Auteur Topic: Follow de testvragen  (gelezen 9808 keer)

Offline Theoreticus

  • Forumlid
Follow de testvragen
« Gepost op: 8-02-2012, 23:57:46 »
...
« Laatst bewerkt op: 25-04-2018, 13:09:16 door WillemMolleeder »
De eerste groep had dipsaus klaar. Dipsaus is klaar. Het kán niet makkelijker zijn.

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Follow de testvragen
« Reactie #1 Gepost op: 9-02-2012, 07:05:12 »
Ik denk dat allebei de aannames fout zijn. Want soms hoor je geloof ik ook dat de voice over iets anders zegt dan dat je ziet.

En sowieso ga ik er vanuit dat de mol óf de test helemaal niet echt maakt, óf maar gewoon wat invult. De mol gaat immers toch niet naar huis, ondanks zijn/haar antwoorden. ;)

Maar misschien is dit een soort hint, we zullen het zien. :)
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline Jordyep

  • Forumlid
Re: Follow de testvragen
« Reactie #2 Gepost op: 9-02-2012, 07:32:57 »
De mol mag toch gewoon zo veel fouten maken als hij zelf wil? Stel dat ie bij de laatste 4 per ongeluk het slechtst maakt ...........

Offline Molle Pietje

  • Forumlid
  • Back to the roots in 2015
Re: Follow de testvragen
« Reactie #3 Gepost op: 9-02-2012, 08:11:57 »
De testvragen worden m.i. in een gelijkmatig tempo aangeklikt...nooit zie je twijfel, of overpeinzend zoeken.
Wordt de cursor uberhaupt wel door de kandidaten/of mol aangestuurd? Of gewoon door de makers?? :-\\

Offline Tsubasa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Who Is The Mole 2015 in Sri Lanka and India!
Re: Follow de testvragen
« Reactie #4 Gepost op: 9-02-2012, 08:55:47 »
Kim heeft ooit eens gezegd dat ze soms de test eens op iemand anders invulde, gewoon voor de lol. Van Dennis in seizoen 8 was gezegd dat hij alle tests helemaal goed had, omdat hij de mol was. Volgens mij was dat laatste meer voor de drama gezegd.
De luie molspeurder: Tsubasa! Schot voor de boeg mol: Rik vd Westelaken. Wie is de Mol: Rik vd Westelaken!

Offline Long Tall Erne

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Follow de testvragen
« Reactie #5 Gepost op: 9-02-2012, 09:01:06 »
De testvragen worden m.i. in een gelijkmatig tempo aangeklikt...nooit zie je twijfel, of overpeinzend zoeken.
Wordt de cursor uberhaupt wel door de kandidaten/of mol aangestuurd? Of gewoon door de makers?? :-\\
Die discussie is hier al vaker gevoerd en men is er nooit achter gekomen.

Naar verwachting worden de beelden van de vragen inderdaad achteraf gesimuleerd en erin geplakt. Daar is dan dus niets uit af te leiden.

Ik denk dat allebei de aannames fout zijn. Want soms hoor je geloof ik ook dat de voice over iets anders zegt dan dat je ziet.

En sowieso ga ik er vanuit dat de mol óf de test helemaal niet echt maakt, óf maar gewoon wat invult. De mol gaat immers toch niet naar huis, ondanks zijn/haar antwoorden. ;)

Maar misschien is dit een soort hint, we zullen het zien. :)

Aangezien het allemaal vragen zijn die over hem/haar gaan , is het voor de mol een koud kunstje omalle vragen juist te beantwoorden.

Uit de bekendmaking van Dennis als mol (seizoen 8) kun je afleiden dat de mol wel de test maakt.
Dennis had "bij elke test, elke vraag goed beantwoord..."
Ik ga me even ophangen op de wc ;-)

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Follow de testvragen
« Reactie #6 Gepost op: 9-02-2012, 09:23:56 »
Uit de bekendmaking van Dennis als mol (seizoen 8) kun je afleiden dat de mol wel de test maakt.
Dennis had "bij elke test, elke vraag goed beantwoord..."

Als het al waar is dat hij bij elke test elke vraag goed beantwoord heeft dan kun je er alleen uit afleiden dat Dennis het blijkbaar gewoon leuk vond om de test serieus invullen (was immers appeltje eitje voor hem). Maar niet dat de Mol dat per se hoeft te doen. Het kan zo maar dat de Mol van dit jaar gewoon maar wat invult of misschien zelfs wel alleen achter het scherm gaat zitten en niets invult. Velen lijken het maar niet te begrijpen maar: de (uitslag van de) test van de Mol doet er gewoon niet toe!

Wat niet wil zeggen dat er dit jaar geen hint in zit, dat we de Mol alle vragen goed zien beantwoorden. Het zou zo maar kunnen dit jaar denk ik, want Anne-Marie is mijn Mol :-) Dus ik ga er vanavond wel op letten.
« Laatst bewerkt op: 9-02-2012, 09:30:08 door tumtum »

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Follow de testvragen
« Reactie #7 Gepost op: 9-02-2012, 10:32:25 »
Opmerking 1. Ergens werd verondersteld dat je per aflevering moet kijken. Dan zou blijken dat per aflevering steeds wisselend alle vragen op één kandidaat slaan. Geen idee of dat zo is.

Opmerking 2. Wees redelijk. Wanneer de beeldschermen gefilmd moeten worden, lijkt het me niet het geval dat er over de schouder van de kandidaat wordt gefilmd. Een tweede opties is een hypercam. Lijkt me ook niet realistisch dat die aanstaat tijdens het maken van de test. Conclusie: Het wordt op een later moment alsnog voor de show gemaakt en op de stem gemonteerd.
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Follow de testvragen
« Reactie #8 Gepost op: 9-02-2012, 17:38:20 »
Je ziet zelfs duidelijk dat de cursor is geanimeerd. Niemand kan een muis zo geleidelijk en in een rechte lijn bewegen. After Effects kan dit wel.
De testbeelden kunnen idd onzinnige beeldvulling zijn, tenzij er een hint in zit net als destijds de mol.nu hint. Sowieso vind ik de test onzinnige beeldvulling, de gemonteerde biechten neem ik daar toch al niet serieus, als ze al wat vertellen met enige inhoud.
The British are not impressed.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Follow de testvragen
« Reactie #9 Gepost op: 9-02-2012, 17:40:09 »
Het is juist zaak dat de mol de test ook invult, en een beetje de tijd neemt om de test in te vullen.

Het is heel simpel: de software zit zo in elkaar dat de resultaten van de mol niet meetellen, beter gezegd: geen invloed hebben.

Zou de mol de test afraffelen, en er daarna (ook nog eens zonder jokers) gewoon in blijven, dan loopt dat zeker in de gaten bij de anderen.

Met andere woorden: een van de aannames in het eerste bericht in dit topic klopt niet.

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Follow de testvragen
« Reactie #10 Gepost op: 9-02-2012, 18:44:32 »
Uiteindelijk maakt het uberhaupt niks uit: de mol blijft hoe dan ook in het spel, de testbiechts kunnen willekeurig worden gemonteerd en de testvragen zelf zijn er later ingemonteerd. Voor het onderzoeken van hints is het leuk maar je hebt er verder bar weinig aan, het hangt toch van (willekeurige) montage aan elkaar.

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Follow de testvragen
« Reactie #11 Gepost op: 9-02-2012, 19:15:30 »
Je ziet zelfs duidelijk dat de cursor is geanimeerd. Niemand kan een muis zo geleidelijk en in een rechte lijn bewegen. After Effects kan dit wel.
...
Ik ben het helemaal met je eens hoor, maar niemand? Volgens mij komen gosu uso! spelers heel dicht in de buurt. ;)


Beste rhythm game ooit IMO. Vooral rond 7:20 is te zien hoe strak ze zulke lijnen zouden kunnen aanhouden.Ik weet niet of deze mensen met muis of tablet spelen. Zo ver ik begrijp is dat stukje met muis.
Vooral van die sliders leer je aardig mooie boogjes te maken met je muis.
« Laatst bewerkt op: 9-02-2012, 19:18:11 door Rat »

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Follow de testvragen
« Reactie #12 Gepost op: 9-02-2012, 21:18:19 »
Hoe kan het dat de vraag wie is de mol bij hadewych vraag 1 is, en bij anne-marie vraag 20  ???

Offline Long Tall Erne

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Follow de testvragen
« Reactie #13 Gepost op: 9-02-2012, 21:26:35 »
Hoe kan het dat de vraag wie is de mol bij hadewych vraag 1 is, en bij anne-marie vraag 20  ???

En hoe kan het dat Anne-Marie niet opstaat en wegloopt na het beantwoorden van vraag 20 ???

Niets (dit in ieder geval niet) is wat het lijkt... ;D
Ik ga me even ophangen op de wc ;-)

Offline Jordyep

  • Forumlid
Re: Follow de testvragen
« Reactie #14 Gepost op: 9-02-2012, 21:28:09 »
Hoe kan het dat de vraag wie is de mol bij hadewych vraag 1 is, en bij anne-marie vraag 20  ???

Vragen worden denk ik geshuffeld.

Offline hetoord

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Kleurenblind? Ik?
Re: Follow de testvragen
« Reactie #15 Gepost op: 9-02-2012, 21:45:28 »
De vragen die wij zien worden later pas in de aflevering gezet. Iedereen krijgt dezelfde test. Hadewych had dus gewoon als vraag 20 'wie is de mol?'. Iemand heeft een foutje gemaakt bij het monteren van de vraag, denk ik.

Offline Jordyep

  • Forumlid
Re: Follow de testvragen
« Reactie #16 Gepost op: 9-02-2012, 21:47:55 »
De vragen die wij zien worden later pas in de aflevering gezet. Iedereen krijgt dezelfde test. Hadewych had dus gewoon als vraag 20 'wie is de mol?'. Iemand heeft een foutje gemaakt bij het monteren van de vraag, denk ik.

Btw het is in seizoen 11 ook voorgekomen in aflevering 9. Was ook vraag 1 wie is de mol?

Offline EMIBH

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Follow de testvragen
« Reactie #17 Gepost op: 9-02-2012, 22:23:40 »
Je ziet zelfs duidelijk dat de cursor is geanimeerd. Niemand kan een muis zo geleidelijk en in een rechte lijn bewegen. After Effects kan dit wel.
De testbeelden kunnen idd onzinnige beeldvulling zijn, tenzij er een hint in zit net als destijds de mol.nu hint. Sowieso vind ik de test onzinnige beeldvulling, de gemonteerde biechten neem ik daar toch al niet serieus, als ze al wat vertellen met enige inhoud.
Tegenwoordig wel ja, maar ik kan me een verborgen aanwijzing herinneren uit 2009 waar Jon steeds letters aanwees in de antwoorden, dat vormde "un.lom" omgedraaid "mol.nu" en daar stond een foto van Jon.
臥底 是 谁?

Offline Kitsune

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • GOING UNDERGROUND
Re: Follow de testvragen
« Reactie #18 Gepost op: 9-02-2012, 22:54:46 »
Over de testvragen: waarom bewoog Anne-Marie zo spastisch met haar muis over het hele scherm?
De Mol? Liesbeth > Hadewych > Liesbeth.

Offline Lester

  • Forumlid
  • -
Re: Follow de testvragen
« Reactie #19 Gepost op: 9-02-2012, 22:58:45 »
Over de testvragen: waarom bewoog Anne-Marie zo spastisch met haar muis over het hele scherm?

Ze zat te twijfelen dus die 2 personen denk ik