Auteur Topic: [Kandidaat] Marit is niet de mol  (gelezen 120450 keer)

Offline xaniapops

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #400 Gepost op: 28-01-2012, 23:38:28 »
Had dit al in een ander topic geplaats maar hier dan nog een overzichtje..

Okay het fietsen..
hoevaak zat de mol op de tandem?
1) 1x
2) 2x
3) 3x

Alleen de tijd van het fietsen telt... en bij een bunker staan ze stil voor overleg telt niet en dan gaan ze weer fietsen.
Dus je zou dan elke keer dat ze weer beginnen te fietsen als 1x kunnen tellen..

Dan kom je uit op.
Liesbeth 1x
Frits 4x
Marit 4x         (als je de x bij Art meetelt zelfs 5x)
William 4x
Tim 3x
AM 1x             (als je de x bij Art meetelt 2x)
Hadewych 1x


Dan zouden in dit geval Marit, William en Frits al niet de mol kunnen zijn.

Als je doortelt tot dat ze echt wisselen en weer terug op de fiets stappen, (dus niet per x dat ze bij een bunker wegfietsen opnieuw begint met tellen)
 dan kom je uit op..

Liesbeth 1x
frits 2x
Marit 2x
William 2x
Tim 1x
AM 1x
Hadewych 1x

In principe zou ik in eerste instantie zelf tellen zoals bij 1.. maar ze zullen idd wel bedoelen zoals bij 2.. anders kun je idd 3 mensen wegstrepen..



Nog iets over Marit.. ookal is het vreemd dat ze haar naam niet hebben weggeshoped.. ik vind de roodshow hint wel echt heel duidelijk naar Marit wijzen..

Pearl jam - go
Marit (pearl)- ga(at)
« Laatst bewerkt op: 28-01-2012, 23:40:04 door xaniapops »
Ik denk Finale met mijn 3 hoofdverdachte: Tim, Liesbeth & William

Offline lightman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #401 Gepost op: 29-01-2012, 01:26:40 »

Tim en Marit pakken allebei 1000 voor de pot maar Marit had dan tenminste nog een gegronde reden.

Aha, dus Frits die tegen Tim zegt dat Tim voor jokers moet gaan en dat hij dan het geld pakt, of andersom, waardoor je als Mol in dat geval natuurlijk net zo goed zelf het geld kan pakken (resultaat blijft hetzelfde en dan lijkt hij kandidaats ipv Frits) is voor jou geen goede reden als verklaring voor de € 1000,- van Tim?
#howLo  ::oordoppen::
Facial expression, body language, context, interpretation!

Offline hagriddler

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • carpe f*cking diem !
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #402 Gepost op: 29-01-2012, 02:34:59 »
Het tijdverspillen door Marit bij het fietsen was wel erg obvious.
Eerst naar lege bunkers fietsen en dan Frits die al goed stond weghalen van z'n plek.
Daardoor waren er 10 fietsbeurten nodig -als we de tussenstop bij Art meetellen- (ipv het minimale aantal 6)
omdat er drie keer tussen de plekken van Frits en Marit heen en weer gefietst moest worden om de fout te herstellen.
Ondanks dat tijdverspillen werd de opdracht toch nog nét binnen de tijd gehaald.
Marit wordt dan wel weer vrijgepleit doordat ze correct de weg wees naar de bunker met Hadewych.
Hmm is ze nou de mol of wil ze ons dat wel erg graag laten geloven...  ???
« Laatst bewerkt op: 29-01-2012, 02:37:48 door hagriddler »
carpe f*cking diem !
莫尔·内森

Offline Pierre1830

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Leve het leven
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #403 Gepost op: 29-01-2012, 08:51:22 »

Ondanks dat tijdverspillen werd de opdracht toch nog nét binnen de tijd gehaald.
Dat komt omdat ze bij de middelste bunker beginnen in plaats van de eerste.
Bij de middelste bunker kon gelijk Frits worden afgezet.
Puur geluk dus.
« Laatst bewerkt op: 29-01-2012, 11:19:45 door Pierre1946 »
In den beginne was er niets, en dat is toen ook nog ontploft.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #404 Gepost op: 29-01-2012, 10:53:14 »
Frits die tegen Tim zegt dat Tim voor jokers moet gaan

Haha die is wel getunneld gezocht vind je niet? Tim zou al lopende dan zo'n molstrategie hebben bedacht... nee het lijkt me eerder dat hij dan zijn molschap als domme, dwarse kandidaat doorzet.

Want hoe gaat het? Frits ratelt snel een nogal ingewikkeld plan die Marit opvat als voor haar. Nee voor hem, moet Frits dan corrigeren. Alles zit al zo'n beetje in de loop want Art wacht dus verwarring alom. Tim had hier makkelijk met vertrouweling Frits mee kunnen gaan maar lijkt eerder te gaan voor zijn eigen plan.

Wel opvallend weer hoe Frits weer met een perfect plannetje aankomt, net als bij de onderhandelingen. Raspoliticus en telkens de perfecte keuzes voor de pot. Die is dus echt de mol niet.

roodshow hint wel echt heel duidelijk naar Marit
Op mij kwam juist Hadewych over. Dan even los van het parel-gebeuren maar Hadewych lijkt al wel een tijdje op 1 persoon te zitten. En juist door het niet wegvlakken van de naam begin ik wat te twijfelen ??? ::)


De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #405 Gepost op: 29-01-2012, 13:05:49 »
Wat ook ergens genoemd is door iemand hier op het forum, is dat het vanuit molperspectief eigenlijk helemaal niet handig is om naar Arts bunker toe te gaan. Daar vind je namelijk cruciale informatie, namelijk wie daar moet eindigen. En er is dan altijd een kandidaat bij die niet de mol is. Als ze daar niet langs waren geweest, vraag ik me af of ze de puzzel hadden opgelost. Dus eigenlijk is dat geen molactie.

Al die lege bunkers af gaan kun je wel mols noemen, maar een kandidaat zonder voorkennis kan dat ook bedenken, dus is niet per se mols. Maar ik denk wel dat de mol niet samen met een kandidaat bij het eindpunt gaat kijken.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #406 Gepost op: 29-01-2012, 13:13:22 »
Ik denk het eigenlijk niet.
De tijd liep als ze op de fiets zaten. Om te overleggen moeten ze dus afstappen en weer opstappen met een wissel dus de 3 kandidaten hebben daadwerkelijk 4 ritten gereden m.i.

Lijkt me toch vreemd als zoveel kandidaten af zouden vallen puur in het antwoord.
Ik neem aan dat bedoeld wordt: elke keer dat een kandidaat met een andere kandidaat op de tandem stapte. Niet de afzonderlijke ritjes zeg maar.  ::)
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline lightman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #407 Gepost op: 29-01-2012, 17:47:01 »
Want hoe gaat het? Frits ratelt snel een nogal ingewikkeld plan die Marit opvat als voor haar. Nee voor hem, moet Frits dan corrigeren.

Zal best, maar Frits had het hier toch echt tegen Tim en Tim hoort heel goed wat Frits zegt. Ik weet niet hoe jij WIDM kijkt? Houd dit vol en ik neem je nooit meer serieus.  ;D
Facial expression, body language, context, interpretation!

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #408 Gepost op: 29-01-2012, 17:49:15 »
ik neem je nooit meer serieus

Haha nou daar houd ik je aan! Ben benieuwd wie je dan als mol neemt want ik zeg Tim=mol, dus dat kan je dan zelf niet meer zeggen  ::pinokkio:: ::regenboog:: ::joehoe:: ::bravo::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline lightman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #409 Gepost op: 29-01-2012, 18:17:17 »
Haha nou daar houd ik je aan! Ben benieuwd wie je dan als mol neemt want ik zeg Tim=mol, dus dat kan je dan zelf niet meer zeggen  ::pinokkio:: ::regenboog:: ::joehoe:: ::bravo::

Leuk verzonnen, maar dat sloeg alleen op je interpretatie van bovengenoemd moment tussen Frits en Tim (en Marit) bij het jokerspel. Wie ik verdenk als Mol staat hier volledig los van. Welkom in de 'Tim tunnel'  ::boogie::
Facial expression, body language, context, interpretation!

Offline belg

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #410 Gepost op: 29-01-2012, 19:02:11 »
Als Marit kandidaat is kan ik het volgende niet verklaren:


Anne-Marie zegt dat William bij het bord 'I Am' past. Marit is hier meteen van overtuigd, hoewel er ook een andere optie was (Frits, de juiste).
In deze situatie vertrouwt ze dus Anne-Marie, wat nadelig bleek te zijn.


Op de fiets weigert Marit naar Anne-Marie te luisteren, waardoor er veel tijd verloren gaat. Ze doet dit omdat ze Anne-Marie niet vertrouwt/ verdenkt als mol.


Twee situaties: Marit vertrouwt Anne-Marie -> het gaat fout, Marit vertrouwt Anne-Marie niet -> het gaat fout.


Ik ga er van uit dat Marit weldegelijk Anne-Marie verdenkt (ze zegt dit in de biecht over het fiets-moment). Zichzelf verdacht maken ten op zichte van je eigen mol (en enige mol, crf haar tunnelvisie) is een beetje zinloos. Het enige wat je hierdoor 'bereikt' is het risico dat anderen ook Anne-Marie gaan verdenken.


   

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #411 Gepost op: 29-01-2012, 19:26:21 »
Bij de quizvraag denk ik aan 2 voor 12 maar vooral aan per seconde wijzer van Berend Boudewijn en later van Kees Driehuis. In die quiz kregen de kandidaten 200 seconden de tijd. Per aflevering worden 2 kandidaten afzonderlijk van elkaar ondervraagd. Een aflevering bestaat uit 4 vragen en elke vraag uit 9 onderdelen. (Marit wilde een streepje onder de 9 bij het telefoonnummer). Een kandidaat zegt liever stop om de tijd te stoppen. De resterende tijd van de vorige 3 afleveringen + eventueel de over gebleven jokers maar moet wel alles goed hebben. Dus 9 uit 9. Marit heeft niet onderhandelt.
« Laatst bewerkt op: 29-01-2012, 19:32:52 door yessie »

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #412 Gepost op: 29-01-2012, 19:38:58 »
Marit heeft het over op het verkeerde been zetten (deels).
Dat is aardig gelukt want niemand verdenkt Marit voor zover ik na kan gaan.En Art heeft hierin de hoofdrol, want waarom deze 2 kandidaten over laten om over te onderhandelen?

Offline xaniapops

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #413 Gepost op: 29-01-2012, 19:43:14 »
ik ben er net achter dat volgens mij Hadewych sowieso gelogen heeft bij de trap opdracht in aflevering 2.. en dat in combo met het hoog kijk omhoog en daar is gulpje bij de bunkeropdracht heeft ervoor gezorgd dat ik hadewych toch even wat beter in de gaten ga houden...
Marit is denk ik niet de mol.. omdat de roodshow hint er voor mij toch wel naar kan verwijzen dat ze idd donderdag eruit gaat...
Ik denk Finale met mijn 3 hoofdverdachte: Tim, Liesbeth & William

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #414 Gepost op: 29-01-2012, 19:48:06 »
Anne-Marie zegt dat William bij het bord 'I Am' past. Marit is hier meteen van overtuigd, hoewel er ook een andere optie was

Ja dit was zeer typisch. Kan ook te wijten zijn aan de montage want op de fiets opent ze alweer de mogelijkheid dat het toch niet bij William hoort. Maar wat ik vooral bizar vind is dat ze vervolgens weer terugrijdt naar Frits, die goed stond, en ZIJ daar achtergelaten moet worden omdat van fiets verwisseld moet worden dus die rit was in elk geval radicaal fout.

Het klopt allemaal aan Marit, het molschap. Alleen breekt ze een scheepslading gouden regels uit mijn Molbijbel. Eerder al brak Tim er nog meer, en de rest nog veel meer. Maar afgelopen donderdag brak Marit er nog 2: nr. 1, toch wel de zwaarste van allemaal: bij DE opdracht van de serie absent zijn. En nr. 2: gebombardeerd worden tot potbeheerder. Obviously doet Marit zelf niks maar zijn de omstandigheden nu eenmaal zo. In dit geval doet de regie het haar aan en doet de groep het haar aan.

Een zware bevalling, maar dit is mij veel erger dan wat Tim aan gouden regels brak dus jammer voor mijn tunnel! Stilletjes hoop ik natuurlijk dat alles toch nog goedkomt  >:D
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline xaniapops

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #415 Gepost op: 29-01-2012, 20:12:32 »
wat wel in opdracht 1 tegen Marit kan zijn is dat zij bij de Art bunker uitkwam.. want daardoor is mede de opdracht gelukt.. maarja aan de andere kant als ze de mol zou zijn wist ze toch dat er uiteindelijk veel geld uit kon gaan... maarja daar had ze dan wel geen hand in...
Ik denk Finale met mijn 3 hoofdverdachte: Tim, Liesbeth & William

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #416 Gepost op: 29-01-2012, 20:21:07 »
als ze de mol zou zijn wist ze toch dat er uiteindelijk veel geld uit kon gaan
Nee dat vind ik echt een soort doeldenken, in zulke tunnelvisie zul je mij niet zien  ::oink::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline xaniapops

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #417 Gepost op: 29-01-2012, 20:26:38 »
Hoe bedoel je dat Lo?
Dat zou toch weer kunnen verklaren waarom dat ze juist naar Art toe rijdt, terwijl ze daarmee de opdracht juist heel erg helpt..?

Ik bedoel dus..

Als ze wel de mol zou zijn hoefde ze ook niet de opdracht te laten mislukken met het fietsen, want ze wist dan toch dat er pot leeg zou kunnen gaan in de laatste opdracht..

Maarja als ze wel de mol zou zijn zou ze dan uberhaupt de opdracht helpen te laten slagen, terwijl ze dus ook weet dat er geld uit zou kunnen gaan , maar dat zij daar als mol niet aan mee kan dragen..?
Ik denk Finale met mijn 3 hoofdverdachte: Tim, Liesbeth & William

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #418 Gepost op: 29-01-2012, 20:48:12 »
Hoe bedoel je dat Lo?

Nou dat je dan werkelijk alles voor elke kandidaat wel kan vergoeilijken. "Hadewych doet alles goed, ja want ze wist dat de pot toch leeg zou gaan in de laatste IJslandopdracht".

Zeker 'superkandidaten' als Hadewych en Marit (de potbeheerder!) hebben nu juist genoeg krediet om eens WEL flink te mollen. Dus dan moet je niet goede dingen doen om NOG meer krediet te verwerven.

En de mol weet ook heel goed dat het best mis had kunnen gaan in de onderhandelingen. Dus je kunt niet alles in het voren goed doen met de hoop op de onderhandelingen. Ook zijn dan eigenlijk alle opdrachten voordien een wassen neus geweest, niet 'des WIDM's' dus.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline xaniapops

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #419 Gepost op: 29-01-2012, 21:01:30 »
nee maar dat zeg ik dus ook juist niet..

ik denk namelijk dat de mol zeker wel gemold heeft in de afleveringen daarvoor en niet alles laat afhangen van 1 opdracht....

alleen wil ik best wel geloven dat de mol in de laatste 2 opdrachten eventueel minder gemold heeft.. (zoiets zei Art ook in de intro) hoeft niet zo te zijn, maar zou kunnen wat mij betreft,.
Maar Marit molde juist in eerste opzicht veel bij de fietsopdracht, maar aan de andere kant rijdt ze wel weer naar Art.. dat is dus tegenstrijdig.. en dat heb ik beide proberen uit te leggen met marit als mol in mijn hoofd..

aan de ene kant molde ze wellicht wel vooral in het begin van de opdracht lijkt ze te mollen, en dat zou ook kunnen omdat ze wist dat ze buitenspel zou staan in de laatste opdracht...
maar aan de andere kant molde ze dus ook juist niet door naar Art te fietsen terwijl ze wel wist dat ze buitenspel zou staan..

de enige vraag die ik dan hard op stel is zou Marit niet mollen terwijl ze juist wist dat ze buitenspel zou staan in de laatste opdracht..

dat b.v frits niet molt in de opdrachten daarvoor is dan weer logischer omdat hij wel een aandeel heeft gehad in de onderhandelingen..
waardoor het dan voor mij wel weer onlogischer is dat marit dus juist naar Art rijdt als ze de mol wel zou zijn..

overigens het feit dat ze pot wil beheren maakt haar dan wel weer verdachter bij mij..

Eerlijk gezegd hoop ik niet dat ze dr uit gaat.. en vind ik haar zelf ook een leuke speler in het spel.. maar ze is zo tegenstrijdig in veel dingen dat het voor mij wel handig zou zijn om haar weg te kunnen strepen..  ;)
Marit is de enige waarbij ik tijdens het kijken naar 1 aflevering al 5x van mening kan veranderen over het feit of ik haar nu wel of niet verdacht vind.. lol.
Ik denk Finale met mijn 3 hoofdverdachte: Tim, Liesbeth & William