Auteur Topic: Aflevering 3 - Een zware keuze  (gelezen 143776 keer)

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #100 Gepost op: 16-01-2014, 22:57:44 »
De manier waarop het werd gezegd zou ik haast vermoeden dat er in het 'startklaar' van Jan-Willem nog een hint moet zitten.

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #101 Gepost op: 16-01-2014, 22:57:55 »
Oké, dus ze konden alleen inzetten op dat ze zelf zouden winnen?
In dat geval is het opsturen van het geld door Freek en Sofie niet mols, in mijn ogen. Het zorgde ervoor dat er minder gewonnen kon worden, maar er kon iig ook niets uit de pot verdwijnen.

Waarom is het niet Mols als er daardoor minder gewonnen kon worden?  :P
Bovendien, als je als Mol de envelop opstuurt naar iemand waarvan je weet dat die totaal niet op jouw spoor zit, in een vroeg stadium.. Kans dat iemand eruit vliegt is nu natuurlijk groter dan later.

Anyway het blijft voor de Mol volgens mij een moeilijke inschatting wat het beste is om hiermee te doen.
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Magic0loc0

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #102 Gepost op: 16-01-2014, 22:57:58 »
Zou de 'zware keuze' niet ook kunnen slaan op de keuze die de kandidaten/Mol moesten maken bij de executie?

Persoonlijk vond ik de keuze van Daphne hierin het meest molwaardig  :)

Ik vind eerder de keuze die Susan moest maken zwaarder. Wat zeg ik, de twee keuzes die ze moest maken. Bovendien link ik "een zware keuze" liever aan de grote tas die meegesjouwd werd door team Susan/Jennifer/Tygo. Nu is Tygo niet de mol vanwege Owens stemgedrag, hoogstwaarschijnlijk. Susan en Jennifer verdenk ik al een tijdje, maar nu steeds meer. Al helemaal Susan, omdat zij het was die de zware tas voorstelde (samen met Tygo). Hint naar de titel, maar hadden ze de lichte koffer gekozen waren ze waarschijnlijk ook nog eens op tijd gekomen!
Help me uit deze Jennifer/Susan-tunnel! HELP!

Offline GeeDeeZet

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #103 Gepost op: 16-01-2014, 22:58:06 »
Konden de teams bij opdracht 1 nou zelf bellen?
Dacht het niet toch? Waarom maakte JW dan een punt van het feit dat het nummer uit de geschiedenis gewist was (trouwens weer een nummer met een 6)...

En kunnen we het team van Tygo uit opdracht 1 voorzichtig afschrijven? Ze waren 'net' buiten de tijd, lijkt mij riskant voor een mol om niet wat meer marge te nemen...

Offline Traveljunkie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #104 Gepost op: 16-01-2014, 22:58:15 »
Ow, haha...........high five!

Dat dacht ik dus ook, behalve je zin over Susan
Er was een kleine kans dat Suus hem niet had ingezet...

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #105 Gepost op: 16-01-2014, 22:58:35 »
Zou de 'zware keuze' niet ook kunnen slaan op de keuze die de kandidaten/Mol moesten maken bij de executie?

Persoonlijk vond ik de keuze van Daphne hierin het meest molwaardig  :)

Mijn ervaring is dat de titels bewust zo gekozen zijn dat ze op meerdere manieren uitlegbaar zijn en je op een dwaalspoor zetten. Inderdaad: in eerste instantie zul je denken aan de moeilijke keuzes bij de executie. Maar in letterlijke zin kan ie ook slaan op odracht 1. Vergelijk het met 'schijnbeweging', overdrachtelijk: een actie die ergens op lijkt, maar 't niet is (rode scherm van Daphne), letterlijk: beweging van een schijnende zaklamp. [Of vanuit de Moltunnel van Aaf een combinatie van beide: een beweging van een schijnend voorwerp dat niet schijnt en wat daarom ook een schijnbeweging is]

Offline wwg

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is toch die mol...
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #106 Gepost op: 16-01-2014, 22:59:53 »
Hey, nog niemand een verklaring waarom Daphne voor het scherm van Susan koos? Ik had verwacht dat het daar al 5 pagina's over zou gaan, aangezien alle kandidaten daarover leken te vallen...  >:D Ze heeft Sofie er echt niet in gelaten voor de gezelligheid hoor!

Misschien, omdat ze er van overtuigd is dat Sofie de Mol is en er een kleine kans was dat Susan wèl af zou vallen?


Als Daphne dacht dat er geld naar Sofie was gestuurd in aflevering 9 dan is het zaak dat ze erin blijft om de pot te spekken

Offline mph

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #107 Gepost op: 16-01-2014, 23:00:29 »
Heel leuk hoor al die speciale executies, maar hopelijk bevat de volgende aflevering weer eens 3 mooie ingenieuze opdrachten en een echte widm executie. Wie weet wanneer het verbod op prive communicatieapparatuur voor deelnemers is afgeschaft?

Offline Luc

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #108 Gepost op: 16-01-2014, 23:01:44 »
Begin aflevering 2 werd duidelijk gezegd dat het opgestuurde geld sowieso in de pot komt maar dat de pot enkel verhoogd wordt met een rente als de kandidaat naar wie het geld is opgestuurd nog in aflevering 9 zit en hoe vroeger het opgestuurd is hoe hoger de rente. Ik denk dat de mol van plan was de pot leeg te maken in de roeiwedstrijd maar dat ging niet door. Het sturen van het geld door Freek en Sofie is - wat Jayne zegt - eerder onmols.

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #109 Gepost op: 16-01-2014, 23:02:11 »
Ik weet niet of 't te lezen was in 't scherm (Milouska-momentje: bril niet op), maar volgens mij weten we niet naar wie Freek en Sofie 't geld hebben verstuurd, toch?

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #110 Gepost op: 16-01-2014, 23:05:58 »
Dit is hem! Wie moest steeds die zware keuze maken? Juist: SUSAN!

Die 'zware koffer' was slechts afleiding, die keuze wie z'n scherm te zien krijgt van Susan steeds was pas écht de zware keuze. Wow ik begin nu echt meer op Susan te zitten, zeker hoe ook hoe geacteerd ze alles doet.

Het was niet "steeds" Susan. Het was 2x Susan, 1x Aaf en 1x Daphne

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #111 Gepost op: 16-01-2014, 23:11:42 »
Het gaat erom dat zij overheerste, en steeds aan de beurt kwam.

Daarover zijn we het dus oneens  ;)

Offline MoleShowdown

  • Forumlid
  • Pilipinas
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #112 Gepost op: 16-01-2014, 23:15:41 »
Als je de teksten goed vergelijkt zie je dat het anders geformuleerd is... goed lezen Meis.

Sylvie? Dus je formuleert het anders om hetzelfde te zeggen…  ;D

Offline mph

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #113 Gepost op: 16-01-2014, 23:16:18 »
Vlak voor de keuze van Susan voor Aaf past Tygo stiekem, Aart kijkt even niet, de naam op hun kaartje aan. Welk belang kan een mol daarbij hebben? Alleen Daphne die het ziet.
« Laatst bewerkt op: 16-01-2014, 23:17:52 door mph »

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #114 Gepost op: 16-01-2014, 23:20:05 »
Vlak voor de keuze van Susan voor Aaf past Tygo stiekem, Aart kijkt even niet, de naam op hun kaartje aan. Welk belang kan een mol daarbij hebben? Alleen Daphne die het ziet.

Hmm is dat zo? Ik denk dat 't niet per se een Molactie hoeft te zijn. Misschien hadden ze in eerste instantie ook wel Susan opgeschreven, en vond Tygo dat dat maar ff aangepast moest worden om haar niet teveel invloed te geven, o.i.d.

Offline Smurfje89

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #115 Gepost op: 16-01-2014, 23:20:41 »
Het viel me bij de eerste opdracht op dat Susan slecht bereik had terwijl ze aan de telefoon zat met Aaf/Daphne. Jennifer nam het toen over en toen was er geen storing. Toeval of...?

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #116 Gepost op: 16-01-2014, 23:22:22 »
Ik vond het een leuke aflevering. De eerste opdracht was top. Volgens mij heeft de mol ervoor gezorgd dat hij al mislukt was voor ze echt begonnen. De tweede opdracht was vooral grappig. Ik vond deze executie ook leuk gedaan. Ik hou er wel van als ze de kandidaten dwingen om iemand te naaien. Het 'verraad' van Susan richting Jennifer levert een mooie dynamiek op.

Volgende week lijkt me ook top. Die roltrap brengt goede herinneringen bij me naar boven. De opdracht daarna lijkt spectaculair.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #117 Gepost op: 16-01-2014, 23:25:46 »
Wat ik me dus wel afvraag: want de crew moet met de mol natuurlijk veel doorspreken, wanneer halen ze die mol dan steeds weg?

Wel eens van de biecht gehoord? Die doet iedere kandidaat uiteraard individueel. De productie heeft dan de gelegenheid om de Mol van nieuwe instructies en/of informatie te voorzien.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline mph

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #118 Gepost op: 16-01-2014, 23:29:22 »
Ze mogen Freek en sofie iig wel bedanken voor het veiligstellen van 2400e tot in afl 9. Kan dat alvast de komende 5 afleveringen niet uit de pot.

Offline kjr

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #119 Gepost op: 16-01-2014, 23:29:39 »
ja ja Aaf weer als laatste hoor.




« Laatst bewerkt op: 16-01-2014, 23:34:09 door kjr »