Auteur Topic: Aflevering 2  (gelezen 157643 keer)

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: Aflevering 2
« Reactie #280 Gepost op: 13-01-2012, 21:24:34 »
28 treden tekort zie je niet over het hoofd en dan zou je wel gaan gokken om in de buurt te komen.
Zo dacht de groep helemaal niet. De vraag was die rekensom, dus wat doen de kandidaten? Die gaan braaf* die rekensom oplossen. Tja. Dat je het aantal treden dat je loopt zelf kan kiezen is blijkbaar niet in ze opgekomen.....


*woordspeling niet opzettelijk  :P
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline eselkaa

  • Forumlid
Re: Aflevering 2
« Reactie #281 Gepost op: 13-01-2012, 21:44:58 »
Zo dacht de groep helemaal niet. De vraag was die rekensom, dus wat doen de kandidaten? Die gaan braaf* die rekensom oplossen. Tja. Dat je het aantal treden dat je loopt zelf kan kiezen is blijkbaar niet in ze opgekomen.....


*woordspeling niet opzettelijk  :P

Het is wel het meest waarschijnlijke scenario dat er zo gedacht wordt. Maar als mol weet je dit niet zeker en voor extra zekerheid is het handig om tot het laatst maximale invloed uit te oefenen.

Offline jumper

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2
« Reactie #282 Gepost op: 13-01-2012, 22:00:26 »
Liesbeth is zekers te weten ook verdacht, als je de code keer elkaar doet, kom je op 144. En wat is de 144e dag van 2012? jep, liesbeths verjaardag, 23mei (:
4 × 2 × 6 × 3 = 144.
Oeps. Goed gevonden. En dat niet alleen. Daar gaat mn Marit-theorie. Want als je de getallen vermenigvuldigt krijg je ook een wiskundige reeks:
4x2=8; 6x3=18; ... Het volgende getal is 28. 28 treden van de trap...
Molletje Liesbeth?!

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2
« Reactie #283 Gepost op: 13-01-2012, 22:07:28 »
Oeps. Goed gevonden. En dat niet alleen. Daar gaat mn Marit-theorie. Want als je de getallen vermenigvuldigt krijg je ook een wiskundige reeks:
4x2=8; 6x3=18; ... Het volgende getal is 28. 28 treden van de trap...
Molletje Liesbeth?!

De volgende in de reeks zou niet 7x4 maar 8x4 moeten zijn. 32 dus.
« Laatst bewerkt op: 13-01-2012, 22:10:34 door Qper »

Offline jumper

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2
« Reactie #284 Gepost op: 13-01-2012, 22:12:11 »
De volgende in de reeks zou niet 7x4 maar 8x4 meten zijn. 32 dus.
Dat is waar. Maar als je alleen naar de uitkomsten kijkt kan het wel. Steeds 10 erbij: 8-18-28 Niet dat ik er blij mee ben. Liesbeth is te populair als mol, kan nooit kloppen ::ohno::
« Laatst bewerkt op: 13-01-2012, 22:14:19 door jumper »

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 2
« Reactie #285 Gepost op: 13-01-2012, 22:13:49 »
Tim schrijft de M van Mol!

Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline jumper

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2
« Reactie #286 Gepost op: 13-01-2012, 22:16:07 »
Tim schrijft de M van Mol!

Ja, hij verdenkt Maarten of Marit  ::tandpastasmiley:: Grapje.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 2
« Reactie #287 Gepost op: 13-01-2012, 22:17:10 »
Was ook pas een keer of zes gepost Jelsir. ;)

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 2
« Reactie #288 Gepost op: 13-01-2012, 22:18:48 »
Was ook pas een keer of zes gepost Jelsir. ;)
Niet op video!
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 2
« Reactie #289 Gepost op: 13-01-2012, 22:19:03 »
Klopt!

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 2
« Reactie #290 Gepost op: 13-01-2012, 22:33:02 »
Hier één van de twee of drie slow-frames van afgelopen aflevering. Als iemand die anderen tegenkomst post de tijd even. Want kan ze niet zo snel vinden ;)

Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2
« Reactie #291 Gepost op: 13-01-2012, 23:39:39 »
Dat is waar. Maar als je alleen naar de uitkomsten kijkt kan het wel. Steeds 10 erbij: 8-18-28 Niet dat ik er blij mee ben. Liesbeth is te populair als mol, kan nooit kloppen ::ohno::

Als je alleen de uitkomsten neemt vind ik de sommen niet zoveel nut hebben. Twee losse cijfers kun je geen reeks noemen. Na 8-18 kan net zo goed 38 komen ipv 28  (x2 +2). 

De eerste 2 cijfers haal je uit een som. De 3e plak je er uit de lucht gegrepen bij. Dat is niet echt een reeks. De som zelf doorrekenen wel.





Offline FeniXII

  • Forumlid
  • Die Mol is baie wys
Re: Aflevering 2
« Reactie #292 Gepost op: 13-01-2012, 23:58:17 »
Even nog vlug een reactie op de aflevering zelf. Heb er niet zo van genoten aangezien ik door een spoiler ervan op de hoogte was dat Maarten een pak geld ging winnen. Hopelijk gebeurt me dat niet iedere week want dan is alle spanning natuurlijk meteen weg.
Daarbij heb ik ook nog eens de hele executie gemist, dacht dat ik nog net op tijd de stream aanzette, maar nadat ik op play drukte zag ik iedereen vol ongeloof hun hoofd draaien naar Dio. Weeral een anti-climax dus. Alle spanning, hetgeen waarvoor je dit programma kijkt heb ik dus keihard gemist. Zeer teleurstellend.

Vond wel dat ze hun best hebben gedaan om leuke opdrachten te verzinnen, maar die groep kandidaten is echt niks waard. Die laten echt alles mislukken. Denk dat de Mol zich erg gedeisd kan houden met zo'n fantastische groep. ::rofl::

Dio's executie was dan weer meer dan terecht. Ok, niks verkeerd met die jongen ... maar je mag je hoofd wel een klein beetje proberen te gebruiken of toch een poging wagen, heeft de Mol de knop van zijn brein uitgeschakeld of zo. :P En dan zegt ie nog "don't trust nobody". Tja als je dat ook nog eens echt doet vlieg je er genadeloos uit. Eerlijk gezegd die jongen was kansloos. Hij maakte een veel te verwarde indruk, ik denk niet dat hij veel snapte van heel het spel. Hij bekeek het schijnbaar veel te simpel. In dit stadium van het spel moet je toch echt geen onnodige risico's gaan nemen.
Bij momenten vond ik Dio ook nogal passief en in alle eerlijkheid zag ik hem liever naar huis vertrekken dan nog een paar afleveringen door te stromen. Ik heb toch liever een stel kandidaten met wat meer spelinzicht, ik denk wel dat de rest dat genoeg heeft om het spannend te maken. Vind het nog steeds een heel toffe groep, ook met Dio en Marion trouwens. Maar ben blij dat de rest er nog inzit en erg benieuwd naar de volgende afvaller want dat gaat hard aankomen vermoed ik.

Ok, dan kan ik nu eindelijk eens aflevering 2 onder handen nemen. ;) Al schrik ik nog altijd van die 15 pagina's die er al zijn neergepend. :o
« Laatst bewerkt op: 14-01-2012, 00:25:29 door FenikXII »

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Aflevering 2
« Reactie #293 Gepost op: 14-01-2012, 00:00:27 »
Dio's executie was dan weer meer dan terecht. Ok, niks verkeerd met die jongen ... maar je mag je hoofd wel een klein beetje proberen te gebruiken of toch een poging wagen, heeft de Mol de knop van zijn brein uitgeschakeld of zo. :P En dan zegt ie nog "don't trust nobody". Tja als je dat ook nog eens echt doet vlieg je er genadeloos uit. Eerlijk gezegd die jongen was kansloos. Hij maakte een veel te verwarde indruk, ik denk eerlijk gezegd dat hij niet veel snapte van heel het spel. Hij bekeek het schijnbaar veel te simpel. In dit stadium van het spel moet je toch echt geen onnodige risico's gaan nemen. Maar ben blij dat de rest er nog inzit, erg benieuwd naar de volgende afvaller want dat gaat hard aankomen vermoed ik.

Eerlijk gezegd, Dio had geen schijn van kans. Hij snapte niks van het spel, was te passief en eigenlijk zag ik hem liever naar huis vertrekken dan nog een paar afleveringen door te stromen.  Ik heb toch liever een stel kandidaten met wat meer spelinzicht, ik denk wel dat de rest dat genoeg heeft om het spannend te maken. Vind het nog steeds een heel toffe groep, ook met Dio en Marion trouwens.

Misschien kun je het nog wat nuanceren na het lezen van zijn dagboek (mocht je dat nog niet gelezen hebben). :)

Offline jumper

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2
« Reactie #294 Gepost op: 14-01-2012, 00:10:13 »
Als je alleen de uitkomsten neemt vind ik de sommen niet zoveel nut hebben. Twee losse cijfers kun je geen reeks noemen.
OK :(

Offline jumper

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2
« Reactie #295 Gepost op: 14-01-2012, 00:14:39 »
He he eeeeeeeeeindelijk de hele aflevering 2 op de WIDM site. Dat noem ik nog eens uitstel van executie ::rofl::

Offline FeniXII

  • Forumlid
  • Die Mol is baie wys
Re: Aflevering 2
« Reactie #296 Gepost op: 14-01-2012, 00:43:00 »
Misschien kun je het nog wat nuanceren na het lezen van zijn dagboek (mocht je dat nog niet gelezen hebben). :)

Jep, blijkbaar is dat nog veranderd. Heb dat dagboek gelezen vlak na de uitzending en toen bestond dat enkel uit een teleurstellend aantal regels. Ondertussen overtreft het zelfs de lengte van Marions dagboek. Amai, dat moet je hem wel nageven. Daarin komt hij toch al wat snuggerder over dan in de uitzendingen. Laten we het erop houden dat Dio last had van een tijdelijke black-out veroorzaakt door de kou in 'freezing' IJsland. Daarbij verloor hij ook nog eens tijdelijk zijn bewustzijn tijdens de proeven. ::rofl:: Verder geen commentaar. Hij durft tenminste mee te doen, ook al belden ze hem dan wel echt op het allerlaatste moment! ::ok:: Niet te geloven eigenlijk!
« Laatst bewerkt op: 14-01-2012, 00:45:44 door FenikXII »

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2
« Reactie #297 Gepost op: 14-01-2012, 11:58:19 »
Ik bedenk me trouwens iets over de huisnummers van Liesbeth en Hadewych. Hiervan heb ik eerder gezegd dat je hier heel makkelijk over kan liegen. Dat is wel waar, maar niet helemaal. Tegenover je medekandidaten kun je er inderdaad makkelijk over liegen, maar tegenover de tv-kijker wat moeilijker.

Het is voor ons inderdaad nauwelijks te controleren, maar buren, vrienden en familie (en postbodes :P) kunnen dit natuurlijk wel weten. Die hebben meteen door dat ze zouden liegen over hun huisnummer en ook hier kunnen heel goed WIDM kijkers tussen zitten. Door een fout geantwoord huisnummer in beeld te brengen, loop je een risico dat enkele kijkers per direct zeker weten wie de mol is.


Hierdoor denk ik toch dat Liesbeth en Hadewych eerlijk waren over hun huisnummer, want het komt in beeld. Een vraag komt niet in beeld, allicht vroegen ze hier het huisnummer van een andere kandidaat, wellke om bovengenoemde reden niet in beeld werd gebracht.
 

Offline ER fanaatje

  • Forumlid
  • Nog geen tunnels ontdekt!
Re: Aflevering 2
« Reactie #298 Gepost op: 14-01-2012, 12:12:41 »
Oeps wrong topic :$ zo te zien.

Het valt mij dit seizoen wel ook dat er veel vanuit de lucht is gefilmd. Ik kan me dit van andere seizoens niet zo herinneren. Daarnaast vind ik dat er veel shots van vogels voorbij komen.
2 mogelijkheden :
1. het is een motief en leidt naar de mol
2. In IJsland was met een helicopter filmen gewoon praktischer en buiten vogels viel er niet veel te filmen
« Laatst bewerkt op: 14-01-2012, 12:20:27 door ER fanaatje »

Offline molvankaas

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • pineapples are evil
Re: Aflevering 2
« Reactie #299 Gepost op: 14-01-2012, 12:18:03 »
@ER fanaatje: vroeg ik me ookal af

en het is al vaker genoemand maar ik wil het toch weer naar boen brengen: in een twwt van de mol staat OK, dat is niet zo raar maar wel als je bedenkt dat Maarten Olympisch Kampioen is geworden. daarbij krijgt hij de vraag: welk nummerbord had de jeep waar de mol in zat? hij klikt "OK *paar cijvers*" aan. dit lijkt mij een behoorlijk sterke hint als in op maarten zat
Geweld is nooit het antwoord, behalve bij de vraag: "wat is nooit het antwoord?"