Auteur Topic: Aflevering 3 - Een zware keuze  (gelezen 143734 keer)

Offline Edeholland

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #380 Gepost op: 19-01-2014, 00:22:05 »

Ik denk dat ik met die 5 en die B hier nu mogelijk de mol heb:

Tijdens de executie met de 5 op de paal zat Jennifer als vijfde van links op de eerste rij. Toen kreeg ik al een klein vermoeden. Dit werd behoorlijk aangesterkt toen me opviel dat het design instituut de vorm van een H had. En is B-naam niet een ander woord voor achternaam? (Voor degenen die dit niet volgen, Jennifer heet Hoffman van haar achternaam) Wat denken jullie ervan?



Ik denk dat dit een beetje te moeilijk gedacht is. De vorm van het gebouw in combinatie met een letter+het woord naam...
Misschien moeten we het iets simpeler houden, hints zijn meestal niet met 2,3,4 tussenstappen  ;)
Noem twee willekeurige kandidaten. Één van deze is niet de mol!

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #381 Gepost op: 19-01-2014, 00:45:31 »
Ik heb nog eens teruggekeken, en ik zie eigenlijk iedereen wel roeien.. En dat moest m.i. ook wel, anders hadden ze nooit gewonnen natuurlijk..

Er zijn mensen die zeggen dat Freek niet meeroeit, er zijn mensen die zeggen dat Sofie niet meeroeit.. Maar hoe kunnen ze dan winnen? Of verwacht men een complot (dat het andere team niet op topsnelheid roeit ofzo)?

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #382 Gepost op: 19-01-2014, 00:51:07 »
Wat betreft de posities waarop ze zitten: Het was Owen's idee dat iedereen op dezelfde plek steeds ging zitten. lekker makkelijk te onthouden etc. In de moltalk kwam het ook aan bod en toen zei iemand dat het in zijn seizoen ook op die manier ging. Wat dat betreft ga ik er vanuit dat de kandidaten het onderling afspreken. Dat Owen anders ging zitten, komt waarschijnlijk omdat de verdeling van stoelen anders was dan de afspraak, waardoor iemand van de achterste rij naar de voorste rij moest verplaatsen. Dat was toevallig Owen, die ook afviel...

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #383 Gepost op: 19-01-2014, 01:11:00 »
Aflevering 1 executie (eerste):
Tygo – Susan – Owen –Jan-Willem – Freek
Maurice – Sofie – Daphne – Aaf –Jennifer

Aflevering 1 executie (tweede):
Tygo – Susan – Owen –Jan-Willem – Freek
Maurice – Sofie – Daphne – Aaf –Jennifer

Aflevering 2 executie:
Tygo - Susan - Jan-Willem - Freek
Owen - Sofie - Daphne - Aaf - Jennifer

Aflevering 3 executie (voor de groepjes):
Tygo - Susan - Jan-Willem - Freek
Sofie - Daphne - Aaf - Jennifer

Aflevering 4 executie (te zien in vooruitblik):
Tygo - Susan - Jan-Willem - Freek
Sofie - Daphne - Aaf - Jennifer


Toeval bestaat niet.


Dit duidt vooral op een vast volgorde.
En als je gelijk zou hebben, dan zouden we nu al kunnen invullen dat na Sofie Daphne, Aaf en Jennifer de klos zijn.
Bovendien zou dat zelfs betekenen dat de productiecrew op dag 1 al weet wie en in welke volgorde er gaat afvallen in de weken daarna.
Dat geloof ik gewoon niet. Dus is het gewoon toevallig, dat de afvaller steeds voor Tygo zat. Maar we zullen zien wat er donderdag a.s. gebeurt.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline MoleShowdown

  • Forumlid
  • Pilipinas
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #384 Gepost op: 19-01-2014, 01:17:20 »
Ik heb nog eens teruggekeken, en ik zie eigenlijk iedereen wel roeien.. En dat moest m.i. ook wel, anders hadden ze nooit gewonnen natuurlijk..

Er zijn mensen die zeggen dat Freek niet meeroeit, er zijn mensen die zeggen dat Sofie niet meeroeit.. Maar hoe kunnen ze dan winnen? Of verwacht men een complot (dat het andere team niet op topsnelheid roeit ofzo)?

Heb je blijkbaar toch niet goed gekeken. Kijk nog maar eens. Sofie's bovenlichaam beweegt nauwelijks bij het peddelen en af en toe houdt ze haar peddel stil. Als je links in de boot zit moet je je rechter schouder indraaien om überhaupt het water te raken. Sofie doet dit totaal niet. Ook Freek peddelt zeker niet zo fanatiek als de rest. Let ook maar een op zijn bovenlichaam.

Waarom ze dan toch gewonnen hebben? Da's mij ook een raadsel! '2 mannen, 3 vrouwen (Sofie even niet meegerekend) en 1 homo' tegen 7 Chinese mannen. Ik denk dat de productie hen iets in de Chinese oortjes gefluisterd heeft, waardoor ze niet niet al te fanatiek gepeddeld hebben. De groep moest, denk ik, wat centjes voor de pot verdienen met deze opdracht. Anders valt er ook zo weinig te bakkeleien over het wel of niet op sturen van potgeld!

 :)



Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #385 Gepost op: 19-01-2014, 01:21:33 »
Als productie vindt dat ze hier geld moeten verdienen, waarom zou de Mol dan niet ook zijn best doen? Als Sofie en Freek niet goed mee zouden helpen, terwijl dat wel de bedoeling is, zouden ze de Mol dus niet kunnen zijn.
The British are not impressed.

Offline MoleShowdown

  • Forumlid
  • Pilipinas
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #386 Gepost op: 19-01-2014, 01:25:42 »
Als productie vindt dat ze hier geld moeten verdienen, waarom zou de Mol dan niet ook zijn best doen? Als Sofie en Freek niet goed mee zouden helpen, terwijl dat wel de bedoeling is, zouden ze de Mol dus niet kunnen zijn.

Je weet niet of er wel de tijd en mogelijkheid is geweest de mol in te lichten (en daarvoor dus te isoleren)...

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #387 Gepost op: 19-01-2014, 01:30:12 »
Heb je blijkbaar toch niet goed gekeken. Kijk nog maar eens. Sofie's bovenlichaam beweegt nauwelijks bij het peddelen en af en toe houdt ze haar peddel stil. Als je links in de boot zit moet je je rechter schouder indraaien om überhaupt het water te raken. Sofie doet dit totaal niet. Ook Freek peddelt zeker niet zo fanatiek als de rest. Let ook maar een op zijn bovenlichaam.

Waarom ze dan toch gewonnen hebben? Da's mij ook een raadsel! '2 mannen, 3 vrouwen (Sofie even niet meegerekend) en 1 homo' tegen 7 Chinese mannen. Ik denk dat de productie hen iets in de Chinese oortjes gefluisterd heeft, waardoor ze niet niet al te fanatiek gepeddeld hebben. De groep moest, denk ik, wat centjes voor de pot verdienen met deze opdracht. Anders valt er ook zo weinig te bakkeleien over het wel of niet op sturen van potgeld!

 :)




Kijk zelf nog maar eens terug (ik heb het net gedaan) en ik zie iedere keer peddels het water goed raken, iig die van Freek (Sofie is lastiger te zien, maar eigenlijk moet die ook niet gelijk oproeien want dan gaan ze niet meer rechtdoor)

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #388 Gepost op: 19-01-2014, 01:39:32 »
Dus is het gewoon toevallig, dat de afvaller steeds voor Tygo zat. Maar we zullen zien wat er donderdag a.s. gebeurt.

"Ahh Sofippe!"  ::tandpastasmiley::

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #389 Gepost op: 19-01-2014, 01:46:19 »
Heb je blijkbaar toch niet goed gekeken. Kijk nog maar eens. Sofie's bovenlichaam beweegt nauwelijks bij het peddelen en af en toe houdt ze haar peddel stil. Als je links in de boot zit moet je je rechter schouder indraaien om überhaupt het water te raken. Sofie doet dit totaal niet. Ook Freek peddelt zeker niet zo fanatiek als de rest. Let ook maar een op zijn bovenlichaam.

Waarom ze dan toch gewonnen hebben? Da's mij ook een raadsel! '2 mannen, 3 vrouwen (Sofie even niet meegerekend) en 1 homo' tegen 7 Chinese mannen. Ik denk dat de productie hen iets in de Chinese oortjes gefluisterd heeft, waardoor ze niet niet al te fanatiek gepeddeld hebben. De groep moest, denk ik, wat centjes voor de pot verdienen met deze opdracht. Anders valt er ook zo weinig te bakkeleien over het wel of niet op sturen van potgeld!
wat betreft Sofie...ze is de lichtste, zit achterin peddelt weinig..in dr eentje..ik denk dat je links en rechts even veel peddels in het water moet hebben...Sofie stuurt alleen een beetje bij dan denk ik ;)

en freek..tsja, ik denk echt wel dat die ook kracht bij heeft gezet...

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #390 Gepost op: 19-01-2014, 01:47:52 »
Je weet niet of er wel de tijd en mogelijkheid is geweest de mol in te lichten (en daarvoor dus te isoleren)...
Sofie d'r taak als een roeier was om een team te vormen, de basis uit te leggen, de boot recht te houden en voor een stukje motivatie te zorgen.

Een teamprestatie: check
De basis bekend: check
De boot recht: check
Gemotiveerd: check

Maar wat doet dat er toe in (top)sport. In sport geldt een ding: resultaat. Het gaat erom of je wint of niet, de rest doet er niet toe.

Winst: check

En nu moeten we overtuigd worden door: er zat weinig in de pot, dus de productie wilde dat er iets in de pot kwam, maar ze konden Sofie niet meer op tijd inseinen, dus Sofie deed het toch slecht, maar op onverklaarbare wijze wonnen ze wel.
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #391 Gepost op: 19-01-2014, 01:52:31 »
Ik wil 'm iets simpeler insteken:

Aaf roeide niet mee. Alles ging goed.
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline MoleShowdown

  • Forumlid
  • Pilipinas
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #392 Gepost op: 19-01-2014, 01:55:21 »
Kijk zelf nog maar eens terug (ik heb het net gedaan) en ik zie iedere keer peddels het water goed raken, iig die van Freek (Sofie is lastiger te zien, maar eigenlijk moet die ook niet gelijk oproeien want dan gaan ze niet meer rechtdoor)

Freek raakt telkens wel het water, maar op 32:49 min in de aflevering (vlak voor Susans biecht) laat Freek zijn linkerhand los van de peddel.

Maar mij gaat het mij om Sofie. Da's over duidelijk water aaien (bijv. van 32:44 tot 32:48; rond 32:48/32:49 houdt ze 'm zelfs helemaal stil). Van 33:01 tot 33:03 zie je de vier peddels aan de linkerkant van de boot. De drie gele peddels (van Jennifer, Susan en Tygo) gaan tegelijk het water in terwijl de oranje peddel van Sofie eventjes 'overslaat' en horizontaal boven het water blijft hangen. Dit doet ze ook op 33:22 min.

Maar goed, voor mij is Sofie de 'Art' of 'Tim' van 2014!  :)

Offline MoleShowdown

  • Forumlid
  • Pilipinas
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #393 Gepost op: 19-01-2014, 02:04:08 »
...ik denk dat je links en rechts even veel peddels in het water moet hebben...Sofie stuurt alleen een beetje bij dan denk ik ;)
(...)

Sofie d'r taak als een roeier was om een team te vormen, de basis uit te leggen, de boot recht te houden en voor een stukje motivatie te zorgen.

Waar denk je dat die stuurman voor is??  ;)

Die boot gaat echt niet scheef als Sofietje iets fanatieker mee peddelt.
(Bovendien, 1 man en 2 vrouwen links tegen 2 mannen en 1 vrouw rechts, is dat wel in evenwicht dan?)


Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #394 Gepost op: 19-01-2014, 02:04:12 »
Freek raakt telkens wel het water, maar op 32:49 min in de aflevering (vlak voor Susans biecht) laat Freek zijn linkerhand los van de peddel.

Maar mij gaat het mij om Sofie. Da's over duidelijk water aaien (bijv. van 32:44 tot 32:48; rond 32:48/32:49 houdt ze 'm zelfs helemaal stil). Van 33:01 tot 33:03 zie je de vier peddels aan de linkerkant van de boot. De drie gele peddels (van Jennifer, Susan en Tygo) gaan tegelijk het water in terwijl de oranje peddel van Sofie eventjes 'overslaat' en horizontaal boven het water blijft hangen. Dit doet ze ook op 33:22 min.

Maar goed, voor mij is Sofie de 'Art' of 'Tim' van 2014!  :)

Ik vind echt dat je Sofie niet de credits geeft die ze verdiend. Overslaan van slagen in een onevenwichtige boot is noodzakelijk.

Ik vind ook dat je Sofie meer credits geeft dan ze verdiend. Art is een uniek type, de ultieme 'Speler' van WIDM. Een voorbeeld voor mensen die daarna kwamen. Sofie doet niet veel meer dan af en toe niet d'r best.
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline MoleShowdown

  • Forumlid
  • Pilipinas
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #395 Gepost op: 19-01-2014, 02:09:42 »
Voor mij was kandidaat Art bijna een reden om niet meer naar Wie is de Mol? te kijken…

Tim was een iets mildere variant van Art, ...Sofie een milde variant van Tim. :)
« Laatst bewerkt op: 19-01-2014, 02:12:35 door MoleShowdown »

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #396 Gepost op: 19-01-2014, 02:23:05 »
Voor mij was kandidaat Art bijna een reden om niet meer naar Wie is de Mol? te kijken…

Tim was een iets mildere variant van Art, ...Sofie een milde variant van Tim. :)
Je volste recht.

Art heeft ons laten zien dat het niet alleen de rol is van de Mol om niet ontdekt te worden als de Mol, maar dat de rol van de kandidaten ook is om niet ontdekt te worden als kandidaat. Hij heeft ons laten zien dat je het spel moet spelen, als je wilt winnen.

En keer op keer zie ik het weer gebeuren. Kandidaten die aan het begin doodleuk wat geld binnen harken, zonder daarvan de consequenties in te zien. Pas in deze aflevering zag ik verandering. Alle kandidaten begonnen het te begrijpen. Iedereen liegt en bedriegt. Iedereen wantrouwt elkaar, groepjes worden gevormd om mensen te elimineren... iedereen molt. Zalig!

Neem het Art niet kwalijk het spel te spelen dat hem gevraagd werd te spelen.

Of zoals Freek zei: Het is geen 'Wie is de reisleider?'
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline MoleShowdown

  • Forumlid
  • Pilipinas
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #397 Gepost op: 19-01-2014, 02:41:22 »
Je volste recht.

Joh.

Art heeft ons laten zien dat het niet alleen de rol is van de Mol om niet ontdekt te worden als de Mol, maar dat de rol van de kandidaten ook is om niet ontdekt te worden als kandidaat. Hij heeft ons laten zien dat je het spel moet spelen, als je wilt winnen.
(...)

En laat dat nu nét de reden zijn waarom we overtuigd waren dat Art de mol niet was, maar een kijk-mij-eens-de-mol-zijn-kandidaat. Tim idem dito. En van Sofie kunnen we dat hoogstwaarschijnlijk binnenkort ook zeggen.

 ;D

« Laatst bewerkt op: 19-01-2014, 02:45:02 door MoleShowdown »

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #398 Gepost op: 19-01-2014, 02:47:27 »
Waarom ze dan toch gewonnen hebben? Da's mij ook een raadsel! '2 mannen, 3 vrouwen (Sofie even niet meegerekend) en 1 homo' tegen 7 Chinese mannen. Ik denk dat de productie hen iets in de Chinese oortjes gefluisterd heeft, waardoor ze niet niet al te fanatiek gepeddeld hebben. De groep moest, denk ik, wat centjes voor de pot verdienen met deze opdracht. Anders valt er ook zo weinig te bakkeleien over het wel of niet op sturen van potgeld!

 :)
Voor de kandidaten stond er veel op het spel, voor de Chinezen (en Engelsen?) niet. De kandidaten hebben zich waarschijnlijk bijna allemaal voor 100% ingezet en het andere team misschien maar voor 75%, omdat zij er toch niks mee konden winnen.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Muldvarpen

  • Forumlid
  • Trust nobody - niet alleen in dit spel
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #399 Gepost op: 19-01-2014, 09:19:52 »
Na het doorploegen van ruim 20 pagina's tip en non-tips, denk ik toch sterk aan het volgende:
De priester-tip van vorig jaar heeft de schrik er zo goed ingebracht, dat de productie nu wel twee kee uitkjkt om al definitieve tips erin te verstoppen.
Dus wellicht wel iets wat gaandeweg de uitzendingen een duidelijk beeld op gaat leveren, maar niet nu al iets wat direct naar een kandidaat linkt.
Henry V vond ik ook zeer opvallend, maar niet zomaar naar een acteur die in Henry V speelde.