Auteur Topic: De test  (gelezen 4923 keer)

Offline Sapphire

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Molloot in progress
De test
« Gepost op: 7-01-2012, 12:03:40 »
Hallo, ik heb dit topic geopend zodat we samen kunnen kijken naar een theorie dat te maken heeft met de test. Misschien niet direct nu, maar wel over een paar weken, omdat ik denk dat je er makkelijk hints in kunt verstoppen (al was dit vorig jaar ook het geval, maar toch). Dit 'overzichtje' (misschien juist heel onoverzichtelijk) heb ik gemaakt:

1) Liesbeth:  Vraag 12 ‘Heeft de mol de vrijstellingen gevonden tijdens het eerste deel van de gletsjeropdracht? Antwoord: Ja (Ze doet handen voor haar ogen, blindhint?)
Zegt: De executie lijkt mij heel zwaar. Degene die nu weg gaat, die heeft gewoon pech, want er is nog heel weinig te weten over elkaar. Dus met enorme studie kom je echt niet verder. Dus het is een soort gok. Ja, en Frits heeft mazzel, die is niet bij de test, die hoeft hij niet te maken, de executie telt niet voor hem. Well done Frits, gefeliciteerd.
2)William: geen vraag.
Zegt: Een gevaarlijke vraag, ‘Wie is de mol’, want ik denk namelijk dat ik het weet. Maar ja, aflevering 1, ga ik vol op een iemand, ik denk eigenlijk dat ik dat ga doen. Omdat ik het weet.

3) Anne-Marie:Vraag 8 ‘Stond er een deel van de Dakota op de panoramafoto van de Mol? Antwoord: Nee.
Zegt: William is de meest opvallende mol, omdat hij heel fanatiek is, en van de vrouwen, vind ik Hadewych Minis, toch onze mysterieuze vrouw.
4) Hadewych: geen vraag
Zegt: Ah ik ben echt zenuwachtig voor die test, pff, ik zit de hele tijd in mijn Molboek je te kijken maar daardoor onthoud ik ook heel weinig, omdat ik alleen maar denk, dit moet ik onthouden, o ik lees dit dus ik moet het onthouden, o ik moet alles onthouden, waardoor ik dus niets onthoud.
5) -Maarten:  Vraag 1 ‘De mol is een…’ Antwoord: Vrouw.
Zegt: Ik ga middelen, ik ga altijd voor de grootste groep kiezen, als de vraag is ‘is de mol een man of een vrouw’, dan is de beredenatie ‘ik ben een man, dus dan zijn er nog 4 kandidaten over voor de mannelijke mol en nog 5 kandidaten over voor de vrouwelijke mol, dus de kans dat het vanuit mijn oogpunt de mol een vrouwelijke kandidaat is, is groter. Dus ik kies voor de vrouw. Ik ga altijd voor de grootste groep.
6) Marit: geen vraag.
Zegt: Iedereen heeft het maar over spreiden ‘Ja je moet spreiden. Maar dan denk ik, spreiden spreiden, hoe moet dat eigenlijk? Ja dat klinkt misschien heel dom, maar als je nagaat, je moet wel goed onthouden dan wie waar stond en hoeveel vragen je dan hebt beantwoord op die of op die.

7) Dio: geen vraag.
Zegt: Op dit moment verdenk ik Marit en Tim. Marit door die idiote actie gewoon van haar van vandaag. (Flashback) ’T is gewoon gevoel dat zegt van ‘weet je…’
8 ) Marion: Vraag 13. ‘Werd de Mol een vrijstelling voor aflevering 3 gegund?’ Antwoord: Nee.
Zegt: Ik heb besloten dat ik ga inzetten op Tim, Liesbeth en toch ook Frits. Maar waarschijnlijk zal ik zoveel fouten maken in die test, omdat ik zoveel vragen waarschijnlijk niet goed heb onthouden, is dat er een soort natuurlijke spreiding ontstaat.
9) Tim: geen vraag.
Zegt: Ik weet nog steeds niet hoe ik Frits kan helemaal vertrouwen, hij zegt van wel, hij heeft natuurlijk afgesproken mij te helpen met de eerste test en hij zegt heel de tijd ‘je hoeft niet op  mij te gaan echt niet, awaawaa, trust no one.’

Ik hoop dat we er over een paar weken wat mee kunnen!




Je kunt hier natuurlijk ook andere dingen kwijt over de test. Ik weet niet of de hint al ergens genoemd was, maar Liesbeth slaat haar hand voor haar ogen als ze de vraag heeft beantwoord... Hoort wel tot de categorie cliché (Patrick deed dit ook al), maar ik meldde het toch even.
« Laatst bewerkt op: 7-01-2012, 12:07:58 door NoemMeMaarMol »
(Ookal ben ik nog maar 17... onderschat mijn mening niet)

Offline E-ri-Q

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De test
« Reactie #1 Gepost op: 7-01-2012, 14:11:24 »
1) Liesbeth:  Vraag 12 ‘Heeft de mol de vrijstellingen gevonden tijdens het eerste deel van de gletsjeropdracht? Antwoord: Ja (Ze doet handen voor haar ogen, blindhint?)
Zegt: De executie lijkt mij heel zwaar. Degene die nu weg gaat, die heeft gewoon pech, want er is nog heel weinig te weten over elkaar. Dus met enorme studie kom je echt niet verder. Dus het is een soort gok. Ja, en Frits heeft mazzel, die is niet bij de test, die hoeft hij niet te maken, de executie telt niet voor hem. Well done Frits, gefeliciteerd.

En daarbij beantwoordt ze vraag 12 in seizoen 12 :o (hoop eigenlijk niet weer een hint met het seizoennummer, is al 3x eerder gedaan: in seizoen 8, seizoen 10 en seizoen 11, begint een gewoonte te worden)

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: De test
« Reactie #2 Gepost op: 7-01-2012, 14:52:03 »
8 ) Marion: Vraag 13. ‘Werd de Mol een vrijstelling voor aflevering 3 gegund?’ Antwoord: Nee.
Zegt: Ik heb besloten dat ik ga inzetten op Tim, Liesbeth en toch ook Frits. Maar waarschijnlijk zal ik zoveel fouten maken in die test, omdat ik zoveel vragen waarschijnlijk niet goed heb onthouden, is dat er een soort natuurlijke spreiding ontstaat.

De enige twee keer dat een eerste afvaller vertelde wie hij verdacht de afgelopen zeven seizoenen was de mol daar één van (bij Geert en Vera). Voor mij extra reden om die 3 in de gaten te houde.n
...óf niet!

Offline Addie

  • Forumlid
Re: De test
« Reactie #3 Gepost op: 7-01-2012, 14:53:07 »
Ja daarom denk ik dat Liesbeth ook de mol is, een van de grootste redenen
Wie is de Mol? Afl 1: Liesbeth

Offline bartjel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Klik 'm aan!
Re: De test
« Reactie #4 Gepost op: 7-01-2012, 16:54:59 »
Ik had zo'n overzichtje gisteren ook al gemaakt:

Liesbeth krijgt vraag 12: Heeft de Mol de vrijstellingen gevonden tijdens het eerste deel van de gletsjeropdracht
1. ja (aangeklikt)
2. nee

William krijgt geen vraag.

Anne-Marie krijgt vraag 8: Stond er een deel van de Dakota op de panoramafoto van de Mol?
1. Ja
2. Nee (aangeklikt, maar dat was niet duidelijk in beeld, alleen de muis)

Hadewych krijgt geen vraag.

Maarten krijgt vraag 1: De Mol is een:
1. Man
2. Vrouw (aangeklikt)

Marit krijgt geen vraag.

Dio krijgt geen vraag (maar wel een flashback)

Marion krijgt vraag 13: Werd de Mol een vrijstelling voor aflevering 3 gegund?
1. Ja
2. Nee (aangeklikt)

Tim krijgt geen vraag

Frits heeft een vrijstelling.
Bron: Molpedia

Offline bartjel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Klik 'm aan!
Re: De test
« Reactie #5 Gepost op: 14-01-2012, 15:45:07 »
Aflevering 2:

William krijgt vraag 5: Beantwoordde de Mol de vragen over zichzelf goed tijdens de Trapopdracht?
1. Ja (aangeklikt)
2. Nee

(Frits in beeld)

Anne-Marie krijgt geen vraag.

Frits krijgt vraag 18: Seinde de Mol tijdens de Seinenopdracht?
1. Ja
2. Nee

(William in beeld)

Liesbeth krijgt vraag 11: Met hoeveel mensen zat de Mol in een team tijdens de Jeepopdracht?
1. Een
2. Twee (aangeklikt; niet duidelijk in beeld)
3. Drie

Marit krijgt vraag 6: In welke kamer sliep de Mol vannacht?
1. Zes
2. Vier
3. Drie
4. Twee

Hadewych krijgt geen vraag

Maarten krijgt vraag 14: Wat was het nummerbord van de auto waarin de Mol zat tijdens de Jeepopdracht?
1. GZF 59
2. OK 829
3. De Mol zat niet in een auto

Dio krijgt vraag 20: De Mol is een:
1. Man
2. Vrouw (aangeklikt; niet duidelijk in beeld)


Raar dat vraag 20 niet meer is: Wie is de Mol, maar nu opeens Man/vrouw...
« Laatst bewerkt op: 14-01-2012, 16:01:05 door bartjel »

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De test
« Reactie #6 Gepost op: 14-01-2012, 16:00:02 »
Ik geloof dat de nummers ervoor, net zoals vorig jaar, erg willekeurig zijn. Toen was vraag 20 ook al een keer iets willekeurigs zoals waar zat de mol blabla.
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline bartjel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Klik 'm aan!
Re: De test
« Reactie #7 Gepost op: 21-01-2012, 18:02:52 »
Tim krijgt vraag 4: In welk team zat de Mol tijdens de Riverjetopdracht?
1. Het eerste bootteam
2. Het tweede bootteam (aangeklikt)
3. Het ontcijferteam

(Anne-Marie in beeld)

William krijgt geen vraag.

Hadewych krijgt vraag 15: Tijdens de rondleidingsopdracht zat de Mol in een groep van:
1. Twee personen
2. Zes personen (aangeklikt)

Frits krijgt vraag 10: Wat pakte de Mol tijdens de Jokeropdracht?
1. Een joker (aangeklikt)
2. Twee jokers
3. Een envelop met geld
4. Een envelop met geld en info

Liesbeth krijgt vraag 1: De Mol is een:
1. Man
2. Vrouw (aangeklikt)

Maarten krijgt geen vraag.

(Hadewych in beeld)

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: De test
« Reactie #8 Gepost op: 21-01-2012, 18:06:23 »
Tim krijgt vraag 4: In welk team zat de Mol tijdens de Riverjetopdracht?
1. Het eerste bootteam
2. Het tweede bootteam (aangeklikt)
3. Het ontcijferteam

(Anne-Marie in beeld)


Dit is dus ook tegenstrijdig, want Anne-Marie zat in het eerste bootteam.

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: De test
« Reactie #9 Gepost op: 21-01-2012, 18:09:14 »
Tot nu toe is telkens de vierde persoon tijdens de executie afgevallen:

aflevering 1
Tim
Hadewych
William
Marion

aflevering 2
Frits
Anne-Marie
Marit
Dio

aflevering 3
Liesbeth
Hadewych
William
Maarten

Niet dat ik er op dit moment een hint in zie maar wat niet is, kan nog komen ;)
2024: wie is de Mol?

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: De test
« Reactie #10 Gepost op: 21-01-2012, 18:11:14 »
Scherp. Alleen wat kunnen we ermee, want het is steeds van dezelfde aflevering toch? Ik bedoel, als het van de aflevering ervoor is, heb je er iets aan, nu niet zoveel denk ik.

Offline bartjel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Klik 'm aan!
Re: De test
« Reactie #11 Gepost op: 21-01-2012, 18:12:24 »
Scherp. Alleen wat kunnen we ermee, want het is steeds van dezelfde aflevering toch? Ik bedoel, als het van de aflevering ervoor is, heb je er iets aan, nu niet zoveel denk ik.
Is wel leuk. Gelijk na de test zeggen: "Wedden dat ... eruit gaat?!?"

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: De test
« Reactie #12 Gepost op: 21-01-2012, 18:13:09 »
Ja nee, zoals gezegd, momenteel zie ik er niks in. Het was meer een vaststelling ;) (en wie weet, blijkt er uiteindelijk toch een patroon in te zitten :P)

Is wel leuk. Gelijk na de test zeggen: "Wedden dat ... eruit gaat?!?"

Ik ga volgende week wel extra opletten bij kandidaat 4 ja ;D
2024: wie is de Mol?

Offline bartjel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Klik 'm aan!
Re: De test
« Reactie #13 Gepost op: 21-01-2012, 18:17:45 »
Misschien was dit wel een hint voor het geval ze vaker de aflevering van tevoren op het internet zouden zetten (wat nu door kritiek niet meer doorgaat)...

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: De test
« Reactie #14 Gepost op: 21-01-2012, 20:12:43 »
Het zou wel een hint kunnen zijn naar aflevering 4, we gaan er toch een beetje van uit dat  iedereen doorgaat. Zien we a.s. aflevering de mol als 4e? Dan is het echt een goeie hint!

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: De test
« Reactie #15 Gepost op: 22-01-2012, 14:54:40 »
Het zou wel een hint kunnen zijn naar aflevering 4, we gaan er toch een beetje van uit dat  iedereen doorgaat. Zien we a.s. aflevering de mol als 4e? Dan is het echt een goeie hint!

Het zou wat zijn :D
2024: wie is de Mol?