Auteur Topic: Aflevering 2  (gelezen 157593 keer)

Offline Marcoach

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2
« Reactie #240 Gepost op: 13-01-2012, 10:42:28 »
Waarom Liesbeth heel verdacht is..

Korte terugblik op aflevering 1:
- Ze hangt de hele tijd rond op het strand. Ze bereikt niets, waar de andere kandidaten wel iets bereiken.
- Bij de gletsjer opdracht gaat ze op eigen zoektocht (waarschijnlijk naar de vrijstellingen) en ziet ze hoe Tim de vrijstellingen pakt.
- Bij het paintballen lokt ze Maarten naar haar toe door te zeggen: "Ik heb geen balletjes meer". Later nadat Maarten is afgeschoten, lijkt ze toch te schieten, wat vrij raar is. Ze wordt daarna vlot afgeschoten.

In aflevering 2 is ze net zo verdacht, wellicht nog wel verdachter bezig.

De opdracht op de Trap:
Vlak nadat de groep bij de trap aankomt en Art heeft gezegt dat hij bovenaan de trap staat, kijkt iedereen omhoog naar Art.
Liesbeth daarintegen is totaal niet afgeleidt en weet niet hoe snel ze die portofoon moet pakken. Ze heeft op die manier gelijk de grootste vinger in de pap. Heel erg opvallend is dan ook, dat ze zegt: "Ik had, dat was gewoon toeval, als eerste de portofoon opgepakt..".

Verder houdt ze zich deze opdracht zeer rustig, wat erg slim is. Zo behoudt ze haar positie en kan ze de kandidaten wellicht manipuleren/verwarren in de antwoorden. Ik denk niet dat er sterk gelogen is tijdens de beelden die wij zien, en zowel dan geeft dit misschien slechts 1 a 2 plaatsen verschil. Bij de vraag die wij niet zien is dit waarschijnlijk wel gebeurd. De kans is dus groot dat de mol bij de laatste 4 zit, zijnde.. William, Hadewych, Anne Marie en inderdaad.. Liesbeth. En ja, wat lacht Liesbeth toch heerlijk als ze bovenaan de trap staat. Wat ze zegt tegen Art, is ook al opvallend: "Wat hebben we fout gedaan?", en even later: "Wat ging er mis? Wat hebben we fout gedaan?". En: "Hier was de mol, denk ik, heel erg actief".

De opdracht met de auto's:
Dit is gewoon een lastige opdracht. Ik denk niet dat Dio of Frits express verkeerde aanwijzingen hebben gegeven, dit zou te opvallend zijn. Na de opdracht is duidelijk te zien dat de auto van Dio met daarin Marit, Anne Marie en William een goed resultaat hebben neergezet.. er is in iedergeval wat leesbaar. Nee waarschijnlijk zit de mol gewoon in de andere auto.

En wat wil de mol dan? Precies.. communiceren en autorijden. En wat toevallig, onze Liesbeth probeert gelijk de portofoon af te pakken van Hadewych.. helaas dat dit mislukt. Daarom gaat het eerste gedeelte van de opdracht ook goed, zoals Frits al opmerkt. Na het wisselen gaat het echter goed fout. En wie zit er na het wisselen achter het stuur? Precies, Liesbeth.

De opdracht met de rooksignalen:
In deze opdracht is de mol niet echt actief. Of toch wel? Mijn vermoeden is, dat de mol wist dat Maarten had gegokt dat de opdracht niet gehaald zou worden. En daarom moest de opdracht juist lukken. Daar waar het dan ook mis gaat, is dit puur doordat er lastige omstandigheden waren en doordat ze onhandig deden met de rooksignalen: pech voor de mol. En goed, aangezien de mol het nu goed moest doen.. en er maar 1 koppel was wat hier goed in slaagde..

En tjaa.. 4263.. een wiskundige reeks ja, maar wat betekend het?

Anyway, ik ben benieuwd wat er in aflevering 3 gebeurd. Nog meer aanwijzingen naar Liesbeth? Of was dit een afleidingsmanoeuvre van de mol..  >:D
De naam Staats moet toch ergens een palindroom opleveren. Wat tot nu toe opviel in dat Liesbeth in afl. 1 het strand heen en weer loopt, en in afl. 2 de trap op en neer...
Ik zie ik zie wat jij niet ziet... hoezo tunnelvisie

Offline mrjepmol

  • Forumlid
Re: Aflevering 2: spoilertopic!
« Reactie #241 Gepost op: 13-01-2012, 10:43:39 »
Zie hier:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

6+6 = 12
6*6 = 36
(4-2) * (6*3) = 36

Ik insinueer nu maar wat en wil nu nog geen tunnelvisie creeeren, maar het zijn wel opvallende dingen.

Vraag 6 is niet in beeld, Marit komt niet in beeld.
En nu toch met vraag 6

Offline Molvarp

  • Forumlid
Re: Aflevering 2: spoilertopic!
« Reactie #242 Gepost op: 13-01-2012, 10:48:53 »
Volgens mijn berekeningen zijn staan ze op trede nr. 242
Dus + 28 = 270 treden
Maar ik las hier ook dat het eigenlijk 282 treden zijn? 282-270 = 12 ( 12e mol)

"Via een lange trap (382? treden) lopen we naar boven"

deze informatie vond ik op internet http://www.sanmarko.nl/ volgens mij konden ze met de antwoorden nooit aan dit aantal komen. Waar ik ook nog een vraagteken bij zet is de vraag van de tijd van Maarten, waar je de komma moet zetten in tijd, als je op internet gaat zoeken naar "gewonnen" tijden, worden bij sommige tijden ook de komma na de minuten gezet.

Offline :Selmar:

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • You can run, but you can't hide
Re: Aflevering 2
« Reactie #243 Gepost op: 13-01-2012, 11:59:25 »
Of Liesbeth drukte net op de knop van de portofoon toen Art zei ... en tel daar dan 28 bij op. 

Offline jorge

  • Forumlid
Re: Aflevering 2
« Reactie #244 Gepost op: 13-01-2012, 13:29:12 »
Wat ik me afvraag: Art verteld hoeveel treden de trap is en dat hij bovenaan staat.

Het ligt dus erg voor de hand dat je helemaal bovenaan de trap moet eindigen.
Zou het zo zijn dat iemand meegeteld heeft dan kun je ook uitrekenen hoeveel treden je al gehad hebt en hoeveel je er nog moet om bij Art uit te komen. Zo zou je dus met een fout antwoord alsnog precies naast Art kunnen uitkomen.

Dit had ook een tactiek kunnen zijn en ik neem aan dat ze dan gewoon geld gehad zouden hebben toch? William wilde ook bijvoorbeeld na zijn fout nog een fout maken om het te compenseren.

Verder kon ik ook totaal niet het woord viking uit de kaartjes halen, maarja dio was de mol niet en frist verdenk ik ook niet zo. dus daar zal wel niks geks mee zijn.

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: Aflevering 2
« Reactie #245 Gepost op: 13-01-2012, 13:52:50 »
Zou het zo zijn dat iemand meegeteld heeft dan kun je ook uitrekenen hoeveel treden je al gehad hebt en hoeveel je er nog moet om bij Art uit te komen. Zo zou je dus met een fout antwoord alsnog precies naast Art kunnen uitkomen.
Dit had ook een tactiek kunnen zijn en ik neem aan dat ze dan gewoon geld gehad zouden hebben toch? William wilde ook bijvoorbeeld na zijn fout nog een fout maken om het te compenseren.

Ze hadden ook na vraag 1 al bijna helemaal naar boven kunnen lopen, en dan steeds op alle vragen "1"  antwoorden. Dan is het tellen voor wat je op de laatste vraag  moet antwoorden wat simpeler.
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline PsVeindje

  • Forumlid
Re: Aflevering 2
« Reactie #246 Gepost op: 13-01-2012, 15:02:51 »
Wat mij opviel in deze aflevering was dat Maarten veel in beeld kwam. Wat dus niet in aflevering 1 was. Ook viel mij op dat hij widm zei bij opdracht 2. Dit is vergezocht maar je weet het maar nooit bij Wie is de mol... WIDM als je de volgorde van de letters veranderd krijg je MIDW: Maarten Is De Wie, WIE is de mol.
« Laatst bewerkt op: 13-01-2012, 15:04:32 door PsVeindje »

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Aflevering 2
« Reactie #247 Gepost op: 13-01-2012, 15:07:33 »
Wat mij opviel in deze aflevering was dat Maarten veel in beeld kwam. Wat dus niet in aflevering 1 was. Ook viel mij op dat hij widm zei bij opdracht 2. Dit is vergezocht maar je weet het maar nooit bij Wie is de mol... WIDM als je de volgorde van de letters veranderd krijg je MIDW: Maarten Is De Wie, WIE is de mol.

 Hij is wel leuk gevonden  ::ok::

Offline Mr. Molska

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Voorheen KaMol.
Re: Aflevering 2
« Reactie #248 Gepost op: 13-01-2012, 15:18:25 »
Wat mij opviel in deze aflevering was dat Maarten veel in beeld kwam. Wat dus niet in aflevering 1 was. Ook viel mij op dat hij widm zei bij opdracht 2. Dit is vergezocht maar je weet het maar nooit bij Wie is de mol... WIDM als je de volgorde van de letters veranderd krijg je MIDW: Maarten Is De Wie, WIE is de mol.

Dank denk ik eerder dat de hint is: WIDM, Weijden is de Mol...
Expeditie Peking Mol-Boyard. Ik zeg ja.

Offline MissTinie

  • Forumlid
Re: Aflevering 2
« Reactie #249 Gepost op: 13-01-2012, 15:19:01 »
Daarnaast vind ik ook raar dat Maarten z'n Olympisch gouden tijd niet weet, zelf doe ik aan (zeer) amateuristisch wedstrijd zwemmen en ik weet al mn tijden exact uit m'n hoofd... dus dat is raar (of ik ben raar ::rofl:: )
Iemand zei sowieso treden tekort maar werd met de vraag getal achter de komma niet het gehele getal achter de komma bedoelt? Dus niet alleen die '5' maar dus '51' (of wat het ook was)

Het jammere is dat Maarten 3000,- voor pot haalt en hierdoor voor mij afvalt.

Een opmerking die hier vaker gemaakt is, waarom Liesbeth zo vaak in biechthok/als eerste laten spreken? Dat is toch veel te opvallend voor een mol? En ze moest wel erg lachen daar bovenaan die trap bij Art..zenuwen of mol?

Offline eriw85

  • Forumlid
Re: Aflevering 2
« Reactie #250 Gepost op: 13-01-2012, 15:26:54 »
Het jammere is dat Maarten 3000,- voor pot haalt en hierdoor voor mij afvalt.
Waarom ?

De mol geeft in zijn / haar dagboek het volgende aan :
"Best laat vind ik, maar met een beetje meer geluk was deze opdracht ook finaal in rook opgegaan"

Maarten was de enige die, die opdracht "geluk" nodig had , omdat zijn keuze fifty/fifty was ( en er verder geen invloed op zou kunnen hebben ).
Het leek een hele makkelijke opdracht om te halen, zeker als je het begin zag.
het was dio die het moeilijk maakte

Offline jumper

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2
« Reactie #251 Gepost op: 13-01-2012, 15:46:42 »
Heb nog niemand gehoord over de kaarten bij de auto-opdracht. Waarom die rare punten op de letters? Is niet waar de kaarten elkaar moeten raken. 't Is misschien geen punt, maar toch... Iemand een idee? Zie plaatjes.

Offline Ruud2003

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2
« Reactie #252 Gepost op: 13-01-2012, 15:54:43 »
Ik denk dat die 'rare punten' de plekken zij waar er van chauffeur gewisseld moest worden.

Goede jacht!

Offline Mollmans

  • Forumlid
Re: Aflevering 2
« Reactie #253 Gepost op: 13-01-2012, 15:55:14 »
Even over de Moltweet "Hoe goed ken ik mezelf? Zie me in een wiskundige reeks die een stijgende lijn inzet". Hier staat dus iets over een wiskundige oplopende reeks. De code die in opdracht 3 moest worden overgeseind was 4263, ofwel: 4-2, 6-3. Dit is een wiskundige reeks; deze loopt verder op naar 8-4, 10-5 en (de twaalfde mol, dus belangrijk) 12-6.
Het getal 6 is dus waar het om gaat. Dit werd ook sterk door Marit in de test benadrukt toen zij het had over Tim: "maar die zes...".
Nu naar de opdracht op de trap. Daar hoorden we als kijkers alle vragen, behalve vraag 6. In alle andere vragen werden dingen over alle kandidaten gevraagd, behalve over Marit. In vraag 6 werd dus zeer waarschijnlijk iets over Marit gevraagd. Dit past perfect in de moltweet.
Hoe goed ken ik Marit? Niet zo goed, maar ik zie haar wel heel duidelijk in deze wiskundige reeks die een stijgende lijn inzet...

Heel erg sterk inderdaad, en ik denk zeker dat de combinatie 6-12 iets te betekenen heeft. Ik zie alleen geen direct verband met Marit in deze. Zeker omdat opdracht waarin deze reeks voorkomt voor de trap opdracht kwam. Maar in ieder geval ga ik deze reeks en dan met name de combinatie 6-12 onthouden en onderzoeken.

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Aflevering 2
« Reactie #254 Gepost op: 13-01-2012, 15:55:35 »
Heb nog niemand gehoord over de kaarten bij de auto-opdracht. Waarom die rare punten op de letters? Is niet waar de kaarten elkaar moeten raken. 't Is misschien geen punt, maar toch... Iemand een idee? Zie plaatjes.
Punten waar ze van chauffeur moesten wisselen?
Al wisselen ze uiteindelijk tegelijk... misschien deden ze er zo lang over dat de crew heeft gezegt dat ze eerder moesten wisselen omdat anders niet iederen aan bod kwam als bestuurder?

Offline jumper

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2
« Reactie #255 Gepost op: 13-01-2012, 16:00:40 »
Ik denk dat die 'rare punten' de plekken zij waar er van chauffeur gewisseld moest worden.


Ah, natuurlijk. Dat zal het wel zijn. Bedankt.

Offline Muldvarpen

  • Forumlid
  • Trust nobody - niet alleen in dit spel
Re: Aflevering 2
« Reactie #256 Gepost op: 13-01-2012, 16:31:44 »
Ik heb eens scherp gelet op de gezichten tijdens de eliminaties. Ik weet dat je er niet altijd alles van kunt zeggen, maar ik zag een shot van Marion, eerste aflevering, toen niet zij aan de beurt was, waarin ze erg gespannen was, en het leek me oprecht. Ook Dio was oprecht gespannen. Dit helpt natuurlijk weinig, maar geeft aan dat je er wel naar kunt kijken. Die lijn doortrekken, zie ik dat Marit toch wel heel espannen en opgelucht was, en Frits ook. Ik zie vooralsnog geen mol in deze twee.

de 144 en 12e aflevering-hints geloof ik zeker. Net zoals alle minnen en negatieve getallen: Min is de mol.

Heb ook wedstrijdzwemmen gedaan, en tienden zijn zeker van belang (het enige dat van belang is, want de seconden zijn evident). Maar niet bij een tien kilometer wedstrijd over bijna 2 uur.

Offline jumper

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2
« Reactie #257 Gepost op: 13-01-2012, 16:45:31 »
Tim en Hadewych : (...) Ze brengen geen mening in en doen ook geen verdachte dingen.
Tim stond wel te huppelen op de trap: plus 1, min 1...

Offline Joeyversteeg12

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Onschuldig, maar niets is wat het lijkt..
Re: Aflevering 2
« Reactie #258 Gepost op: 13-01-2012, 16:51:31 »
Tim stond wel te huppelen op de trap: plus 1, min 1...

Ja, ik zag ook dat hij iets aan het trainen was ofso. Maar dit vind ik niet bepaald verdacht.

Re: Aflevering 2
« Reactie #259 Gepost op: 13-01-2012, 16:55:26 »
wat mij ook opviel was het shot met daarin tim die een soort letter lijkt te 'tekenen' in de lucht met een pen.

ik ben echt a technisch als het gaat om screeenshots. zou iemand dit shot kunnen uploaden?