Auteur Topic: Eerdere beschikbaarheid uitzending = hoax programmamakers = deel van hint ?  (gelezen 12495 keer)

Offline coolietje

  • Forumlid
Het zou me niet verbazen dat de zogenaamde eerdere beschikbaarheid van de aflevering morgen een hoax is van de programmamakers en dat het eigenlijk kadert in een hint / rode draad van de reeks...

Waarom denk ik dat?

1. Late aankondiging via de molmail
2. Waarom niet voor de eerste aflevering en wel voor de tweede aflevering
3. De programmamakers weten dat molloten zoals wij hier niet voor te vinden zijn
4. Hiermee zouden ze hun eigen ruiten (lees kijkcijfers) ingooien.

Dus ik wacht rustig af wat er morgenavond op de site verschijnt.
Chris Zegers is mijn schot voor de boeg...

Offline bartjel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Klik 'm aan!
Het zou me niet verbazen dat de zogenaamde eerdere beschikbaarheid van de aflevering morgen een hoax is van de programmamakers en dat het eigenlijk kadert in een hint / rode draad van de reeks...

Waarom denk ik dat?

1. Late aankondiging via de molmail
2. Waarom niet voor de eerste aflevering en wel voor de tweede aflevering
3. De programmamakers weten dat molloten zoals wij hier niet voor te vinden zijn
4. Hiermee zouden ze hun eigen ruiten (lees kijkcijfers) ingooien.

Dus ik wacht rustig af wat er morgenavond op de site verschijnt.

1. Zo laat is het toch niet? Dinsdag is altijd de MolMail en in de privacycontracten enzo staat dat ze maar 1 mailtje per week mogen sturen
2. Misschien omdat veel mensen pas aan WIDM beginnen na donderdag 1e aflevering ofzo? Veel mensen zijn nog niet actief voor het seizoen...
3. Maar de molloten zijn denk ik maar 4% van de programmakijkers ofzo. Normale kijkers (96%) hebben hier geen enkel probleem mee
4. Bij de bijgewerkte kijkcijfers worden volgens mij ook de kijkers op Uitzending Gemist meegetelt. Waarschijnlijk worden de kijkers die van tevoren kijken daar ook bij opgeteld (weet ik niet zeker).

En het is geen hoax, want zoiets wordt niet verzonnen voor die 4% als hint, nee, zoiets wordt ook verzonnen voor die 94%. En dan doe je dat niet, dat levert meer kritiek op dan nu het geval was.

Ook kan het nu niet meer geannuleerd worden, MolMail verstuurd, deze keer niets meer aan te doen.

Offline molcontact

  • Forumlid
Wie weet monteren ze de uitzendingen wel verschillend waardoor een hint zichtbaar zou kunnen worden. Zou ik persoonlijk geweldig vinden. Hoe innovatief... en laten we eerlijk zijn... met zoveel molloten en hun theorieën, dan valt iets nieuws bedenken niet mee. Al helpen we ze wel, want door onze theorieën weten ze inmiddels wel een beetje hoe we denken.

Offline coolietje

  • Forumlid
En het is geen hoax, want zoiets wordt niet verzonnen voor die 4% als hint, nee, zoiets wordt ook verzonnen voor die 94%. En dan doe je dat niet, dat levert meer kritiek op dan nu het geval was.Ook kan het nu niet meer geannuleerd worden, MolMail verstuurd, deze keer niets meer aan te doen.

Als het voor iedereen bedoeld zou zijn, waarom staat er dan geen enkele melding hiervan op de officiële wie is de mol site? enkel in de molmail wordt verwezen naar deze vervroegde uitzending en de molmail is toch wel bedoeld voor ons molloten...

 
Chris Zegers is mijn schot voor de boeg...

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Aflevering 1 had dan weer 10 minuten extra. Ze zijn er kennelijk nog niet helemaal uit hoe ze het programma willen gaan uitzenden.
;)
« Laatst bewerkt op: 11-01-2012, 09:58:54 door Avogadro »

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Huh, wat is dit nu weer? Waarom zouden ze de aflevering al een dag van tevoren erop gooien? ???
Edit: ik ben niet de enige in shock. De rest van mijn relaas staat in het molmail topic. ;)
« Laatst bewerkt op: 11-01-2012, 12:14:35 door Lautjuh »

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Ook de pot wordt op de site niet goed bijgehouden. Dat zijn dus al drie afwijkingen van het normale. Ik ga nu voorzichtig toch aan opzet denken...

Offline ER fanaatje

  • Forumlid
  • Nog geen tunnels ontdekt!
wat zijn de 3 afwijkingen dan?
Ik tel er nu maar twee :$

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
10 minuten extra, aflevering een dag eerder, pot niet goed bijgehouden op de site.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline ER fanaatje

  • Forumlid
  • Nog geen tunnels ontdekt!
:$ die 10 min extra was ik vergeten.

Dit had ik al in een andere topic gepost, wellicht dat jullie er iets in zien?




Citaat
Ik weet nog niet of ik ga kijken vanavond. Ik zie de daad ervan in ieder geval niet als iets wat 'verraad' pleegt aan of iets dergelijks. Ik vind ook niet dat mensen die dat ook gaan doen zich daarover schuldig moeten voelen.
Ieder moet zijn of haar eigen keuzes maken. En een 'daad' stellen als niet kijken of je lidmaatschap intrekken is slechts symbolisch sws. Zoals Lo eerder aangaf, men heeft hiermee  mogen we aannemen een bepaald doeleinde voor ogen - dat wordt bereikt of niet. Het zal niet de bedoeling zijn geweest de aanhang hier te vervreemden, zeker niet - maar er zijn bepaalde doelen die gesteld worden waar mogelijk ook Anton/ de productieleiding weinig over te zeggen heeft omdat dit door de directie bepaald wordt.



Mooie woordkeuze supernova, hierdoor gingen belletjes rinkelen.
In het interview (molmail 27 dec.) waar Art praat over zijn presentatorschap zegt hij op een gegeven moment: Seizoen 12 is in één woord samen te vatten als vervremend

Wellicht is dit toch een stunt van de avro.
Mocht het geen stunt zijn, maar gewoon truc om meer kijkers te trekken dan vind ik het erg plezierig om te lezen dat zelfs de kandidaten het er niet mee eens zijn!

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Een reden voor mij om te denken dat het géén hint is is dat hints doorgaans niet worden verstopt op de meest opvallende plekken. Als dit een hint is is ie wel heel erg opvallend neergezet. Echt zoals een bot voor de hond "ga hier maar eens lekker in zoeken, mollootjes" idee zeg maar. En ik denk niet dat ze zoiets zouden doen.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Huh, wat is dit nu weer? Waarom zouden ze de aflevering al een dag van tevoren erop gooien? ???
Edit: ik ben niet de enige in shock. De rest van mijn relaas staat in het molmail topic. ;)
Goed lezen: het is de aflevering tot aan de executie. Mensen die vanavond kijken, en denken dat ze meteen naar de executie kunen zappen voor ze ook maar iets van de aflevering hebben gezien, komen bedrogen uit.


Neem ik toch aan.

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Maar. Als de aflevering online beschikbaar is, kun je dan wel al direct doorspoelen tot vlak vóór de executie? Zodat zeg maar een paar minuten na het begin elk stukje aflevering al door iemand gezien kan zijn, in plaats van dat tien minuten na het begint alleen de eerste tien minuten bekend zijn?
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Waarschijnlijk niet. In mijn ervaring kan je in de NPO streams niet skippen en downloadt hij precies zo snel als hij wordt afgespeeld.
The British are not impressed.

Offline Biersteker

  • Forumlid
Als mensen zin hebben om te timecodes te plempen van de flashy stukjes, graag! Ga ik weer CV's zoeken :)

Had trouwens deze gevonden, (Aflevering 3)
http://avro.nl/wieisdemol/Player/AVRO_1489837#.Tw3TWW_j7GV

Misschien toch een hoax/hint/fout, je weet het nooit.
« Laatst bewerkt op: 11-01-2012, 19:22:56 door Biersteker »

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Wat zal ik lachen als blijkt dat de aflevering begint met een (al dan niet echte/meetelllende) executie!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
William en Maarten geven ook al min of meer aan hier niet zo blij mee te zijn.

Offline ER fanaatje

  • Forumlid
  • Nog geen tunnels ontdekt!
Nog een afwijking. De media spreekt over 11 afleveringen, maar de info op de live.avro.nl site staat het volgende

Wie is de Mol? is een format van Woestijnvis en wordt geproduceerd door IDTV. De AVRO zendt het programma tussen 5 januari en 8 maart elke donderdagavond om 20:30 uur uit op Nederland 1. De herhaling is elke vrijdag rond 16:45 uur op Z@pp en elke zaterdag rond 13:10 uur op Nederland 1 (m.u.v. 7 januari, dan is het om 10:30 uur).

Dat zijn maar 10 weken, ik heb het toevallig gisteren nageteld ivm opvallende data zoals vorig jaar met st. Patricks day.

Mijn 1e reactie was hee een molkandidaat jarig op de 1e en laatste aflevering toevallig! (en toen dacht ik ooh nee toch niet widm loopt tot 14 maart met 11 afleveringen), maar hier vind ik dus weer dit.
Hadewych was jarig op 5 januari en William is jarig op 8 maart =)

Offline Moni

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Maar. Als de aflevering online beschikbaar is, kun je dan wel al direct doorspoelen tot vlak vóór de executie? Zodat zeg maar een paar minuten na het begin elk stukje aflevering al door iemand gezien kan zijn, in plaats van dat tien minuten na het begint alleen de eerste tien minuten bekend zijn?

Ja je kan direct doorspoelen. Ik heb net nieuwsgierig hier en daar geklikt en heb het tot aan het invullen van de test al kunnen aanklikken.

Offline the_shagster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ik was de mol!
ik heb al gekeken. ik verklap niks. alleen dat er een shot in zit met de ondertitel live.avro.nl waarvan ik denk dat het niet in de aflevering van morgen zit. als dat zo blijkt te zijn meld ik het en plaats ik een printscreen.