Auteur Topic: Aflevering 3 - Een zware keuze  (gelezen 143793 keer)

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #140 Gepost op: 17-01-2014, 00:02:34 »
Zeer waarschijnlijk heeft Freek het naar Susan gestuurd en Sofie naar Jennifer. Van te voren schrijven ze het eerst op een ander kaartje en als het niet dezelfde naam was, zouden ze het beiden op de envelop sturen. Ik neem eerlijk gezegd aan dat beide dat ook gedaan hebben en van elkaar gezien hebben.



Wat betreft Tygo en het naam op het kaartje: Het zou me niets verbazen als ook hun Susan op het kaartje hadden staan, en om dat Susan niet aan te doen, heeft hij dat maar even veranderd... Zou best kunnen dat zoiets erachter zit. Kan iemand achterhalen welke naam er eerst op zou staan?

Bovenaan staat Jan-Willem volgens mij..

Wat er links heeft gestaan kan ik niet zien..

Offline Wippie

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #141 Gepost op: 17-01-2014, 00:03:25 »
Ik snap welke beelden je bedoelt, maar zijn dat toch niet gewoon opnames met de drone op een mooie zonnige dag met de zon hoog aan de hemel?

Ik moet de beelden nog terugkijken, echter de haperingen geven aan dat het een animatie moet zijn geweest. Het waarom blijft onduidelijk. Kort voor de executie wordt overgeschakeld op camerabeelden.

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #142 Gepost op: 17-01-2014, 00:07:05 »
Lijkt wel of er bovenaan Jan-Willem heeft gestaan..
Ik haalde er inderdaad ook Jan-Willem uit wat doorgestreept is. Ik denk ook dat hij geen nieuwe naam heeft opgeschreven maar de naam van Jan Willem verder aan het doorstrepen was, maar dat is lastig te zien natuurlijk.
Maar ik denk dat de heren eerst dachten dat ze van hun twee iemand aan moesten wijzen die dan bij een ander team degene moest benoemen wie het scherm kreeg te zien in plaats van andersom.

Voor wat betreft het geld opsturen naar aflevering 9 vind ik het geen mollenstreek. Ik denk juist dat ze hier de mol (in mijn ogen nog steeds Aaf) voor zijn geweest.
Aaf zegt zelf dat ze het pas na de executie moeten doen. Dus hadden ze wellicht veel geld ingezet bij het roeien en verloren (pot leger oooh wat een pech zeg maar.

Citaat
Maar de opdracht van de mol is niet om sterke mannen te zoeken, de opdracht van de mol is om de groep te laten denken sterke mannen te moeten zoeken. Missie volbracht door direct te starten, daarna kan je achteraan bungelen.
Inderdaad, en men ging er snel vanuit dat ze sporters moesten hebben daardoor.

Maar denk ook dat de mol niet echt gemold heeft met het roeien nu er toch geen geld te verliezen was en aangezien de pot leeg is wellicht toch gedacht heeft dat er dan weer 1000 euro in zou zitten met het oog op een opdracht die volgt nog??

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #143 Gepost op: 17-01-2014, 00:07:16 »
Ik keek naar haar spierkracht (mn rechterarm), leek wel of ze in een kopje koffie aan het roeien was.
Je moet toch wel kracht zetten?

Edit: ze spreekt (in voice over) juist wel over kracht zetten.

http://www.havenverenigingcoevorden.nl/?p=sloepenrace_roeiinstructie

Regel 1. Regelmaat is belangrijker als kracht. Ze zit achteraan en roeit exact mee in de regelmaat. Mollen zou zijn: veel kracht zetten, riem er diep in en net buiten de regelmaat roeien. Sofie doet het goed.
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #144 Gepost op: 17-01-2014, 00:07:55 »
Zeer waarschijnlijk heeft Freek het naar Susan gestuurd en Sofie naar Jennifer.
Anders om toch? Freek naar Jennifer en Sofie naar Susan.

Offline MoleShowdown

  • Forumlid
  • Pilipinas
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #145 Gepost op: 17-01-2014, 00:10:08 »
Riemen nooit te diep in het water steken, dat kost snelheid. Sofie doet het goed. Uitleg leek ook goed, ze zorgde ook voor de motivatie. (...)

Moet jij de beelden nog maar eens terug kijken!! Haar bovenlichaam houdt ze de gehele tijd stil, ze 'aait' het water, ...als ze het al raakt. En af en toe houdt ze haar peddel zelfs helemaal stil. Dit is echt heel duidelijk in beeld en daarom streep ik haar weg als mol.

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #146 Gepost op: 17-01-2014, 00:10:38 »
http://www.havenverenigingcoevorden.nl/?p=sloepenrace_roeiinstructie

Regel 1. Regelmaat is belangrijker als kracht. Ze zit achteraan en roeit exact mee in de regelmaat. Mollen zou zijn: veel kracht zetten, riem er diep in en net buiten de regelmaat roeien. Sofie doet het goed.
Dank!  ::ok::
Omnia vincit amor

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #147 Gepost op: 17-01-2014, 00:13:38 »
Ik denk ook niet dat er tijdens het roeien gemold is. Aaf had heel het overzicht en dat zou dus opvallen. Daarbij 1 slechte roeier tegen 6 die wel hun best doen,  lijkt mij een onmogelijke opdracht.

Het beste zou zijn om zoveel mogelijk goede krachten te zoeken.
klaar voor de strijd

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #148 Gepost op: 17-01-2014, 00:14:36 »
Anders om toch? Freek naar Jennifer en Sofie naar Susan.

Net even teruggekeken, maar Freek schrijft Jennifer op (hij heeft die "panterprint" op zijn shirt) en Sofie schrijft Susan op.

Offline ravelijn

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • niets is zoals het lijkt
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #149 Gepost op: 17-01-2014, 00:17:05 »
Moet jij de beelden nog maar eens terug kijken!! Haar bovenlichaam houdt ze de gehele tijd stil, ze 'aait' het water, ...als ze het al raakt. En af en toe houdt ze haar peddel zelfs helemaal stil. Dit is echt heel duidelijk in beeld en daarom streep ik haar weg als mol.
Sofie zat als enige alleen, de rest in duo's en met roeien is het belangrijk dat links en rechts gelijk gaan. Sofie had de boel juist kunnen verprutsen door teveel rechts of teveel links te roeien waardoor de boot draait. Nu gebeurde er niets en gingen ze goed vooruit.

Offline Jeroen14

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #150 Gepost op: 17-01-2014, 00:18:05 »
Hoi

Mij is opgevallen dat op het moment dat er een onduidelijk roeiboot shot komt, Sophie met de oranje peddel niet aan het roeien is.. Dat is bij 32:56 en bij 33:15.
Ik kan het mis hebben succes ermee.

Gr. Jeroen

Offline MoleShowdown

  • Forumlid
  • Pilipinas
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #151 Gepost op: 17-01-2014, 00:20:09 »
Sofie zat als enige alleen, de rest in duo's en met roeien is het belangrijk dat links en rechts gelijk gaan. Sofie had de boel juist kunnen verprutsen door teveel rechts of teveel links te roeien waardoor de boot draait. Nu gebeurde er niets en gingen ze goed vooruit.

Sofie zat aan de kant met 1 man en 2 vrouwen, aan de andere kant zaten 2 mannen en 1 vrouw, dus ze had best wat meer kracht kunnen geven zonder het 'evenwicht' te verstoren.

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #152 Gepost op: 17-01-2014, 00:22:16 »
Sofie zat aan de kant met 1 man en 2 vrouwen, aan de andere kant zaten 2 mannen en 1 vrouw, dus ze had best wat meer kracht kunnen geven zonder het 'evenwicht' te verstoren.

Het blijft echter de sleutelpositie en de opdracht is fantastisch gelukt. Go Sofie. Deze hele opdracht is aan haar te danken.
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #153 Gepost op: 17-01-2014, 00:22:26 »
En screenshot wat op het kaartje stond
Volgens mij weten we nu ook wie die ene envelop naar Ellis Island heeft gestuurd waar met grote hanepoten 'FREEK' op geschreven stond.  ::rofl:: (die in afl. 1 in beeld was)

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #154 Gepost op: 17-01-2014, 00:23:40 »
Sofie heeft blijkbaar heel goed in korte tijd de basisregels van het roeien aan de groep uitgelegd. Waarom zou ze dat in godsnaam doen als mol?

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #155 Gepost op: 17-01-2014, 00:25:58 »
Begrijp ik goed dat een rood scherm alleen bij:

Freek
Daphne
Tygo, of
Sofie

..had kunnen verschijnen?

1 Van deze 4 is niet de Mol!
En Susan is een 50% optie met haar vrijstelling.
1 van deze 5.

*schiet ik niet veel mee op;)*




Omnia vincit amor

Offline Edeholland

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #156 Gepost op: 17-01-2014, 00:26:50 »
Ik ben zelf een ervaren roeier en kan vertellen dat Sofie het top heeft uitgelegd en uitgevoerd! Sorry guys! ;)
Noem twee willekeurige kandidaten. Één van deze is niet de mol!

Offline MoleShowdown

  • Forumlid
  • Pilipinas
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #157 Gepost op: 17-01-2014, 00:27:20 »
Het blijft echter de sleutelpositie en de opdracht is fantastisch gelukt. Go Sofie. Deze hele opdracht is aan haar te danken.

Te danken aan Sofie??? Sure.  ::)

De sleutelpositie is bovendien de slagroeier (een van de twee voorsten dus), deze bepaalt het tempo en de rest moet zich daaraan aanpassen, …maar dat terzijde.

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #158 Gepost op: 17-01-2014, 00:27:44 »
Begrijp ik goed dat een rood scherm alleen bij:

Freek
Daphne
Tygo, of
Sofie

..had kunnen verschijnen?

1 Van deze 4 is niet de Mol!
En Susan is een 50% optie met haar vrijstelling.
1 van deze 5.

*schiet ik niet veel mee op;)*






Heerlijk! Noem twee willekeurige kandidaten. 1 van deze is niet de Mol!!
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #159 Gepost op: 17-01-2014, 00:27:47 »
Sofie heeft blijkbaar heel goed in korte tijd de basisregels van het roeien aan de groep uitgelegd. Waarom zou ze dat in godsnaam doen als mol?

Om als kandidaat over te komen. Er moet toch geld zijn om te kunnen mollen?

Bovendien, zij bleek opeens een verleden als roeier te hebben. Verleden? Of 2 weken voor vertrek het roeien geleerd? Dan even Anne-Marie met haar boogschieten en Dennis met schieten meegerekend.