 »
overigens nog 1 ding wat me heel erg opviel en volgens mij was dat ook met liesbeth (moet afl nog een x goed terugkijken want kon m niet echt rustig volgen we waren op visite)
is dat er een foto in beeld komt, waarop zij vrij in het midden staat met een groen truitje aan.. met een v hals..
en haar handen in haar zijn.. waardoor dat truitje wel een beetje een groene M leek vooral door het V halsje. (ik draaf alweer door lol)
Ik denk Finale met mijn 3 hoofdverdachte: Tim, Liesbeth & William

Offline MissTinie

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Liesbeth is (niet) de mol
« Reactie #150 Gepost op: 20-01-2012, 17:48:50 »
Als Liesbeth zichzelf op de toren zou zetten, zou veel te verdacht zijn!

Offline Milk

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Vacht up!
Re: [Kandidaat] Liesbeth is (niet) de mol
« Reactie #151 Gepost op: 20-01-2012, 17:53:19 »
Als Liesbeth zichzelf op de toren zou zetten, zou veel te verdacht zijn!

De uitleg was twee groepen, één die een beetje willen zien en één die heel veel willen zien. Het was niet 'ik kies de toren'(toch?).
No Milk today???

Offline Niellz

  • Forumlid
"Ik ben de mol"
« Reactie #152 Gepost op: 20-01-2012, 17:55:58 »
Oké grootse pntdekking. Ik zit terug te kijken. De kandidaten zitten in de bus, Tim en Liesbeth lezen elkaars mollenboekje, na 10 seconden slaat Liesbeth het boekje dicht en zegt: "Ik ben de mol", héél zacht.

http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1235131
Ergens vanaf 4:00.

Offline Nickmol

  • Forumlid
Re: "Ik ben de mol"
« Reactie #153 Gepost op: 20-01-2012, 17:57:50 »
Grote ontdekking die al besproken wordt :p

Offline MissTinie

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Liesbeth is (niet) de mol
« Reactie #154 Gepost op: 20-01-2012, 18:03:15 »
Nee maar als mol weet je toch dat 'een beetje willen zien groep' een sleutelrol heeft. Dus voor een mol is de mooiste positie waarschijnlijk op de toren. Maar als de opdracht was mislukt doordat ze het mobiele nummer niet konden ontcijferen op de toren, zouden meteen de ogen gericht zijn op de personen op de toren. Met wat verder nadenken zou Liesbeth erg verdacht hier gevonden worden. Aangezien zij de groepen had ingedeeld en zichzelf een sleutelrol had gegeven..

Edit: wel erg veel gebruik van het woord 'toren' (terwijl ik het ding niet eens echt een toren vind :P)

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: "Ik ben de mol"
« Reactie #155 Gepost op: 20-01-2012, 18:05:13 »
Grote ontdekking die al besproken wordt :p
Waar dan? ik kan het niet vinden. Lijkt me wel dat dit samengevoegd kan worden met het Liesbeth topic.

Ze zegt er in elk geval nog iets achter aan. Volgens mij eerst het woordje "Hij". Mogelijk is het iets van: "'Ik ben de mol,' hij heeft het echt staan in zijn boekje."

Offline Milk

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Vacht up!
Re: [Kandidaat] Liesbeth is (niet) de mol
« Reactie #156 Gepost op: 20-01-2012, 18:07:23 »
Weet ik zo net nog niet, ligt eraan wie je mee de toren op neemt.
No Milk today???

Offline Long Tall Erne

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Liesbeth is (niet) de mol
« Reactie #157 Gepost op: 20-01-2012, 18:10:30 »
De telefoon van Liesbeth gaat over. Ze lijkt al te weten dat het Art is. Wat doet Arts nummer in de telefoon van Liesbeth? Hebben ze al eerder contact gehad? (Het kan natuurlijk ook zijn dat ze allemaal al eerder telefoonnummers hebben uitgewisseld).

Jij als echte molloot moet toch weten dat dat niet haar eigen telefoon is. Ik ga er tenminste vanuit dat ze die nog steeds moeten inleveren.
Daarbij herkende ze anders haar eigen ringtone nog niet eens. Was niettemin wel een vaag telefoontje maar dat hebben we wel eerder gezien...


Nee maar als mol weet je toch dat 'een beetje willen zien groep' een sleutelrol heeft. Dus voor een mol is de mooiste positie waarschijnlijk op de toren. Maar als de opdracht was mislukt doordat ze het mobiele nummer niet konden ontcijferen op de toren, zouden meteen de ogen gericht zijn op de personen op de toren. Met wat verder nadenken zou Liesbeth erg verdacht hier gevonden worden. Aangezien zij de groepen had ingedeeld en zichzelf een sleutelrol had gegeven..

Edit: wel erg veel gebruik van het woord 'toren' (terwijl ik het ding niet eens echt een toren vind :P)

Als mol was het op de "toren" wel heel erg gemakkelijk geweest om het nummer niet te raden. Eem bus of ferrari is zo gemist. Bij de tonen kun je je vergissen en de "instinker" van de 4 eilanden lag helemaal voor de hand...
Ik ga me even ophangen op de wc ;-)

Offline MissTinie

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Liesbeth is (niet) de mol
« Reactie #158 Gepost op: 20-01-2012, 18:12:48 »
Ja misschien ligt inderdaad wel aan wie je mee de toren opneemt en inderdaad een foutje was gemakkelijk gemaakt vooral wat betreft de eilanden. Maar als ze de mol is, begrijp ik wel waarom ze het risico niet neemt.
Wat een ingewikkeld spel blijft het toch ::jaja:: alles is mogelijk

Offline xaniapops

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Liesbeth is (niet) de mol
« Reactie #159 Gepost op: 20-01-2012, 18:15:59 »
in principe waren de opdrachten op de toren niet echt heel spannend of moeilijk te noemen.. het waren tel opdrachten die hooguit soms wat tijd kosten omdat je op sommige dingen moest wachten.. er waren 2 vragen waarbij er twijfel was dacht ik.. (dat kun je dan als mol nog proberen b.v marit) b.v de eilanden.. maar hoeveel tijd kost het op het nummer 1x met een 3 te proberen en 1x met een 4.. dus daar kwamen ze ook wel uit.. dingen over het hoofd zien met 2 mensen terwijl alles op volgorde werd gedaan lijkt me ook vrij lastig.. er kijkt immers iemand natuurlijk wel constant met je mee....
echt tijdrekken lijkt op de toren ook niet heel erg goed mogelijk te zijn geweest want op een begeven moment zijn alle bussen geweest en stopt de band met lopen over de brug, dus dan moet je toch tot een nummer komen.. en dan niet bellen zal ook raar zijn tenopzichte van de ander.. overigens ws het marit die de groep ineens zag en zei ow daar zijn ze al.. we moeten bellen.. (wat de verdenking weer van haar afhaalt en maarten is het sowieso natuurlijk niet)

in de andere groep kon je natuurlijk ook niet heel veel.. ja flink doorlopen maar de gids leek het tempo te bepalen.. dus het zal wel zo zijn uitgekiend dat de bussen en de band stopte net voordat de gids het andere team bij de toren had gebracht..

enige wat je wel kon doen was of doen alsof je de telefoon niet hoorde en zo gewoon alsnog die toren binnen lopen..  zoals b.v(tim) maar helaas andere hoorde het wel.. (hoorde jullie de telefoon of stond ie op trilstand?)  Of verwarring veroorzaken en toch naar binnen gaan.. (tim en William) of als mol zijnde afwachten je afzijdig houden en gewoon niet helpen... Liesbeth..
« Laatst bewerkt op: 20-01-2012, 18:18:29 door xaniapops »
Ik denk Finale met mijn 3 hoofdverdachte: Tim, Liesbeth & William