Auteur Topic: Aflevering 3 - Een zware keuze  (gelezen 143714 keer)

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #420 Gepost op: 19-01-2014, 15:31:28 »
 ::ok::
Dat is die inderdaad. Dus toch een standaard tune van Nokia. Opgelost :D

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #421 Gepost op: 19-01-2014, 15:37:24 »
::ok::
Dat is die inderdaad. Dus toch een standaard tune van Nokia. Opgelost :D

Niks ervan; nu begint het pas. De ringtone heet Coconut. Nu de hint er nog in zoeken. ::zweep::

(Geintje! ::rofl::)

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #422 Gepost op: 19-01-2014, 15:40:32 »
Niks ervan; nu begint het pas. De ringtone heet Coconut. Nu de hint er nog in zoeken. ::zweep::

(Geintje! ::rofl::)

Wat nou hints in een krop sla zoeken, hints in een ringtone zoeken, dat is het nieuwe molspeuren!  ::vergroot:: ::rofl::
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #423 Gepost op: 19-01-2014, 15:44:03 »
Ik vind dat we in elk geval makkelijk aannemen dat de getoonde jongen de kampioen is.
Daarbij heeft niet Tygo maar Jennifer zelf de getoonde jongen gevonden.

Lijkt mij dus dat Jan-Willem en Susan inderdaad de échte kajakkampioen hebben gevonden.

En Jennifer zit gewoon in een Tygo-tunnel. ;D
🜃

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #424 Gepost op: 19-01-2014, 15:46:50 »
Citaat
Niks ervan; nu begint het pas. De ringtone heet Coconut. Nu de hint er nog in zoeken. zweep erover

(Geintje! Hilarisch)
::rofl:: zoek ze haha

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #425 Gepost op: 19-01-2014, 15:49:01 »
Coconut= kokosnoot.

kokosnoot= tropisch eiland in de filipijnen.

Tropisch eiland in de filipijnen= ER 2011

ER 2011= Patrick Martens

Dus Freek is de mol

Enne... ik meen dit NIET.  ;)
klaar voor de strijd

Offline Edeholland

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #426 Gepost op: 19-01-2014, 16:32:44 »
Half life 3 confirmed  ::jaja::
Noem twee willekeurige kandidaten. Één van deze is niet de mol!

Offline Zeeuwse

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Spannend spel!
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #427 Gepost op: 19-01-2014, 16:37:54 »
De ringtone coconut is afgeleid van het nr After Dark                                                           http://www.youtube.com/watch?v=qesXcZrWShw

« Laatst bewerkt op: 19-01-2014, 16:40:46 door Zeeuwse61 »

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #428 Gepost op: 19-01-2014, 17:26:50 »
Eindelijk tijd om alles te gaan nalezen...

Mat een goede aflevering was dit! Complimenten aan de makers. Vooral die roeiopdracht was leuk bedacht. Wel toeval (of niet?) dat er net een kajakkampioen meedeed bij de anderen. De executie was aardig, maar niet meer dan dat. Wel origineel natuurlijk om op deze manier te gaan kijken of er iemand of niemand afvalt.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Buurman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #429 Gepost op: 19-01-2014, 19:58:45 »
Wat mij opviel in deze aflevering is dat er op 13:49, op het moment dat Freek informatie gaat vragen over de ferry, één korte scène in spiegelbeeld is. (Met mijn mol in beeld achter Freek). Ik heb in de eerste afleveringen gezocht, maar nog niks vergelijkbaars gevonden, op de geldpijl van Aaf na die de andere kant opwijst, maar dat is geen spiegelbeeld.
Zou het iets kunnen betekenen? Ik zal een screenshot even verborgen neerzetten.

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Ook in aflevering 4 heb ik er inmiddels een gevonden: meteen het eerste shot van 'volgende week in Wie is de mol?' is als volgt:

Offline Edeholland

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #430 Gepost op: 19-01-2014, 20:00:48 »
Goed gevonden!
Niet alleen in spiegelbeeld, er is ook een 5 te zien. (zie de 5'jes-theorie)
 ::ok::
Noem twee willekeurige kandidaten. Één van deze is niet de mol!

Offline Edeholland

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #431 Gepost op: 19-01-2014, 21:54:57 »


Als enige heeft zij haar boekje erbij. (Terwijl ze zegt: ik houd Sofie erbij :D )
Dat mag toch helemaal niet? Als het wel mag wanneer je hem niet opendoet, waarom heeft dan niemand anders dat? ???
Noem twee willekeurige kandidaten. Één van deze is niet de mol!

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #432 Gepost op: 19-01-2014, 23:16:50 »
Wil iedereen zijn envelop kunnen versturen met geld er in dan zal Art het geldbedrag toch in kleinere biljetten moeten geven.
Nu hebben ze 1 briefje van 1000 dus 1 kandidaat kan dat geld opsturen. Dan zijn er nog zoveel enveloppen over, dat Art wel kleinere briefjes moet geven.

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #433 Gepost op: 20-01-2014, 00:04:38 »
Wil iedereen zijn envelop kunnen versturen met geld er in dan zal Art het geldbedrag toch in kleinere biljetten moeten geven.
Nu hebben ze 1 briefje van 1000 dus 1 kandidaat kan dat geld opsturen. Dan zijn er nog zoveel enveloppen over, dat Art wel kleinere briefjes moet geven.
misschien kan je die wisselen bij Art?

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #434 Gepost op: 20-01-2014, 00:12:12 »
misschien kan je die wisselen bij Art?

Art als veredelde bank?  ;D

Ik blijf het vreemd vinden dat JW in de veronderstelling lijkt te zijn dat ook zij konden bellen, omdat hij aan Freek vraagt: Jij had als laatste gebeld toch?
Nu kan je dat ook opvatten als: Je was als laatste gebeld? Maar dan slaat het nergens op dat JW zoveel gedoe maakt over dat telefoonnummer dat gewist zou zijn. Als ze toch alleen maar gebeld kunnen worden, doet dat er toch niks toe?

Bovendien loopt Freek de hele tijd met een telefoon aan zijn oren. Uit niets in de opdracht (uitleg en hoe het andere team ermee omgaat) blijkt dat ze zelf ook konden bellen... Aaf en Daphne handelen iig ernaar alsof alle communicatie van hen uit moet gaan..  ::)
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #435 Gepost op: 20-01-2014, 00:17:24 »
Mollenstreek van Aaf en Daphne  ::rofl::


Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #436 Gepost op: 20-01-2014, 00:42:54 »
Ik blijf het vreemd vinden dat JW in de veronderstelling lijkt te zijn dat ook zij konden bellen, omdat hij aan Freek vraagt: Jij had als laatste gebeld toch?
Nu kan je dat ook opvatten als: Je was als laatste gebeld? Maar dan slaat het nergens op dat JW zoveel gedoe maakt over dat telefoonnummer dat gewist zou zijn. Als ze toch alleen maar gebeld kunnen worden, doet dat er toch niks toe?

Bovendien loopt Freek de hele tijd met een telefoon aan zijn oren. Uit niets in de opdracht (uitleg en hoe het andere team ermee omgaat) blijkt dat ze zelf ook konden bellen... Aaf en Daphne handelen iig ernaar alsof alle communicatie van hen uit moet gaan..  ::)
Goed opgemerkt, dat Freek best veel met de telefoon aan zijn oor zit. Volgens mij zie je Freek op een gegeven moment toetsen indrukken en vervolgens (in een volgend shot) met de telefoon aan zijn oor. Het kan dat hij toen een nummer gewist heeft, of heeft geprobeerd te bellen, of de lijn bezet gehouden door een ander nummer te bellen, al is het op het moment dat hij belt niet zo relevant voor de opdracht.

Of hij heeft gewoon zelf wat 'willekeurige' nummers ingetoetst zonder echt te bellen. Bijvoorbeeld: 6185511 of 665137335. ;D

Jennifer zegt overigens op ergens "Zij (Aaf) zegt, dat ze gebeld zijn door het andere team." Hoewel Aaf niet zegt dat ze gebeld zijn, is gaat Jennifer er schijnbaar wel vanuit dat ze zelf kunnen bellen.

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #437 Gepost op: 20-01-2014, 00:50:26 »
Goed opgemerkt, dat Freek best veel met de telefoon aan zijn oor zit. Volgens mij zie je Freek op een gegeven moment toetsen indrukken en vervolgens (in een volgend shot) met de telefoon aan zijn oor. Het kan dat hij toen een nummer gewist heeft, of heeft geprobeerd te bellen, of de lijn bezet gehouden door een ander nummer te bellen, al is het op het moment dat hij belt niet zo relevant voor de opdracht.

Nou dat vraag ik me dus idd af ja. Je zou als Mol natuurlijk kunnen proberen te voorkomen dat je gebeld wordt door die irritante lui in de hotelkamer die je de goede kant uitsturen.  :P

Misschien is het niks maar het is erg onduidelijk in de opdracht of het nu wel of niet kon.  ::)
We zien volgens mij nergens in beeld dat een van de teams idd contact op heeft genomen met Aaf en Daphne.
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #438 Gepost op: 20-01-2014, 00:57:41 »
Nou dat vraag ik me dus idd af ja. Je zou als Mol natuurlijk kunnen proberen te voorkomen dat je gebeld wordt door die irritante lui in de hotelkamer die je de goede kant uitsturen.  :P

Misschien is het niks maar het is erg onduidelijk in de opdracht of het nu wel of niet kon.  ::)
We zien volgens mij nergens in beeld dat een van de teams idd contact op heeft genomen met Aaf en Daphne.
Art als veredelde bank?  ;D

Ik blijf het vreemd vinden dat JW in de veronderstelling lijkt te zijn dat ook zij konden bellen, omdat hij aan Freek vraagt: Jij had als laatste gebeld toch?
Nu kan je dat ook opvatten als: Je was als laatste gebeld? Maar dan slaat het nergens op dat JW zoveel gedoe maakt over dat telefoonnummer dat gewist zou zijn. Als ze toch alleen maar gebeld kunnen worden, doet dat er toch niks toe?

Bovendien loopt Freek de hele tijd met een telefoon aan zijn oren. Uit niets in de opdracht (uitleg en hoe het andere team ermee omgaat) blijkt dat ze zelf ook konden bellen... Aaf en Daphne handelen iig ernaar alsof alle communicatie van hen uit moet gaan..  ::)
een telefoon kan natuurlijk ook nummers opslaan die jou gebeld hebben. dus als ik jou bel staat mijn nummer in jou geschiedenis. wellicht was dat wel handig dacht JW...en toen ineens was het weg...

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #439 Gepost op: 20-01-2014, 01:02:07 »
een telefoon kan natuurlijk ook nummers opslaan die jou gebeld hebben. dus als ik jou bel staat mijn nummer in jou geschiedenis. wellicht was dat wel handig dacht JW...en toen ineens was het weg...

Ja zover was ik al wel dank je...  ;)
Om een of andere reden verkeert die groep echter in de veronderstelling dat ze wel zelf kunnen bellen, terwijl dat verder nergens uit de beelden blijkt.
De vraag is dus waarom en of de Mol hiervan gebruik heeft gemaakt, door communicatie te saboteren.
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)