Poll

Wanneer zat jij goed?

Seizoen 1
6 (2.8%)
Seizoen 2
8 (3.7%)
Seizoen 3
7 (3.2%)
Seizoen 4
9 (4.2%)
Seizoen 5
19 (8.8%)
Seizoen 6
17 (7.9%)
Seizoen 7
26 (12%)
Seizoen 8
26 (12%)
Seizoen 9
21 (9.7%)
Seizoen 10
26 (12%)
Seizoen 11
37 (17.1%)
Seizoen 12
14 (6.5%)

Totaal aantal stemmen: 55

Auteur Topic: Hoe vaak en wanneer zat jij goed?  (gelezen 15948 keer)

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Hoe vaak en wanneer zat jij goed?
« Gepost op: 14-02-2012, 14:53:29 »
Hoe goed zijn jullie nou echt in mollen vangen?
Ik zat in seizoen 8 en 11 ongeveer vanaf het begin goed met mijn Mol. In seizoen 7 en 10 zat ik pas laat goed, en met name door hints gestuurd. (Ik kijk pas sinds seizoen 7)
...óf niet!

Offline Joff

  • Forumlid
Re: Hoe vaak en wanneer zat jij goed?
« Reactie #1 Gepost op: 14-02-2012, 14:58:02 »
Alleen bij Milouska zat ik vanaf aflevering 1 of 2 goed. Die was ook wel erg overduidelijk.

Bij alle andere edities (ik kijk sinds de BNer edities) zat ik altijd tot aan de ontknoping hartstikke en totaal overtuigd fout...

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Hoe vaak en wanneer zat jij goed?
« Reactie #2 Gepost op: 14-02-2012, 14:58:24 »
seizoen... 1,3,7,8,10 en 11

Waarvan ik Dennis (8 ) en Patrick (11) al sinds heel vroeg had....
Inge had ik door de hint, anders had ik vermoedelijk op Eva gezeten.
Kim had ik ook vrij vroeg, maar was pas zeker toen Arjen eruit ging.
En George en Deborah zijn te lang geleden :P
« Laatst bewerkt op: 14-02-2012, 15:00:38 door niekypsv »
You'll never walk alone

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Hoe vaak en wanneer zat jij goed?
« Reactie #3 Gepost op: 14-02-2012, 15:14:42 »
6, 7, 8, Jr., (9), 10, 11

Zes vanaf het begin, zeven door de hint (anders Eva), acht vanaf het begin, Junior vanaf begin met onderbreking, negen vanaf het begin maar op het eind fout, tien na exit Arjen, elf na exit Pepijn.

Waarom staat 12 er al tussen? :P

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: Hoe vaak en wanneer zat jij goed?
« Reactie #4 Gepost op: 14-02-2012, 15:21:58 »
Waarom staat 12 er al tussen? :P
Voor de mensen die het zeker weten ;D
...óf niet!

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Hoe vaak en wanneer zat jij goed?
« Reactie #5 Gepost op: 14-02-2012, 15:25:01 »
Vanaf een van de eerste afleveringen: serie 6, 7, 8, 9  en 11. Bij serie 10 wist ik het pas echt zeker toen ik Kim ontmaskerde op het toilet.

De eerste seizoenen zijn lang geleden, maar volgens mij zat ik in serie 1 op Robin, in serie 2 op die verdraaide Sigrid en in serie 3 zat ik zwaar vastgeroest in een extreme tunnel op Prince. Dat was nog in de tijd dat tunnelvisie nog niet zo'n bekend begrip was, anders had ik het destijds wel wat gerelativeerd, haha. Van serie 4 en 5 weet ik niet goed meer wie ik verdacht.

Offline jumper

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hoe vaak en wanneer zat jij goed?
« Reactie #6 Gepost op: 14-02-2012, 15:25:11 »
Seizoen 9 was het eerste seizoen dat ik volgde. Meteen vanaf het eerste moment op Jon, en jawel, bingo! Dacht dus dat ik een geniale mollenvanger was. Seizoen 10 meteen vanaf het begin op Frits, geen moment getwijfeld... tot aan de ontknoping ::oink:: Diepe ontgoocheling. Heb seizoen 11 -nog steeds balend- maar overgeslagen.
Nu dan toch weer helemaal in de ban van. Maar ben nu al vier keer geswitched van mol ::rofl:: Al doende leert men!

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Hoe vaak en wanneer zat jij goed?
« Reactie #7 Gepost op: 14-02-2012, 15:27:54 »
Toch leuk dat er al iemand op seizoen 12 heeft durven stemmen :P

Van seizoen 1 tm 4 wist ik al wie de mol was, voor ik ze gezien had dus die tel ik niet mee.

Van de BN-mollen had ik ze tot nu toe in de finale altijd goed, m.u.v. Milouska. Ik dacht toen in de finale nog steeds dat het Frederique was. Overigens speurde ik toen ook minder fanatiek dan nu, anders had ik Milouska wss op basis van het memoryspel wel aangewezen op basis van voorkennis.

Ik merk trouwens ook dat als ik een buitenlandse serie kijk, waarbij ik gewoon alleen de aflevering bekijk en geen analyses maakt, ik veel vaker tot het eind aan toe fout zit. (o.a. UK seizoen 1, en Celebrity mole Hawai)

Seizoen 5: Zeker van Yvon vanaf de links-rechts opdracht (aflevering 5)
Seizoen 6: Vanaf Aflevering 5 (Wat doen we met die witte roos? - laten liggen!) Frederique verdacht. Die deze verdenking met de gaucho's en het diner nog eens versterkte. Tot en met de finale fout gehad.
Seizoen 7: Zeker van Inge vanaf de abseilopdracht (aflevering 2)
Seizoen 8: Lang getwijfeld tussen Dennis en Edo. Edo doorgestreept toen Coen afviel (Na aflevering 4)
Seizoen 9: Jon vanaf aflevering 3 (symfonieopdracht en mogelijk klooien met de porto op het autokerkhof)
Seizoen 10: Lang getwijfeld tussen Kim (voordehandliggend) en Arjen (whisfull thinking). Het vertrek van Arjen maakte de keuze een stuk makkelijker
Seizoen 11: Lange tijd getwijfeld tussen Pepijn en Patrick, met een voorkeur voor Pepijn. Pepijn tijdens de opdracht met de kokers op het strand afgeschreven (diezelfde afleverig moest hij uiteindelijk ook weg)


Seizoen 12: Nog nooit zo vaak gewisseld van gedachten. Marit eerst verdacht, maar na afl 3 door muzikale hint en spoiler afgeschreven. Tim blijft hoofdverdachte, maar elke aflevering weer komt een afgeschreven kandidaat ineens op de positie van 2e verdachte binnen.


Edit: De juniorserie had ik trouwens ook fout :P, ik dacht dat dat meisje dat altijd zo nors keek (ben haar naam kwijt) de mol was.   

Re: Hoe vaak en wanneer zat jij goed?
« Reactie #8 Gepost op: 14-02-2012, 15:39:47 »
Heb gestemd op 2, 5, 7 en 8. Was vroeger meer een casual kijker en had vaak niet 1 mol aangewezen.

Ik merk trouwens ook dat als ik een buitenlandse serie kijk, waarbij ik gewoon alleen de aflevering bekijk en geen analyses maakt, ik veel vaker tot het eind aan toe fout zit. (o.a. UK seizoen 1, en Celebrity mole Hawai)
Mag ik vragen hoe je die bekeken hebt? Misschien dat ik die ook eens wil zien, als ik na dit seizoen weer in een mollendipje geraak.

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Hoe vaak en wanneer zat jij goed?
« Reactie #9 Gepost op: 14-02-2012, 15:45:26 »
Mag ik vragen hoe je die bekeken hebt? Misschien dat ik die ook eens wil zien, als ik na dit seizoen weer in een mollendipje geraak.

UK seizoen 1 staat op wieisdemolgemist.nl evenals een aantal Australische series.

Celebrity Mole Hawai is gewoon op youtube te vinden (hele afleveringen)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Hoe vaak en wanneer zat jij goed?
« Reactie #10 Gepost op: 14-02-2012, 15:51:50 »
Ik zat bij de BN-reeks altijd wel goed, behalve Jon, maar bij Dennis wel laat ::).

Alleen kan je haast al niet meer mis zitten omdat je aan de finale al wel kunt zien wie de mol is. Degene waar 2x op gestemd wordt is de mol. Het is een zeer schaars fenomeen dat de mol zichzelf onbekend houdt tot en met de finale. Je kunt de poll wellicht wat uitbreiden met *wanneer* in de serie iemand de goede mol te pakken had. Hetzelfde fenomeen doet zich m.i. overigens voor bij de potbeheerder: die is de mol niet. Dat heeft toch te maken met hoe de kandidaten in de serie zitten en hoe de kijker erin zit.

VOOR de BN-reeks zat ik mis bij George ::love::. Elise maakte veel goed want die had ik als schot voor de boeg en hield ik aan vast tot het einde ::ok::.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Hoe vaak en wanneer zat jij goed?
« Reactie #11 Gepost op: 14-02-2012, 15:53:10 »
juniorserie had ik trouwens ook fout :P, ik dacht dat dat meisje dat altijd zo nors keek (ben haar naam kwijt) de mol was

Ik ook haha, Naomi was top ::ok:: ::ok:: ::ok::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Foaly

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Hoe vaak en wanneer zat jij goed?
« Reactie #12 Gepost op: 14-02-2012, 16:04:41 »
Ik kijk pas vanaf seizoen 10 echt mee, de andere seizoenen heb ik teruggekeken terwijl ik al wist wie de mol was. Kim was een beetje een twijfelachtig seizoen. In het begin verdacht ik haar nog totaal niet, ik heb heel lang op Sanne gezeten, pas in de laatste afleveringen kreeg ik door dat Kim toch wel waarschijnlijker was. Maar ik heb nog tot het einde voor mezelf volgehouden dat Sanne het ook best kon zijn. Seizoen 11 bleef Pepijn mijn mol tot hij geëlimineerd werd (maar Pepijn was dan ook dat seizoen echt de mol, niet Patrick  :P) en daarna was het wel duidelijk dat het niemand anders dan Patrick kon zijn. Dit seizoen lijk ik voorlopig juist te zitten met mijn Tim-tunnel  :)

Ook UK1 gezien, daar zat ik al vanaf het begin hopeloos fout, op de persoon die uiteindelijk de verliezer zou worden en van de juniorserie had ik Amin al vanaf de eerste minuten door.

Dus eigenlijk, vanaf het begin nog nooit tot nu toe (tenzij je Amin zou moeten meerekenen), in de finale 1,5 keer.

@lo: Waarom blijf je zeggen dat de potbeheerder niet de mol kan zijn? Vorig jaar was Patrick nog de potbeheerder, al vanaf het begin, en die bleek het uiteindelijk te zijn.

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Hoe vaak en wanneer zat jij goed?
« Reactie #13 Gepost op: 14-02-2012, 16:11:30 »
Ook UK1 gezien, daar zat ik al vanaf het begin hopeloos fout, op de persoon die uiteindelijk de verliezer zou worden en van de juniorserie had ik Amin al vanaf de eerste minuten door.

Grappig, ik verdacht juist de uiteindelijke winnaar.

De mol van UK seizoen 1 is trouwens 1 van de besten ooit, mogelijk beter dan George. In de terugblik aflevering zal iedereen meerdere malen versteld zijn door acties die je in de serie niet opvielen.

Offline molvankaas

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • pineapples are evil
Re: Hoe vaak en wanneer zat jij goed?
« Reactie #14 Gepost op: 14-02-2012, 16:16:47 »
ik kijk pas sins aflevering 7 van seizoen 11  ::schaam:: m,aar ik zat toen wel goed, al wou ik het niet geloven
Geweld is nooit het antwoord, behalve bij de vraag: "wat is nooit het antwoord?"

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: Hoe vaak en wanneer zat jij goed?
« Reactie #15 Gepost op: 14-02-2012, 16:42:32 »
Seizoen 5: vanaf de aflevering vóór de finale de juiste mol
Seizoen 6: vanaf schot-voor-de-boeg de juiste mol
Seizoen 7: vanaf aflevering 5 de juiste mol
Seizoen 8: vanaf aflevering 4 de juiste mol
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hoe vaak en wanneer zat jij goed?
« Reactie #16 Gepost op: 14-02-2012, 17:20:21 »
Leuk topic :D

Seizoen 1: Vanaf de bungeejump opdracht (aflevering 2 of 3)
Seizoen 2: Ik verdacht eerst Dan en daarna Doortje, pas toen zij in de voorlaatste aflevering exit ging, kwam Nico in beeld.
Seizoen 3: Ik verdacht eerst Prince en toen Ellen. George kon het gewoon niet zijn. Tot Ellen exit ging en toen zag ik het licht.
Seizoen 4: Op de goede mol na de 'Ik ga op reis en ik neem mee' opdracht (aflevering 4).
Seizoen 5: Volgens mij heb ik iedereen verdacht (met name Sander en Marc-Marie), uiteindelijk vlak voor de finale naar Yvon geswitcht.
Seizoen 6: Ik vond Milouska direct verdacht bij het memoryspel, vanaf aflevering 2 wist ik het echter zeker toen ze haar bril was vergeten bij het abseilen.
Seizoen 7: Ik had bij de eerste opdracht een mollenstreek gezien, echter kon dat door twee kandidaten gedaan zijn, en ik ging voor de verkeerde (Renate). Pas bij dé intro hint naar Inge geswitcht.
Seizoen 8: Lang Patrick verdacht, toen hij exit ging naar Dennis overgestapt.
Seizoen 9: Ik vind nog steeds Anniek de Mol
Seizoen 10: Net als velen lang vast gezeten in de Arjen tunnel (tegen beter weten in), daarna op Kim overgestapt
Seizoen 11: Na een aantal afleveringen zweven eigenlijk bij Patrick uitgekomen. Ik vond 'm niet steeds het meest verdacht, maar hij deed niks goed.

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: Hoe vaak en wanneer zat jij goed?
« Reactie #17 Gepost op: 14-02-2012, 18:13:29 »
Hoe goed zijn jullie nou echt in mollen vangen?
Totaal niet ::rofl::

Ik kan me ook niet herinneren dat k 't ooit echt vroeg goed heb gehad. Milouska kon het gewoon niet zijn, Dennis was het ook niet, Patrick verdacht ik pas vanaf aflevering 8. En van de andere seizoenen zou ik het niet eens meer weten... ::rofl::
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hoe vaak en wanneer zat jij goed?
« Reactie #18 Gepost op: 14-02-2012, 18:28:32 »
De 3de Vlaamse Mol is de enige serie geweest waarin ik het al tijdens aflevering 1 zeker wist. Ik weet niet, ik 'zag' het gewoon. Geen onmolse actie tijdens de serie kon me ook nog aan het twijfelen brengen. Heb er op dit forum wel een mooie titel aan overgehouden.  ;D

Heb trouwens nu, voor het eerst, ook weer zo'n soort gevoel. Ook nu is mijn verdenking niet echt gebaseerd op de molacties of hints ofzo. Het is gewoon dat ik ineens een gewaarwording had van "Hee! Jij bent het gewoon!" Maar goed, we zullen zien hoe het dit keer uitpakt. ;)

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Hoe vaak en wanneer zat jij goed?
« Reactie #19 Gepost op: 14-02-2012, 18:36:50 »
(maar Pepijn was dan ook dat seizoen echt de mol, niet Patrick  :P) en daarna was het wel duidelijk dat het niemand anders dan Patrick kon zijn.
::bravo:: Eensch!
Hoewel ik na afl 3 al dacht dat het mogelijk Patrick was bleef ik lekker bij Pepijn, want die sprak me als mol sws veel meer aan.  ::trots::
Ook eens dat Jon nooit de mol van serie 9 was Daisy.  ;D
Och het lijkt af te wisselen.

Bij mij hangt of staat het soms bij of ik iemand als mol wil ook.  :-[
Soms tegen beter weten in.. maar meestal wint de ratio het uiteindelijk toch.
Kim bijv. wilde ik nooit maar na 2/3 afl ontkennen moest ik wel.

Citaat
Ook UK1 gezien, daar zat ik al vanaf het begin hopeloos fout, op de persoon die uiteindelijk de verliezer zou worden en van de juniorserie had ik Amin al vanaf de eerste minuten door.
Haha vreemd genoeg had ik die vanaf afl 2 ofzo al door. Wel een goeie mol trouwens.  ::ok::

Zijn er serieus 2 mensen die nu al ingevuld hebben dat ze goed zitten in S12..?  ::)
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)