Auteur Topic: Roodshow vrij. rond 15:30 uur: gesprekje afvaller en muzikale aanwijzing  (gelezen 199715 keer)

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Roodshow vrij. rond 15:30 uur: gesprekje afvaller en muzikale aanwijzing
« Reactie #540 Gepost op: 17-02-2012, 18:50:15 »
Waarom is de meerderheid het er nu voor de derde week op rij over eens dat Hadewych er wel uit "moet"? Het is al twee keer niet zo gebleken. Hadewych blijft er gewoon lekker tot en met het eind in! ::trots::


Ik vul al een paar weken Tim als mol, Annemarie als winnnaar en Liesbeth als verliezer in bij de pool.  k heb dus geen andere keus dan Hadewych laten afvallen :P

Offline JeroenNEC

  • Winnaar pool WIDM 2009
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Roodshow vrij. rond 15:30 uur: gesprekje afvaller en muzikale aanwijzing
« Reactie #541 Gepost op: 17-02-2012, 18:54:33 »
Deze hint kan ook naar Liesbeth wijzen, bij de lasergun opdracht in het Westerndorp wist Liesbeth zich te herinneren dat ze zigzaggend moest lopen om het lastiger te maken voor de schutters.
En Liesbeth heeft ook vaker uitspraken gedaan over herinneren.

Dus het kan ook zomaar zijn dat Liesbeth eruit gaat...
De jacht is geopend

Offline Agnes22

  • Forumlid
Re: Roodshow vrij. rond 15:30 uur: gesprekje afvaller en muzikale aanwijzing
« Reactie #542 Gepost op: 17-02-2012, 19:01:00 »
Tim herinner jij je nog : Do you remember her ...? Dat leuke Spaanse meisje ....
 En misschien herinnert hij haar telefoonnummer zich ook nog wel .... .?  ::dans:: ::dans::

Offline Eddie_V

  • Forumlid
Re: Roodshow vrij. rond 15:30 uur: gesprekje afvaller en muzikale aanwijzing
« Reactie #543 Gepost op: 17-02-2012, 19:46:49 »
Ben een beetje klaar met die muzikale hints, de laatste twee waren zo vergezocht dan kun je ze wel op elke kandidaat toepassen. Ik laat me wel gewoon verrassen donderdag :)

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Roodshow vrij. rond 15:30 uur: gesprekje afvaller en muzikale aanwijzing
« Reactie #544 Gepost op: 17-02-2012, 22:41:43 »
Ik heb het idee dat de eerste vier aanwijzingen door een andere redacteur zijn bedacht dan de laatste twee. Of dat de bedenker het na vier duidelijke, simpele verklaringen over een radicaal andere boeg heeft gegooid.
Nou, inderdaad! ;D

Ik zou het ook niet weten hoor. Die verwijzing naar het schilderij van Dali vind ik nog de minst zwakke uitleg.

Offline Molzkovicz

  • Forumlid
Re: Roodshow vrij. rond 15:30 uur: gesprekje afvaller en muzikale aanwijzing
« Reactie #545 Gepost op: 18-02-2012, 11:17:28 »
De zanger van Marillion heet trouwens Fish. Kunnen we daar nog iets mee met de vis opdracht? :P

Dan zou de hint in theorie goed kunnen verwijzen naar Tim. Hij zegt bij de visopdracht: 'Ik heb deze een keer gehad, serieus' (36:43). Vervolgens antwoordt hij op de opmerking van William dat deze de opdracht kent: 'Ik ken deze ook, maar ik weet niet meer hoe die gaat' (37:04). Met andere woorden: 'Do you remember'.

Offline peterterh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Roodshow vrij. rond 15:30 uur: gesprekje afvaller en muzikale aanwijzing
« Reactie #546 Gepost op: 18-02-2012, 13:58:13 »
'Do you remember' dat Frits zeker wist dat De Mol een vrouw is? Tim er uit?

Offline Rick De Molloot

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • traust enginn!
Re: Roodshow vrij. rond 15:30 uur: gesprekje afvaller en muzikale aanwijzing
« Reactie #547 Gepost op: 18-02-2012, 14:03:04 »
'Do you remember' dat Frits zeker wist dat De Mol een vrouw is? Tim er uit?

Mocht dat zo zijn dan is Hadewych de mol. Frits stemde op Liesbeth --> Frits exit, William stemde op Anne-Marie --> William exit.
Het lijkt me toch dat de Mol een man is en gewoon Tim heet!
WIDM 2012: Traust enginn!!

Offline peterterh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Roodshow vrij. rond 15:30 uur: gesprekje afvaller en muzikale aanwijzing
« Reactie #548 Gepost op: 18-02-2012, 14:07:52 »
Mijn mol heet Hadewych toevallig..  ;D

Offline xaniapops

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Roodshow vrij. rond 15:30 uur: gesprekje afvaller en muzikale aanwijzing
« Reactie #549 Gepost op: 18-02-2012, 14:53:38 »
Mocht dat zo zijn dan is Hadewych de mol. Frits stemde op Liesbeth --> Frits exit, William stemde op Anne-Marie --> William exit.
Het lijkt me toch dat de Mol een man is en gewoon Tim heet!

William zat toch juist op Tim...
Ik denk Finale met mijn 3 hoofdverdachte: Tim, Liesbeth & William

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Roodshow vrij. rond 15:30 uur: gesprekje afvaller en muzikale aanwijzing
« Reactie #550 Gepost op: 18-02-2012, 16:24:09 »
Afl. 7
Daarin bleek wel erg duidelijk dat hij bepaald niet op Tim zit, in elke biecht ontlast hij Tim, maakt hij zelfs eerlijke excuses voor hem (warhoofd/slordig enzo) en dat was echt niet met een knipoog van: ja dat doet ie zo omdat ie de mol is.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Roodshow vrij. rond 15:30 uur: gesprekje afvaller en muzikale aanwijzing
« Reactie #551 Gepost op: 18-02-2012, 17:55:59 »
natuurlijke onhandigheid
Ja dat is een prachtig citaat! Kom net terug van de aflevering herkijken en even geturfd: William noemt Tim erg vaak en hij ontlast liefst 5 keer Tim als mol. Ofwel hij vindt dat Tim het echt goed heeft gedaan, en waar Tim het fout doet vergoeilijkt hij dat en verschaft hij Tim alibi's omwille van diens vermeende "onhandigheid". Ik zie geen zweem van molverdenking richting Tim (zoals ik dat wel even zag in de vorige aflevering).
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Roodshow vrij. rond 15:30 uur: gesprekje afvaller en muzikale aanwijzing
« Reactie #552 Gepost op: 18-02-2012, 23:40:02 »
Ik heb een niet bijzonder sterke theorie over de Roodshow hint die ik maar voor mijn pool ga gebruiken. Het lijkt erop dat er komende aflevering een groepsvrijstelling verdiend kan worden. 'Do you remember' dat dat eerder is gebeurd? De trouwe kijkers wel. Niemand exit dus... In aflevering 9 valt de laatste persoon af waardoor er nog drie mogelijke mollen over zijn in de slotaflevering. Dat zou in dit seizoen wel bijzonder spannend zijn omdat iedereen zo verdeeld is over wie de mol is.
« Laatst bewerkt op: 18-02-2012, 23:44:04 door Lautjuh »

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Roodshow vrij. rond 15:30 uur: gesprekje afvaller en muzikale aanwijzing
« Reactie #553 Gepost op: 19-02-2012, 00:25:38 »
Ik heb een niet bijzonder sterke theorie over de Roodshow hint die ik maar voor mijn pool ga gebruiken. Het lijkt erop dat er komende aflevering een groepsvrijstelling verdiend kan worden. 'Do you remember' dat dat eerder is gebeurd? De trouwe kijkers wel. Niemand exit dus... In aflevering 9 valt de laatste persoon af waardoor er nog drie mogelijke mollen over zijn in de slotaflevering. Dat zou in dit seizoen wel bijzonder spannend zijn omdat iedereen zo verdeeld is over wie de mol is.
Dat is een hele goede mogelijkheid. Sowieso wijkt de kleur af, maar dat kan ook zijn omdat het er een is die je als je de vrijstelling wint naar de finale brengt. Als is do you remember heel makkelijk te koppelen aan eerdere seizoenen. (seizoen 7, 4 finalisten, seizoen 8 waarin er werd gepokerd! om een vrijstelling(ook een vorm van herrinnering) en seizoen 11, waarin Karin pas in de finale aflevering afviel)  goed gevonden ::ok::

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Roodshow vrij. rond 15:30 uur: gesprekje afvaller en muzikale aanwijzing
« Reactie #554 Gepost op: 19-02-2012, 00:42:43 »
Ja dat is een prachtig citaat! Kom net terug van de aflevering herkijken en even geturfd: William noemt Tim erg vaak en hij ontlast liefst 5 keer Tim als mol. Ofwel hij vindt dat Tim het echt goed heeft gedaan, en waar Tim het fout doet vergoeilijkt hij dat en verschaft hij Tim alibi's omwille van diens vermeende "onhandigheid". Ik zie geen zweem van molverdenking richting Tim (zoals ik dat wel even zag in de vorige aflevering).
Heb hierop ook gereageerd in het Tim-topic.
Ik denk dat hij wel wat oprechte twijfels had bij Tim maar hem toch telkens niet echt als mol zag, i.e. niet echt op hem is gaan stemmen.
Ik denk dat wat het hem gedaan heeft waarschijnlijk de vis-opdracht was. In het begin zegt hij nog even dat hij twijfelt bij of Tim de balken niet verkeerd gaat leggen.

Na afloop zegt hij iets als: Gelukkig voor mijn hersenen deed hij het goed.
Die uitspraak zou niet te verklaren zijn als Tim idd zijn hoofdverdachte was. Het is sws een wat merkwaardige uitspraak, de enige verklaring die ik ervoor kan bedenken is dat hij nu van zijn latente twijfels over Tim af was immers een mol verdient geen €2000 (in zijn optiek).

Hierna zegt hij idd hoofdzakelijk vergoeilijkende dingen, zoals : goed idee Tim dat stierenhoofd eraf en ach, Tim deed niet zo z'n best omdat Tim nu eenmaal Tim is etc.  ::)
« Laatst bewerkt op: 19-02-2012, 00:47:04 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: Roodshow vrij. rond 15:30 uur: gesprekje afvaller en muzikale aanwijzing
« Reactie #555 Gepost op: 19-02-2012, 02:32:43 »
Ik heb een niet bijzonder sterke theorie over de Roodshow hint die ik maar voor mijn pool ga gebruiken. Het lijkt erop dat er komende aflevering een groepsvrijstelling verdiend kan worden. 'Do you remember' dat dat eerder is gebeurd? De trouwe kijkers wel. Niemand exit dus... In aflevering 9 valt de laatste persoon af waardoor er nog drie mogelijke mollen over zijn in de slotaflevering. Dat zou in dit seizoen wel bijzonder spannend zijn omdat iedereen zo verdeeld is over wie de mol is.
Sterker dan je wellicht denkt Lautjuh...
Wil er graag in mee....

Laten we het zo maar doen dan  ;)
Omnia vincit amor

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Roodshow vrij. rond 15:30 uur: gesprekje afvaller en muzikale aanwijzing
« Reactie #556 Gepost op: 19-02-2012, 14:39:30 »
Ik vind die groepsvrijstelling opzich wel een mooie uitleg, maar vind het niet logisch dat er met een potje kaarten een groepsvrijstelling verdient kan worden. De meeste kaartspelletjes speel je tegen elkaar. Ik verwacht daarom toch een exit komende aflevering.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Roodshow vrij. rond 15:30 uur: gesprekje afvaller en muzikale aanwijzing
« Reactie #557 Gepost op: 19-02-2012, 14:42:32 »
Ik moet toegeven dat het doelredeneren is, maar aan de uitleg over de groepsvrijstelling had ik op mijn site toegevoegd dat het nummer gebruikt is als soundtrack voor GTA IV, en dat vier naar vier finalisten kan verwijzen. ("Do you remember" is dan zoals Lautjuh ook aangaf de verwijzing naar serie 7. Overigens: dit is hint 7.)

Als dit namelijk de uitleg is denk ik wel dat er iets moet zijn dat behalve het zinnetje dat we horen naar vier finalisten verwijst.
« Laatst bewerkt op: 19-02-2012, 14:46:48 door Heinz »

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Roodshow vrij. rond 15:30 uur: gesprekje afvaller en muzikale aanwijzing
« Reactie #558 Gepost op: 19-02-2012, 14:45:43 »
Heb hierop ook gereageerd in het Tim-topic.
Ik denk dat hij wel wat oprechte twijfels had bij Tim maar hem toch telkens niet echt als mol zag, i.e. niet echt op hem is gaan stemmen.
Ik denk dat wat het hem gedaan heeft waarschijnlijk de vis-opdracht was. In het begin zegt hij nog even dat hij twijfelt bij of Tim de balken niet verkeerd gaat leggen.

Na afloop zegt hij iets als: Gelukkig voor mijn hersenen deed hij het goed.
Die uitspraak zou niet te verklaren zijn als Tim idd zijn hoofdverdachte was. Het is sws een wat merkwaardige uitspraak, de enige verklaring die ik ervoor kan bedenken is dat hij nu van zijn latente twijfels over Tim af was immers een mol verdient geen €2000 (in zijn optiek).

Hierna zegt hij idd hoofdzakelijk vergoeilijkende dingen, zoals : goed idee Tim dat stierenhoofd eraf en ach, Tim deed niet zo z'n best omdat Tim nu eenmaal Tim is etc.  ::)

In wiens optiek wel vraag ik me dan af, dat moeten toch echt die hard tunnelaars zijn!  ::rofl::

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Roodshow vrij. rond 15:30 uur: gesprekje afvaller en muzikale aanwijzing
« Reactie #559 Gepost op: 19-02-2012, 15:37:20 »
met een potje kaarten een groepsvrijstelling

Nee dat niet maar dat betekent niet dat er dan toch een exit komende aflevering moet zijn. De roodshowhint gaat immers over remember, en hoe deden ze het in 2011? Karin was wel exit maar dat kwam pas aan het begin van de volgende aflevering. Dus toch geen exit komende aflevering.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)