Auteur Topic: Aflevering 3 - Een zware keuze  (gelezen 143862 keer)

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #200 Gepost op: 17-01-2014, 01:29:38 »
Opdracht 1 wordt nog nauwelijks besproken, maar daar waren toch wel wat bijzondere dingen op te merken. Bijvoorbeeld m.b.t. de keuze voor de bagage in de teams. JW en Freek kiezen duidelijk beide voor het lichte koffertje. Dat is onmols wat mij betreft. Jennifer leek ook liever de koffer te hebben gekozen, maar werd overruled door Tygo en Susan.
Het lichte koffertje is juist mols.

Het eerste doel van de Mol bij deze opdracht is natuurlijk: niet op tijd aankomen. Als je daar van uit gaat, is het logisch dat de Mol niet een uur met 39 kilo rijst wil gaan zeulen voor niks. In het koffertje zal ook wel een lager bedrag hebben gezeten. Dus mocht het per ongeluk zo zijn gegaan dat het team met de Mol tóch op tijd was geweest, dan had hij door het lage bedrag te nemen toch de schade weten te beperken.

Natuurlijk had de zware koffer voor extra vertraging gezorgd, maar de Mol wist al dat ze te ver van de eindbestemming waren, kon misschien proberen de telefoon af en toe zogenaamd niet te horen, kon er voor kiezen de kandidaten in een totaal verkeerde richting mee te nemen; alles om tijd te verspillen. En het heeft gewerkt, het team met Freek was nog niet eens in de buurt toen de tijd al om was, zelfs met het lichte koffertje.
The British are not impressed.

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #201 Gepost op: 17-01-2014, 01:31:29 »
14.50min Aaf belt Susan ..."je bent heel slecht te verstaan"..Aaf zegt dan om te vertragen "geef dan maar iemand anders"

Om te vertragen? Of omdat ze Susan niet geloofd?
En Jennifer verstond haar wél volgens mij.. Dus Aaf had dan groot gelijk met het wantrouwend zijn..

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #202 Gepost op: 17-01-2014, 01:32:48 »
Het lichte koffertje is juist mols.

Het eerste doel van de Mol bij deze opdracht is natuurlijk: niet op tijd aankomen. Als je daar van uit gaat, is het logisch dat de Mol niet een uur met 39 kilo rijst wil gaan zeulen voor niks.

Is dit de ach, we redden het toch niet, dan ga ik het maar wat versnellen, want dat is minder zwaar voor me rug theorie?  ::vergroot::
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #203 Gepost op: 17-01-2014, 01:33:12 »
Dan zijn we eruit, de traffic control medewerker is de mol  8)

Oke. Kees closed!  ::rofl::
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #204 Gepost op: 17-01-2014, 01:34:07 »
Jennifer wilde de koffer. De koffer is lichter en dus gemakkelijker om mee te nemen en de opdracht te laten lukken.

We weten niet wat er in zit. In de zware tas zat 1000 euro. 250 euro voor deze opdracht lijkt me stug. 500 is meh.... kan, maar ik denk eerder ook 1000 of 1500 ofzo... Maar dat blijft gissen, want we zien het niet.

Conclusie: voor zover we weten is het onmols.

Pardon? We weten helemaal niet wat er in die koffer zat.. Kan net zo goed "1000 euro uit de pot" zijn geweest. Conclusie "onmols" slaat dan ook nergens op (niet persoonlijk bedoeld verder)
« Laatst bewerkt op: 17-01-2014, 01:36:11 door Whiskers »

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #205 Gepost op: 17-01-2014, 01:34:34 »
Dan zijn we eruit, de traffic control medewerker is de mol  8)
Zalig!

Maar Freek en Aaf krijgen een streepje achter hun naam en Susan verliest er eentje.
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #206 Gepost op: 17-01-2014, 01:36:48 »
Om te vertragen? Of omdat ze Susan niet geloofd?
En Jennifer verstond haar wél volgens mij.. Dus Aaf had dan groot gelijk met het wantrouwend zijn..

Ja, maar ze bevonden zich op het moment dat Susan gebeld werd juist wel in gangen (vermoedelijk ondergronds).
Op het moment dat Aaf zegt dat ze de telefoon maar aan iemand anders moet geven lopen ze de trap op en zie je weer daglicht.
Dus wellicht was de verstaanbaarheid daadwerkelijk wat minder en bedacht Susan dat ze dan even mooi kon doen of ze het helemaal niet verstond.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline kjr

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #207 Gepost op: 17-01-2014, 01:41:21 »
Waarom is deze persoon gephotoshopped bij minuut 20.41?

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #208 Gepost op: 17-01-2014, 01:45:26 »
Waarom is deze persoon gephotoshopped bij minuut 20.41?
Denk je dat dat stiekem de mol is ofzo? Dat kan toch helemaal niet: iedereen zat in een groepje (ook Aaf en daphne)..

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #209 Gepost op: 17-01-2014, 01:46:06 »
Pardon? We weten helemaal niet wat er in die koffer zat.. Kan net zo goed "1000 euro uit de pot" zijn geweest. Conclusie "onmols" slaat dan ook nergens op (niet persoonlijk bedoelt verder)
Non taken.

Maar 'slaat nergens op' is niet helemaal waar. Het geld was veilig. Stel allebei nemen ze de koffer. Allebei slagen ze: 2000 euro uit de pot. Maar dat kan niet, want al het geld was veilig. Beetje raar moment voor Wie is de Mol, niet?

Onmols is wellicht een te zware conclusie. Beter is wellicht dat er geen conclusie mogelijk is zonder extra informatie.

Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline kjr

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #210 Gepost op: 17-01-2014, 01:48:34 »
Minuut 22.17..."ik vind het echt heel kut voor jullie" whaauw best heel geloofwaardig he... :)

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #211 Gepost op: 17-01-2014, 01:50:03 »
Waarom is deze persoon gephotoshopped bij minuut 20.41?

Vermoedelijk omdat die persoon bezwaar heeft gemaakt tegen het feit dat hij/zij ongevraagd is gefilmd.
Heeft m.i. verder helemaal niets met het spel te maken.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline kjr

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #212 Gepost op: 17-01-2014, 01:50:09 »
Dat zeg ik niet Wiskers..wel opmerkelijk..en ik zoek naar alle opmerkelijkheden.

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #213 Gepost op: 17-01-2014, 01:55:05 »
Non taken.

Maar 'slaat nergens op' is niet helemaal waar. Het geld was veilig. Stel allebei nemen ze de koffer. Allebei slagen ze: 2000 euro uit de pot. Maar dat kan niet, want al het geld was veilig. Beetje raar moment voor Wie is de Mol, niet?

Onmols is wellicht een te zware conclusie. Beter is wellicht dat er geen conclusie mogelijk is zonder extra informatie.


Nu zijn we het helemaal eens  :P

Offline kjr

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #214 Gepost op: 17-01-2014, 02:01:01 »
8 naar t strand....daarna 7 die rennen.

Tygo mist

maar als je goed kijkt staat hij iemand over te halen om mee te doen
« Laatst bewerkt op: 17-01-2014, 02:15:32 door kjr »

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #215 Gepost op: 17-01-2014, 02:02:41 »
8 naar t strand....daarna 7 die rennen.

Tygo mist

maar als je goed kijkt staat hij iemand over te halen om mee te doen


Ik zie Tygo gewoon staan naast/achter Freek. Met zonnebril..
Of doel je op iets op de 2e foto (die ik niet kan zien)?

Offline paulklooster

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #216 Gepost op: 17-01-2014, 02:07:50 »
Even over het bordje van Tygo en JW, je hoort ze in de serie al zeggen dat ze het niet meteen helemaal begrepen. Ze dachten gewoon dat ze moesten beslissen wie van hun twee het zou doen (hoe raar dat ook is). Het feit dat we nu weten dat een van de lui waarvan we het scherm niet hebben gezien de mol NIET is kan ons later nog prima van pas komen.

Offline kjr

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #217 Gepost op: 17-01-2014, 02:19:45 »
...

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #218 Gepost op: 17-01-2014, 02:22:08 »
Ik denk dat ik een belangrijke aanwijzing heb gevonden dat Susan de Mol is!
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline kjr

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #219 Gepost op: 17-01-2014, 02:26:05 »
vanaf min 25.34 gaan ze rennen....minus Tygo...