Auteur Topic: Roodshow vrij. rond 15:30 uur: gesprekje afvaller en muzikale aanwijzing  (gelezen 199654 keer)

Offline xaniapops

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Roodshow vrij. rond 15:30 uur: gesprekje afvaller en muzikale aanwijzing
« Reactie #520 Gepost op: 17-02-2012, 16:36:54 »
klopt helemaal en past idd ook mooi bij the childhood memory..
Ik denk Finale met mijn 3 hoofdverdachte: Tim, Liesbeth & William

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: muzikale aanwijzing van deze week (7)
« Reactie #521 Gepost op: 17-02-2012, 16:48:41 »
Er is een topic voor. ;)
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline molvankaas

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • pineapples are evil
Re: Roodshow vrij. rond 15:30 uur: gesprekje afvaller en muzikale aanwijzing
« Reactie #522 Gepost op: 17-02-2012, 16:49:09 »
ik weet niet of we nog iets aan die hint hebben... het enige wat ik weet is dat als AM eruit gaat, dan is hadewych de mol (wat ik dus niet geloof) tim en liesbeth komen in de finale omdat ze zo verdacht worden neergezet  wat dus betekent dat hadewych er wel uit MOET gaan.  tenzei ze de mol is (wat ik, wederom, niet geloof) ik ga niet meer naar de aanwijzing kijken want dat brengt alleen maar verwarring (tenzei er een hele sterke hint word gevonden)
Geweld is nooit het antwoord, behalve bij de vraag: "wat is nooit het antwoord?"

Offline Nickmol

  • Forumlid
Re: Roodshow vrij. rond 15:30 uur: gesprekje afvaller en muzikale aanwijzing
« Reactie #523 Gepost op: 17-02-2012, 16:49:46 »
Misschien nog eentje naar Tim: Hij zingt over dat hij sorry wil zeggen. Tim was de enige die zich excuseerde (bij de schilderijopdracht)

Hadewych heeft ook een paar keer sorry gezegd omdat ze die joker kocht. Maar Hadewych is de mol dus dat kan niet. (A)

Offline gerbrandmeijer

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: muzikale aanwijzing van deze week (7)
« Reactie #524 Gepost op: 17-02-2012, 16:53:07 »
Niet te overzien  ::trots::
Zarayda en Daniel is mijn mol

Offline Anymol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Molloot sinds seizoen 1
Re: Roodshow vrij. rond 15:30 uur: gesprekje afvaller en muzikale aanwijzing
« Reactie #525 Gepost op: 17-02-2012, 16:56:14 »
Hadewych en Kayleigh hebben dezelfde betekenis.
strijd oorlog betekenen beide namen!!

En als we het hebben over sorry zeggen: Hadewych speelde ook in 'Phileine zegt sorry'  :-X
If you don't know which tunnel to choose, any mol will take you there

Offline Tunnelbouwer

  • Forumlid
Re: Roodshow vrij. rond 15:30 uur: gesprekje afvaller en muzikale aanwijzing
« Reactie #526 Gepost op: 17-02-2012, 16:57:01 »
'Kayleigh, oh I never thought I'd miss you
And Kayleigh I thought that we'd always be friends
We said our love would last forever
So how did it come to this bitter end?'

Dit kan ook slaan op de ondervragingen van Hadewych 'ben jij de mol?' en de daarop volgende uitspraak over een vertrouwensband met Liesbeth, op Hadewych die zegt dat ze 'vriendjes' is met (mol) Tim of op de ondervraging die we in de preview van de volgende aflevering hebben gezien.

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Roodshow vrij. rond 15:30 uur: gesprekje afvaller en muzikale aanwijzing
« Reactie #527 Gepost op: 17-02-2012, 16:59:37 »
Twee keer dit seizoen is het woord "herinner" gevallen tijdens de biecht. Eenmaal door Marit en eenmaal door Liesbeth.
Liesbeth zei deze aflevering:
Citaat
Dali, riepen ze meteen bij het schilderij van Hadewych en mij.
Maar de titel was heel moeilijk.
Ze fantaseerden over 'de herinnering van de tijd'...
'de hoop van het geheugen'... Mooie titels, maar niet goed.
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: Roodshow vrij. rond 15:30 uur: gesprekje afvaller en muzikale aanwijzing
« Reactie #528 Gepost op: 17-02-2012, 17:17:39 »
En als we het hebben over sorry zeggen: Hadewych speelde ook in 'Phileine zegt sorry'

Ja, dat lijkt mij eigenlijk wel een heel plausibele uitleg. Maar ik hou toch recalcitrant vast aan Hadewych als mol. Als zij er volgende week uit ligt is seizoen 12 wat mij betreft gedaan.
« Laatst bewerkt op: 17-02-2012, 17:22:15 door Avogadro »

Offline belg

  • Forumlid
Re: Roodshow vrij. rond 15:30 uur: gesprekje afvaller en muzikale aanwijzing
« Reactie #529 Gepost op: 17-02-2012, 17:27:34 »
Do you remember
Do you remember
Do you remember

In de eerste test zei Hadewych toch iets zoals "(als ik mijn mollenboekje lees, dan denk ik:) dit moet ik onthouden, en dit moet ik onthouden (...)"

Offline xaniapops

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Roodshow vrij. rond 15:30 uur: gesprekje afvaller en muzikale aanwijzing
« Reactie #530 Gepost op: 17-02-2012, 17:31:24 »
ik laat hadewych maar weer staan... ze moet dr toch n x uit.. en haar naam en kayleigh betekenen ook al beide strijd oorlog.. en phileine zegt sorry en ze heeft het over onthouden gehad..  ;)
Ik denk Finale met mijn 3 hoofdverdachte: Tim, Liesbeth & William

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Roodshow vrij. rond 15:30 uur: gesprekje afvaller en muzikale aanwijzing
« Reactie #531 Gepost op: 17-02-2012, 17:32:47 »
Do you remember
Do you remember
Do you remember

In de eerste test zei Hadewych toch iets zoals "(als ik mijn mollenboekje lees, dan denk ik:) dit moet ik onthouden, en dit moet ik onthouden (...)"

Het zou onwaarschijnlijk zijn als ze naar aflevering 1 gaan verwijzen.

Citaat
Ik kijk de hele tijd in m'n boekje, maar daardoor onthou ik weinig.
Omdat ik alleen maar denk: O, dit moet ik onthouden!
O, ik lees dit en dit moet ik onthouden. Ik moet alles onthouden.
Waardoor ik dus helemaal niks onthou.
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Pierre1830

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Leve het leven
Re: Roodshow vrij. rond 15:30 uur: gesprekje afvaller en muzikale aanwijzing
« Reactie #532 Gepost op: 17-02-2012, 17:38:40 »
Vanaf het begin zit ik al te twijfelen tussen Anne-Marie, Tim en Liesbeth als mol. In al de afleveringen ben ik dus nog geen steek verder gekomen, alleen kan het niet anders, dan dat Hadewych het spel verlaten moet.
In den beginne was er niets, en dat is toen ook nog ontploft.

Offline Tunnelbouwer

  • Forumlid
Re: Roodshow vrij. rond 15:30 uur: gesprekje afvaller en muzikale aanwijzing
« Reactie #533 Gepost op: 17-02-2012, 18:06:46 »
Laten we maar voorop stellen dat de hints, naarmate de serie vordert, steeds moeilijker worden en bovendien naar meerdere kandidaten uit te leggen zullen zijn. Dit uiteraard om de spanning er enigszins in te houden (nu al van 4 naar 3 kandidaten gaan haalt toch een stuk spanning weg). Mijn advies is dan ook om een - tot een bepaalde grens - vergezochte hint niet direct af te schrijven.

Mijn sterkste verwijzing tot nu toe:

Aflevering 6:

Anne-Marie speelt geen informatie door en volgt hierbij dus een totaal andere strategie dan de overige kandidaten. Zij zegt: '... Ik wil niet bonden, ik wil niet fluisteren, ik wil niet smiespelen. Ik trap er niet in. Laat mij het nou maar op mijn eigen manier doen, en zien hoe ver ik kom. Ik heb het allemaal in mn boekje staan.. En hier *wijst naar haar hersenen*'.

Do you remember?

EDIT: Heeft Anne-Marie inderdaad alles goed opgeschreven en goed in haar hersenen zitten? In het hele lied zitten herinneringen tussen zanger en Kayleigh. Dit kan je vergelijken met het programma en de herinneringen tussen kandidaat en mol; weet je nog?: 'Welke positie de mol in de riverjetopdracht had?' 'Of de mol voor jokers ging?' etc etc. Kan je dit wel allemaal onthouden?
« Laatst bewerkt op: 17-02-2012, 18:15:06 door Tunnelbouwer »

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Roodshow vrij. rond 15:30 uur: gesprekje afvaller en muzikale aanwijzing
« Reactie #534 Gepost op: 17-02-2012, 18:19:29 »
Marillion komt van Silmarillion, het boek van Tolkien.
Liesbeth heeft in IJsland het landschap vergeleken met Lord of the Rings, een ander boek van Tolkien.
Bovendien werkte Liesbeth aan het schilderij : Persistence of Memory, of te wel, de Volharding van het Geheugen.

Dit laatste geldt uiteraard ook voor Hadewych  :)

Als Liesbeth zou afvallen is dat uitermate slecht voor mijn pool, en niet helemaal logisch gezien de verdenkingen op haar. Maar ja je weet het nooit zeker bij WIDM.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Roodshow vrij. rond 15:30 uur: gesprekje afvaller en muzikale aanwijzing
« Reactie #535 Gepost op: 17-02-2012, 18:37:37 »
Waarom is de meerderheid het er nu voor de derde week op rij over eens dat Hadewych er wel uit "moet"? Het is al twee keer niet zo gebleken. Hadewych blijft er gewoon lekker tot en met het eind in! ::trots::

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Roodshow vrij. rond 15:30 uur: gesprekje afvaller en muzikale aanwijzing
« Reactie #536 Gepost op: 17-02-2012, 18:43:37 »
Waarom is de meerderheid het er nu voor de derde week op rij over eens dat Hadewych er wel uit "moet"? Het is al twee keer niet zo gebleken. Hadewych blijft er gewoon lekker tot en met het eind in! ::trots::

Vorige week vond ik hem nog prima verwijzen naar Hadewych al zag ik de logica richting William over het hoofd :P Deze week vind ik hem het beste verwijzen naar A-M. Persistance of Memory, zo heette toch het schilderij van Dali? Ok, A-M vertolkte haar rol in een schilderij van Picasso. Maar wat Tureluurs al zegt.. kan ook best kloppen. En dus als uitleg dienen. Dan heb je dus persistance of memory = geheugen = onthouden. En daarnaast wat Tunnelbouwer ook zegt, goed het slaat dan weliswaar niet op de een-na-recente aflevering. Maar bij Frits ging de hint ook helemaal terug naar het Höfti huis. Dus tja.. of wat te denken van William.. two can play that game, wat eveneens terugging naar dat moment met de onderhandelingen.

Kortom.. kan best dat ze ver teruggrijpen op momenten die bij kandidaten horen, omschrijven/typeren. En in die zin vind ik de verwijzing naar A-M op meerdere manieren prima te leggen.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: Roodshow vrij. rond 15:30 uur: gesprekje afvaller en muzikale aanwijzing
« Reactie #537 Gepost op: 17-02-2012, 18:45:32 »
Waarom is de meerderheid het er nu voor de derde week op rij over eens dat Hadewych er wel uit "moet"? Het is al twee keer niet zo gebleken. Hadewych blijft er gewoon lekker tot en met het eind in!

De muzikale hint gaat erover wie er uitgaat, niet over wie blijft. Op wie denk jij dan dat de muzikale hint slaat?

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Roodshow vrij. rond 15:30 uur: gesprekje afvaller en muzikale aanwijzing
« Reactie #538 Gepost op: 17-02-2012, 18:45:55 »
Hadewych blijft er gewoon lekker tot en met het eind in! ::trots::

Klopt! Ze krijgt de vrijstelling  ::hypocriet:: ::hypocriet:: ::hypocriet::

En de roodshow wijst duidelijk op remember-AM als de enige die uitgebreid remembert in de aflevering.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Roodshow vrij. rond 15:30 uur: gesprekje afvaller en muzikale aanwijzing
« Reactie #539 Gepost op: 17-02-2012, 18:46:14 »
Ik heb het idee dat de eerste vier aanwijzingen door een andere redacteur zijn bedacht dan de laatste twee. Of dat de bedenker het na vier duidelijke, simpele verklaringen over een radicaal andere boeg heeft gegooid.