Auteur Topic: Wie verdenkt wie?  (gelezen 33759 keer)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #20 Gepost op: 20-01-2012, 16:13:13 »
Bij Dio kan ik me niet direct iets herinneren wat ook maar enigszins erop zou duiden dat hij William daar verdacht

Hmmm... jokers zoeken in hooi? En vergeef me de parallel: Jan Hooiman ::) ;D

Wat ik dus bedoel is proberen in het hoofd te duiken van een bepaalde kandidaat. Je verplaatsen in zijn karakter.

De grote fout die veel kandidaten maken is direct diegene verdenken waarmee je in 1 groepje zat. Dan zie je enorm veel verdachts wat je in je hoofd belangrijk maakt. Terwijl de mol heel goed in een andere groep heeft kunnen zitten.

Hoewel hij direct na de opdracht zei dat William wel heel extreem verdacht aan het doen was denk ik dat deze opdracht door Dio's hoofd is blijven spoken.

En hij heeft 3 verdenkingen geuit. Vervolgens geuit dat hij Marit niet meer verdacht; en zelfs als vertrouweling rekende. Als ik dan moet kiezen tussen de laatste 2 kandidaten waarvan 1 degene moet zijn waarop hij alles invulde dan is dat William.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #21 Gepost op: 20-01-2012, 16:19:54 »
Sja maar van William zei ie alleen dat hij sws alles zou saboteren of ie nu de mol was of niet -
niet dat hij hem er per se van verdacht.  ::)

Maar goed het zijn voice-overs en we weten het feitelijk niet.
En Dio's gedachtengang is sws onnavolgbaar want wie gaat er in afl 2 al helemaal op 1 persoon zitten??
 ::)
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #22 Gepost op: 20-01-2012, 16:25:32 »
wie gaat er in afl 2 al helemaal op 1 persoon zitten?

Toch zei Jan dat ook al bijzonder gauw te zijn gaan doen. Maar die had blijkbaar alle geluk van de wereld nog ver te zijn gekomen. Voor hetzelfde geld was Dio net zo ver gekomen als Jan met William als mol.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #23 Gepost op: 20-01-2012, 16:31:33 »
Toch zei Jan dat ook al bijzonder gauw te zijn gaan doen. Maar die had blijkbaar alle geluk van de wereld nog ver te zijn gekomen. Voor hetzelfde geld was Dio net zo ver gekomen als Jan met William als mol.

Precies alle geluk van de wereld omdat de Mol ook een man was, enkele malen in dezelfde groep zat en de rest allemaal clueless hoofdzakelijk op Karin zat..  ::tandpastasmiley::

Domme strategie want je kan er net zo goed meteen uitliggen of er alsnog uitlazeren met foutieve veronderstellingen dat je dan wel goed zal zitten (Arjen, Jan..)  ::)
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #24 Gepost op: 23-01-2012, 22:18:55 »
* William heeft 3 verdachten, vooral Frits en verder oa Liesbeth.
* Hadewych lijkt naar Anne-Marie te gaan en noemt William (maar zegt Marit niet te verdenken)
* Liesbeth heeft 3 verdachten waarbij Frits prominent.
* Anne-Marie verdenkt Frits en noemt nu ook William.
* Tim verdenkt Anne-Marie, Liesbeth en Frits (maar totaal niet Hadewych).

We zitten ze enorm op Frits  ::) .
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #25 Gepost op: 23-01-2012, 22:22:49 »
Klopt G-root:

Anne-Marie, Liesbeth en Frits zijn de topverdachten in de groep
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #26 Gepost op: 28-01-2012, 12:28:08 »
Klopt het lijstje nog ?
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #27 Gepost op: 28-01-2012, 12:45:03 »
Klopt het lijstje nog ?

Nee, Annemarie verdenkt Tim (mol met kandidatenacties) en Liesbeth (Kandidaat met molacties)

Verder noemt Liesbeth dat de mol 1 keer op de tandem zit. Dat is in elk geval niet Frits. Dan zou ze Hadewych, Annemarie of zichzelf verdenken.

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #28 Gepost op: 28-01-2012, 14:16:09 »
@Lo waarom verdenkt Liesbeth Frits prominent?

Ze zegt volgens mij alleen dat ze hem nog niet helemaal durft weg te strepen?
Wat mij betreft suggereert dat juist eerder dat ze hem nog wel in het oog houdt maar niet dat ze hem als hoofdverdachte heeft?

Ze heeft het er zelfs over dat ze (nu ze meer tijd met hem had doorgebracht) niet zoveel 'munitie' (?) heeft om Frits te verdenken gedurende de laatste test.
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #29 Gepost op: 28-01-2012, 15:30:29 »
Bij de onderhandelingsopdracht is het best belangrijk in het oog te houden wie op wie zit. De kans is nl. groot dat een kandidaat tegengesteld gaat doen aan wat hij/zij met zijn/haar mol afspreekt. Simpelweg omdat die dan denkt : er zit een addertje onder het gras, laat ik er maar niet op vertrouwen. Deze opdracht was een mindfuck. Kandidaten kwamen niet goed toe aan slim nadenken. Het zou kunnen verklaren waarom het ook een kandidaat geweest kan zijn die van rood weer naar groen is geswicht. Onwijs stom natuurlijk, maar hou het maar helder als je denkt dat de mol tegenover je zit.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #30 Gepost op: 28-01-2012, 20:33:24 »
Klopt het lijstje nog ?

Ja, aardig.

William en Frits zeggen dezelfde verdachten te hebben.

Liesbeth dat ze van Frits als nr 1 verdachte nu nog maar weinig bij hem te verdenken ziet. Dus die switcht wel 180 graden.

Opgeschoond lijstje:

* William heeft 3 verdachten, Frits minder nu, Anne Marie juist meer en de 3e is Liesbeth.
* Hadewych lijkt naar Anne-Marie te gaan en zelfs als haar enige op wie ze inzet
* Liesbeth heeft 3 verdachten waarbij Frits minder.
* Anne-Marie verdenkt vooral Tim en verder Liesbeth en lijkt van Frits af te zijn.
* Tim verdenkt vermoedelijk dezelfden, dus dat zijn Anne-Marie, Liesbeth en Frits (maar totaal niet Hadewych).
* Marit geeft weinig prijs maar tunnelvisiet nu wel, enige genoemde ooit is Tim.
* Frits verdenkt dezelfden, daarbij Liesbeth

Anne-Marie&Liesbeth zijn de topverdachten in de groep.


De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Pierre1830

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Leve het leven
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #31 Gepost op: 29-01-2012, 09:06:37 »
Tim verdenkt dus Frits, en Frits verdenkt dus Liesbeth.
Hoe moest er dan iets van de onderhandelingsafspraak terecht komen?
Dat was praktisch gezien onmogelijk.
In den beginne was er niets, en dat is toen ook nog ontploft.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #32 Gepost op: 30-01-2012, 10:40:20 »
De informatie uit de gesprekjes met de afvallers in de Roodshow kan ook zeer handig zijn om er achter te komen wie wie verdenkt en of de informatie die we via de biechts bij de test krijgen een beetje klopt.

2-Marion gokte op 3 en ligt eruit. Liesbeth, Tim en Frits zijn dus de mol niet en waarschijnlijk liggen zij aangezien dit uitgezonden is er ook snel uit.

Marion in de Roodshow (na fragment uit uitzending waarin ze zegt in te zetten op Tim, Liesbeth en Frits): "Weet je wat het is? Ik heb vervolgens die test weer heel anders ingevuld, en het ging ook zo snel, ik denk dat ik gewoon een volledige black-out had of zo. Want ik had van te voren echt bedacht hoe ik dat ging doen, en ik was die test aan het maken en ik klikte als een gek door die vragen heen en later zeiden ze ook tegen mij dat nog nooit iemand de test zo snel had gemaakt als ik."

Dio geeft in de Roodshow aan dat het fragment waarin hij met Tim praat niet bepalend was voor zijn molkeuze, maar slechts een fragment. Dio in de Roodshow: "De twee afleveringen dat ik er in zat wist ik de hele tijd niet wie ik moest geloven."

Maarten bevestigt dat hij zijn tactiek (op de grootste groep stemmen) heeft volgehouden.

Offline Rick De Molloot

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • traust enginn!
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #33 Gepost op: 30-01-2012, 20:25:48 »
Ik kijk momenteel Aflevering 1 terug en ben nu bij de Test, wat mij opvalt is dat Marion, afvaller 1, inzet op FRITS, LIESBETH en TIM.
Zat ze er dan zoooooooo ver naast dat ze als 1e afviel?
Ze zet in op 3 mensen die er nog zijn en 2 daarvan, Tim en Liesbeth zijn in mijn ogen superverdacht!
Wat deed ze dan in hemelsnaam fout dat ze er als 1e uitlag?
WIDM 2012: Traust enginn!!

Offline bartjel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Klik 'm aan!
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #34 Gepost op: 30-01-2012, 20:35:01 »
Ik kijk momenteel Aflevering 1 terug en ben nu bij de Test, wat mij opvalt is dat Marion, afvaller 1, inzet op FRITS, LIESBETH en TIM.
Zat ze er dan zoooooooo ver naast dat ze als 1e afviel?
Ze zet in op 3 mensen die er nog zijn en 2 daarvan, Tim en Liesbeth zijn in mijn ogen superverdacht!
Wat deed ze dan in hemelsnaam fout dat ze er als 1e uitlag?

Ze had de test te snel gemaakt, dat vertelde ze in de Roodshow. Ze vertelde er ook nog bij dat het de snelste test OOIT was. Daar heeft ze dus veel fouten in gemaakt.

Offline Rick De Molloot

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • traust enginn!
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #35 Gepost op: 30-01-2012, 20:38:27 »
naja als je toch op de hoofdverdachtes de test gaat inzetten dan weet je toch iets over hen? dat vul je in en zit je vrij goed gok ik zo, hoe snel je ook bent. Ik gok zomaar dat de rest ook op die 3 moeten hebben ingezet anders was er wel iemand anders uitgevlogen die heeeel wat anders stemde. als iemand bv op dio/maarten of marion had ingezet ofzo....Dan zou die er toch eerder uitvliegen?
WIDM 2012: Traust enginn!!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #36 Gepost op: 30-01-2012, 20:46:01 »
Ze had de test te snel gemaakt, dat vertelde ze in de Roodshow. Ze vertelde er ook nog bij dat het de snelste test OOIT was. Daar heeft ze dus veel fouten in gemaakt.

Ja, dat postte ik dus net vanmorgen. ::)

Offline Rick De Molloot

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • traust enginn!
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #37 Gepost op: 30-01-2012, 20:47:05 »
Als je op de goede mensen inzet heeft dat toch niks te maken met de tijd? dat gaat er niet in bij mij! En het lijkt toch echt dat ze op de goede mensen zat!
WIDM 2012: Traust enginn!!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #38 Gepost op: 30-01-2012, 20:48:02 »
Als je op de goede mensen inzet heeft dat toch niks te maken met de tijd? dat gaat er niet in bij mij! En het lijkt toch echt dat ze op de goede mensen zat!

Hoezo goede mensen? Er is maar één Mol hoor.

Offline Rick De Molloot

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • traust enginn!
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #39 Gepost op: 30-01-2012, 20:51:39 »
ja ja ja goed goed, maar als je iets inzet op de mol Tim-Liesbeth-Frits, in haar geval dan, heb je toch als iets meer goed dan iemand die niks zet op die mensen? naja ze moet wel ergg slecht zijn geweest! als 1e eruit vliegen en gewoon spreiden over de goede mol en 2 anderen, ik denk iig dat de mol tussen die 3 zit
WIDM 2012: Traust enginn!!