Auteur Topic: [Theorie] Jongens = JUNG IS  (gelezen 81511 keer)

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [Theorie] Jongens = JUNG IS
« Reactie #220 Gepost op: 5-03-2012, 15:08:09 »
Eens, dat had de hint sterker gemaakt. Aan de andere kant denk ik dat de hint er dan wel heel erg dik bovenop zou liggen en waarschijnlijk al na de 2e aflevering ontdekt zou zijn.
Het programma heet;  Wie is de Mol?

In aflevering 10 kan Art prima zeggen dat hij toch veelvuldig het antwoord gaf op deze vraag:

Wie is de Mol? ; "Jung is".

Imho niet nodig om er een "mol-zin" achter te plaatsen.
Al snap ik dat dat heel mooi zou zijn.
Denk dan ook dat (als AM de Mol is)..Art in aflevering 10
de zin wel eens zou kunnen maken waar hierboven om gevraagd wordt.

Nog 3 nachtjes  :D
Omnia vincit amor

Offline De Nieuwe Mol

  • Forumlid
Re: [Theorie] Jongens = JUNG IS
« Reactie #221 Gepost op: 5-03-2012, 15:09:17 »
Ik vind het opmerkelijk dat Art in deze video "vrienden" van Angela aanhaald!  ::hypocriet::



En de opdracht op de gletsjer waar Anne-Marie haar betoog begint met "Lieve vrienden...". ;)

Offline loving*widm

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Theorie] Jongens = JUNG IS
« Reactie #222 Gepost op: 5-03-2012, 16:23:02 »
Eens, dat had de hint sterker gemaakt. Aan de andere kant denk ik dat de hint er dan wel heel erg dik bovenop zou liggen en waarschijnlijk al na de 2e aflevering ontdekt zou zijn.

dat is waar. in iedergeval door de echte molloten. misschien had hij dan beter maar een paar keer jongens, de mol.... kunnen zeggen, maar dan gaat de magie van elke aflevering 'jongens' er weer af.
eerlijk gezegd denk ik gewoon dat het nephint is om ons molloten op het verkeerde been te zetten.
en weer ondergronds......

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [Theorie] Jongens = JUNG IS
« Reactie #223 Gepost op: 5-03-2012, 16:48:42 »
eerlijk gezegd denk ik gewoon dat het nephint is om ons molloten op het verkeerde been te zetten.
Ik denk weet vrij zeker dat het helemaal niks is, en dat het niet eens in ze opgekomen is dat molloten hier een hint in gaan zoeken. Ze lachen zich een breuk daar bij de productie. Elke presentator moet een aanspreekwoord hebben dat bij hem of haar past. Kandidaten past bij Karel. Vrienden past bij Angela. Jongens past bij Art. Klaar.

Tenslotte, dat wij 10 hints vinden waarvan er één juist is, wil niet zeggen dat de andere negen er allemaal opzettelijk in zijn gemaakt. De meeste dingen die wij hints noemen zijn uiteindelijk gewoon toeval, dingen die toch zijn wat ze lijken.

Als dit een hint was dan zou er naar mijn idee een regelmaat moeten zitten in het moment in de aflevering waarop dit gezegd werd. Daarnaast is "jung is" helemaal niks. Het is "jung is de mol" (of "minis is de mol" of "staats is de mol" maar voor deze theorie is het "jung is de mol"), dus "jung is" is een halve zin. Als dit een hint zou zijn, waarom zit de andere helft van die zin er dan niet bij?

Kennis is Macht, KIM, was af. Toen Poepte / Totale Poet, Topo, was af. Jung is, is een halve zin. Een halve hint is geen hint.

Ik vind het helemaal prima en ook ergens wel geinig hoe jullie hier helemaal in opgaan allemaal, maar hou rekening met de - mijns inziens heel grote - kans dat je er in aflevering 10 en daarna helemaal niks over hoort.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Theorie] Jongens = JUNG IS
« Reactie #224 Gepost op: 5-03-2012, 16:54:55 »
Ik denk weet vrij zeker dat het helemaal niks is, en dat het niet eens in ze opgekomen is dat molloten hier een hint in gaan zoeken. Ze lachen zich een breuk daar bij de productie. Elke presentator moet een aanspreekwoord hebben dat bij hem of haar past. Kandidaten past bij Karel. Vrienden past bij Angela. Jongens past bij Art. Klaar.

Tenslotte, dat wij 10 hints vinden waarvan er één juist is, wil niet zeggen dat de andere negen er allemaal opzettelijk in zijn gemaakt. De meeste dingen die wij hints noemen zijn uiteindelijk gewoon toeval, dingen die toch zijn wat ze lijken.

Als dit een hint was dan zou er naar mijn idee een regelmaat moeten zitten in het moment in de aflevering waarop dit gezegd werd. Daarnaast is "jung is" helemaal niks. Het is "jung is de mol" (of "minis is de mol" of "staats is de mol" maar voor deze theorie is het "jung is de mol"), dus "jung is" is een halve zin. Als dit een hint zou zijn, waarom zit de andere helft van die zin er dan niet bij?

Kennis is Macht, KIM, was af. Toen Poepte / Totale Poet, Topo, was af. Jung is, is een halve zin. Een halve hint is geen hint.

Ik vind het helemaal prima en ook ergens wel geinig hoe jullie hier helemaal in opgaan allemaal, maar hou rekening met de - mijns inziens heel grote - kans dat je er in aflevering 10 en daarna helemaal niks over hoort.

Toch zou het best geinig zijn, zo'n speciale molloten hint.

(niet voor ons natuurlijk, want wij zitten nog altijd in de Liesbeth tunnel  ::rofl::)

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: [Theorie] Jongens = JUNG IS
« Reactie #225 Gepost op: 5-03-2012, 16:58:28 »
Best grappig om te zien hoe Angela in seizoen 4 al wist te verkondigen wie dit jaar de Mol zou zijn :P('k Zit het terug te kijken :D)
...óf niet!

Offline Milk

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Vacht up!
Re: [Theorie] Jongens = JUNG IS
« Reactie #226 Gepost op: 5-03-2012, 17:21:39 »
Het is "jung is de mol" (of "minis is de mol" of "staats is de mol" maar voor deze theorie is het "jung is de mol"), dus "jung is" is een halve zin. Als dit een hint zou zijn, waarom zit de andere helft van die zin er dan niet bij?


Ik vond 'is ego de mol?' ook leuk gevonden, maar das ook niet echt een lekkere Nederlandse zin.

Als ik de AVRO/WIDM crew was zou ik deze hint nu gewoon inlijven als Anne-Marie de mol is  ::rofl::
No Milk today???

Offline zwft

  • Forumlid
Re: [Theorie] Jongens = JUNG IS
« Reactie #227 Gepost op: 5-03-2012, 17:33:18 »
Ik weet niet of dit al genoemd is en ik ga niet alles napluizen maar wat mij opviel was dat Art bij de Jeepopdracht ineens geen jongens zegt tegen Dio en Frits, maar 'mannen'. De vraag is of er meer situaties zijn waarbij er een groepje deelnemers zonder AM staat en hij iets anders zegt dan 'jongens'. 

Na de jeepopdracht zegt AM zelf: 'jongens echt, dit wordt genant'.
« Laatst bewerkt op: 5-03-2012, 17:38:53 door zwft »

Offline loving*widm

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Theorie] Jongens = JUNG IS
« Reactie #228 Gepost op: 5-03-2012, 17:47:10 »
Ik denk weet vrij zeker dat het helemaal niks is, en dat het niet eens in ze opgekomen is dat molloten hier een hint in gaan zoeken. Ze lachen zich een breuk daar bij de productie. Elke presentator moet een aanspreekwoord hebben dat bij hem of haar past. Kandidaten past bij Karel. Vrienden past bij Angela. Jongens past bij Art. Klaar.

Tenslotte, dat wij 10 hints vinden waarvan er één juist is, wil niet zeggen dat de andere negen er allemaal opzettelijk in zijn gemaakt. De meeste dingen die wij hints noemen zijn uiteindelijk gewoon toeval, dingen die toch zijn wat ze lijken.

Als dit een hint was dan zou er naar mijn idee een regelmaat moeten zitten in het moment in de aflevering waarop dit gezegd werd. Daarnaast is "jung is" helemaal niks. Het is "jung is de mol" (of "minis is de mol" of "staats is de mol" maar voor deze theorie is het "jung is de mol"), dus "jung is" is een halve zin. Als dit een hint zou zijn, waarom zit de andere helft van die zin er dan niet bij?

Kennis is Macht, KIM, was af. Toen Poepte / Totale Poet, Topo, was af. Jung is, is een halve zin. Een halve hint is geen hint.

Ik vind het helemaal prima en ook ergens wel geinig hoe jullie hier helemaal in opgaan allemaal, maar hou rekening met de - mijns inziens heel grote - kans dat je er in aflevering 10 en daarna helemaal niks over hoort.

als er hier een 'like' knop had gezeten, had ik er op gedrukt.
dit is een veel duidelijke uitleg van wat ik duidelijk wilde maken.
bedankt hiervoor!!  :)
en weer ondergronds......

Offline molvankaas

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • pineapples are evil
Re: [Theorie] Jongens = JUNG IS
« Reactie #229 Gepost op: 5-03-2012, 22:03:35 »
ik vind het lastig om nou echt te bepalen of het een hint is. heeft art ooit gezegt: jongens... de mol saboteerd ect... want dan zou je er nog jung is de mol van kunnen maken en dat geloof ik de hint pas echt 100% zeker. aan de andere kant, vind ik het wel vreemd dat er soms hoofdletters onnodig zijn. ik ben zeer positief dat er een hint in zit maar weet nog niet zeker of die hin of AM slaat. + ik vind sommige I AM hintjes best wel overtuigend.
Geweld is nooit het antwoord, behalve bij de vraag: "wat is nooit het antwoord?"

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: [Theorie] Jongens = JUNG IS
« Reactie #230 Gepost op: 6-03-2012, 00:37:12 »


 ::rofl::
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [Theorie] Jongens = JUNG IS
« Reactie #231 Gepost op: 6-03-2012, 01:30:34 »
Jelsir:  ::bravo::
Omnia vincit amor

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Theorie] Jongens = JUNG IS
« Reactie #232 Gepost op: 6-03-2012, 01:32:03 »


 ::rofl::

Nope.. En anders heeft ze erg veel geld verdiend

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [Theorie] Jongens = JUNG IS
« Reactie #233 Gepost op: 6-03-2012, 01:38:31 »
Nope.. En anders heeft ze erg veel geld verdiend
Whiskers, dit lijkt mij een zeer ludieke reactie van Jelsir op
alle vragen waarom Art niet ná "Jung is" nog een zin toe zal voegen met "de Mol".
En ik heb me bescheurd!  ::rofl:: Dank Jelsir!
Geen discussiepunt of AM de Mol is of niet, lijkt me  ;)

Nu kan iedereen weer zijn tunneltje in en nog efkes en we zullen het weten.
'k Heb er zin in!
Veel plezier allen donderdag!
Omnia vincit amor

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Theorie] Jongens = JUNG IS
« Reactie #234 Gepost op: 6-03-2012, 10:26:47 »
kan best een hint zijn alleen geloof ik niet zo erg in Jung is.....
Maar het is toch gewoon het antwoord op de naam van de serie?

Wie is de mol? Jung is de mol!
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [Theorie] Jongens = JUNG IS
« Reactie #235 Gepost op: 6-03-2012, 11:32:10 »
Wie is de mol? Jung is de mol!

Heeft Art ooit "wie is de mol, jongens" gezegd? Dan zou het meer steek houden. Anders blijft het een halve zin.

Maar goed, hint of geen hint, de filmpjes die hier zijn gemaakt zijn uitermate geestig ::rofl::
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Eddie_V

  • Forumlid
Re: [Theorie] Jongens = JUNG IS
« Reactie #236 Gepost op: 6-03-2012, 14:01:13 »

Kennis is Macht, KIM, was af. Toen Poepte / Totale Poet, Topo, was af. Jung is, is een halve zin.

Als het Jung is de mol moet zijn waarom dan ook niet Kennis Is Macht Is de Mol?

Kennis is Macht is dan toch ook een halve zin in dat opzicht?

Overigens hoop ik eigenlijk ook stiekem dat het niets is :) want ook al denk ik dat AM de Mol is, zou ik Hadewych toch liever als Mol zien
« Laatst bewerkt op: 6-03-2012, 14:06:13 door Eddie_V »

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Theorie] Jongens = JUNG IS
« Reactie #237 Gepost op: 6-03-2012, 16:01:38 »
halve zin
Tja commentaar op de uiteindelijke hints zullen er altijd wel zijn zoals Eddie al aangeeft. En ach, in het Latijn is het wel een volledige zin, dan laat je na "Wie is de mol?" in het antwoord nogmaals "de mol" weg dus zeg je alleen "Jung is". Geldt misschien ook wel voor Spaans en IJslands ::)
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [Theorie] Jongens = JUNG IS
« Reactie #238 Gepost op: 6-03-2012, 16:44:23 »
"Jung is" kan wel degelijk een volledige zin zijn. Voorbeelden, "Wie is er aan de beurt? Jung is." En dan natuurlijk ook: "Wie is de Mol? Jung is." Kan best. Vraag JP.
The British are not impressed.

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: [Theorie] Jongens = JUNG IS
« Reactie #239 Gepost op: 6-03-2012, 18:02:21 »
Net door Soes gepost in het AM topic.
Enkel bij Anne-Marie staat haar achternaam ook volledig in de beschrijving onder haar naam.

Of te wel Anne-Marie Jung is (Jongens)
http://avro.nl/wieisdemol/kandidaten/
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)